DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> un simplu intrerupator

BMA
post 11 Aug 2005, 15:19
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




cred ca am si scris mai sus...am alarma! ideea era sa tai tot curentul, mai putin alarma. asta ca sa fiu sigur ca nu am lasat nici un consumator pornit.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 11 Aug 2005, 22:19
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(BMA @ 11 Aug 2005, 16:19)
cred ca am si scris mai sus...am alarma! ideea era sa tai tot curentul, mai putin alarma. asta ca sa fiu sigur ca nu am lasat nici un consumator pornit.
*


Ah, scuze, mi-a scapat
Pai atunci nu prea are rost sa despicam firul in patru
Eu am vazut montat la un VW Transporter ceva intrerupator puternic, actionat cu mana si instalat foarte aproape de baterie, pentru a nu avea fire prea lungi
Acesta intrerupea MASA nu plusul
Interesant, nu?
De regula cam toti cauta sa intrerupa plusul, dar neamtul a fost mai smecher
Si avea si asta o maneta scurta care se lua, se baga in buzunar si la revedere
Era facut in asa fel incat numai daca il stricai se putea conecta
Desigur, alt smecher, de data asta roman, pur si simplu a suntat intrerupatorul si a anulat toata ingeniozitatea nemteasca
P.S. Daca tai curentul precis tai si alimentarea alarmei (sau mi-a scapat din nou ceva?) 053.gif 090.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BMA
post 12 Aug 2005, 07:36
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 25 May 05
From: Timisoara




QUOTE(electromatic @ 11 Aug 2005, 23:19)
P.S. Daca tai curentul precis tai si alimentarea alarmei (sau mi-a scapat din nou ceva?) 053.gif 090.gif
*



Da, ti-a scapat. alarma o leg direct pe baterie. are sigurantele ei separat.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12V 2007 - B-61-ZTF
Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezarb
post 12 Aug 2005, 08:23
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 16 June 05




Deci: cauta un intrerupator din cele mentionate mai sus pe la dezmembrari sau pe la piese auto (gasesti sigur), fa rost de 2 cabluri zdravene si leaga-le cum ti-am zis mai sus. Modelele cu cheie sunt mai bune, asigura suplimentar masina fata de alarma (cum mai zisei, un meserias iti poate aranja alarma, dar ma indoiesc ca umbla cu cabluri de baterie la el). Mare grija la asigurarea rezistentelor de contact cat mai mici. Daca ai nevoie iti pun si o schema simpla.
Aaa si fa modificarile pe borna - a bateriei, nu pe plus. Din mai multe motive (simplificarea montajului, siguranta in explatare).

This post has been edited by cezarb: 12 Aug 2005, 08:25


--------------------
dacia 1310 L - BZ02SBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 20 Aug 2005, 22:40
Post #35


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




BMA poti sa folosesti un releu mare (cum era la LADA la elecmotor) care duce consum mai mare si te legi la imobilizarea alarmei (firul de la alarma care este legat la releul care taie electromotorul) eventual cu un alt releu mai mic sa nu se buleasca alarma, si asa nu este nevoie sa mei opresti vre-un buton dacet apesi pe telecomanda alarmei si curentul s-a oprit, (asta vreau sa fac eu de mult dar nu am cautat inca releul) Daca gasesti tu un releu anunta-ma ! numele este si adresa de mail la yah.


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 20 Aug 2005, 22:42
Post #36


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




Daca vrei neaparat buton asa gasesti la orice aro 234 sau 244 dar am vazut si la tirg la vitan


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 20 Aug 2005, 22:47
Post #37


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




aropo ora este 11:55 nu cit zice sus...


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu-Ioan
post 14 Jan 2006, 23:08
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 January 06




Nu mai vorbiti (bateti campii) despre intrerupatoare de putere,
caci ajunge un releu de faruri (pe + care intra in bord)
actionat de un buton in bord,eventual cu lampa.
Iar pt. el.-motor, exista contactul din bobina bendix
(un capat actioneaza bendix si unul contact e.m).
rel. are un contact normal deschis pe care legati + si un contact
normal inchis pe care legati alarma


--------------------
Dacia Dacia Super Nova 2002 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 15 Jan 2006, 19:51
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Dragilor, daca pot da si eu o sugestie?
Printr-un Tehnium de prin 1975 (spre toamna) a aparut un articolas intitulat " Contact antifurt si antiincendiu". Piesa propusa acolo, e un surub mare care intrerupe contactul polului minus al bateriei spre masa. Pe saptamana viitoare caut in colectie si poate-l scanez (desenul) sa va faceti o idee. Dispozitivul e gandit ca o chestie de pus sub bord si mai putin ca un element tip cheie, dar daca desurubati numai cateva ture, contactul se intrerupe si e oarecum problematic sa te prinzi ca hot ca trebuie "strans surubul" ala de sub bord...
Bafta!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezarb
post 16 Jan 2006, 09:20
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 16 June 05




QUOTE(Liviu-Ioan @ 14 Jan 2006, 19:08)
Nu mai vorbiti (bateti campii) despre intrerupatoare de putere,
caci ajunge un releu de faruri (pe + care intra in bord)
actionat de un buton in bord,eventual cu lampa.
Iar pt. el.-motor, exista contactul din bobina bendix
(un capat actioneaza bendix si unul contact e.m).
rel. are un contact normal deschis pe care legati + si un contact
normal inchis pe care legati alarma
*



In general, daca nu stii despre ce este vorba, este mai bine sa te abtii sa dai sfaturi altora. Sau sa afirmi ca "bat campii". mad.gif Aici era vorba de intreruperea legaturii intre minusul bateriei (sau plus, dupa preferinta), si masa , astfel incat bateria sa fie TOTAL izolata de circuitele electrice ale masinii. Astfel , se elimina in principal pericolul unor incendii provocate de defectiuni la instalatia electrica, pe timpul cat masina nu este folosita- pe timpul noptii, de exemplu. Evident, are si rol de antifurt (vreau sa vad si eu hotul care vine la furat cu volan, scanner de alarma, chei, cabluri de baterie, etc.).
Ce zici tu despre releu poate servi drept antifurt (am asa ceva pe masina), dar releul de faruri care suporta maxim 30 A va lua foc daca incerci sa treci prin contactele sale curentul de pornire solicitat de electromotor. popa.gif
In alta ordine de idei, un astfel de intrerupator de masa l-am avut montat ani de zile pe masina si a functionat perfect. Nu este scump, are cheie, si se poate monta cu usurinta. Asa cum am mai spus mai sus, se poate gasi la dezmembrari sau la magazinele care au si piese de Aro, la preturi rezonabile. wink.gif


--------------------
dacia 1310 L - BZ02SBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu-Ioan
post 16 Jan 2006, 21:40
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 January 06




Daca chiar vrei un intrerupator "TOTAL" cum spui tu poti folosi un thiristor
pe care daca vrei il poti comanda simplu sau prin telecomanda fara sa mai desfaci
capote, borne si mai stiu eu ce relee sau altele.
Oricum alarma trebuie alimentata.Nu?.Caci poate hotii vor doar o piesa
nu toata masina, iar mese care aranjeaza o alarma nu se dedulcesc la
Dacia (probabil!?).

This post has been edited by Liviu-Ioan: 16 Jan 2006, 21:47


--------------------
Dacia Dacia Super Nova 2002 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silviu_SLV
post 16 Jan 2006, 23:51
Post #42


Inca Proprietar de Dacie


Group: Members
Posts: 15
Joined: 16 January 06




QUOTE(Tutzigureanu @ 9 Aug 2005, 09:33)
biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif

ai copyright de la Reanult pentru idea cu emitatorul?
A se vedea Laguna.
*



permite-mi sa te contrazic ...nevastamea conduce in momentul asta un renault laguna1 din 1996 ..povestea este ca laguna nu porneste datorita faptului ca are in cheia de contact un emitator cu infrarosu care bate intr-un anumit loc....daca nu mai are cheia baterie ....masina nu mai porneste .....dar nu este vorba ca nu este buna cheia ....cheia daca o bagi in contact fara baterie se invarte si aprinde totul ...numai ca nu invarte demarorul wink.gif au facut-o cu cap francezii....


--------------------
Nissan Terrano I 1990 / 2,7 TD - GL 07 PBC
Pauzele lungi si dese , cheia marilor succese .

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezarb
post 17 Jan 2006, 13:46
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 16 June 05




QUOTE(Liviu-Ioan @ 16 Jan 2006, 17:40)
Daca chiar vrei un intrerupator "TOTAL" cum spui tu poti folosi un thiristor
pe care daca vrei il poti comanda simplu sau prin telecomanda fara sa mai desfaci
capote, borne si mai stiu eu ce relee sau altele.
Oricum alarma trebuie alimentata.Nu?.Caci poate hotii vor doar o piesa
nu toata masina, iar mese care aranjeaza o alarma nu se dedulcesc la
Dacia (probabil!?).
*



Asa cum spuneam si mai sus, daca nu te pricepi nu are sens sa-ti dai cu parerea. Am sa-ti explic pe puncte:
-un tiristor (asa se scrie in romana) se foloseste in principal pentru comanda circuitelor in curent alternativ, mai rar in curent continuu, datorita modului de functionare (tiristorul inclus intr-un circuit se deschide cu un impuls pe poarta si se inchide prin deschiderea circuitului anodic, si nu folosind poarta. Mai pe intelesul tau, ca sa se blocheze trebuie intrerupt circuitul . In curent alternativ acest lucru se intampla la trecerea prin zero a curentului anodic. In curent continuu, nu se intampla decat daca intrerupi circuitul).
Pentru curent continuu se foloseste un tip special, GTO, cu blocare pe poarta. Oricum, propunerea ta nu are nici un suport real- tiristorii care ar suporta asemenea curenti (100-200A)sunt foarte scumpi si dificil de procurat, circuitele de comanda sunt complexe, iar-ghici!- , ca sa-l opresti ar trebui sa intrerupi circuitul -eventual, cu un intrerupator de putere sau un releu pe masura icon_mrgreen.gif !!
-ca sa folosesti intrerupatorul de care pomeneam, nu ai nevoie sa deschizi capota, sa insurubezi nu-stiu ce sau alte prostii. Deoarece mi-am dat seama ca nici nu stii cum arata , iti spun eu- se poate monta usor undeva in/sub bord, accesibil pentru propietar dar putin vizibil pentru un posibil hot.
-alarma se monteaza direct de la bornele bateriei, printr-o siguranta- dupa intreruperea legaturii de masa, alarma va ramane unicul consumator care are "acces" la energia bateriei.
Deci, nu te supara, dar mai pune mana pe carti de specialitate inainte sa dai sfaturi in domeniu. wink.gif


--------------------
dacia 1310 L - BZ02SBE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu-Ioan
post 17 Jan 2006, 20:46
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 14 January 06




De acord tiristor in ro. care este o dioda comandata dar se foloseste
si in curent continuu cu predilectie si in alternativ, desi in alternativ
sunt mai bune triacurile.Dar ma rog, daca vorbeste inginerul din tine
sunt de acord.Cu toate ca sunt multe scheme de intrerupatoare statice
cu tiristor simple si ieftine.Idea era sa modernizam.Oricum era o parere.
Si te asigur ca stiu despre ce este vorba. Scuze pt. deranj.


--------------------
Dacia Dacia Super Nova 2002 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 19 Jan 2006, 20:59
Post #45


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




de mult vreau sa postez,asta vara am gasit prin garaj un intrerupator general nou,made in ddr.foarte tare e ca o cheie si se poate lua.daca il vrea cineva sa zica.da si el acolo 1 red bull!:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kta
post 20 Jan 2006, 13:13
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 1 February 04
From: Bucuresti




Poate intereseaza pe cineva:

"Power-cutoff" la R12G:

gordini

This post has been edited by kta: 20 Jan 2006, 13:14


--------------------
================= ================= ================== - ---------
Seat Altea 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 22:24
Forum Renault