Forta si viteza
![]() ![]() ![]() |
Forta si viteza
DAVIDK |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|||
Liviu |
![]()
Post
#32
|
||
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Na ca m-am trezit si eu dupa mai bine de un an sa citesc topicul asta smile.gif ... Explicatia cu cuplul este ca motoarele diesel au compresie muuuult mai mare decat cele pe benzina .. de aici rezulta ca explozia motorinei va avea un efect mai puternic asupra pistoanelor decat benzina. Altfel spus .. sa presupunem ca motorina are putere calorica cca 60% fata de benzina. Asta inseamna ca 10ml de motorina detonati in 10cm3 vor genera un lucru mecanic mai mare decat 10ml de benzina detonati in 20cm3 .. Sau cel putin asa stiu eu ca stau lucrurile. |
||
--------------------
.
.
.
|
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#33
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Motoarele diesel au o compresie aproape dubla (20-22:1) fara de cele pe benzina (9-11:1), asa cum a spus si Liviu. Asta e si motivul pentru care motoarele disel nu pot atinge turatii atat de mari ca cele pe benzina. Motorul depune un efort mult mai mare pentru comprimare motorinei in cilindri.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Sony |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Dar cum ramane cu momentul maxim? Simplificat, momentul este dat de bratul fortei, adica 1/2 din cursa pistonului. Insa momentul variaza.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Pai normal ca variaza avind in vedere ca variaza si cantitatea de aer (automat si combustibil) bagata in cilindrii. Gindeste-te ca la 2000rpm supapele stau deschise mai mult timp decit la 5000rpm. Axul cu came clasic e facut sa obtina un compormis intre cuplu la turati joase si inalte.
Referitor la un post de mai sus, cuplu este modificat la de catre cutia de viteze si raportul final. La roata ajunge o valoare mai mare decit la volanta. Dieselul aspirat nu are cuplu litric mai mare decit o benzina aspirata. Numai alea turbo au valori de invidiat. Dar si benzinarele turbo ajung la valori greu de imaginat cind au turbo. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008
|
|
IsNa |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Mie mi se pare logic ca Diesel-ul are cuplu mai mare din cauza ca compresia fiind mai mare "coatele" din arborle cotit trebuie sa fie mai "adanci". Deci bratul prin care pistonul actioneaza axul e mai mare. Chiar la aceeasi presiune pe piston, brat mai mare inseamna cuplu mai mare. Nu?
De fapt si turatia redusa a dieselului e tot rezultat al compresiei mai mare: compresie mai mare (necesara pt. arderea curata a motorinei) => cursa mai mre a pistonului => la aceeasi turatie acceleratii mai mari ale pistonului in punctele extreme ale cursei => materiale mai rezistente si mai scumpe. De asta se foloseste turbo-diesel, pt a pre-comprima aerul, deci va fi nevioe de raport de compresie propriu al cilindrului mai mic => cursa redusa a pistonului => se poate lasa la turatie mai mare. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
gabriel.bv |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 4 June 10 From: Brasov ![]() |
am si eu o intrebare putin off-topic..dak nu va suparati..
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
Rapsodie 2002
- BV xx NIG [B]Never drive faster than your angel can fly ![/B]
|
|
argon |
![]()
Post
#38
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pai cam asau toate..55 la roata si 73 la motor, alt motor inafara de cel de 1.4 nu exista.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#39
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Super nova a fost dotata numai cu motoare E7J-A2 de 55Kw. Poate ca ai auzit de la altii ca ar avea 55....kw, si te-ai gandit ca au 55 cp.
bafta |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#40
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
75cp are la roata mie asa mi-a afisat pe dino jos in vitan.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gabriel.bv |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 4 June 10 From: Brasov ![]() |
ok..multumesc pt raspunsuri..cred ca ai dreptate maskatu..m-am cam incurcat ..
![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
Rapsodie 2002
- BV xx NIG [B]Never drive faster than your angel can fly ![/B]
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
55kw X 1,36 = 75 cp
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#43
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
1Kw = 1.3404825737265416 CP
55Kw = 73.72654155495978 CP http://www.digitaldutch.com/unitconverter/energy.htm http://www.tvss.net/train/tools/08.htm |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
sunt multi care zic ca un kw este 1,34 dar cel mai corect este 1,36
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
argon |
![]()
Post
#45
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#46
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Djasu are mai multi cai putere decat avea masina cand era noua
![]() @Relu_GTT: 1,36 este gresit, corect fiind ~1,34. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
DragosP |
![]()
Post
#47
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
N-are cum, inginerește, fizicește etc să aibă putere la roată cât are (teoretic) motorul de nou.
Chiar și așa, la o roată nu poți avea toată puterea motorului, în condiții normale, în linie dreaptă, cauciucurile umflate la fel, identice care va să zică, ai juma' din putere. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#48
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Exista diferente intre puterea nominala si aia reala, dispersie de fabricatie si chestii din astea.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#49
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Maskatu @ 9 Jun 2010, 09:04) Djasu are mai multi cai putere decat avea masina cand era noua ![]() @Relu_GTT: 1,36 este gresit, corect fiind ~1,34. cand e noua are si mai putin cp fara a avea rodaj si totusi la 60.000 de km un motor se considera tot nou , rk se face la sn pe la 200-300 de mii de km. Argoane nu mi-a luat nici un ban mereu gasesti pe cineva o cunostinta care sa bage rabla pe rampa. Oricum nu cred ca din cei 75 cp cat da motorul au fost folositi . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
DragosP |
![]()
Post
#50
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Și ce? Au prins pânză de păianjen?
![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Hacker |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Wow, 75, 73cp , 55 cp la roata conteaza ? Daca merge, merge, ideal e sa ii folosesti.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
dorul3t |
![]()
Post
#52
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
prieteni.. daca va uitati in cartea tehnica a masini.. spune la ce turatie a motorului se atinge puterea maxima...
de exemplu la 1310 1,4 L scrie ca la 5000 de rotatii se ajunge la puterea maxima... si eu cu a 4-a la vale... la 120 KM/H am impuscat garnitura de chiuloasa... evident.. la o turatie de 4000-5000 de ture ![]() |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#53
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 9 Jun 2010, 14:59) cand e noua are si mai putin cp fara a avea rodaj si totusi la 60.000 de km un motor se considera tot nou , rk se face la sn pe la 200-300 de mii de km.Argoane nu mi-a luat nici un ban mereu gasesti pe cineva o cunostinta care sa bage rabla pe rampa. Oricum nu cred ca din cei 75 cp cat da motorul au fost folositi . Adica REmat kasare sau ce vrei sa zici? Ca deja la kilometri aia nu mai ai caroserie in jurul motorului. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(dorul3t @ 11 Jun 2010, 08:12) prieteni.. daca va uitati in cartea tehnica a masini.. spune la ce turatie a motorului se atinge puterea maxima... de exemplu la 1310 1,4 L scrie ca la 5000 de rotatii se ajunge la puterea maxima... si eu cu a 4-a la vale... la 120 KM/H am impuscat garnitura de chiuloasa... evident.. la o turatie de 4000-5000 de ture ![]() la Supernova e 55kw adica 75cp la 5250 de ture dar turatia maxima e abia la 6200 de ture ca abia atunci intra in limitare si se poate tura pana la aceasta turatie fara probleme daca motorul e in stare buna |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#55
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Nu este nici un 75, este 74 cu rotunjire din 73,7. Oricum nu conteaza... atatea discutii si contradictii pentru un motor de 1.4 al carui singur avantaj este consumul.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 12:42 |