schimbare semering si aprindere, la dacia Nova
![]() ![]() ![]() |
schimbare semering si aprindere, la dacia Nova
BMA |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|||
mihai1677 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
fise recomand bosh silicon din carfour sau metro. eu am de 2 ani si sunt ok. platina, condesator intermotor sau aprindere electronica si scapi de schimbatul platinei si nu ai nevoie de condesator. bujii parerile sunt impartite eu merg cu sinterom. nu lua brisk.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
paulp |
![]()
Post
#3
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Simerigurile alea de la degetele cautatoare e futaiul de pe lume sa le schimbi (daca le gasesti). Recomand sa mergi la un mecanic care stie bine cum sint facute cutiile
![]() Fise Tesla, bujii Beru, capac Delco Beru, condensator Beru, rotor Beru (in loc de Beru poti sa scrii Doduco ca e cam la fel ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
BMA |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
te corectez DUDUCO
![]() am platinile duduco. restul nu stiu ca sunt pe masina asa cum am cumparat-o tre sa ma uit ![]() |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Cum zici tu, mestere, dar ia de calitate, nu te uita la bani, si pune-i o aprindere tranzistorizata, ca la iarna o sa-ti multumeasca
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
cei7pitici |
![]()
Post
#6
|
![]() Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(BMA @ 4 Aug 2005, 11:52) am dacia nova 1. la iesirea tijelor schimbatorului din cutie sunt 2 semeringuri care sunt distruse si pe acolo cam picura ulei. ca sa le schimb trebuie sa dau jos cutia ? cat de complicata e chestia ? pot sa o fac eu cu tata pe rampa ? Semeringurile alea doua se schimba doar daca desfaci toata cutia. Ca piesa de schimb se gaseste la 10-20.000 lei vechi bucata......dar manopera e vreo 2 milioane+ costul a 4 litri de ulei, iar dupa ce desfaci cutia vezi ca mai trebuie sa schimbi si alte piese...alta distractie. Daca nu pierzi mult ulei mai bine o lasi asa si completezi din cand in cand. Multa bafta This post has been edited by cei7pitici: 4 Aug 2005, 15:56 |
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
bertro |
![]()
Post
#7
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
ce model de bujii Beru merg pe nova?
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
cristidb |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pune Bosch w7bc. Eu asta folosesc si merg excelent.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
draku |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cei7pitici @ 4 Aug 2005, 15:55) Semeringurile alea doua se schimba doar daca desfaci toata cutia. Ca piesa de schimb se gaseste la 10-20.000 lei vechi bucata......dar manopera e vreo 2 milioane+ costul a 4 litri de ulei, iar dupa ce desfaci cutia vezi ca mai trebuie sa schimbi si alte piese...alta distractie. Daca nu pierzi mult ulei mai bine o lasi asa si completezi din cand in cand. Multa bafta conform cartii de reparatie, simeringurile alea 2 se pot scoate si fara sa demontezi cutia, dupa ce se scot "inversoarele" (sunt prinse cu 2 stifturi de axele de comanda) si burdufurile, cu ajutorul unui extractor special CV 508 ![]() cine-l are..... |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
paulp |
![]()
Post
#10
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
bertro |
![]()
Post
#11
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
QUOTE(paulp @ 4 Aug 2005, 21:33) Asta ai uita sa ma intrebi in seara asta ![]() Vezi ca gasesti la Autocenter, costa vro 250 mii setu de 4 (sint pentru Dacie normala, dar merg foarte bine la Nova). pe tine am uitat sa te intreb asta (mi-am adus aminte in drum spre casa), lui gogu am uitat sa-i multumesc pentru pontul cu centrala. se cunoaste ca m-au innebunit astia de cap la servici azi ![]() ![]() merci mult. cred ca fac o vizita pe la autocenter si-mi iau un set ca m-am saturat pana peste cap de sinteroame. poate pun si de niste fise ca lumea, ca astea s-au cam largit pe la "mufe" si au si crapat. caucioace romanesti... ![]() |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
BMA |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
cum e treaba cu aprinderea asta tranzistorizata ? e ceva complicat ? pot sa o instalez singur ? cam la ce pret ajunge ? ce firma imi recomandati ?
daca pun apr. tranz. la ce mai renunt in afara de condensator ? imi dati si mie ceva detali ?i ca ma bate tare gandul sa pun aprinderea asta, am inteles si eu ca e mai bine dar nici nu vreau sa pun ceva pentru care sa-mi para rau... din tot forumul asta eu am inteles ca "Gotronic" sau ceva de genul asta e cea mai proasta. |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
bertro |
![]()
Post
#13
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
parerile sunt imparitite apropo de Gotronic. eu am din asta de 2 luni si inca isi face treaba. am dat 280 de mii pe ea, are in cutie si "kitul de instalare" ( adica instructiuni si suruburile necesare). Instalarea dureaza 5 minute si nu ai nevoie decat de o cheie de 10 si o surubelnita.
da, trebuie sa deconectezi condensatorul de pe delcou. in instructiuni mai scrie si sa maresti distanta la electrozii bujiilor pana pe la 0.9-1mm si sa o micsorezi la platini pana la 0.3. eu am marit doar la bujii de la 0.6 la 0.8 teoretic, minunea asta ar trebui sa-ti dea o scanteie mai puternica, in acelasi timp protejand platina ( foloseste un curent mai mic decat cel dat de "clasic") |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
BMA |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
se vede si o schimbare in mersul motorului ?
sa inteleg ca are nevoie de mai putin curent incat nu mai scade turatia cand pornesc aeroterma ? sau nici chiar asa ? |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
"sa inteleg ca are nevoie de mai putin curent incat nu mai scade turatia cand pornesc aeroterma ? sau nici chiar asa ? "
Nu are absolut nici o legatura..nu incurca varza cu capra.. ![]() Turatitia nu scade din cauza aia. Turatia scade pentru ca aeroterma e mare consumator si alternatorul e mai solicitat, el scade turatia..la fel si cu farurile... Cand pornesti un consumator mai mare atunci alternatorul se invarte mai greu cea ce se reflecta asupra turatiei motorului la relanti prin curea. PS Aprinderea electronica e in moft..ceva in plus ce te poate lasa balta oricand..O aprindere clasica reglata perfect bate orice aprindere elecronica... BMA tu nu sti ce sa-i mai faci la Nova aia...uite un sfat de la mine..Las-o bre ca merge asa.. This post has been edited by Tutzigureanu: 5 Aug 2005, 09:14 |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
driverx |
![]()
Post
#16
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Gotronic pare cea mai buna. Eu am de 2 ani. Pornea cu un sprit mic si soc si la -22 grade fara probleme. Cu motorul varza de tot. Nu te mai lua dupa toti nepriceputii care ba pun invers aprinderea, ba au aprinderea varza in rest si prin cine stie ce metoda reusesc sa o prajeasca, sau.... in cel mai bun caz, le merge mai prost masina.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
BMA |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
aprindere electronica este acelasi lucru cu aprindere tranzistorizata. nu ?
|
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
da , e totuna. dar parerea mea ca om ce a terminat TCM e ca nu se merita..mai bine pui la punct pe cea clasica..te invit la iarna la o tura la -25 de grade cu a mea, zici ca nu-i adecarat, porneste la sfert..
|
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
bertro |
![]()
Post
#19
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
QUOTE(BMA @ 5 Aug 2005, 09:24) aprindere electronica este acelasi lucru cu aprindere tranzistorizata. nu ? teoretic nu, dar lumea foloseste ambii termeni. in mod normal "aprindere electronica" se refera la cea care inlocuieste complet platina si foloseste un senzor pe volanta pentru determinarea turatiei motorului. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
Pai da, dar nu cred ca BMA vroia sa-si puna cea cu senzor...e cam complicat..
|
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
cristidb |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tutzigureanu @ 5 Aug 2005, 11:50) da , e totuna. dar parerea mea ca om ce a terminat TCM e ca nu se merita..mai bine pui la punct pe cea clasica..te invit la iarna la o tura la -25 de grade cu a mea, zici ca nu-i adecarat, porneste la sfert.. Doar pentru faptul ca nu mai trebuie sa schimbi platina merita sa dai 250-300.000 pe ea. Eu consider ca isi face treaba. Motorul merge mai bine si de 2 ani de cand o am nu am mai umblat la platini. NU recomand cresterea distantei dintre electrozii bujilor peste 0,8. Tensiunea in secundar nu creste asa de mult. Am si pe nova si pe berlina, si merg perfect. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
OK am inteles, am specificat ca e parerea mea, nu ca asa e bine
![]() PS eu schimb platinile o data pe an..nu cred ca e asa mult tinand cont ca costa 40 k mii |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
BMA |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(cristidb @ 5 Aug 2005, 11:58) Doar pentru faptul ca nu mai trebuie sa schimbi platina merita sa dai 250-300.000 pe ea. Eu consider ca isi face treaba. Motorul merge mai bine si de 2 ani de cand o am nu am mai umblat la platini. NU recomand cresterea distantei dintre electrozii bujilor peste 0,8. Tensiunea in secundar nu creste asa de mult. Am si pe nova si pe berlina, si merg perfect. iau bujii noi. cum le maresc distanta ? pilesc electrodul central ? sau largesc cu ceva trgand de celalalt ? Edit: aaaa si pana la urma nu mi-a zis nimeni nimic de o aprindere mai buna decat Gotronic. Ce sa-mi iau ? cand pun aprinderea banuiesc ca e recomandat sa pun si platini, bujii, si fise noi, nu ? This post has been edited by BMA: 5 Aug 2005, 13:52 |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(Tutzigureanu @ 5 Aug 2005, 12:08) OK am inteles, am specificat ca e parerea mea, nu ca asa e bine ![]() PS eu schimb platinile o data pe an..nu cred ca e asa mult tinand cont ca costa 40 k mii Stimate coleg, nu te supăra, dar eu am aprinderea tranzistorizată de Tg. Mureș (aia mică, roșie) de mai bine de trei ani și nu am mai umblat la platină de atunci Bujiile sunt Bosch W7BC montate cam tot de pe vremea aia, la astea verific distanța între electrozi cam la 6 luni Încearcă o aprindere tranzistorizată (nu neapărat ca a mea) pentru un sezon și eu zic că îți vei schimba părerea ![]() |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(BMA @ 5 Aug 2005, 14:50) iau bujii noi. cum le maresc distanta ? pilesc electrodul central ? sau largesc cu ceva trgand de celalalt ? Edit: aaaa si pana la urma nu mi-a zis nimeni nimic de o aprindere mai buna decat Gotronic. Ce sa-mi iau ? cand pun aprinderea banuiesc ca e recomandat sa pun si platini, bujii, si fise noi, nu ? Distanța între electrozi o reglezi cu lere calibrate (eu am luat din piață de la un oarecare) prin introducerea CU FINEȚE unei șurubelnițe pentru depărtarea lor sau lovești UȘOR electrodul extern pentru apropierea electrozilor platini, bujii, si fise noi nu sunt absolut necesare dacă sunt bune cele vechi, dar mai mult ca sigur trebuie să desfaci firul condensatorului de la platină Nu-i musai să-l demontezi cu totul, doar să izolezi firul, să nu facă prostii ![]() ![]() This post has been edited by electromatic: 5 Aug 2005, 14:02 |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
BMA |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
deci baieti eu am o problema.
in toata Timisoara si Resita n-am gasit la magazinele de piese auto alta aprindere decat Gotronic rosie de TG.Mures. (am fost la toate magazinele aproape) cand o refuz si spun vanzatorului ca am inteles ca nu e prea buna se uita toti stramb la mine de parca as fi nebun si imi spun ca e cea mai buna si de-asta o aduc numai pe asta. sa o iau ? e buna ? la pret am gasit-o intre 320k si 360k. beru nu am gasit nimik, dar am gasit asa: bujii bosch capac delco bosch fise bosch platini bosch sa fac schimbarea asta ? gotronic + restul bosch ? ce ziceti ? investitia ma ajunge undeva cu putin peste milion. astept in continuare sfaturi si idei. mii de multumiri |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
bertro |
![]()
Post
#27
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
mai, aprinderea e buna zic eu. eu inainte sa o iau, am citit cam tot pe forum si -desi erau si multe pareri negative- cele pozitive erau de departe majoritare.
dar pretul nu e deloc bun. 360 de mii?? In iasi am dat 280, in bucuresti am auzit ca sunt si 230 la unele magazine. Cam mult la voi. Probabil lipsa concurentei isi spune cuvantul, desi Timisoara e oras mare, ar trebui sa gasesti la un pret mai apropiat de decent. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
BMA |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara ![]() |
concurenta este. magazine de piese auto sunt multe. dar probabil pun mai mult la transport. cu 320.000 am gasit si cred ca iau astazi. platini bosch am gasit cu 115.000
capac delcou bosch 120.000. fisele 4 sute si ceva si bujii vreo 50k bucata. |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
Pune linistit aprinderea de Tg Mures si distanta la bujii de 0.9 mm
|
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
bertro |
![]()
Post
#30
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
QUOTE(BMA @ 8 Aug 2005, 12:32) concurenta este. magazine de piese auto sunt multe. dar probabil pun mai mult la transport. cu 320.000 am gasit si cred ca iau astazi. platini bosch am gasit cu 115.000 capac delcou bosch 120.000. fisele 4 sute si ceva si bujii vreo 50k bucata. oho, asa mult costa un set de fise?? si eu planuiesc sa-mi iau ceva mai bun, dar la scorul asta... |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 01:29 |