DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Duce motorul de 1,3 cutia in 5 trepte?, a5a cu pinioane de nova

sspoitoru
post 2 Mar 2012, 00:41
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




Salut.
Am cumparat nu de mult o cutie in 5 de pe o dacie de ungaria.
Am dat capacul din spate jos sa schimb semeringul de la cautator si burduful, ocazie cu care am numarat si dintii pinioanelor de a5a.
Pinioanele sunt 31 cu 36.

Am inteles ca nu prea e mare diferenta fata de cutia in 4 pe care masina o are din fabricatie.
Pinioanele de nova cica vin la fix in locul celor de acum.

Dilema mea este daca motorul meu e in stare sa duca a5a de nova!

Motorul este 1.3 cu set Borgo, aprindere electronica cu senzor, buji Denso, capac delco si pipa Beru, fise Tesla si elv.
Merge f bine dar ma gandesc daca totusi trage a5a de nova sau cu ce consum o va trage...

Astept cu mare interes feedback-ul vostru.


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 2 Mar 2012, 08:27
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




eu cred ca merge, dar doar sa mentii, nu sa maresti viteza in a 5-a, reduce consumul


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ilieaxx
post 2 Mar 2012, 14:06
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 13 February 12




normal,un motor de 1.3 merge foarte bine cu cutie in 5 viteze,am mai multi prieteni care au avut asa ceva pe daciile lor,scade consumul deoarece scade turatia motorului,acum gandeste-te daca ii pui pinioane de nova pe a5a si nu o sa poti sa accelerezi cat de tare va trebuii sa fortezi cu a-4a sa poti sa ajungi la 110-120 si dupa aia sa dai a-5a sa mentii viteza,dupa parerea mea nu se merita,cel mai bine e sa ai motor de 1.3 si sa lasi cutia normala,cum este ea din fabrica cu pinioanele ei,parerea mea...

This post has been edited by ilieaxx: 2 Mar 2012, 14:07


--------------------
dacia nova gt 1999 - ph 09 ara
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TXzamora88
post 2 Mar 2012, 17:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 21 March 10




sspoitoru puneti cutia fara griji,nu o sa ai nici un fel de probleme.Eu de curand am schimbat cutia in 4 originala cu una in 5 trepte,raport lung.Nu am nici un fel de problema ,merge excelent de bine.Masina este si mai economica si mai rapida.Si am tot motor 1,3.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 2 Mar 2012, 18:20
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




ce cod au cutiile cu 5 lunga?


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 2 Mar 2012, 20:44
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




poti linistit merge perfect. am avut io pa vechea masina motor 13 si cutie in 5 trepte mergea super.


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axll
post 2 Mar 2012, 22:39
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 11 December 05




motorul tau de 1.3, poate "duce" linistit si cutia de renault fuego, si ai ramine surprins ce bine o sa mearga. da merge si cu a-5-a "de nova" sau lunga, sau cum o mai fi ea botezata, si o sa mergi cu o viteza mai mare la aceiasi turatie. pune cutia cu incredere.


--------------------
dacia 1300 - BZ 04 BJL
am vrut mai mult...decit normal...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hyena
post 3 Mar 2012, 12:18
Post #8


Old School Fan


Group: Members
Posts: 2.556
Joined: 25 September 08
From: B. Ghencea




QUOTE(ilieaxx @ 2 Mar 2012, 14:06)
...,dupa parerea mea nu se merita,cel mai bine e sa ai motor de 1.3 si sa lasi cutia normala,cum este ea din fabrica cu pinioanele ei,parerea mea...
*


tu stii ca la in momentul de fata intre a 4-a si a 5-a este diferenta doar de 500RPM adica in loc sa mearga cu 90 la 3500 in a patra merge cu 90 la 3000 in a 5-a


QUOTE(Axll @ 2 Mar 2012, 22:39)
motorul tau de 1.3, poate "duce" linistit si cutia de renault fuego


cine a zis ceva de cutie de R fuego... aia e din alt film


--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki 1310MLS/750s BIG 1986/1989 - B986ZBY
Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331

EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 3 Mar 2012, 21:58
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Merge, si chiar cu o remorca legata de ea. Crezi ca aia au fost prosti cand au facut-o? Motorul daca nu are vlaga in el, n-o sa poti depasi usor 120 cu a 5-a, cu ceva incarcatura pe masina. Daca ai GPL si umbli putin la chiulasa, il poti depasi cu mult , pe cel de 1,4. Nu spun prostii, eu am avut cutie adaptata (masina era cu 4), si am carat cu remorca, de am facut o casa. Nu e locul aici de povestit, dar pune cu incredere cutia cu 5, asa originala. Vreau sa vad si eu unul care a pus pinioane de Nova pe cutia de Dacie.

This post has been edited by PH-06-BOA: 3 Mar 2012, 22:03


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 4 Mar 2012, 10:51
Post #10


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




Daca vrei consum mic, pune cutia cu incredere.
Daca vrei sa ai masina, pune cutie de 1300!
Eu am TLX ungaria 1.4 in 5 trepte, consuma putin, dar are un demaraj de-mi creste barba, si o "finete" la schimbatul vitezelor similara cu camioanele ROMAN.
Am si 1300 cu cutia originala si motorul vai de mama lui si chiar si in starea asta bate la cur TLX-ul cu tot cu 1.4-le lui


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 4 Mar 2012, 12:40
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Ai masina si cu 5 si cu 4 trepte trebuie doar sa stii sa le folosesti diferenta este ca la cea in 5 trepte ai un consum ceva mai mic si un "confort" acustic ceva mai bun.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 4 Mar 2012, 13:11
Post #12


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




Am invatat de nevoie sa folosesc si cutia in 5 trepte, dar e cu mult sub cutia de dacia 1300.
Tu ai Dacie pe injectie, am auzit ca sunt mai bune cutiile alea, a mea este din prima generatie de cutii in 5 trepte


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 4 Mar 2012, 19:04
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




Multumesc pt informatii colegii.

Mai astept si alte pareri, poate intervine cineva care chiar are a5a de nova.

Ca idee eu nu urmaresc viteze 100+/h
Eu merg cu 80 cam cu orice masina dar la dacia mea la 80km/h am 3000rpm
Ideea e sa am la 80 vreo 2000rpm sa pot sa-mi aud si eu gandurile.


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 4 Mar 2012, 19:09
Post #14


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




eu am pinioane la viteza a-5-a de nova,pana la 120-130 e,,liniste,,in masina dupa 130 vorba cantecului,,,da muzica mai tare,,,


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anghelcatalin1992@yahoo.com
post 4 Mar 2012, 19:37
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 17 January 11




QUOTE(sspoitoru @ 4 Mar 2012, 19:04)
Multumesc pt informatii colegii.

Mai astept si alte pareri, poate intervine cineva care chiar are a5a de nova.

Ca idee eu nu urmaresc viteze 100+/h
Eu merg cu 80 cam cu orice masina dar la dacia mea la 80km/h am 3000rpm
Ideea e sa am la 80 vreo 2000rpm  sa pot sa-mi aud si eu gandurile.
*


in treapta a VI ai 80km/h la 3000rpm sau in treapta a v -a ?
eu am dacie 1300 din82 dar am cutei in 4 tr. cu planetare scurte ( nu stiu ce fel de cutie e , dar carcasa permite si montarea pinionului de a V ) iar cu tr 4 plec de la 60km/h si ma duc pana la 130-135 km/h , si nu cred ca trec de 4000rpm la 130 , iar referitor la consum 6,5-7,5/100 .


This post has been edited by anghelcatalin1992@yahoo.com: 4 Mar 2012, 19:41


--------------------
dacia 1300 1982 - ph07bgy
catalin-alexandru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 4 Mar 2012, 19:42
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




in a4a
am cutie de viteze in 4 pe masina.......cea originala

@nikuniku la 80 in a5a ce rpm ai?
daca te-a interesat vreodata smile.gif


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 4 Mar 2012, 19:50
Post #17


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




sspoitoru cred ca pana in 2200 rpm,cred nu am fost curioa sa vad rpm-ul


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 4 Mar 2012, 19:53
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




smile.gif pfff e parfum atunci!
Multumesc.


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 4 Mar 2012, 21:05
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Cutia cu 4, permite adaugarea pinioanelor pentru a 5-a? le poti insira asa, ca covrigii? De fapt vad ca te intereseaza si cat are in a 6-a la 80/h.
Pai cum poti sa spui ca permite pinioane de-a 5-a, cand ele se monteaza pe un tren fix mai lung, balador mai lung, apoi capacul si flansa intermediara...? Mai stiu eu unul, care a facut motorul de 1800 cc, prin inadirea blocului si adaugarea a inca un piston!


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulica89
post 4 Mar 2012, 22:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.269
Joined: 6 August 08




Salut!
Cu cutie 365-11 (cea cu treapta 5 "lunga") la 2000 rpm am 70 km/h (pe gps iar pe ceas 78),iar datorita cauciucurilor la 3000 rpm am 100 km/h (pe gps iar in bord am undeva la 113)
Motorul de 1.3 duce cutia doar daca este in mintile lui(cu un consum usor marit)...
Cu unul de 1.4 merge foarte bine si ai si ceva vlaga in treapta 5.

Pinioanele de treapta 5 se pot potrivi din toata cutia de nova... Restul componentelor sunt incompatibile...

PS: poti face din cutie de 4 trepte una de 5 pastrand doar carcasele exterioare si diferentialul asta daca este modelul cu planetare scurte...Restul componentelor se schimba...

This post has been edited by iulica89: 4 Mar 2012, 23:26


--------------------
Dacia 1310 1989 MLS - PH 10 SIA
Iulian
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 5 Mar 2012, 00:55
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




nu stiu daca 365-11 e asa lunga, atunci 365-13 cum e? cum putem vedea exact? daca suspend o roata si rotesc intr-a 5-a motorul de la semn la semn de cate ori se invarte roata ? 1,2?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulica89
post 5 Mar 2012, 12:25
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.269
Joined: 6 August 08




Verifica cu un GPS si spune'ne si noua ce ai aflat...Sunt o framada de tipuri...S'a mai discutat despre tipurile de cutie si 365-10 era cea scurta si 365-11 e cea lunga...
Ca or mai fi si altele....


--------------------
Dacia 1310 1989 MLS - PH 10 SIA
Iulian
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 5 Mar 2012, 14:44
Post #23


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




365-11 am si eu si am cam 2400-2500 in a 5-a la 90km/h. La 110 am fix 3000. Sau 100 daca colegul Iulica a masurat cu GPS-ul. Am avut si eu un TLX,cutia cu 5 isi daduse duhul(au mers cu ea fara ulei 022.gif ) si ii pusesera fosti propietari una in 4tr. Avea demaraj de te dadea pe spate(motor 1,4 pus la punct),dar aveam vre-o 3000 parca la 90/h in a4-a. Cum spunea cineva mai sus,la 365-11 diferenta intre a 4-a si a 5-a e cam de 500 rpm,dar se simte totusi si pot depasii linistit si cu a 5-a,plaja de cuplu la 1,4 fiind de pe la 2000 si ceva in sus,daca am 80-90 si o calc se duce destul de bine. Ma batea si pe mine gandul sa-i caut niste pinioane de-a 5-a mai lungi,dar prefer sa nu tot schimb a-4-a cand vreau sa depasesc. E interesanta diagrama motorului de 1,3,daca ne luam dupa ea,momentul maxim e pe la 2500 unde e si consumul relativ mic,insa cel mai mic consum rezulta ca ar fi pe la ~4000-4200 huh.gif . Diagrama e data pt cutia in 4 tr...

This post has been edited by sebymesteru: 5 Mar 2012, 14:44

Attached thumbnail(s)
DSC02211.JPG ( Size: 1.93mb ) Number of downloads: 478


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 7 Mar 2012, 16:15
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




am fost azi la cateva piese-auto si numai la un magazin am gasit dar mi-a zis vanzatoarea ca si astea sunt diferite si trebuie sa-i zic numarul de dinti wacko.gif

stie cineva nr de dinti???

era sa cad jos cand mi-a zis ca sunt in jur de 90ron bucata huh.gif


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 7 Mar 2012, 16:42
Post #25


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Scurta 31x36
Lunga 29x38


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulica89
post 7 Mar 2012, 18:06
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.269
Joined: 6 August 08




Ai rabdare sa inceapa rematul si atunci te duci frumos (pregatit de tavaleala) si desfaci perechea de pinioane de la tr. 5 ...Pina atunci ai si timp sa inveti ce ai de facut.


--------------------
Dacia 1310 1989 MLS - PH 10 SIA
Iulian
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sspoitoru
post 7 Jun 2012, 23:22
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.788
Joined: 8 April 08
From: Brasov




duce motorul de 1.3 pinioanele de nova excl.gif
tocmai ce am facut operatia rolleyes.gif
la 3000rpm in a5a 97-100km/h


--------------------
Membru cu rugina turbata ...Dacia 1310 - TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 04:59
Forum Renault