probleme la soc, nova cu monocorp
probleme la soc, nova cu monocorp
BMA |
9 Aug 2005, 07:43
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara |
|
||
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|||
RIon |
9 Aug 2005, 07:54
Post
#2
|
pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ |
Asa am patit si eu cu nova mea.... clapeta de soc externa, tija ai mai bine zis, agata in filtru, pe care l-am crestatcu un cutter, si socul statea.
Nu trebuie sa lasi la relanti mai mare de 1500 cu socul tras! Motorul se incalzeste mai bine in mers, dar nu chiar 2km... |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
BMA |
9 Aug 2005, 08:06
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara |
nu-mi agata in filtru. am avut grija la asta cand am facut adaptarea.
da, trag socul pana ajunge la 1000 rpm. apoi calc acceleratia si moare motorul. asta e problema. daca nu e tras socul pot sa accelerez cat vreau. si pot sa plec si de pe loc dar cu acceleratia la 3000 de ture si masina lasata incet din ambreiaj. dar asta nu mi se pare ok. mai bine stau pe loc pana se incalzeste putin. totusi as prefera sa plec cu socul si sa-l scot progresiv.. alte idei? |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
bertro |
9 Aug 2005, 08:16
Post
#4
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia |
eu o pornesc asa (Nova cu dublucorp):
trag soc 3/4, eventual dau 1-2 sprituri la "rece" (merge si fara, dar ca sa fiu sigur), dau cheie si o tin turata extrem de putin din acceleratie, cat sa nu moara, abia ating pedala. dupa 10-15 secunde imping socul la loc si o urc pe la 1500-2000, unde o las alte 30-40 de secunde. apoi plec fara probleme. Pana sa se raceasca afara, puteam pleca si fara sa o mai turez pe loc, o tineam doar alea 15 secunde pana impingeam socul, dar acum de cand sunt diminetile mai reci am vazut ca se trezeste mai greu si nu am chef sa imi moara la iesirea din parcare. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
RIon |
9 Aug 2005, 08:32
Post
#5
|
pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ |
cand accelerezi, nu intra socul??? incearca sa il tii cu mana.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Tutzigureanu |
9 Aug 2005, 08:37
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 |
Ce treaba aveti cu socul in luna august nu pot sa inteleg..pe cuvantul meu
Eu nu folosesc socul decat la sub 5 grade C, si porneste perfect...Decat sa-l tragem asa dea doru leli mai bine ne lasam de meserie... |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
RIon |
9 Aug 2005, 08:40
Post
#7
|
pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ |
QUOTE(Tutzigureanu @ 9 Aug 2005, 09:37) Ce treaba aveti cu socul in luna august nu pot sa inteleg..pe cuvantul meu Eu nu folosesc socul decat la sub 5 grade C, si porneste perfect...Decat sa-l tragem asa dea doru leli mai bine ne lasam de meserie... Think about! motor 1.6, carburator 1.4 jiclor principal 1.3...e? foloseam tot timpul socul, la motor rece. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Tutzigureanu |
9 Aug 2005, 08:45
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 |
Asa o fi, nu stiu la Nova, nu am avut niciodata, credeam ca e cam ca la 1310...
Dar se stie ca mersul cu socul tras contamineaza uleiul, cu benzina, scurtandu-i viata si implicit viata motorului... This post has been edited by Tutzigureanu: 9 Aug 2005, 08:45 |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
draku |
9 Aug 2005, 09:28
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti |
motoarele cu carburator dublucorp pornesc intotdeauna cu socul tras, eu asa stiu
si asa faceam cand aveam nova, socul tras (nu la max, cam 3/4), un pic de acceleratie si pornea.... |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
diaconuliviu |
9 Aug 2005, 10:31
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(Tutzigureanu @ 9 Aug 2005, 08:45) Asa o fi, nu stiu la Nova, nu am avut niciodata, credeam ca e cam ca la 1310... Dar se stie ca mersul cu socul tras contamineaza uleiul, cu benzina, scurtandu-i viata si implicit viata motorului... La tine porneste fara soc si se mentine la 850 relantiul? Iar cind pornesti nu "da in nas"?si nu folosesti "spriturile"? Daca da, la cit se stabilizeaza relantiul dupa incalzire? Daca imi spui ca tot la 850, inseamna ca nu ai Dacia. De pornit o pot porni la prima cheie si pe a mea dar porneste de pe loc cu sprituri, care, la cantitatea de benzina eliberata este oarecum echivalenta socului, deci oricum spala pelicula de ulei. In plus, sprituind, mersul este oscilant, lucru care nu-i de preferat unui mers "rotund" cu socul putin tras. @BMA-eu zic sa verifici reglajul timoneriei socului eventual si pompa de repriza precum si reglajul surubului de amestec-daca-l deschizi jumatate de tura se mai opreste? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Tutzigureanu |
9 Aug 2005, 11:00
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 |
Diaconliviu:
Da , pornesc fara soc, nu dau nici un sprit nici inainte nici dupa ce pornesc, si nu stau sa vad cat e relantuiul, ca in secunda urmatoare pornirii plec de pe loc. In principiu o tin eu din pedala la 1000 daca mai stau pe loc inainte sa plec. Nu da in nas, dar relatiul e pe undeva pe la 5-6 sute. In 5 minute de mers se stabilizeaza la 850, cand e la regim normal de temperatura sta la 950. Retine: porneste la prima cheie fara nici un fel de sprit in fiecare zii, si bineteles fara soc. Incepe sa dea in nas cand afara e sub 10-5 grade C, dar atunci folosesc socul. Si da, e Dacie, si te invit la o tura daca mai ai indoieli |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
paulp |
9 Aug 2005, 13:08
Post
#12
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
BMA, desfa carburatorul de pe flansa si schimba antretoza de sub talpa cu tot cu garniturile de klingherit si pune-i silicon de etansare, ca-ti trage are fals.
Apoi refa reglajul aerului la ralanti. Defa surubul de acceleratie si il stringi pe cel de aer pina incepe sa dea in nas. Apoi il desfaci 2.5 ture, si reglezi dupa aia relantiul la 900. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
bonzai |
9 Aug 2005, 14:42
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 706 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti |
BMA ceva asemanator am si la nova mea (dublucorp totusi).
Cand o porneam cu soc putin tras, parea ca "moare" si cand acceleram se oprea de tot motorul. Ideea era ca se cam ineca. De atunci pornesc motorul doar in 2 moduri: 1) motor rece (chiar si vara , nepornit de 24-48 ore). Soc tras la maxim, fara acceleratie, dupa ce porneste bagat la loc socul de tot (vara) sau jumate pana se incalzeste putin (iarna) 2)motor cald, doar cu acceleratia calcata (chiar si fara daca a fost de putin timp oprita) |
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
diaconuliviu |
9 Aug 2005, 14:49
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
o sa incerc miscarea asta cu relanti marit la 950, poate asa tine si la mine la rece; desi 950 relanti e mare.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
BMA |
9 Aug 2005, 14:58
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara |
la mine nu moare. masina mea sta pornita si la 400 de ture dimineatza fara soc. vibreaza foarte tare sub 650 rpm dar nu moare. problema este atunci cand accelerez.
daca am soc tras da in nas si moare. daca nu e soc tras moare cand intra in sarcina sub 3000 de ture. |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
BMA |
9 Aug 2005, 15:07
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara |
si plecare de pe loc cu 3000 de ture si lasata incet din ambreiaj nu-mi place deloc. pe langa zgomot mai e si daunator motorului. zic eu...
abia astept sa fac treaba cu etansarea cum a zis paulp. cred ca asta ar putea fi. totusi mai astept idei ... |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
andu911 |
9 Aug 2005, 19:32
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni |
daca merg cu masina cu socul uitat putin tras...e posbil sa se inece ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
RIon |
9 Aug 2005, 19:33
Post
#18
|
pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ |
diferenta dintre 950-800 la relanti nu implica consum extraordinar de mare,iarmersul rotund al motorului conteaza mai mult.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Tutzigureanu |
9 Aug 2005, 20:12
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 |
QUOTE(RIon @ 9 Aug 2005, 19:33) diferenta dintre 950-800 la relanti nu implica consum extraordinar de mare,iarmersul rotund al motorului conteaza mai mult. Asa este ca doar nu stai cu masina la relanti prea mult, la un moment dat aveam chiar 1000-1100 la relanti, e cam mult, dar e OK daca nu stai la relanti cu orele, si cat stai la stopuri, nici macar nu se observa diferenta la consum... |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
Tutzigureanu |
9 Aug 2005, 20:13
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 |
QUOTE(RIon @ 9 Aug 2005, 19:33) diferenta dintre 950-800 la relanti nu implica consum extraordinar de mare,iarmersul rotund al motorului conteaza mai mult. Asa este ca doar nu stai cu masina la relanti prea mult, la un moment dat aveam chiar 1000-1100 la relanti, e cam mult, dar e OK daca nu stai la relanti cu orele, si cat stai la stopuri, nici macar nu se observa diferenta la consum... PS. Chiar nu stiu de ce se posteaza de 2 ori..pe cuvantul meu ca am dat un singur click..si a parut de 2 ori This post has been edited by Tutzigureanu: 9 Aug 2005, 20:14 |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
diaconuliviu |
10 Aug 2005, 07:00
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(RIon @ 9 Aug 2005, 19:33) diferenta dintre 950-800 la relanti nu implica consum extraordinar de mare,iarmersul rotund al motorului conteaza mai mult. La mine e rotund si la 700, problema de care ma legam este ca daca masina lui "cenzurat"gureanu nu da in nas la rece la 5-600, probabil e din acel reglaj de carburatie mai bogat la relanti. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cristidb |
10 Aug 2005, 10:50
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
La nova suportii motorului sunt mai rigizi, si din cauza pozitionarii transversale se simt mai puternic in volan/schimbator vibratiile motorului.
Si eu tin relantiul putin mai mare din aceasta cauza. Sub 700 incepe sa tremure. Problema nu e ca vibreaza motorul mai tare, dar se transmit altfel vibratiile. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
BMA |
10 Aug 2005, 13:59
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara |
deci
ideea lu' Paul am pus-o in aplicare. ieri am dat jos carbul si flansa si tot ce e sub el pana la galerie. am pus la loc dar am pus pasta siliconica de etansare intre fiecare garnitura si flansa, talpa, etc... concluzia ? la fel. daca e motorul caldut poti sa tragi si la maxim socul si sa o accelerezi cat vrei. nu moare. dar dimineatza la prima ora cand o pornesc daca trag socul nu pot sa ma ating de acceleratie pana nu imping socul la loc, altfel moare. si atunci prefer sa o pornesc si sa o tin la 2000 de ture cateva secunde pana se incalzeste motorul ca sa pot pleca de pe loc. altfel moare cand intra in sarcina sa plec din parcare. maine dimineatza vreau sa incerc sa vad ce face daca dau jos filtrul de aer. aveti alte idei ? |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
draku |
10 Aug 2005, 14:13
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti |
eventual ii poti pune carbul dublucorp la loc....
|
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
BMA |
10 Aug 2005, 14:14
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara |
faci misto de mine ? vrei sa stau iar toata ziua la desfundat si reglat si sa trec prin peco mai des ?
fara astfel de solutii. deocamdata nu vreau sa mai aud de dublu corp alte idei? |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
draku |
10 Aug 2005, 14:30
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti |
dupa cum cred ca stii, eu am avut o nova timp de 7 ani.
la inceput, am tot desfacut si eu carburatorul (dublucorp) sa-l curat, pana m-am prins ca filtrul nu-si facea treaba si l-am inlocuit.... dupa aia, eu nu l-am mai desfacut niciodata o data pe an mergeam la carbotest, desfacut, curatat, suflat, reglat carburatorul pe banc si nu aveam treaba... la pornire, socul tras la maxim, dupa ce pornea motorul il impingeam la jumatate si plecam. e adevarata partea cu mersul la pompa mai des, dar nici nu iertam nimic cu ea, adica nu mergeam ca la raliu, dar nici "batraneste"...(ca acum, de ex, citromobilul e pe gaz si merge mai ...."usurel", ca sa zic asa, si pe strada si la buzunar) dar fiecare cu socotelile lui succes PS off topic: iarna pornea greu si daca nu o porneam cateva zile la rand era un chin s-o pornesc. asa ca il scoteam pe trabi la interval si dadeam clasa la toti vecinii cu dacii, dimineata la pornire This post has been edited by draku: 10 Aug 2005, 14:33 |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
BMA |
10 Aug 2005, 14:34
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 25 May 05 From: Timisoara |
asa e. dar nici eu nu merg batraneste. eu cam am boala vitezei si merg la 80 in ora si minim 100 afara. cam pe la 120 merg sa nu cresc prea mult consumul ca nu are rost. daca nu alearga nimeni dupa mine de ce sa platesc in plus ? nu ? oricum masina trage bine si cu monocorp. in treapta 5 ajung la 120/h la 2500-3000 rpm. mi se pare ok.
eu vreau sa fie carbul mai econmic in oras. ca afara nici dublu nu trecea de 7%. in schimb in oras...prefer sa-l incalzesc dimineatza cateva secunde pe loc la 2000 rpm decat sa mai ajung la consumurile lu' dublucorp. |
--------------------
Skoda Fabia
1.2HTP 12V
2007
- B-61-ZTF Ex. Dacia Nova R52319 T '96 si Dacia 1410 Berlina '96
|
|
Tutzigureanu |
10 Aug 2005, 15:22
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 |
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Aug 2005, 07:00) La mine e rotund si la 700, problema de care ma legam este ca daca masina lui "cenzurat"gureanu nu da in nas la rece la 5-600, probabil e din acel reglaj de carburatie mai bogat la relanti. Nu poate sa fie rotund la 700, merge nerotund ca sa spun asa. Rotund e la peste 850 la mine cel putin. Si reglajul de amestec e in felul urmator: Am desurubat surubul de amestec pana incepe motorul sa nu mai mearga rotund, si l-am insurubat 1 tura jumate. Bine, nu te poti lua dupa varianta mea, ca s-ar putea sa nu dea rezultate.Am mai incercat la o Dacie varianta si nu e Amestecul optim, in schimb la a mea e(verificat cu sonda de co2) |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
cristidb |
10 Aug 2005, 16:12
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
BMA daca te uiti bine la carbul dublu, o sa vezi ca are o capsula vacuumatica de care deschide socul in momentul in care accelerezi.
Daca te uiti si mai atent o sa vezi ca are pe clapeta de soc un arc, in momentul in care accelerezi o tablita de pe clapeta de soc se deschide. Mai iti recomand sa te uiti pe site la carfil si sa vezi pentru ce motoare e recomandat 32irma. (cu capacitate pana pana la 1100cmc). Si dupa ce ca ai strans de gat saracul motor, i-ai mai pus si jiclor de 1300, care face amestecul sarac pe carburator de 1400. Si acum te miri de ce nu merge, si spui ca ai boala vitezei si mergi cu 80-100, chiar si 120. Acum stai cateva secunde sa il incalzest pentru ca sunt 40 de grade afara. Sa te vad la iarna la -20 de grade cat o sa stai langa ea sa se incalzeasca si cate suturi iti va da pentru ca amestecul devine si mai sarac cand aerul e rece. Consum mic si randament se obtine cu o ardere completa nu cu amestec sarac. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Tutzigureanu |
10 Aug 2005, 16:29
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 |
Sa nu te vedem postand pe aici in noiembrie cerand indrumare cum sa montezi carb dublucorp pe Nova. |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2024 - 05:38 |