bucse, schimbarea bucselor
![]() ![]() ![]() |
bucse, schimbarea bucselor
ramsen |
![]()
Post
#241
|
||
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|||
AZY |
![]()
Post
#242
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 July 09 From: Ploiesti Prahova ![]() |
Salut,
Scuze pt. intarziere dar am fost cam ocupat si nu am avut timp de masina. Am montat sambata bucsile din capat de la bara stabilizatoare marca CORTECO cod:80000116.Bucsile au interiorul de Ø23 mm au intrat foarte bine pe bara(ca bara era putin uzata) singura problema este la lungimea bratului care intra in bascula (trebuie pastrata si o bucata mica din bucsa veche).Acum sa speram ca acestea tin mai mult decat celelalte, orcum au intrat mult mai fix decat cele de origime. O zi buna P.S. tot sambata am montat si pivoti marca DELPHI + bielete de directie de origime, directia este mult mai precisa acum. |
--------------------
Dacia
Solentza
2003,clima
- Ph-09-AZY
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#243
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Ce anume mai trebuie pastrat din bucsa veche si de ce? Nu prinde complet clema peste cele noi sau cum?
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
AZY |
![]()
Post
#244
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 July 09 From: Ploiesti Prahova ![]() |
Clema intra perfect peste bucsa,numai acel piciorus striat, care se sprijina in bascula, este putin mai scurt la noile bucse.Sper ca ai inteles cea ce vreau sa spun!
|
--------------------
Dacia
Solentza
2003,clima
- Ph-09-AZY
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#245
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Da, inteles perfect...mersi...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
AZY |
![]()
Post
#246
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 July 09 From: Ploiesti Prahova ![]() |
IVdanyel - scuze ca iti raspund aici dar in partea cealalta nu pot(probabil ca nu am suficiente postari).
Masina se comporta Ok cu noile bucse.Duminica am fost pe un drum de tara ( pe un deal cu vita de vie) de vreo 4 km in panta si vad ca se tin bine.Acum ca o sa tina sau nu mai mult decat cele de origine nu stiu, ramane de vazut dupa mai multi km ( momentan au mers aproximativ 700 km), oricum nu sunt foarte scumpe. Sa auzim de bine. O zi buna |
--------------------
Dacia
Solentza
2003,clima
- Ph-09-AZY
|
|
AZY |
![]()
Post
#247
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 July 09 From: Ploiesti Prahova ![]() |
Bucsile mele au implinit 7000 km de cand sunt pe masina si se comporta destul de bine.Sper sa treaca pragul de 10000 km.
O zi buna, |
--------------------
Dacia
Solentza
2003,clima
- Ph-09-AZY
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#248
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Are treaba mai mult cu drumurile pe care mergi decat cu perioada de timp . Daca mergi numai pe drumuri bune , te tin peste 15.000 km , altfel dupa 4000 le schimbi .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#249
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si mai e ceva, foarte important pentru viata lor. Modul in care se strang suruburile la montare. Daca suruburile vor fi stranse cu masina ridicata, la lasarea pe roti, in prima clipa cauciucul bucsilor se torsioneaza si se deslipeste de partile metalice componente. Urmeaza cateva lansari prin denivelari sa se rupa de tot, dupa care incepe frecarea intre parti si uzura lor. Daca se vor strange cu masina pe roti, bucsile vor sta in pozitia relaxata, avand toleranta de oscilare in jurul pozitiei de "zero" , facand sa tina o viata. Deci, nu piesa e atat de proasta, pe cat modul de montare. Sa nu va inchipuiti ca la servis se procedeaza corect, ca l-ar durea p-ala de bucsile tale, ca lasa el masina de pe elevator, sa se bage sub ea sa stranga piulitele!
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
dokocr |
![]()
Post
#250
|
![]() Solenza Group: Members Posts: 20 Joined: 31 May 09 ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 13 Nov 2011, 14:28) Si mai e ceva, foarte important pentru viata lor. Modul in care se strang suruburile la montare. Daca suruburile vor fi stranse cu masina ridicata, la lasarea pe roti, in prima clipa cauciucul bucsilor se torsioneaza si se deslipeste de partile metalice componente. Urmeaza cateva lansari prin denivelari sa se rupa de tot, dupa care incepe frecarea intre parti si uzura lor. Daca se vor strange cu masina pe roti, bucsile vor sta in pozitia relaxata, avand toleranta de oscilare in jurul pozitiei de "zero" , facand sa tina o viata. Deci, nu piesa e atat de proasta, pe cat modul de montare. Sa nu va inchipuiti ca la servis se procedeaza corect, ca l-ar durea p-ala de bucsile tale, ca lasa el masina de pe elevator, sa se bage sub ea sa stranga piulitele! Corect ai dreptate si eu procedez la fel cand schimb bucsile. Lucrul asta il stiu de la un mecanic batran, stringerea definitiva se face cu masina jos nu suspendata ![]() This post has been edited by dokocr: 14 Dec 2011, 20:20 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 SCALA
|
|
reddacy |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
Conteaza foarte mult pe starea drumului....eu de 4 ani tot asa le schimb ,cu masina pe roti si am luat bucsi de toate felurile dar mergeam in fiecare saptamana la iarba verde sau la pescuit si nu rezistau mai mult de 3000 km......
bine macar ca sunt ieftine si se schimba repede.... ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
cosstti |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Totusi mi se pare cam putin 3000 km, mai ales ca solenza nu are o garda la sol foarte generoasa si nu poti sa te bagi pe un teren cu denivelari prea mari.
Cu rotile pe masina, nici macar nu am incercat sa strang bucsile. Icearca asa: Cu masina pe sol, frana de mana trasa si rotile de pe fata date jos, baga sub fiecare disc de frana cate o bucata de lemn (paralelipiped) cu inaltimea aprox de 20 cm. balanseaza de cateva ori masina apasand pe traversa din dreptul radiatorului, pentru ca bucsile sa sa aseze corect in pozitia de rulaj dupa care strangi suruburile si piulitele care fixeaza bucsile. Succes reddacy. |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
AZY |
![]()
Post
#253
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 July 09 From: Ploiesti Prahova ![]() |
Buna seara,
Bucsile au ''implinit'' 15000 Km. Sa auzim de bine. |
--------------------
Dacia
Solentza
2003,clima
- Ph-09-AZY
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#254
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Bucatica pastrata din bucsa veche ai pus-o pur si simplu si ai strans-o cu brida, sau ai lipit-o cu ceva?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
cosstti |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Scuze pentru confuzie, am detailat despre bucsele de la brate si nu despre bucele de la bara de torsiune (stabilizatoare).
Drept compensatie am sa va pun ceva poze cu o improvizatie de bucse la bara de torsiune a unui amic. Dar asta peste cateva zile. |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Nu este nici o confuzie. Titlul spune schimbarea bucselor, nu schimbarea bucselor bara de torsiune. Asa ca stai linistit, discutam despre orice fel de bucse
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
AZY |
![]()
Post
#257
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 July 09 From: Ploiesti Prahova ![]() |
Am fost lipita cu superglue.
|
--------------------
Dacia
Solentza
2003,clima
- Ph-09-AZY
|
|
alinbum |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 9 February 08 ![]() |
salutare. cine poate sa-mi zica ce diametru are bara stabilizatoare la solenza?
|
--------------------
dacia
solenza 1.4
2003
|
|
AZY |
![]()
Post
#259
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 July 09 From: Ploiesti Prahova ![]() |
Diametrul teoretic este de 24 mm, dar eu am montat bucsile care aveau diamentrul interior de 23 mm si au intrat fara probleme.
O zi buna, |
--------------------
Dacia
Solentza
2003,clima
- Ph-09-AZY
|
|
besche |
![]()
Post
#260
|
![]() Besche Group: Members Posts: 227 Joined: 14 March 10 From: Constanta ![]() |
Ieri am schimbat bucsile de la bara de torsiune---cele din fata---
Am cumparat bucsi de Renault Megane,sper sa tina mult mai mult decat cele de slz,care tineau intre 500 si 1000 km, maxim Am fost la Unix,in C-ta si costa o bucsa 20 de lei,apoi la Tracom si le-am gasit cu 23 de lei pe amandoua |
--------------------
Renault
Clio
2005 Authentique
- CT - 31-AIS Tunez tunuri
|
|
catadrx |
![]()
Post
#261
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 25 April 12 ![]() |
eu doar ce am schimbat bucsele sunt 4 cate una pe roata ce se prinde cu brida aceea de bascula si 2 pe mijloc cred ca de sasiu se prind.. am luat originale 20 ron dar sunt foarte proaste .. deja au inceput sa imi scartaie si nu au mai mult de 100 km
|
--------------------
Dacia Solenza
Dacia Solenza
2004 Scala
- CL-03-XXU
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#262
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Azi am comandat si eu bucsele de r19. Vroiam sa va intreb daca ati pus si cele de mijloc tot de r19? Pentru ca eu le-am comandat si pe acelea si ma tem poate nu vin. Le-ati montat tot cu bridele de solenza?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
aluibasarabeanu |
![]()
Post
#263
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 664 Joined: 24 August 08 From: CONSTANTA ![]() |
Poate ma ajuta si pe mine cineva!Acum cinci zile am lasat masina la mecanic sa imi schimbe planetara dreapta si bucsele de la bara stabilizatoare.Deatunci se aud niste plesnituri metalice pe sub masina iar cand am fost pe la tara pe teren accidentat bocanea pe dedesupt ceva destul de strident.De unde poate fi.Inainte nu facea asa, doar batea planetara.Multumesc anticipat.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
1,6 16v anul 2006
- Necunoscut momentan
|
|
solenza zaz |
![]()
Post
#264
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 16 April 12 From: Bucuresti ![]() |
planetara iti pocane in viraje din cate stiu eu in drum drept iti pocane doar daca e distrusa de tot ,parerea mea e ca tot de la bucsi cand ti lea montat lea montat pe elevator cand tia dat masina jos dupa elevator bucsele de la bara stabilizatoare sunt de cauciuc si sau torsionat si se poate sa vi dus dracu iar bucsele sau nu tia prins bine bara dedesup ,parerea mea.
|
--------------------
dacia
solenza
2004 clima
|
|
b17kzm |
![]()
Post
#265
|
![]() Clio Group: Members Posts: 51 Joined: 2 March 12 From: militari, bucuresti ![]() |
uni mecanici spun ca au remediat un defect dar mereu aoare altu ,cica este masina veche ,daia este bine sa stai linga ei cand repara dar nu vor ,eu am schimbat la un mecanic placutele si scartiau rau cand puneam frana
apoi am unblat la ele si erau ff fixe |
--------------------
Renault
Clio
2004 my clio
|
|
AdiZ |
![]()
Post
#266
|
![]() Membru' Citit Group: Members Posts: 313 Joined: 2 November 06 From: Zalau ![]() |
QUOTE(aluibasarabeanu @ 2 May 2012, 23:07) Poate ma ajuta si pe mine cineva!Acum cinci zile am lasat masina la mecanic sa imi schimbe planetara dreapta si bucsele de la bara stabilizatoare.Deatunci se aud niste plesnituri metalice pe sub masina iar cand am fost pe la tara pe teren accidentat bocanea pe dedesupt ceva destul de strident.De unde poate fi.Inainte nu facea asa, doar batea planetara.Multumesc anticipat. Salut, Ai putea sa verifici suruburile cu care sunt stranse bucsele. Eu am patit sa fie macinat filetul, si sa nu mai stranga piulita pe filet. De asemenea ai putea sa verifici si suruburile de la pivotul de la brat. Si acolo a fost nevoie sa schimb suruburile din cauza filetului. This post has been edited by AdiZ: 6 May 2012, 17:54 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- TBR La inceput de drum. (in a face din Solenza masina)
|
|
supertorr |
![]()
Post
#267
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 14 October 11 From: Targoviste ![]() |
Am schimbat pivotii cu unii de Clio 2 (parca Moog se numea firma) si cele 4 bucse de la bascule(numai facute de Ardeleana am gasit)...pot spune ca se simte o usoara imbunatatire la viraje si parca este mai silentioasa acum... drumuri cat mai libere!!!
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005 CONFORT [B][COLOR=blue]Dacia Solenza 1.4MPI Confort 2005[/COLOR][/B]
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#268
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Numai vezi sa nu difere lungimea pivotului, sa afecteze caderea. Drumuri bune.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
supertorr |
![]()
Post
#269
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 14 October 11 From: Targoviste ![]() |
lungimea pivotilor vechi era la fel ca a celor noi...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005 CONFORT [B][COLOR=blue]Dacia Solenza 1.4MPI Confort 2005[/COLOR][/B]
|
|
cosstti |
![]()
Post
#270
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Am vazut ce pot face clemele facute artizanal care fixeaza bucsele.
Cleme solide la prima vedere ( din platbanda) nu ca cele originale din tabla ambutisata,care fixau frem bucsele de pe bara stabilizatoare, efectul masina f rigida. Si busele erau artizanal confectionate dintr-un furtun de cauciuc cu insertie... pana aici toate bune, dupa cateva luni a aparut un fenomen mai ciudat si anume volanul si-a schimbat pozitia la mers in linie dreapta. Motivul: bratul bascula s-a fisurat in apropierea gaurilor pentru suruburile care fixeaza pivotul. Fisura (12-15cm.) se casca si astfel se modifica pozitia rotii in mers si de acolo se modifica si pozitia volanului. Este vorba de bratul din dreapta, cand se rula in linie dreapta, volanul statea rotit spre stanga aprox. 60 de grade. Deci daca se intareste, se rigidizeaza masina intr-o parte exista nesansa sa crape in alta parte. Atentie! Intrebare: bara stabilizatoare are 24 mm in diametru, nu este cam groasa pentru solenza? De aici si schimbarea destul de frecventa a bucselor. La vechea dacie diametrul barei de torsiune era de 16 mm. si parca nu suferea in niciun fel din acest motiv. Bratul bascula a fost dat jos, examinat si schimbat in cele din urma.Tendinta este de a reveni la vechile cleme si bucsele originale. Astept pareri, opinii. |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:55 |