DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> A crapat ceva la motor/chiuloasa, Posibil culbutor/talpa rupt

Str82Hell
post 24 Jun 2012, 00:41
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 17 March 08
From: Bucuresti




Astazi 23.06.2012 de ziua mea de nastere a mea supernova mi a facut un cadou... nu tocmai placut...
Ma grabean sa ajung acasa ca aveam niste invitati si i am dat putin talpa, si dintr o data se aude un sunet metalic de la motor urat, si am tras pe drepta si dadea sa mora si am oprit o, parca sa r fi rupt ceva, inca nu stiu exact ce dar o sa desfac capacul la culbutori si chiuloasa sa va ce anume este stricat, daca ar fi un culbutor rupt (talpa cred), ce anume s ar putea strica?
Banuiesc ca de acolo ar putea fi problema ca i am reglat si cred ca i am strans prea tare si posibil sa se fi rupt(talpa si piulita aia care o strangi cu cheia de 10, daca gresesc undeva va rog sa ma corectati) au fost reglati A 0.10 si E 0.25.
Nu a scos nici un fum sau altceva cand s a intamplat grozavia, distributia am verificat o inainte de reglaj si era la punct, a fost facuta acuma 2 ani jumate cand am facut segmentarea, planare, schimbat semeringuri supape si de atunci nu am avut probleme.
Am sa vad concret dupa demontare.

Update !
Am desfacut capacul culbutorilor si am vazut axul pe care sta culbutorii se mai tinea intr un singur surub bine si il altul foarte putin iar restul erau sarite cu tot cu filetul chiuloasei, sunt sarite din spre distributie.
Distributia inca nu am verficat o ca, astazi cica, e mare sarbatoare si am sistat lucrarile dar am incredere ca nu e sarita, luni o sa continui cercetarea.
Am pus 2 poze cu beleaua, in cazul meu banuiesc ca pistoanele nu au nimica?!?

This post has been edited by Str82Hell: 24 Jun 2012, 08:20


Attached thumbnail(s)
2012_06_24_08.27.10.jpg ( Size: 1.65mb ) Number of downloads: 716
2012_06_24_08.27.20.jpg ( Size: 1.66mb ) Number of downloads: 824


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B - x x - S P V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 24 Jun 2012, 09:33
Post #2


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




N-au ce sa aiba pistoanele. Nici macar supapele.


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Str82Hell
post 24 Jun 2012, 09:48
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 17 March 08
From: Bucuresti




Mda, bine ca au scapat pistoanele intregi ca daca nu o dadeam la dezmembrari, o sa schimb toata chiuloasa, noroc ca o primesc gratis, si ce ma mai costa, distributie, pompa apa, sper cu 500 ron sa scap


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B - x x - S P V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 24 Jun 2012, 14:37
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




nu au fost stranse bine suruburile de fixare a rampei ,eu nu as schimba chiulasa ,refaci filetu umpic mai mare (1 sau 2 mm) alte suruburi mai groase facute pe strung ,verificat axu de la culbutori daca e drept si pus la loc scapi ieftin 100 lei maxim si va merge mult si bine


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Str82Hell
post 24 Jun 2012, 16:05
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 17 March 08
From: Bucuresti




Suruburile care tin axul au 2 gauri, alea sunt folosite pentru lubrifiere si decat sa stau cu frica ca poate se mai intampla din nou asa o schimb, asta e din vina mea sa mi fie invatatura de minte, bine ca nu s a intamplat ma rau.


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B - x x - S P V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 24 Jun 2012, 16:56
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




stiu ca au gaurile de ungere ,dar se pot face ,treaba ta daca ai bani de piese schimbo ,dar sa schimbi neaparat la noua chiulasa semeringurile de supape si sa verifici ghidurile


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Str82Hell
post 25 Jun 2012, 17:08
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 17 March 08
From: Bucuresti




Am dat chiuloasa jos.
M a enervat la culme compresorul, a fost foarte incomod, inainte de a o da jos am alinia cele 2 puncte de la distributie si veneau amadoua la semn, bun, dupa ce am jos chiuloasa am observata ca pistonul 1 si 4 sunt sus (banuiesc ca se numeste PMS) si intrebarea mea acuma este : cand montez cealalta chiuloasa cum ii fac fac reglajul la supape, la cea de pe masina cand am dat o jos am observat ca evacuarea de la pistonu 2 si 3 erau deschise dar nu la maxim si amadoua cam erau deschise cam la fel, intre deschise cealalta poate ca are alt joc si as dori sa stiu cum rezolv mica problema

This post has been edited by Str82Hell: 25 Jun 2012, 17:17

Attached thumbnail(s)
2012_06_25_16.03.02.jpg ( Size: 1.43mb ) Number of downloads: 571
2012_06_25_16.03.12.jpg ( Size: 1.38mb ) Number of downloads: 506


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B - x x - S P V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 25 Jun 2012, 18:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 13 September 08




reglajul de supape se face cu chiulasa pusa pe masinaaa, dupa ce pui la punct distributia mai intai wink.gif


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Str82Hell
post 25 Jun 2012, 20:10
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 17 March 08
From: Bucuresti




ok am inteles, reglajul il fac cu chiuloasa pe masina si mai am inca o intrebare: cum sau de unde imi dau seama ca roata dintata si axul cu camel sunt in pozitia corect ca daca incepi si rotesti si dai o tura nu mai pica la punct/ semne, dupa cate rotati imi dau seama ca e pozitia corecta, citisem undeva mai demult dar nu mai stiu unde, cate rotatii ajung la pozitia corecta.

"Cate o data dau explicatii pe care numai eu le inteleg, sper cat de cat sa ma intelegi la ce ma refer."


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B - x x - S P V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
suchea
post 25 Jun 2012, 20:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 584
Joined: 7 March 09
From: Galați




QUOTE(Str82Hell @ 25 Jun 2012, 20:10)
ok am inteles, reglajul il fac cu chiuloasa pe masina si mai am inca o intrebare: cum sau de unde imi dau seama ca roata dintata si axul cu camel sunt in pozitia corect ca daca incepi si rotesti si dai o tura nu mai pica la punct/ semne, dupa cate rotati imi dau seama ca e pozitia corecta, citisem undeva mai demult  dar nu mai stiu unde, cate rotatii ajung la pozitia corecta.

"Cate o data dau explicatii pe care numai eu le inteleg, sper cat de cat sa ma intelegi la ce ma refer."
*




Il citez pe colegul Stefan_B :
"Se monteaza noua curea. Aveti grija la sens (sageata de sus in jos, in partea din fata a masinii) iar semnele de pe curea (numai la cureaua originala) vin la FIX pe semnele indicate anterior. Daca nu aveti curea originala, va descurcati cu semnele fixe pomenite anterior.

- Se tensioneaza cureaua a.i. sa se poata torsiona numai 75 grade (tensiune mai mare ca cea originala - cca 870N). Acum se "aseaza" cureaua pe roti, si se elimina eventualele deformari elasto-plastice intr-o curea noua.
- Se roteste motorul 5 1/2 ture si se verifica ca semnele sunt din nou in corespondenta. Se foloseste o cheie pe fulia arborelui cu came, IN NICI UN CAZ DEMARORUL. Motorul tb sa se roteasca usor, fara socuri/zgomote.
- Se slabeste cureaua pana la tensiunea normala (90 grd torsionare - cca 640N tensiune)
- Se strange definitiv intinzatorul de curea."


--------------------
Dacia SuperNova 2001/confort - GL 61 TES
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=259258&hl=
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Str82Hell
post 26 Jun 2012, 12:02
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 17 March 08
From: Bucuresti




Am inteles, ms pentru raspunsuri.
Are ceva daca mi a scapata pe langa "camasi" antigel cand am dat chiuloasa jos? la ulei inca nu i am dat drumul ca nu gasesc cheia, nu mai stiu pe unde am pus o, posibil ca pana joi sa o montez pe cealalta.


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B - x x - S P V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kti
post 26 Jun 2012, 13:24
Post #12


,,hobyst,,


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 May 08
From: CRAIOVA




blush.gif OBLIGATORIU se schimba uleiul pai cum sa lasi asa ca inevitabil s-a scurs antigel in baie.
nu se merita GLUMA asta ohmy.gif
bafta


--------------------
logan 1.4/gpl/stag200-4 ,1,5 diesel 2005 - xx-70-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Str82Hell
post 26 Jun 2012, 15:02
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 17 March 08
From: Bucuresti




Acuma colac peste pupaza mi a cazut ce va in gaura dinspre torpodou, curatam cu degresant spray si in capul la spray era paiul ala si a cazut direct in gaura care banuiec ca duce in baia de ulei, deci cu alte cuvinte trebuie sa dau baia de eulei jos, yuhoo !! "dixtractie la maxim !"


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima - B - x x - S P V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 19:55
Forum Renault