DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Buton ON/OFF pentru electroventilator, Are cineva? Cum se poate face?

dex lada
post 31 Dec 2005, 02:24
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(ceacu @ 30 Dec 2005, 07:07)
Eu am pus un buton d-ala cu bec (cred ca de dezaburitor) si l-am legat asa:
Firul de la releu la termocontact l-am prelungit pana in bord unde l-am  legat la papucul comun bec-intrerupator , papucul de la bec l-am pus la plus prin cheia de contact (cred ca-i regleta din dreapta) iar papucu de la intrerupator l-am pus la masa.
Plusul de la bobina releului (care duce ventilatorul l-am pus la plusul de la bobina de inductie (nu plusul de la contactul releului ala a ramas cum era in instalatia originala).
Avantaje - cand opresc motoru se opreste si ventilatorul (daca era pornit)
              - cand porneste ventilatorul (fie de la butonul pus de mine fie de la termocontact) se aprinde becul.
Bafta si LA MULTI ANI!
*



cred ca i-ai bagat pe toti in ceata,eu sincer nu am inteles. Pune schema.


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 31 Dec 2005, 12:56
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




im0001593hv.th.jpg

Nu va recomand sa folositi ventilatorul legat direct la termocontact deoarece, in TOATE cazurile (10+) pe care le-am vazut termocontactul s-a defectat datorita curentului prea mare de pornire (si a comportamentului inductiv al motorului ventilatorului).

Nu inteleg la ce s-a gandit fabrica romana cand a lasat ventilatorul sa mearga si dupa oprirea motorului (in cazul in care este radiatorul cald); am vazut cazuri in care a mers si 1/4 ore dupa oprirea motorului, probabil s-a gandit la racirea fortata a radiatorului (degeaba ca tot se racea si singur) si la evacuarea aerului foarte cald acumulat sub capota (probabil ca sa nu se depaseasca temperatura maxima a partii electronice).

Personal sunt de parere ca nu are rost sa reimprospatam (descarcare-incarcare) degeaba bateria, mai ales ca dupa o descarcare de 15A la 1/4 ore, apare un curent foarte mare de incarcare dupa repornirea motorului (datorita faptului ca circuitul de incarcare este construit sa incarce la tensiune constanta 13.8-14.4v bateria, baterie care deja s-a descarcat sensibil) in conditiile in care si componentele electrico-electronice sunt la temperatura mare -> stres mare pe alternator-baterie.

P.S. Daca se urmarea evacuarea aerului cald de sub capota, era firesc montarea unui alt senzor de temperatura care sa porneasca ventilatorul in mod independent de cel montat pe radiator-furtun de apa.

This post has been edited by ceacu: 31 Dec 2005, 13:43


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 11:36
Forum Renault