DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Releu regulator tensiune cu probleme, probleme regulator tensiune

daTeach
post 20 Jul 2007, 10:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 20 July 07




Salutare!!! Va rog sa ma ajutati in urmatoarea chestiune "minora"! Am instalat cu ajutorul unui electronist un RadioCd Player pe masina mea, o Dacia 1300 fabricata in anul 1975. Aparatul functioneaza impecabil cand motorul este oprit, insa dupa ce pornesc motorul se aude un fel de "pacait" in boxe, adica se aude cu intreruperi sunetul, chiar daca este dat pe radio sau CD sau o alta sursa audio auxiliara. Dupa masuratorile de rigoare, se pare ca dupa ce pornesc motorul tensiunea de alimentare care ajunge la aparat este 15,4V, in cartea tehnica specificandu-se un interval de 11-14V. Am schimbat releul regulator de tensiune dar in continuare se petrece acelasi fenomen. Cu alte cuvinte nu pot folosi aparatul dupa ce am pornit la drum!!! Ce as putea face, avand in vedere ca toate testele facute la instalatia electrica a masinii in cadrul unui service autorizat au reliefat o functionare in parametri normali a acesteia!!! Astept sa-mi dati unele sfaturi si multumesc anticipat celor care vor binevoi acest lucru!!!


--------------------
Dacia 1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 20 Jul 2007, 10:32
Post #2


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Foloseste condensatori de deparazitare la alternator, releu si chiar la bobina de inductie. Candva se vindeau la set asemenea condensatori. Un electronist ar trebui sa stie asta.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 20 Jul 2007, 12:04
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




normal ar trebui sa aibe cdplayeru in el condensatorii de deparazitare. si nu tre sa se auda cu intrerupere ci doar un zumzait in functie de cum accelerezi motorul. la ce valoare ti-e incarcarea acuma cu releul nou?


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 20 Jul 2007, 12:23
Post #4


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Vezi ca tebuie sa incarce la 14,3V. Mie la 14,4V nu au vrut sa-mi dea garantia la un acumulator.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 20 Jul 2007, 15:30
Post #5


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




eu in cartea lu mondiru despre DACIA am citit ca la 2000 rpm fara consumatori tensiunea trebuie sa fie intre 14,7-14,9 iar cu consumatorii pusi (faruri, stergatoare, ventilator climatizare etc) nu trebuie sa scada sub 13,5.Asa zice in carte si asa mi-am reglat si eu releul (mecanic) nu am nici o problema, mai ales iarna cand e ff frig.se simte ca bateria are putere.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nad
post 20 Jul 2007, 19:15
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 24 February 06
From: Timisoara




Releul de incarcare nu trebuie sa depaseasca in nici un caz 14,4volti(a se citi indicatiile producaturului acumulatorului).Zgomotele din aparatura audio de pe masina nu sunt din regulatorul de tensiune, mai degraba din sistemul de aprindere(fise) sau carbuni uzati la alternator daca nu sunt pornite alte motoare(aeroterma,etc.).La alternator era o tresa impletita(din cupru) intre borna de minus si masa care de obicei cand se umbla la alternator nu se mai pune inapoi.


--------------------
Renault Laguna Break 99 - TM-yy-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Jul 2007, 21:17
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(nad @ 20 Jul 2007, 20:15)
Releul de incarcare nu trebuie sa depaseasca in nici un caz 14,4volti(a se citi indicatiile producaturului acumulatorului).Zgomotele din aparatura audio de pe masina nu sunt din regulatorul de tensiune, mai degraba din sistemul de aprindere(fise) sau carbuni uzati la alternator daca nu sunt pornite alte motoare(aeroterma,etc.).La alternator era o tresa impletita(din cupru) intre borna de minus si masa care de obicei cand se umbla la alternator nu se mai pune inapoi.
*


daca scoti tresa aia ai mari probleme cu incarcarea si poti sa strici si altceva


pentru initiatorul topicului se pun niste condesatori cam astea sint valorile deparazitare.JPG ( Size: 97.97k ) Number of downloads: 1553
tensiunea de incarcare maxima 14,4V maxim recomandat 14,1- 14,2 cu si fara consumatori si se mai verifica si la turatia de 2000 - 2500 rpm sa fie aceleasi valori

This post has been edited by bygy007: 20 Jul 2007, 21:18


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nad
post 20 Jul 2007, 21:43
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 24 February 06
From: Timisoara




corect(ca la carte) ce se spune mai sus(bygy007)


--------------------
Renault Laguna Break 99 - TM-yy-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Jul 2007, 09:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Omul afirma ca se aud intreruperi, le-as traduce "limitari" care se pot produce si de la o tensiune prea mare a alimentarii, cum afirma.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 23 Jul 2007, 10:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Asa e . la tensiune prea mare apar zgomote de rupturi electrice ,clacheaza si mai si bubuie condensatorii de filtraj din aparat, care sunt de cativa micro la 16 V.(la unele).


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
interlagos89
post 3 May 2012, 10:07
Post #11


Keep Walking


Group: Members
Posts: 300
Joined: 17 April 08




Va salut,reinvii acest topic cu o problema asemanatoare:aud in tweetere un tacanit(asemanator cu sunetul pe care il auzim cand scoatem o fisa cu motorul pornit),cablurile catre amplificator sunt corect trase,de calitate iar problema se manifesta cu mult dupa ce am montat amplificatorul si toate cele.

Eu banuiesc ca problema ar fi de la aprindere/alternator,am avut bujii brisk si facea mai ales cand mergem putin mai subturat in trapta 2-a,acum am pus bujii de origine si face mai des si mai ales la relanti,la drum lung se manifesta foarte rar.

In concluzie:cum schimb bujiile se amplifica/diminueaza acel sunet,asta ar fi efectul dar cauza...?

Am uitat sa precizez ca nu sunt probleme atunci cand motorul este oprit sau volumul playerului este 0.

This post has been edited by interlagos89: 3 May 2012, 14:34


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 00:54
Forum Renault