Merge tremurat, indiferent de viteza
![]() ![]() ![]() |
Merge tremurat, indiferent de viteza
nirosbogos |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|||
PH-06-BOA |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pai, nu prea ne spui nimic! Cu ambreiajul te si contrazici. Reformuleaza si fi mai explicit.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
nirosbogos |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
Am modificat prima postare...era vorba de acceleratie acolo.
|
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|
Axll |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 11 December 05 ![]() |
pai verifica si tu bujii, fise, capac delcou, platina, pompa benzina, carburator ( sa nu fie infundat, dereglat, membrana de la pompa de sprit...etc) oricum... nu prea dai multe imformatii despre simtomatologia " pacientului"...
|
--------------------
dacia
1300
- BZ 04 BJL am vrut mai mult...decit normal...
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
nu cumva merge in 3 pistoane? daca duduie cam ca oltcitu' special(ala in 2 cilindrii) inseamna ca mere in 2 sau 3 pistoane cel mai probabil o bujie face figuri sau capacul delco e fisurat sau ars la un contact mai tare. Mai pot fi fisele sau platina daca n-ai aprindere electronica(de-aia mica,rosie,de gotronic). Verifica astea intai si p-orma baga-te in carburator daca nu-si revine.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
iulyfgs |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 24 December 11 ![]() |
Cam asa ceva am si eu ...acum ca ca a venit iarna cand o pornesc ( 3 pedale, soc si cheie ) o ia fara probleme dar face ca tractorul (inainte nu facea ) daca imping socul incet da sa moara motorul si cand o turez la fel face ca un tractoras .... si dintr-o data isi revine de parca i-ar lua cineva durerea cu mana( dar dupa ceva timp ) ...ce ar putea avea ? mentionez ca asta face doar la rece ..la cald o ia la sfert de cheie
|
--------------------
Dacia
1310
1979 recarosata in 1989
|
|
Axll |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 11 December 05 ![]() |
verifica/schimba bijiile, verifica platina, capacul delcou, si verifica, curata fisele. atunci cind ai motorul cald da un pic mai mare avansul, sa tea motorul in relanti cam la 1000-1100 de turatii.
|
--------------------
dacia
1300
- BZ 04 BJL am vrut mai mult...decit normal...
|
|
iulyfgs |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 24 December 11 ![]() |
De cateva saptamani am schimbat bujii, fise, capac delcou, platina...
This post has been edited by iulyfgs: 24 Dec 2011, 18:50 |
--------------------
Dacia
1310
1979 recarosata in 1989
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
atunci verifica distanta la platina. Am patit nu demult ceva asemanator,schimbasem delcoul si am zis na,sa schimb si platina cu ocazia prilejului. Totul a mers ok,pana intr-o zi cand dimineata n-a mai pornit pe gaz nici dupa 5-6 chei. Am pornit-o pe benzina,a pornit dar mergea ca dracu',tremura in draci,facea ca tractoru' si nu vroia sa tina relantiul nici moarta. Am zis ca poate-s bujiile incarcate,le-am curatat desi nu erau foarte murdare,le-am mai micsorat 1 pic distanta (le-am pus la 0,8),am curatat capacul delco,luleaua si cand ajung la platina,surpriza! cred ca avea 0,2 distanta...Cauza: platina cica-i frantuza da asa de buna e ca cu toate ca eu am uns cama cu putin ulei cand am montat-o,s-a uzat pintenul platinei mobile si mi-a micsorat distanta... Am reglat-o din nou,pus totul la loc,a pornit la prima cheie si torcea in relanti ca o pisica...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
N E S |
![]()
Post
#10
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Faptul ca bujiile sunt proaspat schimbate nu ar trebui sa te linisteasca si sa nu le mai verifici ca de, sunt noi. Ia exemplul meu care dupa ce am facut 20 000km cu niste bujii Brisk, am zis sa le schimb ca asa era recomandat. Drept urmare am luat tot niste Brisk-uri, le-am montat si ce sa vezi? Mergea in 3 pistoane pentru ca o bujie nu lucra cum trebuie. Dupa care le-am pus pe cele vechi la loc.
Concluzia: verifica bujiile, fisele, tot ce tine de aprindere, dupa care treci pe partea cu reglajele din carburator. Numa bine! |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
iulyfgs |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 24 December 11 ![]() |
Multumesc frumos de sfaturi !!! Sa aveti un Craciun Fericit !!!!
|
--------------------
Dacia
1310
1979 recarosata in 1989
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
Cam asa ceva am si eu ...acum ca ca a venit iarna cand o pornesc ( 3 pedale, soc si cheie ) o ia fara probleme dar face ca tractorul (inainte nu facea ) daca imping socul incet da sa moara motorul si cand o turez la fel face ca un tractoras .... si dintr-o data isi revine de parca i-ar lua cineva durerea cu mana( dar dupa ceva timp ) ...ce ar putea avea ? mentionez ca asta face doar la rece ..la cald o ia la sfert de cheie
si al meu tot asa face.... este din cauza vascozitatea uleiului....este prea vascos asa ca pana nu ridica pompa se aude sunetul pinioanelor uscate din pompa ...... |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
iulyfgs |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 24 December 11 ![]() |
initial am crezut ca se ineaca .....apropo voi cam cat tineti socul tras??
|
--------------------
Dacia
1310
1979 recarosata in 1989
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Cam asa ceva am si eu ...acum ca ca a venit iarna cand o pornesc ( 3 pedale, soc si cheie ) o ia fara probleme dar face ca tractorul (inainte nu facea ) daca imping socul incet da sa moara motorul si cand o turez la fel face ca un tractoras .... si dintr-o data isi revine de parca i-ar lua cineva durerea cu mana( dar dupa ceva timp ) ...ce ar putea avea ? mentionez ca asta face doar la rece ..la cald o ia la sfert de cheie
Si la mine face ca tractorul daca o pornesc si e socul tras prea tare indiferent daca e pe gaz sau pe benzina. Nu stiu exact care-i cauza dar probabil ca e din cauza ca nu are aer destul dupa ce s-a incalzit putin si merge in suturi. Atunci cand face asa imping socul inapoi incet pana isi revine(o las in ralanti accelerat la 1000-1100rpm) si plec cu ea. Mai apoi socul revine singur aproape de tot cand accelerez si cand ambreiez si ramane turata mai tare il imping de tot. Nu-i o regula exacta,depinde de motor,stilul de mers,temperatura de-afara si sofer. |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(dacia98 @ 26 Dec 2011, 21:25) Cam asa ceva am si eu ... si al meu tot asa face.... este din cauza vascozitatea uleiului....este prea vascos asa ca pana nu ridica pompa se aude sunetul pinioanelor uscate din pompa ...... Auzi sefu' ? Da despre care piniooane uscate din ce pompá vorbesti tu aici sä ne lämurim si noi . Apropo - de "pata caldä" si functia ei ai auzit vre-odatä ? |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
N E S |
![]()
Post
#16
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Afirmatia despre uleiul prea vascos nu este deloc adevarata. A! Ca invarte mai greu la pornire atunci se poate da cu presupusul ca uleiul prea vascos sau prost calitativ poate fi de vina. Dar de obicei e bateria
![]() |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
nirosbogos |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
QUOTE(nirosbogos @ 22 Dec 2011, 21:10) De cateva zile masina mea merge dw parca ar tremura toata iar ca sa mearga cat de cat ok trebuie sa apas putin ambreiajul.Cand calc acceleratia tremuratul se amplifica.Mersul e tremurat, parca in suturi. Ce ma sfatuiti sa fac? Am rezolvat problemele:am schimbat platina, condensatorul si 2 bujii care erau umede.Acum merge ceas. A, am observat ca i-a crescut avansul...acum e la 1200 rot\min. la relanti chiar si dupa mers iar surubelul ala cu arc, de sub capota nu are nicio influenta asupra turatiei, invart de el in ambele directii fara efect. |
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
si cu celalalt surub care actioneaza clapeta nu poti sa reduci turatia?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
nirosbogos |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
O sa incerc, insa ce a cauzat marirea turatiei?
|
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
poate inainte motorul mergea in 3pistoane..sau reglarea avansului si schimbarea pieselor..regleaza bine avansul
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
in primul si-n primul rand uita-te la pozitia surubului care limiteaza cursa clapetei de acceleratie. Ca sa poti regla ralanti-ul corect,clapeta trebuie sa fie inchisa complet ca sa lucreze doar circuitul mic,de ralanti. Deci daca surubul ala nu da voie sa ti se inchida clapeta de tot,desfal pana nu mai atinge de tabla aia limitator de pe axul clapetei. Daca turatia nu scade te-apuci si umblii la cel de amestec,ala lateral,pana o aduci la 8-900rpm stabil,fara sa dea sa moara in nici un regim,mai ales daca ii dai sprit si revii la turatia de ralanti. Daca nu se mentine,misti de delco in functie de ce zice motorul,mai mult sau mai putin avans. Bafta la surubarit!
P.S. Daca nu sta de nici o culoare in relanti cu clapeta complet inchisa,probabil ai jiclorul de relanti sau ceva pe traseul mic al carb-ului infundat. Desfaci jiclorul de relanti,il cureti,il suflii si eventual cu un furtun de dimensiune potrivita(chiar si cu cel de la vacuum)poti sufla pe gaura unde intra acel jiclor de relanti. Montezi la loc si vezi ce zice. This post has been edited by sebymesteru: 3 Jan 2012, 12:50 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Seby, in gaura, e bine sa sufli cu gura. Eu asa fac
La carburator, dupa ce ai dat racordul de plastic jos, desfaci jiclorul de ralanti, desfaci si teul de la epurator, pentru a putea astupa teava de pe carburator, cu un deget (aici e bun degetul), Pui falcile pe carburator, acolo unde se cupleaza racordul de plastic, si sufli tare, o singura data. Prin locul unde se monteaza jiclorul de ralanti, va iesi jet de benzina pulverizata, impreuna cu eventualele corpuri straine. Deci, din interior, catre afara. Cand se va lua" botul "de pe carburator, atentie la cercul din jurul buzelor. Seby are dreptate cu pintenul platinei, chiar de e unsa cama, dar atentie sa nu aiba rugina pe ea, ca se comporta ca un smirghel. Mersul "tremurat" poate fi si de la cilindrii 2-3 care merg prost de la supapa de servo, mai poate fi de la condensator (cine-l mai are), care nu permite turarea sau da rateuri in toba, intrerupe. Eu am zis de multe ori, nu schimbati bujiile care merg. Cu cat mai noi, cu atat mai proaste. Puneti unele de acum 20 de ani, si n-o a fie rau. Chestia cu schimbatul la 10-20 de mii sau noaptea, e o aberatie, de frica ca nu se vor mai vinde. Am mai zis ca, din '90 pana acum , n-am cumparat nicio bujie (dar am schinbat parca de doua ori cu altele vechi si masurate), si e a 4-a masina.Astea sunt si gaurite. Socuri la mers, poate fi si de la carburator, cu amestec sarac, pompa nu asigura consumul, ralanti infundat, jiclor principal infundat. Cand socul e tras, si clapeta lui nu e reglata bine, adica se inchide imediat ce se actioneaza cablul, motorul merge balbait datorita lipsei aerului (deformeaza si talerul de aluminiu de la membrana la gaz, la cine e conducta sub clapeta, indiferent ca e pe gaz sau benzina), ca in momentul impingerii cablului, dispare mersul galopat, dar se si reduce turatia, riscand sa se opreasca. De aceea eu am mai descris modul de reglare din acea parghie (sarma in forma de Z), care leaga axul clapetei de soc, de axul celei de acceleratie. Intindeti acea sarma, pana cand, tragand de cablu, intai sa inceapa crestere turatiei, si apoi inchiderea clapetei de soc, ca la tragerea aproape totala, turatia maxima sa nu depaseasca, 1500, iar clapeta sa nu fie inchisa total. Pentru aceasta eu recomand scoaterea arculetului de la clapeta de soc, sa nu deranjeze la pornirea pe gaz, inchizandu-se total (caz cand nu porneste). Asa n-o sa mai suneti, ca nu se trage socul la gaz. Nu se trage, ca nu-i bine reglat. <span class='edit'>3 Jan 2012, 23:53:</span> Legat tot de platina, atentie la nitul de la arc si pinten, ca daca nu e strans bine, pierde curent, si greu gasiti cauza de nu merge bine. La fel si pastila cu platina, e tot nituita. Am intalnit, juca ca un clopotel. This post has been edited by PH-06-BOA: 3 Jan 2012, 23:56 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
l-am scos si eu arcul de acolo demult...fain filmuletul;)
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
nirosbogos |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 June 06 ![]() |
Poate fi si de la poziti capacului delcou?
|
--------------------
Dacia
1410
1994
|
|
alinworm |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
am si o o problema asemanatoare dar la mine e un pic mai ciudat. La relanti merge bine dar in momentul in care accelerez incepe sa mearga sacadat, tremura ca naiba parca merge in 3 pistoane. Am scos fisele pe rand si par sa functioneaza bine. Ciudat e ca isi revine si merge perfect ca apoi cand iti e lumea mai draga pac....Mi s a intamplat de mai multe ori si deja sunt cam disperat.
Ieri am avut aceeasi problema dupa ce am stationat vreo 30 min si-a revenit ![]() O sa verific: -fisele ( desi am Tesla siliconice); -bujiile (am scos una si era afumata) ![]() |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
alinworm |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
am schimbat bujiile, verificat fisele, aprindere. A mers perfect pana la bucuresti dupa care iar a inceput sa faca figuri. Cand acceleram dadea in tremurat zici ca mergea in 3 pistoane. Ce mai pot sa verific? M as baga sa reglez avansul din delcou. De ce un timp merge bine dupa care o apuca iar nebunelile ???
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 12 May 2012, 18:39: e posibil sa fie de la bobina de inductie?? o sa incerc sa o schimb si sa ii schimb locul fiindca acum e prinsa de chiuloasa si ma gandesc ca se incalzeste This post has been edited by alinworm: 12 May 2012, 18:39 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
da e foarte posibil sa fie de la bobina...totusi verifica platina cand face figuri, poate ca dupa o vreme se impusca.schimba si condensatorul daca nu ai aprindere tranzistorizata
Acuma vad ca ai aprindere cu senzor...cum ai montat aprinderea? fii atent sa ai cabluri bune, si sa nu atinga nici unul pe fisa centrala..incearca cu o alta bobina si fa o poza cu aprinderea montata This post has been edited by Kiraly: 13 May 2012, 10:10 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
alinworm |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
o sa verific si cablurile!
This post has been edited by alinworm: 14 May 2012, 07:57 |
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:01 |