Trage foarte tare stanga la accelerari mai bruste
![]() ![]() ![]() |
Trage foarte tare stanga la accelerari mai bruste
bomba_11980 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
daca nu ai joc in directie as verifica bucsele de la tiranti
This post has been edited by Ov: 3 Apr 2012, 08:57 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Acum am fost jos si le-am verificat - nu sunt uzate deloc - nici joc nu au - apropo au fost schimbate anul trecut prin primavara.
De la pivoti nu cred sa fie - din discutiile de aici ar trebui sa fie varza tare pivotul astfel incat sa poate influenta, ceea ce nu cred - am tras de roti sus/jos si nu are joc - si nu am acum timp sa dau roata jos (sunt la munca) - cel mai bine cu mecanicul diseara. Am citit pe forum ca poate fi din rulment - dar eu nu am nici o huruiala pe fata si nici joc nu are roata (am un vuiet pe spate pe la 80km/ora dar aia e alta poveste) Inafara de huruiala si joc ce simptome ar mai fi? Plus alta discutie tot pe forum ar fi T-ul de la volan - schimbat de mine cred ca acum 2 ani - l-am verificat e ca nou si nici joc nu are. Dar sincer nu vad cum ar influenta ala sa traga masina stanga sa nu poti tine volanul la accelerare. Ceea ce am sesizat este ca bara stabilizatoare se misca foarte usor prin cele doua bucse notate cu rosu. Nu stiu daca e firesc sau nu (poza e luata de pe net): Attached thumbnail(s) Test.jpg ( Size: 30.45k ) Number of downloads: 1309 |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
christyanx |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 17 June 10 ![]() |
Schimba bucsile bara stabilizatoare daca zici ca se misca bara usor si da poate fi si de la cuplajul volanului , avand in vedere ca a fost schimbat acum 2 ani.Geometria rotillor ai verificat?
|
--------------------
DACIA 1310L
BERLINA
1997
|
|
crick |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Cum ai verificat bucsile la tiranti? Verifica starea gaurilor unde intra tirantii cu bucsile,s-ar putea sa fie ovalizate iar tirantul se deplaseaza pe lungimea ovalului la accelerare si franare.Daca sunt ovalizate,trebuie sudata o saiba la acea ureche.
Daca ar fi cuplajul ,ar trage mereu ,nu numai la accelerare.Cele 2 suruburi se strang pe rand,cel dinspre volan,cand cuplajul(partea metalica) este in linie dreapta cu axul volanului ,se roteste apoi volanul pana cand cuplajul este in linie dreapta cu axul care merge spre caseta si se strange al doilea surub.Daca respecti regula asta nu vei avea probleme din cauza cuplajului iar cauciucul bucsilor va rezista mai mult. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
4x4 |
![]()
Post
#6
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Recomand sa nu mai conduci pana ce nu rezolvi problema.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cred ca nu sti de care tiranti ti s-a spus pana acum. Pentru ca trage stanga, inseamna ca unghiul de fuga de pe stanga tinde catre zero sau mai mult, asta pentru ca bascula superioara se duce catre in fata la accelerare mai vioaie sau in panta.Ducandu-se in fata, unghiul de fuga micsorandu-se fata de celalalt de pe dreapta, este usor invins. In acelasi timp, si unghiul de convergenta se modifica, amplificand efectul.
Inca odata, uita-te atent la TIRANTUL de pe stanga (cel care e prins pe bascula superioara si in fata pe lonjeron. Dupa cum ti s-a spus intr-un post mai sus, verifica "urechea" de prindere pe lonjeron daca e rupta, sau bucsa de cauciuc (cea din spate), daca nu lipseste. Ar mai fi fost drept cauze si roata franata, rulment spart, fuzeta rupta (mai ales daca e slaba planetara), dar spui ca le-ai controlat. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Am fost aseara la mecanic.
Dat amandoua roti jos si verificat: Pivoti inferiori - buni. Pivoti superiori - buni. Rulmenti - buni. Verificat placute frana, garnituri tot legat de sistemul de franare - buni Verificat crucea de la volan - impecabila (chiar daca are 2 ani) Verifcat bucse: Bucse tiranti - foarte foarte bune - urechea nu e ovalizata, ruginita etc. Bucse brat superior - bune Bucse trapez - bune Teu amortizor - buni Bieleta directie stanga - putin joc - nu e de schimbat Bieleta directie dreapta - buna Bucsile bara stabilizatoare - sunt bune - chiar daca joaca bara printre ele. Singura reparatie facuta de mecanic a fost sa inlature burduful (cele doua) de pe bieletele de directie din dreptul casetei de directie - a pus vaselina - miscat volanul de cateva ori stanga dreapta. La un test pe drum mai trage nu putin - foarte foarte putin stanga - si atunci ma tras de urechi ca nu am mai facut unghiurile de 1 an jumate. |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#9
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Eu unul zic de un singur lucru care poate fi si asta verifical ca este siguranta ta in joc. Ia verifica tu cilindrii de la etrierii de frana sa nu fie unul blocat si astfel sa iti faca probleme de genul. Nu dati cu parul mie mia facut asa din cauza asta odata ca se intepenise etrierul din senin si nu nu sa incins roata ca ramasese blocat pe circuit deschis. Am scos cilindrul l-am curatat si am schimbat garniturile si totul e perfect.Unghiurile eu la masina nu le-am facut niciodata si masina nu imi trage nici dreapta nici stanga ci merge drept si in frana. Un singur truc il fac pe timp de iarna care mi la zis un mecanic batran si il fac in fiecare iarna,pe roata din stanga fata pun placute de frana mai uzate ca masina sa traga usor dreapta ca sa nu fie probleme sa intru in alte masini.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#10
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
planetara pe stanga merge greu,verificale pe ambele si eventual schimba vaselina din burdufe
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
crick |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Aseara cand am plecat de la munca a inceput sa traga stanga tare tare. Si nici cand opream masina pe loc nu mai puteam trage dreapta.
Am ajuns cu chin la mecanic am ridicat iar masina si cand am inceput sa invartim de roti se auzea un zgomot in cutie foarte foarte pronuntat. Pornesc bag in viteza cu ea suspendata si a inceput circul de pe lume, zgomote, trosnete si zguduieli. Ulei este in cutie. Pe sosea nu se aude nimic in cutie. Va intreb pe voi se poate din cauza cutiei de viteza sa nu pot vira in accelerare? This post has been edited by bomba_11980: 5 Apr 2012, 08:34 |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
maho |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Planetara, capatul care intra in cutie.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Kiraly |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
Cel mai posibil planetara
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Deci se poate din cauza unei planetare uzate sa traga asa tare stanga stiam ca doar bate in viraje si apoi cu timpul si in linie dreapta.
Am mai citit pe forum si m-am interesat de caseta de directie. Se poate defecta asa tare incat sa te traga asa tare stanga sau care sunt simptomele cand caseta de directie e pe duca? Care e din Iasi si ar putea sa ma ajute la o diagnisticare. Mecanicul meu nu e in Iasi pana duminica (a plecat azi la tara) This post has been edited by bomba_11980: 5 Apr 2012, 11:04 |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
maho |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(bomba_11980 @ 3 Apr 2012, 09:43) Pe drum drept dar mai pronuntata la deal cand accelerez mai brusc imi trage stanga foarte foarte tare - abia tin volanu. Toate acestea se manifesta la o accelerare mai brusca - daca accelerez babeste nu trage stanga deloc. Tin sa precizez ca nici o roata nu se incinge si nici la franare nu am sesizat sa traga stanga sau dreapta (nu am franat la 60 km la ora brusc sa vad daca trage sau nu), daca nu accelerez brusc masina merge dreapta, am miscat stanga/dreapta de roata si volanul de misca. Teoretic (dupa teoria mea, nu citez din clasici), caseta de directie ar trebui sa se manifeste indiferent de accelerare brusca sau babeasca; planetara, in schimb, se manifesta cum zici cu atat mai tare cu cat accelerezi mai brusc. Imi mentin parerea ca e planetara. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Mecanicu' ala al tau, ar trebui sa aiba diferite dispozitive si metode de determinare a unei cauze, care face ca masina sa se manifeste diferit. Exempu, pentru rulare (cum e la tine), e util si asta:
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
Ma bag si eu in seama si dau vina pe diferential; probabil ca e calat pe roata din dreapta. il banuiam de la inceput, dar cand ai mai zis ca se aud zgomote in cutie...
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Toate bune si frumoase.
Dupa lungi verificari cu mecanicul meu sa ajuns la concluzia ca e cutia de viteza. Asa ca am cumparat o cutie de viteza si ieri am reusit sa o montam. Cu aceasta ocazie am verificat toti pivotii, bucsele, rulmentii, caseta de directie, planetarele, discurile si placutele de frana dar si kit-ul de ambreaj (o revizie ca la carte) Am golit cutia si am pus 2 litri de ulei in ea, am schimbat rulmentul de presiune (avea un sunet cam ciudatel), am schimbat doua tampoane si viteza.... Acum masina merge exemplar - singura mea problema este ca intra parca putin mai greu in viteze decat a mea. Multumesc tuturor pentru sfaturi |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
maho |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Cine stie, cunoaste (OCEBE).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
OCEBE |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
@maho,
![]() @bomba..., Cu privire la intratul in viteze, incearca sa mai strangi cablul de ambreiaj pana cand daca tragi cu mana de el acesta sa se mai poata misca cam 2mm (mai putin e nerecomandat). This post has been edited by OCEBE: 10 Apr 2012, 15:54 |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Alynushu |
![]()
Post
#22
|
Doar membru si atat ! :) Group: Members Posts: 2 Joined: 10 April 12 ![]() |
Hmm, am si eu o problema asemanatoare, daca tin volanul drept trage spre dreapta, daca il tin inclinat spre stanga este ok, ma intreb daca trebuie sa echilibrez roata cu tot cu plumbi.. dar alte variante care ar mai fi?!
![]() 10 Apr 2012, 23:03: L.E - roata dreapta de pe fata.. This post has been edited by Alynushu: 10 Apr 2012, 23:03 |
--------------------
Dacia
Break
2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:36 |