DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Forta si viteza

DAVIDK
post 1 Sep 2004, 16:15
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Eu sunt tare curios care este puterea calorifica a benzinei FP si Europlus... stie cineva, ca eu n-am gasit pe google nimic?


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 1 Sep 2004, 18:40
Post #32


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




QUOTE
daca e asa atunci da valorile pentru benzina motorina si gpl, si explicatia pentru cuplul crescut al motoarelor diesel.


Na ca m-am trezit si eu dupa mai bine de un an sa citesc topicul asta smile.gif ...

Explicatia cu cuplul este ca motoarele diesel au compresie muuuult mai mare decat cele pe benzina .. de aici rezulta ca explozia motorinei va avea un efect mai puternic asupra pistoanelor decat benzina.

Altfel spus .. sa presupunem ca motorina are putere calorica cca 60% fata de benzina. Asta inseamna ca 10ml de motorina detonati in 10cm3 vor genera un lucru mecanic mai mare decat 10ml de benzina detonati in 20cm3 ..

Sau cel putin asa stiu eu ca stau lucrurile.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 1 Sep 2004, 19:42
Post #33


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Motoarele diesel au o compresie aproape dubla (20-22:1) fara de cele pe benzina (9-11:1), asa cum a spus si Liviu. Asta e si motivul pentru care motoarele disel nu pot atinge turatii atat de mari ca cele pe benzina. Motorul depune un efort mult mai mare pentru comprimare motorinei in cilindri.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 1 Sep 2004, 20:15
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Dar cum ramane cu momentul maxim? Simplificat, momentul este dat de bratul fortei, adica 1/2 din cursa pistonului. Insa momentul variaza.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 3 Sep 2004, 09:37
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Pai normal ca variaza avind in vedere ca variaza si cantitatea de aer (automat si combustibil) bagata in cilindrii. Gindeste-te ca la 2000rpm supapele stau deschise mai mult timp decit la 5000rpm. Axul cu came clasic e facut sa obtina un compormis intre cuplu la turati joase si inalte.

Referitor la un post de mai sus, cuplu este modificat la de catre cutia de viteze si raportul final. La roata ajunge o valoare mai mare decit la volanta.

Dieselul aspirat nu are cuplu litric mai mare decit o benzina aspirata. Numai alea turbo au valori de invidiat. Dar si benzinarele turbo ajung la valori greu de imaginat cind au turbo.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 8 Sep 2004, 14:30
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Mie mi se pare logic ca Diesel-ul are cuplu mai mare din cauza ca compresia fiind mai mare "coatele" din arborle cotit trebuie sa fie mai "adanci". Deci bratul prin care pistonul actioneaza axul e mai mare. Chiar la aceeasi presiune pe piston, brat mai mare inseamna cuplu mai mare. Nu?

De fapt si turatia redusa a dieselului e tot rezultat al compresiei mai mare: compresie mai mare (necesara pt. arderea curata a motorinei) => cursa mai mre a pistonului => la aceeasi turatie acceleratii mai mari ale pistonului in punctele extreme ale cursei => materiale mai rezistente si mai scumpe. De asta se foloseste turbo-diesel, pt a pre-comprima aerul, deci va fi nevioe de raport de compresie propriu al cilindrului mai mic => cursa redusa a pistonului => se poate lasa la turatie mai mare.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabriel.bv
post 8 Jun 2010, 13:24
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 4 June 10
From: Brasov




am si eu o intrebare putin off-topic..dak nu va suparati..biggrin.gif..am auzit la cineva ca ar fi DNS`uri si cu 55 CP nu doar de 74-75 CP..e adevarat?..scuze inca odata pt. off-topic.. biggrin.gif


--------------------
Dacia SuperNova Rapsodie 2002 - BV xx NIG
[B]Never drive faster than your angel can fly ![/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2010, 13:28
Post #38


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pai cam asau toate..55 la roata si 73 la motor, alt motor inafara de cel de 1.4 nu exista.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 8 Jun 2010, 13:31
Post #39


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Super nova a fost dotata numai cu motoare E7J-A2 de 55Kw. Poate ca ai auzit de la altii ca ar avea 55....kw, si te-ai gandit ca au 55 cp.

bafta


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 8 Jun 2010, 16:11
Post #40


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




75cp are la roata mie asa mi-a afisat pe dino jos in vitan.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabriel.bv
post 8 Jun 2010, 21:27
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 4 June 10
From: Brasov




ok..multumesc pt raspunsuri..cred ca ai dreptate maskatu..m-am cam incurcat ..biggrin.gif


--------------------
Dacia SuperNova Rapsodie 2002 - BV xx NIG
[B]Never drive faster than your angel can fly ![/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 8 Jun 2010, 21:31
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




55kw X 1,36 = 75 cp


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 8 Jun 2010, 21:51
Post #43


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu






--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 8 Jun 2010, 22:17
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




sunt multi care zic ca un kw este 1,34 dar cel mai corect este 1,36


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Jun 2010, 06:41
Post #45


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu conteaza cum zic unii sau altii, conteaza raportul in sistem international, 55kw=73,72 cai, si gata.

QUOTE(djasu82 @ 8 Jun 2010, 16:11)
75cp are la roata mie asa mi-a afisat pe dino jos in vitan.
*



ti-a luat banii de pomana.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 9 Jun 2010, 08:04
Post #46


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Djasu are mai multi cai putere decat avea masina cand era noua biggrin.gif

@Relu_GTT: 1,36 este gresit, corect fiind ~1,34.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 9 Jun 2010, 09:28
Post #47


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




N-are cum, inginerește, fizicește etc să aibă putere la roată cât are (teoretic) motorul de nou.
Chiar și așa, la o roată nu poți avea toată puterea motorului, în condiții normale, în linie dreaptă, cauciucurile umflate la fel, identice care va să zică, ai juma' din putere.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Jun 2010, 11:00
Post #48


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Exista diferente intre puterea nominala si aia reala, dispersie de fabricatie si chestii din astea.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 9 Jun 2010, 13:59
Post #49


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Maskatu @ 9 Jun 2010, 09:04)
Djasu are mai multi cai putere decat avea masina cand era noua biggrin.gif

@Relu_GTT: 1,36 este gresit, corect fiind ~1,34.
*


cand e noua are si mai putin cp fara a avea rodaj si totusi la 60.000 de km un motor se considera tot nou , rk se face la sn pe la 200-300 de mii de km.
Argoane nu mi-a luat nici un ban mereu gasesti pe cineva o cunostinta care sa bage rabla pe rampa.
Oricum nu cred ca din cei 75 cp cat da motorul au fost folositi .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 9 Jun 2010, 14:33
Post #50


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Și ce? Au prins pânză de păianjen? nedumerire.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 10 Jun 2010, 22:00
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Wow, 75, 73cp , 55 cp la roata conteaza ? Daca merge, merge, ideal e sa ii folosesti.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorul3t
post 11 Jun 2010, 08:12
Post #52


Aviator DACIAClub


Group: Members
Posts: 396
Joined: 10 November 09
From: Bucuresti




prieteni.. daca va uitati in cartea tehnica a masini.. spune la ce turatie a motorului se atinge puterea maxima...
de exemplu la 1310 1,4 L scrie ca la 5000 de rotatii se ajunge la puterea maxima...
si eu cu a 4-a la vale... la 120 KM/H am impuscat garnitura de chiuloasa... evident.. la o turatie de 4000-5000 de ture
smile.gif


--------------------
dacia 1310 L + GPL 11.1999 - TR-21-REB
bla bla bla....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 11 Jun 2010, 08:30
Post #53


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(djasu82 @ 9 Jun 2010, 14:59)
cand e noua are si mai putin cp fara a avea rodaj si totusi la 60.000 de km un motor se considera tot nou , rk se face la sn pe la 200-300 de mii de km.Argoane nu mi-a luat nici un ban mereu gasesti pe cineva o cunostinta care sa bage rabla pe rampa.
Oricum nu cred ca din cei 75 cp cat da motorul au fost folositi .
*


Adica REmat kasare sau ce vrei sa zici? Ca deja la kilometri aia nu mai ai caroserie in jurul motorului.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 11 Jun 2010, 11:12
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




QUOTE(dorul3t @ 11 Jun 2010, 08:12)
prieteni.. daca va uitati in cartea tehnica a masini.. spune la ce turatie a motorului se atinge puterea maxima...
de exemplu la 1310 1,4 L scrie ca la 5000 de rotatii se ajunge la puterea maxima...
si eu cu a 4-a la vale... la 120 KM/H am impuscat garnitura de chiuloasa... evident.. la o turatie de 4000-5000 de ture
smile.gif
*


la Supernova e 55kw adica 75cp la 5250 de ture dar turatia maxima e abia la 6200 de ture ca abia atunci intra in limitare si se poate tura pana la aceasta turatie fara probleme daca motorul e in stare buna


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 11 Jun 2010, 13:22
Post #55


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu este nici un 75, este 74 cu rotunjire din 73,7. Oricum nu conteaza... atatea discutii si contradictii pentru un motor de 1.4 al carui singur avantaj este consumul.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 12:42
Forum Renault