Cum se verifica bobina?
![]() ![]() ![]() |
Cum se verifica bobina?
TheSaiLor |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|||
Devils |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
Eu verificam asa: scoteam fisa din capacul delcoului si o apropiam de masa; daca distanta la care incepe sa faca scanteie atunci cand dai la automat (trebuie sa mai ai pe cineva care sa fac treaba asta) este mai mica de 10 mm bobina e pe duca .. multe nu mai are. Alta metoda nu stiu. Atentie sa nu te curentezi... prinde fisa cu o carpa uscata.
Bafta |
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
curentul in primar nu trebuie sa depaseasca 6A; masurarea se face decupland bobina (bornele 1 si 15) din instalatie si cupland-se bornele direct pe baterie printr-un ampermetru.
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#4
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
o bobina care nu functioneaza corect este fierbinte ,poate pierde ulei si masina porneste ff greu la cald!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri. IN special cel cu curentul primar.
|
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
SOR |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
bobina mea a pierdut cred tot uleiul! ca am gasit`o fleasca intr`o zi rau de tot si mi`a zis cineva ca se duce cat de curand-au trecut vreo 4 luni de atunci
![]() |
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|
AC |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(SOR @ 5 Feb 2005, 12:25) bobina mea a pierdut cred tot uleiul! ca am gasit`o fleasca intr`o zi rau de tot si mi`a zis cineva ca se duce cat de curand-au trecut vreo 4 luni de atunci ![]() Albastruie. |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
dacis |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(OCEBE @ 3 Feb 2005, 17:59) curentul in primar nu trebuie sa depaseasca 6A; masurarea se face decupland bobina (bornele 1 si 15) din instalatie si cupland-se bornele direct pe baterie printr-un ampermetru. Sa inteleg ca daca am masurat curentul pe platina deschisa si este de 2,8 - 3 A este bine ?... Asta dupa o noapte de pauza. Ar trebui oare sa-l masor si dupa un drum mai lung, cand de regula bobina frige ? |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
"Eu verificam asa: scoteam fisa din capacul delcoului si o apropiam de masa; daca distanta la care incepe sa faca scanteie atunci cand dai la automat (trebuie sa mai ai pe cineva care sa fac treaba asta) este mai mica de 10 mm bobina e pe duca .. multe nu mai are. Alta metoda nu stiu. Atentie sa nu te curentezi... prinde fisa cu o carpa uscata.
Bafta" Devils...nu mai da sfarturile astea la altii, ca asta e metoda de stricat Bobina, nu de verificat..o verifici de 5 ori asa si adio bobina...a. scrie in toate manualele de Dacie sa nu faci asa ceva ![]() |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
BMA |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
si la mine bobina frige. dar cred ca e ok. n-am masurat-o si n-am incercat faza cu scanteia dar din moment ce e de metal, prinsa cu 2 picioruse tot de metal pe motorul care se incalzeste, nu vi se pare normal sa se incalzeasca si ea ? doar tot ce e in contact cu motorul se incalzeste si chiar si capota. mie mi se pare normal sa se incalzeasca in aceste conditii. sau nu ? de pornit porneste foarte bine la cald. fara soc, fara pedala, si la o cheie scurta.
problema mea e alta si daca are cineva o idee sa-mi spuna si mie. daca ma duc la masina dupa ce a stat o noapte in parcare nu porneste pana nu ii dau 2-3 pedale inainte de cheie, iar cand dau la cheie tin putin pedala piscata. e normal ? si dupa ce am pornit-o daca o las fara soc si fara pedala sta la 400-500 de ture si in timp creste la 750 cat e normal cand se incalzeste motorul (aprox. 3-4 km). (e dacia nova 1,6 cu carb 1400, jiclor de 135 si nivel constant reglat la 6,5) idei ? |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este ca cea mai rapida si clara metoda este "Metoda imprumutului unei bonine bune de la un cunoscut". Mers cu ea si comparat cu ceea ce a fost initial. Astfel scapam de toate variabilele "de masurat" !
|
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
wo_name |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
cand am avut probleme cu bobina s-au manifestat astfel:
o porneam greu daca era rece (mai bine zis era rece bobina) si trebuia sa o tin turata, bobina se incalzea f. tare(chiar dupa ce i-am scimbat locul, am mutat-o de langa motor pe aripa). Toate astea eu le pun pe seama folosirii un timp a unei aprinderi electronice de la Gotronic, timp in care am schimbat o bobina(a inceput sa scoata uluiul din ea), am impins masina la semafor, etc. A doua bobina am folosit-o vreo 2 saptamani cu aprinderea electronica, cand a inceput sa scoata si aceasta ulei am renuntat la aprindere, bobina a mai tinut dupa aceea vreo 6 luni dupa care si-a dat sfarsitul. Acum am montata prima bobina care se mai incalzeste ea dar parca nu f. tare. Astept sa vad daca isi da si asta sfarsitul (ca doar a avut "contact" cu aprinderea). |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
northwood |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(wo_name @ 4 Aug 2005, 12:46) cand am avut probleme cu bobina s-au manifestat astfel: o porneam greu daca era rece (mai bine zis era rece bobina) si trebuia sa o tin turata, bobina se incalzea f. tare(chiar dupa ce i-am scimbat locul, am mutat-o de langa motor pe aripa). Toate astea eu le pun pe seama folosirii un timp a unei aprinderi electronice de la Gotronic, timp in care am schimbat o bobina(a inceput sa scoata uluiul din ea), am impins masina la semafor, etc. A doua bobina am folosit-o vreo 2 saptamani cu aprinderea electronica, cand a inceput sa scoata si aceasta ulei am renuntat la aprindere, bobina a mai tinut dupa aceea vreo 6 luni dupa care si-a dat sfarsitul. Acum am montata prima bobina care se mai incalzeste ea dar parca nu f. tare. Astept sa vad daca isi da si asta sfarsitul (ca doar a avut "contact" cu aprinderea). In opinia mea aprinderea tranzistorizata nu poate fi socotita vinovata de modul defectuos de manifestare a bobinelor. Acest model de aprindere actioneaza in sensul preluarii curentului mai puternic de comanda de pe ruptor. Practic nu este un ridicator de tensiune, doar "livreaza" ce primeste din circuitul electric (12-14 volti). Acesta este un regim de tensiune normal de functionare, si daca bobinele nu fac fata, nu e catusi de putin vina aprinderii, ce isi face job-ul pentru care a fost proiectata. E adevarat ca fara aprinderea tranzistorizata e posibil ca in primarul bobinei ( si in consecinta si in secundar) sa ai tensiuni mai reduse din cauza pierderilor induse de contactul ruptorului, si asta sa asigure un regim mai bland de functionare pentru bobina, dar faptul ca bobinele sunt de slaba calitate si se busesc in regimuri de functionare normale nu poate fi pus in carca aprinderii tranzistorizate. |
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:03 |