poti fi fortat sa iei un pret mai mic pt pamant?, de catre stat, pentru largirea DN1
poti fi fortat sa iei un pret mai mic pt pamant?, de catre stat, pentru largirea DN1
stasi |
27 Jul 2005, 16:56
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 3 December 03 From: Iasi |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina 96
|
|||
Codrin |
27 Jul 2005, 17:00
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti |
Stiam ca se poarta negocieri pana la un anumit punct si daca nu se ajunge la nici o intelegere proprieratul e expropiat. Nu stiu insa cum se calculeaza valoarea cu care e despagubit
Mi se pare totusi de obraz sa-i dai omului cel putin pretul pietei |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
crintea1949 |
27 Jul 2005, 18:06
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 24 April 05 |
In interes public se pot face exproprieri emițându-se decret de expropriere la un pret evaluat de catre unii evaluatori chiar convenabil pentru proprietari el nu poate fi refuzat.Se pot vedea si decretele regale prin care au fost făcute expropieri pentru construcțiile căilor ferate .
cu stima Crintea |
--------------------
dacia
solenza
- B33HRZ
|
|
Lexy |
28 Jul 2005, 08:26
Post
#4
|
Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti |
Daca nu cazi de acord asupra pretului STATUL NU TE POATE FORTA!....Totul este sa te tii tare...ne-a povestit in facultate profu de management urban nu am mai retinut orasutl fir'ar sa fie...au construit primaria si aveau nevoie de pamantul unuia ca sa faca accesul mai mare..eh si tipu' s-a tinut tare astfel incat intr-un final s-a ales si cu banii vruti si cu magazin in sediul primarie...zicea si profu' ca cine l-a sfatuit l-a sfatuit super bine(imi inchipui ca n-a fost prea usor sa tina piept "statului")...
|
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
LOVENDAL |
28 Jul 2005, 08:41
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 19 January 05 |
Eu stiam ca din contra, prin legea expropierii, esti obligat sa dai pamantul la stat in cazul in care se fac lucrari in interes public. Si asa mi se pare normal: ce-ar fi ca sa nu se construiasca o autostrada sau o cale ferata de importanta strategica pentru toti, ca unul nu vrea sa-si dea terenul ? Pai asa...s-ar cere si 100 milioane de dolari pe un teren stiind ca numai prin zona aceea poate trece calea ferata / autostrada... si in modul acesta unde am ajunge? In schimb, proprietarului trebuie sa i se ofere un pret corect, dar care sa aiba totusi si anumite limite rezonabile.
This post has been edited by LOVENDAL: 28 Jul 2005, 08:42 |
--------------------
Renault / Dacia
Renault Megane 2
- IS-XX-DWB
|
|
alx |
28 Jul 2005, 08:47
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni |
din cate stiu eu (am lucrat intr-un proiect ce avea atingere cu achizitii de terenuri) treaba decurge in felul urmator: vine statul si ofera un pret (calculat de o firma abilitata) al pietii si care e destul de aproape de realitate. Proprietarul are de ales. Daca zice nu, mai vine statul cu o oferta+10%. Daca totusi nu accepta, statul face o lista cu toti cei care nu au acceptat si se da o HG prin care se expropriaza pe baza legii de siguranta statului (caile de comunicatii fiind obiective strategice). Se da si o compensatie sau teren la schimb dar mult mai prost decat la primele oferte.
My advice: Take the first or the second offer! Eu stiu din experienta ca plateste bani buni statul dar sunt o gramada de proprietari care au impresia ca pe pamantul lor creste aurul pur... |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
costi |
28 Jul 2005, 08:54
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti |
Este vorba de largirea DN1 in Otopeni, unde 90% din terenul suplimentar este in prezent trotuar. Practic actualilor proprietari le va trece masina pe la poarta, daca nu accepta sa vinda 2-3 pt noul trotuar. Iar pretul este de 40-90 de EUR cum clamau ei, daca iti iei teren de casa nu o fisie de 2 m la strada.
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
body |
28 Jul 2005, 08:55
Post
#8
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 568 Joined: 19 July 04 From: Ploiesti |
Salve !Eu lucrez in proiectari petrol si gaze si da, statul te poate expropria daca este vorba de interes strategic !
Se intampla ca proprietarii de terenuri pe unde trec conductele sa fie despagubiti iar daca nu , acestia pot fi fortati. Acum intervin si constructorii care ( nu toti) sunt nesimtiti si nu refac stratul vegetal ( desi au prevazuti bani pt asta in proiect) si atunci proprietarul este indreptatit sa ceara despagubiri mai mari ! |
--------------------
Mitsubishi/Suzuki
Lancer/SX4
2007/2008
- PH-72-BVR PH-77-MMR body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
|
|
bisquitel |
28 Jul 2005, 11:51
Post
#9
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 25 July 05 From: Bucuresti |
se numeste expropriere pentru cauza de utilitate publica si da, te poate obliga sa accepti pretul lor, pentru ca se aproba o suma anumita din buget special pentru achizitionarea terenurilor. se numeste "justa despagubire".
prima procedura e ca terenurile in cauza sa se declare "pentru utilitate publica" si apoi nu mai ai ce face. sunt niste termene daca nu iti convine ca te expropriaza sau nu-ti convine suma, dar pana la final tot acolo se ajunge. sunt rare cazurile in care nu se face exproprierea . daca nu se mai construieste acolo ai dreptul sa-ti iei terenul inapoi cu aceeasi bani pe care i-ai primit. legea exproprierii pentru utilitate publica este 33/1994. informatii gasesti si pe situl guvernului www.gov.ro |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 mpI
- XX-XX-XXX
|
|
stasi |
28 Jul 2005, 11:59
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 3 December 03 From: Iasi |
si daca ai o casa frumoasa fix pe locul pe care vor sa treaca ei cu strada?
|
--------------------
Dacia
Berlina 96
|
|
bisquitel |
28 Jul 2005, 12:06
Post
#11
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 25 July 05 From: Bucuresti |
QUOTE(stasi @ 28 Jul 2005, 11:59) te despagubesc la valoarea aproximativa. cred ca la exproprierea pentru interes local se fac cercetari daca e nevoie sau nu sa treaca fix prin casa pe la tine, dar la cele de interes national sau pentru strategii de aparare nici se discuta. cauta legea pe net si o sa vezi. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 mpI
- XX-XX-XXX
|
|
adso |
28 Jul 2005, 12:06
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 |
nu o ai. legea te obliga sa construiesti la min. 3m de limita proprietatii. - asta in cazul largirii DN1
This post has been edited by adso: 28 Jul 2005, 12:08 |
-------------------- Call me Ishmael...
|
|
ashu |
28 Jul 2005, 12:40
Post
#13
|
Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti |
Asa stiam si io adso. Dar atunci cum kilu meu au construit aia de la Impact casele fix din trotuar, ca nu inteleg.
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
anpop |
28 Jul 2005, 13:01
Post
#14
|
Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti |
QUOTE(Lexy @ 28 Jul 2005, 08:26) Daca nu cazi de acord asupra pretului STATUL NU TE POATE FORTA!....Totul este sa te tii tare...ne-a povestit in facultate profu de management urban nu am mai retinut orasutl fir'ar sa fie...au construit primaria si aveau nevoie de pamantul unuia ca sa faca accesul mai mare..eh si tipu' s-a tinut tare astfel incat intr-un final s-a ales si cu banii vruti si cu magazin in sediul primarie...zicea si profu' ca cine l-a sfatuit l-a sfatuit super bine(imi inchipui ca n-a fost prea usor sa tina piept "statului")... Zau?! hehehe, mai baga ochiul pe la lege......exproprierile se fac in interes national si iei cat iti da statul....de obicei (mai sunt si exceptii) taranu ia cca. 1,5~3 $ pe mp, se poate ajunge si pana la 10 in unele cazuri...dar gandeste-te ca asta e teren arabil in majoritatea cazurilor... Pana acuma singurul proces pe care l-am avut pe tema asta a fost cu un destept care nu a inteles ca trebuie consolidat terenul sa nu i-o ia casa la vale cu drum cu tot...(recte nu a vrut sa fie de acord cu expropriere temporara..) asa ca a fost definitiva si pt gradul de taranism avut, am decis ca trebuie sa primeasca minim despagubiri! Ceea ce s-a si intamplat! Si in general pt. cei amatori de afirmatii :STATUL NU TE POATE FORTA!......le reamintesc sa nu se bucure daca gasesc ceva aur sau petrol pe tarlaua lor...vor ramane fara ambele QUOTE(stasi @ 28 Jul 2005, 11:59) ...inseamna ca esti cu adevarat ghinionist?! |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
adso |
28 Jul 2005, 13:06
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 |
QUOTE(ashu @ 28 Jul 2005, 12:40) Asa stiam si io adso. Dar atunci cum kilu meu au construit aia de la Impact casele fix din trotuar, ca nu inteleg. cre'ca e o porcarie la milieu. io m-am lovit de chestia asta cu doua proiecte de casa distincte, in doua localitati distincte. later edit: nu stiu cum se aplica chestia asta daca strada de care vorbesti e strada privata, adica e detinuta in cota indiviza de proprietarii caselor. This post has been edited by adso: 28 Jul 2005, 13:07 |
-------------------- Call me Ishmael...
|
|
klaus |
28 Jul 2005, 14:03
Post
#16
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
QUOTE(legea 33/1994) Lege nr. 33/1994 din 27/05/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 139 din 02/06/1994 Actul a intrat in vigoare la data de 02 iunie 1994 Parlamentul României adoptă prezenta lege. În vederea realizării unor lucrări care servesc unor utilități publice și ținând seama de caracterul de excepție conferit de Constituția României și de Codul civil cedării prin expropriere a dreptului de proprietate privată, drept a cărui protecție se realizează, de altfel, prin garantarea și ocrotirea sa de către lege, în mod egal, indiferent de titular, se adoptă prezenta lege, care cuprinde dispoziții de natură să asigure atât cadrul legal adecvat procedurilor de expropriere și stabilire a despăgubirilor, cât și apărarea dreptului de proprietate privată. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. - Exproprierea de imobile, în tot sau în parte, se poate face numai pentru cauză de utilitate publică, după o dreaptă și prealabilă despăgubire, prin hotărâre judecătorească. Art. 2. - Pot fi expropriate bunurile imobile proprietatea persoanelor fizice sau persoanelor juridice cu sau fără scop lucrativ, precum și cele aflate în proprietatea privată a comunelor, orașelor, municipiilor și județelor. Art. 3. - Instanțele judecătorești competente vor putea hotărî exproprierea numai după ce utilitatea publică s-a declarat potrivit prezentei legi. Art. 4. - Cei interesați pot conveni atât asupra modalității de transfer al dreptului de proprietate, cât și asupra cuantumului și naturii despăgubirii, cu respectarea dispozițiilor legale privind condițiile de fond, de formă și de publicitate, fără a se declanșa procedura de expropriere prevăzută în prezenta lege. În cazul în care acordul de voință al părților privește numai modalitatea de transfer al dreptului de proprietate, dar nu și cuantumul sau natura despăgubirii, instanțele judecătorești vor lua act de înțelegerea părților și vor stabili numai cuantumul sau natura despăgubirii, potrivit cap. IV din prezenta lege. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 3 din Hotărâre nr. 457/1998 in data de 11 august 1998 A se vedea articolul 1 din Ordonanță de urgență nr. 27/1998 in data de 13 octombrie 1998 CAPITOLUL II Utilitatea publică și declararea ei Art. 5. - Utilitatea publică se declară pentru lucrări de interes național sau de interes local. Art. 6. - Sunt de utilitate publică lucrările privind: prospecțiunile și explorările geologice; extracția și prelucrarea substanțelor minerale utile; instalații pentru producerea energiei electrice; căile de comunicații, deschiderea, alinierea și lărgirea străzilor; sistemele de alimentare cu energie electrică, telecomunicații, gaze, termoficare, apă, canalizare; instalații pentru protecția mediului; îndiguiri și regularizări de râuri, lacuri de acumulare pentru surse de apă și atenuarea viiturilor; derivații de debite pentru alimentări cu apă și pentru devierea viiturilor; stații hidrometeorologice, seismice și sisteme de avertizare și prevenire a fenomenelor naturale periculoase și de alarmare a populației, sisteme de irigații și desecări; lucrări de combatere a eroziunii de adâncime; clădirile și terenurile necesare construcțiilor de locuințe sociale și altor obiective sociale de învățământ, sănătate, cultură, sport, protecție și asistență socială, precum și de administrație publică și pentru autoritățile judecătorești; salvarea; protejarea și punerea în valoare a monumentelor, ansamblurilor și siturilor istorice, precum și a parcurilor naționale, rezervațiilor naturale și a monumentelor naturii; prevenirea și înlăturarea urmărilor dezastrelor naturale - cutremure, inundații, alunecări de terenuri; apărarea țării, ordinea publică și siguranța națională. Art. 7. - Utilitatea publică se declară de către Guvern pentru lucrările de interes național și de către consiliile județene și Consiliul Local al Municipiului București pentru lucrările de interes local. Pentru lucrările de interes local care se desfășoară pe teritoriul mai multor județe, utilitatea publică este declarată de o comisie compusă din președinții consiliilor județene respective. În caz de dezacord, utilitatea publică în cauză poate fi declarată de către Guvern. Pentru orice alte lucrări decât cele prevăzute la art. 6, utilitatea publică se declară, pentru fiecare caz în parte, prin lege. Tot prin lege se poate declara utilitatea publică în situații excepționale, în cazul în care - indiferent de natura lucrărilor - sunt supuse exproprierii lăcașuri de cult, monumente, ansambluri și situri istorice, cimitire, alte așezăminte de valoare națională deosebită ori localități urbane sau rurale în întregime. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea Hotărâre nr. 44/1996 in data de 05 februarie 1996 A se vedea Hotărâre nr. 867/1996 in data de 02 octombrie 1996 A se vedea Hotărâre nr. 889/1997 in data de 07 ianuarie 1998 A se vedea Hotărâre nr. 190/1998 in data de 06 aprilie 1998 A se vedea Hotărâre nr. 457/1998 in data de 11 august 1998 A se vedea Hotărâre nr. 463/1998 in data de 11 august 1998 Art. 8. - Declararea utilității publice se face numai după efectuarea unei cercetări prealabile și condiționat de înscrierea lucrării în planurile urbanistice și de amenajare a teritoriului, aprobate conform legii, pentru localități sau zone unde se intenționează executarea ei. Art. 9. - Cercetarea prealabilă pentru lucrările de interes național se face de către comisii numite de Guvern, iar pentru lucrările de interes local de către comisii numite de delegația permanentă a consiliului județean sau de primarul general al municipiului București. Comisiile numite de Guvern, pentru lucrările de interes național, vor fi alcătuite din: reprezentantul administrației publice centrale care coordonează domeniul de activitate pentru care se realizează lucrarea de utilitate publică, reprezentantul Ministerului Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului, reprezentantul Ministerului Finanțelor, președintele consiliului județean și șefii compartimentelor de resort, precum și primarii localităților pe raza cărora se desfășoară lucrarea de utilitate publică. Comisiile pentru lucrările de interes local vor fi alcătuite din reprezentantul consiliului județean sau al Consiliului Local al Municipiului București, precum și din reprezentanții consiliilor locale interesate. Procedura de lucru a comisiilor pentru efectuarea cercetării prealabile se stabilește prin regulament aprobat de Guvern. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea Hotărâre nr. 43/1996 in data de 05 februarie 1996 A se vedea Hotărâre nr. 177/1996 in data de 22 martie 1996 A se vedea Hotărâre nr. 610/1997 in data de 20 octombrie 1997 A se vedea Hotărâre nr. 727/1997 in data de 24 noiembrie 1997 A se vedea Hotărâre nr. 728/1997 in data de 24 noiembrie 1997 A se vedea Hotărâre nr. 370/1998 in data de 03 iulie 1998 A se vedea Hotărâre nr. 436/1998 in data de 29 iulie 1998 Art. 10. - Cercetarea prealabilă va stabili dacă există elemente care să justifice interesul național sau local, avantajele economico-sociale, ecologice sau de orice altă natură care susțin necesitatea lucrărilor și nu pot fi realizate pe alte căi decât prin expropriere; precum și încadrarea în planurile de urbanism și de amenajare a teritoriului, aprobate potrivit legii. Rezultatul cercetării prealabile va fi consemnat într-un proces-verbal ce se va înainta Guvernului sau, după caz, consiliului județean, respectiv Consiliului Local al Municipiului București. Art. 11. - Actul de declarare a utilității publice de interes național se aduce la cunoștința publică prin afișare la sediul consiliului local în a cărui rază este situat imobilul și prin publicare în Monitorul Oficial al României, iar actul de declarare a utilității publice de interes local se afișează la sediul consiliului local în a cărui rază este situat imobilul și se publică în presa locală. Nu sunt supuse publicității actele prin care se declară utilitatea publică în vederea executării unor lucrări privind apărarea țării și siguranța națională. CAPITOLUL III Măsuri premergătoare exproprierii Art. 12. - După declararea utilității publice, expropriatorul imobilului va executa planurile cuprinzând terenurile și construcțiile propuse spre expropriere, cu indicarea numelui proprietarilor, precum și a ofertelor de despăgubire. Aceste documente vor fi depuse la consiliul local al comunei, orașului sau municipiului pe teritoriul cărora sunt situate imobilele ce se supun aprobării pentru expropriere, în vederea consultării de către cei interesați, cu excepția documentelor lucrărilor privind apărarea țării și siguranța națională. În aceste cazuri se depune la consiliul local numai lista cu imobilele propuse exproprierii, proprietarii acestora și ofertele de despăgubire. Expropriator, în înțelesul prezentei legi, este statul, prin organismele desemnate de Guvern, pentru lucrările de interes național, și județele, municipiile, orașele și comunele, pentru lucrările de interes local. Art. 13. - Propunerile de expropriere a imobilelor și procesul-verbal prevăzut de art. 10 alin. 2 se vor notifica persoanelor fizice sau juridice titulare de drepturi reale, în termen de 15 zile de la publicare. Art. 14. - Cu privire la propunerile de expropriere, proprietarii și titularii altor drepturi reale asupra imobilelor în cauză pot face întâmpinare în termen de 45 de zile de la primirea notificării. Întâmpinarea se depune la primarul comunei, orașului sau al municipiului pe al căror teritoriu se află imobilul. Primarul va primi și va înregistra întâmpinarea și va consemna ofertele de despăgubire și pretențiile proprietarilor sau ale persoanelor titulare de alte drepturi reale. În termen de 30 de zile, întregul dosar cuprinzând documentele prevăzute la art. 12, precum și eventualele întâmpinări, va fi înaintat la Secretariatul General al Guvernului, pentru lucrările de interes național, iar pentru cele de interes local, la consiliul județean sau la Consiliul Local al Municipiului București, după caz. Art. 15. - Întâmpinările vor fi soluționate în termen de 30 de zile de o comisie constituită prin hotărâre a Guvernului pentru lucrările de interes național, prin decizia delegației permanente a consiliului județean sau prin dispoziția primarului municipiului București pentru cele de interes local. Comisia va fi alcătuită din 3 specialiști din domeniul de activitate în care se realizează lucrarea de utilitate publică, 3 proprietari de imobile din municipiul, orașul sau comuna în care sunt situate imobilele propuse pentru expropriere, aleși prin tragere la sorți dintr-o listă de minimum 25 de proprietari, precum și primarul localității. Comisia va lucra sub conducerea unui delegat al Guvernului, în cazul lucrărilor de interes național, sau a unui delegat al consiliului județean ori al Consiliului Local al Municipiului București, în cazul lucrărilor de interes local, ca președinte. Nu pot face parte din comisie proprietarii imobilelor care sunt în cauză, rudele și afinii lor până la al patrulea grad inclusiv, persoanele care dețin funcții în administrația publică locală sau centrală și care au interes în executarea lucrărilor și nici membrii comisiei care au declarat utilitatea publică. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 21 din Normă metodologică 1997 in data de 02 iunie 1994 A se vedea anexa 1 din Ordin nr. 2214/1997 in data de 02 iunie 1994 Art. 16. - Comisia constituită potrivit art. 15 poate lucra valabil în prezența a cel puțin 5 dintre membrii săi. Decizia comisiei se ia prin vot secret. Președintele nu are drept de vot, el asigurând cadrul organizatoric al activității comisiei. În caz de paritate a voturilor, votul primarului este preponderent. Art. 17. - Comisia analizează documentele prezentate, ascultând pe cei interesați, putând cere informații și date suplimentare, la solicitarea celor care i s-au adresat sau din oficiu. Oferta expropriatorului, pretențiile proprietarilor și ale titularilor altor drepturi reale, precum, și susținerile acestora se vor formula și se vor depune în scris, consemnându-se într-un proces-verbal. Art. 18. - În urma deliberării, comisia poate să accepte punctul de vedere al expropriatorului sau îl poate respinge și va consemna aceasta într-o hotărâre motivată. Comisia va consemna, dacă este cazul, și învoiala dintre părți, sub semnătura acestora. Hotărârea se comunică părților în termen de 15 zile de la adoptare. Art. 19. - În cazul în care comisia respinge propunerile expropriatorului, acesta are posibilitatea să revină cu noi propuneri, cu refacerea corespunzătoare a planurilor. Noile propuneri vor urma procedura stabilită în prezentul capitol. Art. 20. - În cazul în care și noile propuneri vor fi respinse, expropriatorul, precum și proprietarii sau celelalte persoane titulare de drepturi reale asupra imobilului propus spre expropriere pot contesta hotărârea comisiei, constituită potrivit art. 15, la Curtea de apel în raza căreia se află situat imobilul, în termen de 15 zile de la comunicare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990. Contestația este scutită de taxă și se soluționează de urgență și cu precădere. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 16 din Lege nr. 146/1997 in data de 29 iulie 1997 CAPITOLUL IV Exproprierea și stabilirea despăgubirilor Art. 21. - Soluționarea cererilor de expropriere este de competența tribunalului județean sau a Tribunalului Municipiului București în raza căruia este situat imobilul propus pentru expropriere. Tribunalul va fi sesizat de expropriator pentru a se pronunța cu privire la expropriere, în cazul în care nu s-a făcut întâmpinare împotriva propunerii de expropriere sau dacă această cale de atac a fost respinsă în condițiile art. 18-20. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 22. - Președintele instanței va fixa termen și va dispune citarea proprietarilor sau, după caz, a posesorilor, a altor titulari de drepturi reale sau a oricăror persoane cunoscute care pot justifica un interes legitim asupra imobilelor propuse a fi expropriate. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 23. - Soluționarea cererii de expropriere se face cu participarea obligatorie a procurorului. Instanța va verifica dacă sunt întrunite toate condițiile cerute de lege pentru expropriere și va stabili cuantumul despăgubirilor și suma cuvenită fiecărei părți din cele menționate la art. 22. Hotărârea este supusă căilor de atac prevăzute de lege. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 24. - În cazul în care părțile se învoiesc în fața instanței asupra exproprierii și asupra despăgubirii, aceasta va lua act de învoială și va pronunța o hotărâre definitivă. Atunci când părțile sau numai unele dintre acestea se învoiesc doar cu privire la expropriere, dar nu și asupra despăgubirii, instanța va lua act de învoială și va stabili despăgubirea. În cazul în care una sau mai multe părți titulare de drepturi asupra imobilelor, deși legal citate, nu s-au prezentat, instanța va putea hotărî în lipsă. În cazul în care expropriatorul cere exproprierea numai a unei părți de teren sau din construcție, iar proprietarul cere instanței exproprierea totală, instanța va aprecia, în raport cu situația reală, dacă exproprierea în parte este posibilă, în caz contrar, va dispune exproprierea totală. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 25. - Pentru stabilirea despăgubirilor instanța va constitui o comisie de experți compusă dintr-un expert numit de instanță, unul desemnat de expropriator și un al treilea din partea persoanelor care sunt supuse exproprierii. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 26. - Despăgubirea se compune din valoarea reală a imobilului și din prejudiciul cauzat proprietarului sau altor persoane îndreptățite. La calcularea cuantumului despăgubirilor, experții, precum și instanța vor ține seama de prețul cu care se vând, în mod obișnuit, imobilele de același fel în unitatea administrativ-teritorială, la data întocmirii raportului de expertiză, precum și de daunele aduse proprietarului sau, după caz, altor persoane îndreptățite, luând în considerare și dovezile prezentate de aceștia. Experții vor defalca despăgubirile cuvenite proprietarului de cele ce se cuvin titularilor de alte drepturi reale. În cazul exproprierii parțiale, dacă partea de imobil rămasă neexpropriată va dobândi un spor de valoare ca urmare a lucrărilor ce se vor realiza, experții, ținând seama de prevederile alineatului precedent, vor putea propune instanței o eventuală reducere numai a daunelor. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 27. - Primind rezultatul expertizei, instanța îl va compara cu oferta și cu pretențiile formulate de părți și va hotărî. Despăgubirea acordată de către instanță nu va putea fi mai mică decât cea oferită de expropriator și nici mai mare decât cea solicitată de expropriat sau de altă persoană interesată. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 28. - Transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor supuse exproprierii în patrimoniul expropriatorului se produce îndată ce obligațiile impuse lui prin hotărâre judecătorească au fost îndeplinite. Ipoteca și privilegiul se strămută de drept asupra despăgubirilor stabilite, dispozițiile art. 22 rămânând aplicabile, iar servituțile stabilite prin fapta omului se sting în măsura în care devin incompatibile cu situația naturală și juridică a obiectivului urmărit prin expropriere, raporturile obligaționale dintre vechiul și noul proprietar rămânând supuse dreptului comun. Uzul, uzufructul, abitația și superficia, precum și orice alte drepturi reale, cât și concesionarea și atribuirea în folosință se sting prin efectul exproprierii, titularii acestora având dreptul la despăgubiri. Hotărârea de expropriere va stabili despăgubirea ținând seama, pentru drepturile reale prevăzute la alin. 3, de dispozițiile art. 26. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 29. - Orice locațiune încetează de drept la data rămânerii definitive a hotărârii de expropriere. În cazul exproprierii unor clădiri cu destinație de locuință, evacuarea persoanelor care le ocupă în mod legal în calitate de proprietari și a chiriașilor al căror contract de închiriere a fost legal perfectat, înainte de înscrierea lucrării în planurile urbanistice și de amenajare a teritoriului, nu se va putea face decât după asigurarea de către expropriator a spațiului de locuit, potrivit legii, la cererea acestor persoane, în modalitatea prevăzută în hotărârea judecătorească de expropriere, cu respectarea dispozițiilor art. 26. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 CAPITOLUL V Plata despăgubirilor și punerea în posesie a expropriatorului Art. 30. - Plata despăgubirilor se va face în orice mod convenit între părți; în lipsa acordului părților, instanța va hotărî, stabilind și termenul de plată, care nu va depăși 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 31. - Eliberarea titlului executoriu și punerea în posesie a expropriatorului vor putea fi făcute numai pe baza unei încheieri a instanței, care constată îndeplinirea obligațiilor privind despăgubirea, nu mai târziu de 30 de zile de la data plății acesteia. Punerea în posesie asupra terenurilor cultivate sau a celor cu plantații se va face numai după ce recolta a fost culeasă, cu excepția cazului în care în valoarea despăgubirii a fost cuprinsă și valoarea estimativă a recoltei neculese. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 32. - În caz de extremă urgență, impusă de executarea imediată a unor lucrări ce interesează apărarea țării, ordinea publică și siguranța națională, și în caz de calamități naturale, instanța, stabilind că utilitatea publică este declarată, poate dispune prin hotărâre punerea de îndată în posesie a expropriatorului, cu obligația pentru acesta de a consemna în termenul de 30 de zile, pe numele expropriaților, sumele stabilite drept despăgubire, potrivit procedurii prevăzute. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 33. - În situația în care există creditori privilegiați sau alți creditori stabiliți prin hotărâre judecătorească, aceștia vor fi plătiți din drepturile cuvenite cu titlu de despăgubire. Pentru plata lor, suma se va consemna de către expropriator, urmând să fie împărțită potrivit legii civile. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 CAPITOLUL VI Dreptul de folosință și de retrocedare Art. 34. - Dacă imobilul expropriat este oferit pentru închiriere înaintea utilizării lui în scopul pentru care a fost expropriat, iar expropriatul este în situația de a-l utiliza, el are un drept de prioritate pentru a-i fi închiriat în condițiile legii. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 35. - Dacă bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate în termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, respectiv lucrările nu au fost începute, foștii proprietari pot că ceară retrocedarea lor, dacă nu s-a făcut o nouă declarare de utilitate publică. -------------------------------------------------------------------------------- Atacat prin Decizie nr. 409/2003 in data de 27 noiembrie 2003 A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 36. - Cererea de retrocedare se va adresa tribunalului, care, verificând temeiurile acesteia, va putea dispune retrocedarea. Într-o asemenea situație, prețul imobilului se va stabili ca și în situația exproprierii și nu poate fi mai mare decât despăgubirea actualizată. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 37. - În cazul în care lucrările pentru care s-a făcut exproprierea nu s-au realizat, iar expropriatorul dorește înstrăinarea imobilului, expropriatul - fost proprietar - are un drept prioritar la dobândire, la un preț ce nu poate fi mai mare decât despăgubirea actualizată. În acest scop, expropriatorul se va adresa în scris fostului proprietar, iar dacă acesta nu optează pentru cumpărare sau dacă nu răspunde expropriatorului în termen de 60 de zile de la primirea notificării, acesta din urmă poate dispune de imobil. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 CAPITOLUL VII Dispoziții finale Art. 38. - Toate cheltuielile efectuate pentru realizarea procedurilor de expropriere și retrocedare, inclusiv înaintea instanțelor judecătorești, se suportă de expropriator. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 39. - Planurile ce urmează să fie executate, potrivit prevederilor art. 12 din prezenta lege, de către expropriator, vor fi vizate de oficiile cadastrale teritoriale, pentru autenticitate și neschimbare, pentru fiecare caz în parte. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 40. - Dispozițiile prezentei legi se completează cu cele ale Codului civil și ale Codului de procedură civilă, în măsura în care nu contravin prezentei legi. -------------------------------------------------------------------------------- A se vedea articolul 4 din Ordonanță nr. 16/1999 in data de 29 ianuarie 1999 Art. 41. - Decretul Consiliului de Stat nr. 467/1979 privind evaluarea construcțiilor, terenurilor și plantațiilor ce se preiau, cu plată, în proprietatea statului prin expropriere sau în alte cazuri prevăzute de lege, publicat în Buletinul Oficial nr. 3 din 4 ianuarie 1980, precum și orice dispoziții contrare se abrogă. Această lege a fost adoptată de Senat în ședința din 28 aprilie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituția României. PREȘEDINTELE SENATULUI prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN Această lege a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 3 mai 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituția României. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ADRIAN NĂSTASE București, 27 mai 1994. Nr. 33. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GABY IS BACK ! |
29 Jul 2005, 19:17
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 |
QUOTE(adso @ 28 Jul 2005, 13:06) nu o ai. legea te obliga sa construiesti la min. 3m de limita proprietatii. - asta in cazul largirii DN1 Aici se pune problema si de faptul ca proprietatea are deschidere la un drum. Exista limite stabilite de lege, in cazul drumurilor ( judetene, nationale, etc ), adica nu ai voie sa construiesti NIMIC la o distanta anume de axul drumului. Distanta difera in functie de importanta drumului. ( o sa ma interesez exact ) Intrebarea este: cum au obtinut autorizatie de constructie cei care au construit chiar pe marginea DN 1, ? |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
Lucian123 |
30 Jul 2005, 11:57
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti |
Prin spaga...
|
--------------------
DACIA LOGAN
Laureate 1.4 Rosu
- B40XXX
|
|
GABY IS BACK ! |
2 Aug 2005, 19:51
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 |
M-am interesat:
In cazul Drumurilor Nationale, NU ai voie sa construiesti NIMIC ( adica nici macar gard ) la mai putin de 16 metri de axul drumului. Terenul este al tau, poti sa pui pe el porumb sau sa-l ari, ce vrei tu, dar nu poti sa construiesti nimic. In caz de expropriere, esti despagubit ( si daca vor sa faca trotuar pe terenul tau, tot expropriere trebuie sa faca ) dar altfel, terenul trebuie sa fie liber de orice condtructie. Exemplu: blocurile din Otopeni, Hotelul Sky Gate, McDrive-ul, Shell-ul, sunt unele din cladirile care au fost construite cu respectarea legislatiei. Cele "de la sosea", nu stiu cum au obtinut autorizatie.... Sursa: Un primar din judetul Ilfov... This post has been edited by GABY IS BACK !: 3 Aug 2005, 13:37 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
SilviuB |
3 Aug 2005, 07:54
Post
#20
|
Membru de BUKOWINA Group: Members Posts: 281 Joined: 19 August 04 From: Suceava-Bukowina |
Dar cu constructia langa calea ferata cum e legea ?
La cati metri de calea ferata se poate construi o casa ? |
--------------------
VW
POLO
2005
- 8XSYL
|
|
marksman |
3 Aug 2005, 08:17
Post
#21
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.517 Joined: 1 November 04 From: sat |
La destula distanta ca sa nu simti vibratiile cauzate de trecerea trenului. Deci, cat mai departe
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st September 2024 - 23:59 |