FRANE DACIA 1300 (M-A DISPERATTTTT)!, FRANE DACIA 1300 O MARE PROBLEMA
![]() ![]() ![]() |
FRANE DACIA 1300 (M-A DISPERATTTTT)!, FRANE DACIA 1300 O MARE PROBLEMA
cristigeo69 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pompa e de vina...reparo sau schimb-o
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bicosu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Am fost la ITP saptamana trecuta, cu franele ca in situatia ta (prima pedala moale, la a doua frana perfect). La test mi-a iesit ca frana pe fata tine perfect iar cea pe spate aproape deloc. De vina cica ar fi fost repartitorul prost reglat, care pt. a transmite forta de franare pe spate necesita mai mult lichid de frana pompat (a doua pedala).
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2007
- B-*******
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#4
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bicosu @ 20 Sep 2005, 20:24) Am fost la ITP saptamana trecuta, cu franele ca in situatia ta (prima pedala moale, la a doua frana perfect). La test mi-a iesit ca frana pe fata tine perfect iar cea pe spate aproape deloc. De vina cica ar fi fost repartitorul prost reglat, care pt. a transmite forta de franare pe spate necesita mai mult lichid de frana pompat (a doua pedala). salut man! am uitat sa zic ceva am pus un repartitor pe direct(adica se scoate pistonasul ala si se taie filet apoi se baga un surub-este de nerecomandat pt ca la o frana brusca de obicei in situatia asta tine spatele>>>>si te invartzi a patit un amic asa si a facut accident la 110 a mers pe 2roti in derapaj de nu s-a vazut) si unul bun...normal de fabrica ACEEASI SIMPTOMA si de poma de frana numai stiu ce sa cred... ![]() mercii Baftaa!!! |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristigeo69 @ 21 Sep 2005, 11:22) salut man! am uitat sa zic ceva am pus un repartitor pe direct(adica se scoate pistonasul ala si se taie filet apoi se baga un surub-este de nerecomandat pt ca la o frana brusca de obicei in situatia asta tine spatele>>>>si te invartzi a patit un amic asa si a facut accident la 110 a mers pe 2roti in derapaj de nu s-a vazut) si unul bun...normal de fabrica ACEEASI SIMPTOMA si de poma de frana numai stiu ce sa cred... ![]() mercii Baftaa!!! Este posibilitatea ca in interiorul pompei de frana sa existe unul sau mai multi pori pe peretii etriori in zona de lucru a garniturilor. Acestia sunt de obicei din fabrica. In multe cazuri dupa circa 5-6 luni de folosire asa acestia se astupa facand pompa sa lucreze in regim normal , asa cum trebuie. La urmatoarea curatier a pompei fenomenul se repeta. Nu ai ce sa faci decat sa astepti "sa se infunde" daca vrea muschii ei , (dar o sa tot aerisesti la ea cam la 1 , 1,5 saptamini) sau sa schimbi pompa. Personal NU recomand prima "asteptare" ci incurajez schimbarea pompei centrale. Daca e asa poti schimba totul in pompa garnituri supape etc ...nu tineeeeee (am incercat eu !) |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
adostar |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
verifica si capacul pompei de frana ! vezi ca are un orificiu mic .daca e infundat la anu' i-ti merge frana!
|
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#7
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
mda...am ajuns la concluzia asta...
![]() ![]() 10x baietzi pt sfaturi+ca nu sunteti singurii care mi-au zis... Bafta! ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
nvp_playboy |
![]() ![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 24 January 06 From: Roman ![]() |
Problema ta e de la noua punte.Puntile spate model nou , cu tambur mare, au REGLAJ AUTOMAT.....doar pe hartie...trebuie sa scoti tamburii , sa reglezi sabotii de frana a.i. tamburii sa se miste cu frecare usoara......astfel o sa dai 2 pedale obligatoriu....(la dacia din 77 ei se reglau din excentric....acum e mai sofisticat)
|
--------------------
dacia 1410
1410
- nt 03 wuv Putin traiesc viata, majoritatea doar exista !
|
|
rba |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
iti recomand cu caldura reglarea distantei saboti-tambur pe puntea spate. vei fi uimit ce frana poate avea o dacie! evident cele spuse mai sus sunt valabile daca starea intregului circuit este buna, iar limitatorul de franare spate lucreaza corect (in nici un caz pe direct) multa bafta, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
terminati cu reparat pompe de frana ca muriti cu ele . . .pompa nu se repara ci se cumpara noua si originala.
|
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
driverx |
![]()
Post
#11
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Ford_V6 @ 9 Mar 2006, 20:03) terminati cu reparat pompe de frana ca muriti cu ele . . .pompa nu se repara ci se cumpara noua si originala. Candva eram si eu de acord cu idea de mai sus. Dar pe idea asta mi-am luat pompa noua (oricum trebuia si nu am facut o greseala), pompa care dupa 32 zile m-a lasat subit. S-au schimbat garniturile si m-a tinut un an. Dupa un an am facut revizie, dar franele erau in stare relativ buna. De abia la a doua schimbare corelata cu lichid 2+2 DOT 3 treaba s-a schimbat SI MAI BINE. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
QUOTE(driverx @ 9 Mar 2006, 22:12) Candva eram si eu de acord cu idea de mai sus. Dar pe idea asta mi-am luat pompa noua (oricum trebuia si nu am facut o greseala), pompa care dupa 32 zile m-a lasat subit. S-au schimbat garniturile si m-a tinut un an. Dupa un an am facut revizie, dar franele erau in stare relativ buna. De abia la a doua schimbare corelata cu lichid 2+2 DOT 3 treaba s-a schimbat SI MAI BINE. mda . . .eu am patit-o la un Renault Alpine . . .dupa 3 saptamani cu pompa noua a ramas fara frane . . .i-ti dai seama ca la masina aia era moarte curata sa nu ai frane. Am crezut ca a fost o treaba de ghinion sau ceva . . . se pare ca nu e asa . . .totusi daca murim din cauza la o pompa de frana cine plateste ?????????? |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Ford_V6 @ 9 Mar 2006, 22:14) Am crezut ca a fost o treaba de ghinion sau ceva . . . se pare ca nu e asa . . .totusi daca murim din cauza la o pompa de frana cine plateste ?????????? Primesc rudele despagubire...o pompa noua. ![]() Anyway. Eu am vazut mai multe reviewuri cu Reno 12 (deci nu Dracia) in care se plang de frane ca nu tin mult. Se pare ca pompe astea (cel putin astea simple) is infecte inca de la nivelul desenului pe hartie. De realizare nu mai vorbesc. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
amc |
![]()
Post
#14
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cauzele principale pot fi:pompa proasta si saboti punte spate nereglati!
Ca principiu pompele simple sunt destul de bune dar produsul romanesc lasa mult de dorit,e posibil sa piarda presiune pe la supapa din capul pompei care in mod normal asigura o presiune constanta in circuitul spate,daca presiunea se pierde atunci si prima pedala va fi slaba! Autoreglajul sabotilor trebuie verificat daca chiar merge si abia apoi reglata frana de mana! |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
catin_maus |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 17 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am cumparat vreo 3 pompe de frana noi "piese de origine" si au fost mai proaste ca cea de pe masina pe care am pus-o la loc pana la urma.(garantie nu au vrut sa dea la nici una, mai era varianta cu OPC dar pierdeam prea mult timp).
|
--------------------
BMW / SKODA
X 5 / OCTAVIA RS
2008 / 2007
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#16
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
am avut norocu' acum 1 luna sa stramb puntea noua si am pus la loc puntea ei originala,pot spune ca frana e ca la sevo problema era din cauza puntei vechi care avea tamburii mai mari si CILINDRII mai mari...debitul de lichid la pompa mea cu simplu circuit fiind prea mic pt.ai alimenta...bineinteles la puntea asta cu tamburii mici sunt si cilindrii mai mici...asta a fost cauza...ca pana la urma am luat si pompa noua de frana si tot la fel(cand era puntea noua)...
![]() This post has been edited by cristigeo69: 2 Apr 2006, 00:00 |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
gattoman |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Nu stiu cum e la puntea asta de "zambarete" dar la mine, berlina din 97, am tot tamburi mari, dar cilindrii nu sunt de break ci din cei normali, mici. Stiind ca am tamburi mari am cumparat garnituri pentru cilindri de break dar am avut surpriza sa constat ca erau prea mari. Cu frana nu am probleme, deci ai putea incerca sa pui cilindri mici pe tamburii mari si sa functioneze cum trebe toata treaba. Poate totusi sa faca diferenta si faptul ca am pompa cu dublu circuit.
This post has been edited by gattoman: 2 Apr 2006, 00:43 |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
mai exista posibilitatea sa mergi la dezmembrari sa cumperi o pompa de frana de la o masina straina . . .
eu folosesc la masinile mele pompe de frana de Mercedes . . . sunt absolut senzationale . . .desi daca nu ai servo o apesi mai greu merita tot efortul . . . efectiv rupe rotile . . . |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
amc |
![]()
Post
#19
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gattoman @ 2 Apr 2006, 00:38) Nu stiu cum e la puntea asta de "zambarete" dar la mine, berlina din 97, am tot tamburi mari, dar cilindrii nu sunt de break ci din cei normali, mici. Stiind ca am tamburi mari am cumparat garnituri pentru cilindri de break dar am avut surpriza sa constat ca erau prea mari. ![]() This post has been edited by amc: 2 Apr 2006, 12:28 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
gattoman |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
serios....si cum ti-ai dat seama?
![]() sunt eu cam chior dar tot pot sa fac diferenta intre un tambur mic si unul mare. ![]() This post has been edited by gattoman: 2 Apr 2006, 11:07 |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
o intrebare un pic offtopic, pe servofrana originala a dacie 1310 ce alta pompa de frana se poate monta fara modificari, dsn slz cumva? daca a facut cineva modificarea
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
Merlucius |
![]()
Post
#22
|
![]() membru care incepe si nu mai termina odata Group: Members Posts: 105 Joined: 21 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o nelamurire. Tot la o D 1300 din '80 am sistem cu pompa simpla si tot vad pe aici ca se discuta de un repartitor la tevaraile din spate. M-am uitat si eu la a mea sa vad ce si cum dar nu am deosebit decat un T pt cele 3 trasee si nu pare a avea vreun mecanism, nu pare "activ" . "Asa e modelu'" ???
![]() This post has been edited by Merlucius: 9 Apr 2006, 17:06 |
--------------------
Dacia 1300 '80;
Solenza Scala 2004/
2006 ombelico del mondo
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#23
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
T-ul se afla pe punte repartitorul e prins pe caroserie legatura se face cu conducta de la pompa pana la repartitor apoi furtun de la repartitor la T-eu si ala lucreaza numai cand o ridici si o lasi(respectiv inchide si deschide)!
This post has been edited by cristigeo69: 12 Apr 2006, 13:26 |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
sddragos |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Repartitorul ala e controlat destul de nasol de o tija care apasa cu un capat pe piston. Tija aia are posibilitatea sa culiseze intr-un colier si capatul care controleaza pistonul repartitorului poate sa alunece in exterior. Mie mi s-a intamplat chestia asta de doua ori. In service a observat mesterul si a repus tija in pozitie normala (frane beton incepand de atunci). Apoi, a mai sarit odata si am pus-o eu la loc (cu masina pe un sant, la tara). Am batut usor cu ciocanul in capatul tijei si am repozitionat-o pe piston. Mi se pare ca se misca mult prea usor in lateral (axa OY a masinii). Se pare ca e de la inaltatoarele montate pe spate (asa a zis mecanicul). Deci, verificati pozitionarea corecta a tijei respective, mai ales daca aveti inaltatoare pe spate.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
amc |
![]()
Post
#25
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Asta pentru ca iti lipseste placuta cu arc care tine pistonasul in locas!
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#26
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
de acord cu amc
![]() |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Uite confuzia:
Acel TEU este TEUL REPARTITOR, ca atita face, repartizeaza lichid stinga si dreapta. Cel numit de multi repartitor este LIMITATOR al fortei de frinare functie de sarcina (incarcarea puntii). Nu se recomanda blocarea lui pe "deschis" pentru ca rotile se vor bloca si se intra in derapaj. Din cauza executiei proaste am schimbat 3 odata, toate curgeau, asa ca l-am blocat deschis(scos din el si sudat). Nu e bine. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
amc |
![]()
Post
#28
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si nu cumva acel LIMITATOR are si rol de REPARTITOR intre punti a presiunii???
This post has been edited by amc: 13 Apr 2006, 15:00 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#29
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
QUOTE(Ford_V6 @ 2 Apr 2006, 00:46) mai exista posibilitatea sa mergi la dezmembrari sa cumperi o pompa de frana de la o masina straina . . . eu folosesc la masinile mele pompe de frana de Mercedes . . . sunt absolut senzationale . . .desi daca nu ai servo o apesi mai greu merita tot efortul . . . efectiv rupe rotile . . . .asta acu 2 ani cand mi-a zis cineva nu l-am crezut.nu are servo dacia astuia.dar pe bune parca are ventilate fata spate cu 6 pistonase pe etrier asa franeaza.dar e greu de gasit una buna si de montat. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
NU! Repartitie intre punti ar insemna ca se modifica ambele presiuni, fata si spate, una fata de cealalta, ori NUMAI cea de pe spate variaza functie de sarcina puntii, intre un maxim si un minim, cea de pe fata ramine la "aprecierile" pompei si soferului.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:23 |