temperatura apa ridicata
![]() ![]() ![]() |
temperatura apa ridicata
danciusergiu84 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|||
Axinte |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru ghinionist Group: Members Posts: 268 Joined: 27 March 11 From: Oltenita ![]() |
QUOTE(BoR @ 21 Sep 2015, 18:08) Pe vreme calduroasa, la mers prin oras imi porneste frecvent GMV-ul, si asta imediat ce acul a trecut de 1/2. Oare este decalibrat? Dintotdeauna a functionat astfel. La drumuri extraurbane GMV-ul tace si indica putin sub 1/2. Nu a ajuns sa-mi indice niciodata mai mult de 60%, nicidecum ca in poza aceasta: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphoto...f59&oe=56966168 Poti incerca cu un alt senzor de temperatura. cel de pe masina poate fi decalibrat pe partea de afisaj dar sa porneasca GMV atunci cand trebuie. daca nu e ala, e din indicator. eu nu mi-as face griji, stiind ca se comporta asa de noua. |
--------------------
DACIA
Super Nova
2002 clima
- CL ?? xxx Ai nevoie de multi ani de studiu pentru a ajunge sa taci neintrebat.
Cap ai, minte ce-ti mai trebuie? |
|
Maskatu |
![]()
Post
#63
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Daca pleaca bine gmvul inseamna ca senzorul e ok. Este posibila o eroare de afisaj.
Sergiu, eu l-am inlocuit acum cativa ani. Asa mi-a plecat mereu. Vara ajunge rapid la 104 grade adica temperatura de plecare a gmvului pe treapta 2 parca. Am avut probleme acum vreo 2 ani de imi depasea acul linia aceea de sus si nu pleca gmvul. Am inlocuit senzorul de temperatura si senzorul de treapta din gmv si nu am mai avut probleme. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Conform manualelor antigelul se schimba la 2 ani, cred ca de aceea nu se face transferul bun de caldura la unele masini la care nu prea se schimba. Zic asta daca se sesizeaza cicluri mai dese la pornirea ventilatorului.
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
GIC |
![]()
Post
#65
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Schimbarea antigelului tine mai mult de coroziune ....
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
BoR |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri.
@Axinte: Buna ideea. Voi incerca un alt senzor de temperatura. |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Schimbarea antigelului tine de pastrarea circuitului de racire sanatos. Daca ai oxizi acestia unde se depun ?
Antigelul e agent si de curatare, daca nu e schimbat particulele din el se depun cand ajunge la epuizare. |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
nicusor dumitru |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 September 15 ![]() |
cu ce solutie curat si eu instalatia de racire
![]() |
--------------------
solenza
rapsodie
2004
- cl-04-ATA
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Cel mai sigur e sa schimbi antigelul des o perioada pana se curata instalatia, dar poti incerca si solutii de genul, ai grija doar ca sn are calorifer sensibil.
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
nicusor dumitru |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 21 September 15 ![]() |
ok,mutumesc
![]() |
--------------------
solenza
rapsodie
2004
- cl-04-ATA
|
|
BoR |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
QUOTE(BoR @ 21 Sep 2015, 17:08) Pe vreme calduroasa, la mers prin oras imi porneste frecvent GMV-ul, si asta imediat ce acul a trecut de 1/2. Oare este decalibrat? Dintotdeauna a functionat astfel. La drumuri extraurbane GMV-ul tace si indica putin sub 1/2. Nu a ajuns sa-mi indice niciodata mai mult de 60%. Update la ce spuneam mai sus: Am inlocuit lichidul de racire (am pus de origine Glaceol RX tip D), iar dupa operatiune indicatorul sta in jur de 80`C in regim extraurban, adica la jumatatea scalei sau putin peste aceasta. In oras, GMV-ul nu mai porneste ca pana acum la 60%, ci in dreptul marcajului de 102`C. In orice caz, GMV-ul merge mai putin acum, insa imi creeaza o oarecare neliniste, nefiind obisnuit sa creasca pana la acea valoare, insa din ce am citit pe forum cam acesta ar fi comportamentul normal. Care ar fi explicatia fenomenului? Oare pana acum motorul sa fi avut un regim termic de functionare mai scazut, datorita concentratiei antigelului diferita anterior?temperatura_apa.jpg ( Size: 60.76k ) Number of downloads: 352 Reperele valorilor termice de mai sus le-am preluat din fotografia atasata. This post has been edited by BoR: 11 Sep 2016, 19:00 |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Apa este un agent de racire mai bun decat antigelul, acesta exista pt. a inhiba inghetul, coroziunea si ca sa unga presetupa, deci nu pt o racire superioara.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
klaus |
![]()
Post
#73
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Antigelul exclusiv (fara diluare) in sistemul de racire este mult mai prost la transfer termic decat cel diluat. Asta e unul din motive pentru care trebuie diluat.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
BeYh3m |
![]()
Post
#74
|
![]() Hulk Group: Members Posts: 18 Joined: 18 August 09 From: Galati ![]() |
Salut baieti.Sunt posesorul unei supernova de cativa ani. Sambata am plecat cu masina pana la service sa vad ce bate la ea. Am lasat masina pornita in fata servicelui si cand am iesit dupa 30 de secunde, masina mea statea turata la 1500 de turatii si acul la apa era ridicat la maxim, peste cele 4 linii hasurate. am ridicat masina pe elevator am verificat-o cand am dat sa o pornesc nu a mai vrut. In cele din urma ieri am schimbat la ea pompa de benzina filtru senzor de turatie, senzor de temperatura si alte lucruri ce trebuia eu sa le schimb si surpriza acul meu sta ridicat tot acolo. Se incalzeste si se ridica in maxim 3 minute dupa ce pornesc motorul si se ridica maxim. Nu stiu ce are. Ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc frumos
|
--------------------
Dacia
Supernova
Clima
- DB 06 HIU
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#75
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Ai incercat sa o pui pe tester sa vezi ce temperatura detecteaza? sa nu fie stricat senzorul de temp de pe chiulasa....
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
BeYh3m |
![]()
Post
#76
|
![]() Hulk Group: Members Posts: 18 Joined: 18 August 09 From: Galati ![]() |
senzorul de pe chiuloasa este nou. Ieri l-am schimbat
|
--------------------
Dacia
Supernova
Clima
- DB 06 HIU
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poate fi defect sau cu alta valoare, ar trecui comparate rezistentele celor doi senzori (cel vechi cu cel nou)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
BeYh3m |
![]()
Post
#78
|
![]() Hulk Group: Members Posts: 18 Joined: 18 August 09 From: Galati ![]() |
am fost si am pus masina pe tester si surpriza cand acul era ridicat maxim temperatura apei era de fapt 85 de grade. Mi-a verificat bordul si totul pare in regula. Se pare ca e senzorul de vina, inclusiv cel nou. o sa merg sa cer altul de la magazin. A mai patit cineva sa cumpere senzor rau ?
|
--------------------
Dacia
Supernova
Clima
- DB 06 HIU
|
|
agoston91 |
![]()
Post
#79
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 16 May 15 From: de prin sibiu ![]() |
Salut. Am patit la nova sa cumpar senzor defect. Mie imi arata ca motorul este rece dar in realitate fierbea. Am patit sa cumpar si termostat defect la LOGAN si aveam mereu 2 linii pe bord deci se mai intampla. CTC mai doarme .
Un lucru la ceasul din bord, ceasul poate fi bun la fel si senzorul... mie acuma 2 ani la nova cand aprindeam farurile crestea acul de la temperatura. Problema a fost mufa ce intra in bord. Parca sunt 3 si cea din partea catre ceasurile de apa/benzina nu era infipt bine ( probabil de la vibratii ) ps: am ceasuri de supernova pe nova din fabrica |
--------------------
dacia
nova/logan
gti 2000/1.616v 2008
- SB XX XXX
|
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#80
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
Ca si concluzie/explicatie tehnica, a nu se confunda cele 2 circuite (electrice) - complet separate:
1) circuitul de control pornire/oprire/viteze al Electroventilatorului(GMV) - care e comandat de senzorul de temperatura ("termocupla "); 2) Circuitul(cu termometru in bord) de afisare al temperaturii . 1) nu tine cont de 2) . - termometrul indicator din bord este unul analogic (orientativ). Daca dorim indicatii exacte - ideal este sa cumparam piese cat mai aproape de original - ca si la aparate de masura: unul cu acuratete mare si functionare stabila in timp este mai scump. In caz de avarie, avantajul la SupeRNova este modul de functionare in avarie: scoatem mufa de la senzor si GMV sta in permanenta pornit. This post has been edited by mstaniloiu: 7 Jul 2017, 13:44 |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
turturel |
![]()
Post
#81
|
![]() membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila ![]() |
Am aceeasi problema ca si voi.
La.drum lung acul da sa urce pana la prima liniuta cu AC pornit. O pot raci.doar in frana de motor sau sa opresc AC-ul. Nu ajunge in zona hasurata dar am impresia ca vrea musai sa ajunga la 105 ca apoi sa scada inapoi. Parca e un fel de ambitie a ei ![]() Cred ca am sa iau la puricat senzorul asta de temperatura si masa. Pe langa asta ma gandesc sa curat cu aer comprimat radiatoarele...poate s-a depus praf intre ele si nu mai circula aerul. Daca merg normal..fara AC, temperatura sta mai jos de jumatate. Daca ii dau drumul..hop urca. Ce ma pune pe ganduri este ca si in zile mai friguroase. Spre exemplu, azi pe A2 ma intorceam de la B, in jur de ora 8:15. Erau 20 de grade..temperatura mai mult decat ok. Am facut si doua-trei poze. Mentionez ca i-am scos din instalatie cam 1.5 litri de antigel si am completat doar apa distilata. Am procedat asa deoarece la.un drum de BR-IS statea acum doar la.100-105..si nu dadea sa scada, asta cu AC pornit. Dupa ce am scos din instalatie si am completat doar apa..se raceste mai bine. Antigelul are cativa ani dar e brici, zic eu. Adica nu e murdar..e verde. Revenind la AC si avand in vedere ca instalatia a fost sh, ma gandesc ca si acel radiator ar trebui spalat-suflat. 8 Jul 2017, 16:59: Ahh...eu nu am nici bucata aia de plastic de sub spoiler care directioneaza aerul spre radiatoare. Am doar sus..jos, neavand AC din fabrica..ciu.ciu This post has been edited by turturel: 8 Jul 2017, 15:59 Attached thumbnail(s) 20170708_082231.jpg ( Size: 637.27k ) Number of downloads: 189 20170708_092518.jpg ( Size: 638.86k ) Number of downloads: 185 |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Eu zic să stai liniștit.Radiatoarele le cureți cel mai bine cu un aparat de curățat sub presiune,iese un jeg de nici nu-ți poți imagina!
![]() Antigelul își mai pierde din propietăți,chiar dacă tu îl vezi verde....nu cred că e pagubă mare să-l schimbi... |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
catalinski |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 622 Joined: 9 July 12 From: Turnu Magurele,Teleorman ![]() |
Stai linistit e ok unde sta...
Intr-adevar si la mine s-au strans multe insecte in radiator. Ar merge suflat cu compresorul sau la presiune cu apa... Am verificat eu si cu ac ul oprit gmv pleaca la 98 de grade si se opreste la 94 de grade.(verificat gen pe tester) |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 /clima
- numar fara sot
|
|
BoR |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Eu zic să stai liniștit.Radiatoarele le cureți cel mai bine cu un aparat de curățat sub presiune,iese un jeg de nici nu-ți poți imagina!
![]() Si acest aspect poate crea o racire deficitara? Antigelul își mai pierde din propietăți,chiar dacă tu îl vezi verde....nu cred că e pagubă mare să-l schimbi... [/quote] Culmea este ca la mine, inainte de a-l schimba, indicatorul arata la drum intins putin sub jumatate, la fel ca la colegul turturel. Dupa inlocuire, sta la jumatate sau chiar putin mai sus. Amestecul apa-antigel este corect. In oras ajunge la linia marcata in poza din acest topic cu 102', moment in care porneste GMV. Nu trece mai sus de marcajul 102'. This post has been edited by BoR: 9 Jul 2017, 00:08 |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(BoR @ 9 Jul 2017, 01:06) Si acest aspect poate crea o racire deficitara? Și încă cum! ![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
catalinski |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 622 Joined: 9 July 12 From: Turnu Magurele,Teleorman ![]() |
Pe oras asa sta si la mine aproape de prima linie dar cateodata apas butonul de ac sa porneasca gmv-ul.
Catalizatorul degaja multa caldura si cred ca el influenteaza...aveam de gand sa il dau jos sa vad poate sunt diferente...si se raceste si foarte greu. This post has been edited by catalinski: 10 Jul 2017, 00:23 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 /clima
- numar fara sot
|
|
turturel |
![]()
Post
#87
|
![]() membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila ![]() |
O racesti usor fara AC si in frana de motor. Asta daca ai zona de relief care sa te ajute.
![]() |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
BoR |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Eu cred ca si sistemul de racire este subdimensionat. Citeam pe aici ca unii colegi au adaptat un radiator de capacitate mai mare(ex. Logan).
|
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
catalinski |
![]()
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 622 Joined: 9 July 12 From: Turnu Magurele,Teleorman ![]() |
Pai cel de logan e mai mare?
Lasa un link aici daca mai gasesti unde se vorbea de adaptare...poate facem si noi ceva. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 /clima
- numar fara sot
|
|
BoR |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Uite ce scria aici @pician90 prin 2010 (incepand cu post 68):
https://www.daciaclub.ro/schimbare-radiator...23357-s68.html# In modul in care descrie aici mi-ar placea si mie sa functioneze sistemul de racire. Tot in acest topic apare informatia ca se poate monta si radiator de Solenza. Pentru ambele insa sunt necesare modificari, cel putin la prinderile radiatorului, chiar si ale GMV-ului. Eu personal insa nu-mi mai bat capul cu astfel de modificari, in conditiille in care folosesc masina destul de rar. Imi mentin parerea ca sistemul de racire in ansamblu este subdimensionat, din multiple motive: -exemplul colegului pician care spune ca temperatura nu a mai urcat dupa montajul radiatorului de Logan, de capacitate mai mare(au intrat cu 1,5 litri de lichid de racire in plus); -multitudinea de colegi care reclama cresterea temperaturii in regim urban, deci este o problema generala; -experienta personala: detin masina de noua, si la fel, functiona GMV-ul in regim urban destul de mult si in vremea tineretilor ei. This post has been edited by BoR: 11 Jul 2017, 11:02 |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 22:18 |