ABS, Merita sau nu
![]() ![]() ![]() |
ABS, Merita sau nu
mariusstancu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 1 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-70-SMM marius
|
|||
os |
![]()
Post
#2
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
ABS merita. Punct.
Ca sa raspund la intrebarea ta: ai in continuare control asupra masinii (inclusiv poti sa virezi). Toate astea desigur numai īn limitele aderentei. Adica: nici cu ABS si in general cu nimic n-ai sa poti face manevre bruste daca pneurile nu au aderenta suficienta (gheata, polei...). Derapajul datorat necorelarii vietezei cu aderenta va fi in continuare prezent. This post has been edited by os: 23 Nov 2004, 16:50 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#3
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Se poate "simula" oare ABS-ul din pedala in cazul unui sofer mai "cu experienta" ?
Toata ideea ABS-ului e de a nu pierde frecarea "statica" cu asfaltul dintre roata si asfalt care se stie din domeniul fizica ca e mai mare decat frecarea "dinamica" (adica sa nu se ajunga in situatia in care sa "alunece" roata blocata pe asfalt). |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
os |
![]()
Post
#4
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Nu. Mai precis: nu ca instalatiile moderne, care regleaza presiunea individual pe fiecare roata (4 canale). Asta nu poti s-o faci cu o singura pedala.
Se poate "simula" oarecum efectul, dar 1.pe toate rotile odata si 2.nu cu aceeasi viteza de reactie. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Sony |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
os, atunci de ce pilotii sportivi nu au ABS?
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
asarban |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Cine ti-a spus asta?
ia sa bagi urechea la Eurosport si sa auzi cum in viraje se si aude cum "chitaie " |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
os |
![]()
Post
#7
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@Sony_: uite ca nu stiu (1) daca au sau nu si (2) daca nu, de ce nu
Īntelegeti va rog ca discutam despre regimuri si calificari complet diferite si īncetati comparatiile īntre masinile de competitii si cele de strada. Printre altele: competitiile se desfasoara īn principiu pe trasee īnchise circulatiei publice; cu pneuri adecvate drumului si starii meteo respective; materialul este "de sacrificiu" samd. Si nu īn ultimul rīnd, cei care conduc masinile alea īn competitie sunt profesionisti muuuult mai antrenati decīt mine si decīt voi. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
sstanescu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Si ca sa completez ce s-a scris nitel mai sus, "pilotii sportivi" folosesc cam ceea ce le permite regulamentul tehnic. Prin unele categorii e permis, prin altele nu.
Si da, orice asemanare intre Dacia si mersul pe drumurile publice, cu masinile si traseele de competitie este complet exagerata. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
vv |
![]()
Post
#9
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa ma bag si eu in discutie - da, merita, nu neaparat pentru zapada dar pentru asfalt umed (cu care ai de a face mult mai des). (Eu personal am luat Ambition pentru ABS desi nu imi doream motorul de 1.6 - deci e clar ca sunt pro-ABS
![]() |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
saruman |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
Ultimul accident pe care l-am facut a fost (si) din lipsa ABS-ului. Cat ai fi de experimentat, cand iti sare unul in fata, te-nfigi reflex in frane, si patinezi unde vrea forta inertiala. Merita, merita, merita.
|
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
CristiZ |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 11 October 04 From: Iasi ![]() |
Merita mai ales pe zapada si pe sosea umeda. Cat despre viraje, sistemul care le controleaza este ESP-ul. Pe asta nu il au cei de la curse, sau daca il au se poate scoate ca si la masinile normale care au acesta functie.
Ai sa simti diferenta pe sosea umeda mai ales cu cauciucurile cu care vine Logan-ul... asa am inteles ca nu au aderenta deloc pe ploaie. |
--------------------
Duster ph2
Green Olive
2014
|
|
FLEX |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Astept sa ziceti ceva si dupa prima zapada si gheata aferenta daca nu schimbati Montanele cu caucioace de iarna; ABS este un divais foarte util, fara indoiala, dar nu poate sfida legile fizicii.
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
CristiZ |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 11 October 04 From: Iasi ![]() |
Eu, desi nu mi-a venti masina, am cumparat 2 gume de iarna, second dar mai bune decat Montana, cred... |
--------------------
Duster ph2
Green Olive
2014
|
|
hair |
![]()
Post
#14
|
Unregistered ![]() |
Mie ABS-ul mi-a salvat pielea - o singura data
Deci MERITA Parca e mai bine in viata decat mort, e cam asa raspunsul la intrebarea ta QUOTE(mariusstancu @ 23 Nov 2004, 16:43) Am de gand sa achizitionez un Logan 1,6 si nu sunt hotarat daca sa iau Laureat sau Ambition. Nu sunt convis de utilitatea ABS-ului. Nu am condus pana acum o masina cu ABS pe vreme umeda sau cu zapada si nu stiu daca merita investitia. Ii rog pe cei in cunostinta de cauza sa imi raspunda. Oare se poate controla masina pe zapada, in sensul de a vira si masina sa execute virajul dorit sau numai elimina posibilitate de derapaj/rasucire.(Cu alte cuvinte poti ocoli pe gheata/zapada un obstacol atunci cand franezi, daca ai ABS, sau doar mentii directia anterioara fara sa te rasucesti?) Astept raspunsuri de la cunoscatori. |
-------------------- |
|
JohnyBe |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 31 March 04 From: Brasov ![]() |
ABS-ul nu are de a face nimic cu ocolirea obstacolelor. Alea's alte divaisuri
![]() Si apropos "Gumele" Montana's cele mai proaste de pe piata romaneasca. Asa zice toata lumea inclusiv un nene de la o vulcanizare care mi-a schimbat Montanele cu niste Debica (le-am dus eu deci nu-si facea reclama la marfa lui). Spre deosebire de ei, vocea clientului raspunde: Anvelopele Montana sant mixte deci sant bune atat vara cat si iarna. PE NAIBA!!!! 1. Se rupe aderenta destul de usor. Testat pe propria-mi piele pe sosea uda. Daca aveam ABS ... nu ma inverzeam de sperietura 2. Pe zapada aluneca ca naiba. S-a vazut diferenta imediat cum am schimbat cauciucurile. |
--------------------
SLZ Clima
LGN Laureate 1.4
- BV 09 UDY
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#16
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Mie mi s-a bagat odata un tir in depasire, pe autostrada in Ungaria. Cam cind eram aproape in dreptul lui, ma pregateam sa il depasesc. Noroc ca nu aveam viteza mare (doar cea legala), dar a trebuit sa apas brusc frina, deoarece tirul care depasea avea cam 80 km/h. Masina s-a mentinut perfect pe traiectorie si aproape ca a trebuit sa o opresc, ca sa nu intru sub tir. Probabil ca fara ABS m-as fi dat peste cap...
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
os |
![]()
Post
#17
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@JohnyBe: sigur ca-s alte "divaisuri", īn principal rotile...
permite-mi te rog sa aduc o mica observatie: este adevarat ca dinamica masinii e ajutata si de alte dispozitive, de exemplu ESP. Conditia primordiala pentru a putea controla masina īn timpul frīnarii (*inclusiv* pentru a fi capabil sa ocolesti un obstacol) este īnsa ca rotile sa nu se blocheze, asadar ABS. Pentru informare, ESP lucreaza īmpreuna cu- si folosind ABS. Revenind la īntrebarea initiala: ABS o investitie excelenta. Go for it! os sanatate, os |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Slider |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Merita x 10...!!! Este o diferenta enorma intre comportamentul unei masini CU si al alteia FARA abs.
Vazut, incercat, simtit! |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
JohnyBe |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 31 March 04 From: Brasov ![]() |
os, ai dreptate. Mea culpa. Ma gandeam la altceva.
Intr-adevar, daca se blocheaza rotile la revedere directie. Chiar merita ABS. |
--------------------
SLZ Clima
LGN Laureate 1.4
- BV 09 UDY
|
|
s3bi |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 28 October 03 From: Pucioasa ![]() |
eu zic sa optezi pentru ABS, dupa cum vezi nu a zis nimeni sa nu faci asta. Iti sugerezi sa o faci deoarece la ambiance-ul pe care-l am vad clar lipsa aceestuia (mi s-au blocat de cateva ori rotiile).
|
--------------------
Dacia
Logan Ambiance
|
|
Sony |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(asarban @ 23 Nov 2004, 18:30) Cine ti-a spus asta? ia sa bagi urechea la Eurosport si sa auzi cum in viraje se si aude cum "chitaie " Atunci de ce li se blocheaza rotile din cand in cand, indiferent de categoria de sport auto. Iar testele au aratat ca un pilot calificat obtine distante de franare mai scurte decat ABS-ul. Motivul consta in faptul ca ABS-ul lucreaza in trepte si nu liniar. Dar pentru soferii amatori ABS-ul este ideal. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
b22hoj |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 September 04 ![]() |
eu va spun ce am citit pe situl www.howstuffworks.com despre abs. undeva la sfarsitul prezentarii abs-ului se punea intrebarea: este intr-adevar bun abs-ul.
La ei (in strainatate) se fac statistici multe. In urma acestora a reiesit ca, dupa numarul masinilor implivcate in accidente, nu se poate da un verdict. Problema era lasata in suspans. Se mai spunea acolo ca un sofer "cu experienta" poate simula f. bine abs-ul. N-au definit experienta. Daca treci de la o masina fara la una cu abs s-ar putea sa te cam supere abs-ul o vreme. chiar daca roata nu mai rupe aderenta s-ar putea sa uiti sa "dai" de volan. oricum, cred ca daca sunt conditii proaste (nu e uscata soseaua) trebuie sa stai un pic mai departe fata de cel dinaintea ta, altfel cu tot abs-ul s-ar putea sa intri-n el. In Bucuresti, daca se circula pe 2, 3 benzi, nu prea vad unde sa tragi de volan cand pui frana. |
--------------------
astept LAureate 1.4
|
|
Sclaud |
![]()
Post
#23
|
Status: activ Group: Members Posts: 480 Joined: 24 July 04 From: Brasov ![]() |
Si eu daca as mai fi avut diferenta de bani mi-as fi luat versiunea de Logan cu ABS (Ambition) ... CATEGORIC !
|
--------------------
none
none
2019
- BV-XX-XXX
|
|
linu |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 11 September 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(asarban @ 23 Nov 2004, 17:30) Cine ti-a spus asta? ia sa bagi urechea la Eurosport si sa auzi cum in viraje se si aude cum "chitaie " Am vorbit cu oameni implicati in aceste sporturi si mi-au spus (printre altele) ca primul lucru pe care-l fac la achizitionarea unei masini, este sa-i dezactiveze toate sistemele moderne gen ABS, ASR etc. Vis-a-vis de intrebarea initiatorului acestui topic, eu zic ca MERITA ABS-ul FARA DISCUTII. Eficienta lui se simte cel mai tare in aceste zile cu zapada/polei sau pe carosabil umed. Acest sistem permite ca si in cazul unor franari violente, masina sa fie controlabila. Eu pe masina mea nu am ABS, dar circul cu si cu masini care au si vorbesc in cunostiinta de cauza. Nici nu ma gandesc ca viitoarea mea masina personala sa fie fara ABS. Eu chiar doresc ESP-ul ![]() |
-------------------- Renault Clio Symbol 2003
Expression 75cp + security pack |
|
DANA_H |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 11 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(b22hoj @ 25 Nov 2004, 13:20) oricum, cred ca daca sunt conditii proaste (nu e uscata soseaua) trebuie sa stai un pic mai departe fata de cel dinaintea ta, altfel cu tot abs-ul s-ar putea sa intri-n el. In Bucuresti, daca se circula pe 2, 3 benzi, nu prea vad unde sa tragi de volan cand pui frana. Aici ai mare dreptate. Acum 2 zile, seara, carosabil umed, pe Kiselef, cu tot ABS-ul meu m-am oprit direct intr-un biet Matiz ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
linu |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 11 September 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(b22hoj @ 25 Nov 2004, 13:20) eu va spun ce am citit pe situl www.howstuffworks.com despre abs. undeva la sfarsitul prezentarii abs-ului se punea intrebarea: este intr-adevar bun abs-ul... Am citit si eu acest articol, era bazat pe un studiu efectual in US de catre Insurance Institute for Highway Safety. Intr-adevar s-a constatat ca dintre accidentele cu urmari grave, in cele mai multe erau implicate masini cu ABS. Diferentele nu erau mari. DAR problema nu era ABS-ul. Studiul nu a dezvaluit insa de ce se intampla acest lucru. Specialistii spun ca s-ar putea sa fie doua motive: 1. stiind ca au masina moderna (cu ABS, ASR, ESP etc.) soferii ruleaza cu viteza mult mai mare (adica sunt mai neatenti) 2. multi se sperie de aceea trepidare a pedalei in momentul in care actioneaza ABS-ul si nu actioneaza ferm pedala. Puteti citi articolul la adresa: http://auto.howstuffworks.com/framed.htm?p...96/pr121096.htm |
-------------------- Renault Clio Symbol 2003
Expression 75cp + security pack |
|
os |
![]()
Post
#27
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@b22hoj:
Fiindca am fost un pic surprins de afirmatia ta, m-am uitat pe site-ul citat de tine. Si uite ce scrie: "Stopping a car in a hurry on a slippery road can be very challenging. Anti-lock braking systems (ABS) take a lot of the challenge out of this sometimes nerve-wracking event. In fact, on slippery surfaces, even professional drivers can't stop as quickly without ABS as an average driver can with ABS". Hmm... īn traducerea mea scrie ca masina se opreste mai repede... os This post has been edited by os: 25 Nov 2004, 14:14 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#28
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(linu @ 25 Nov 2004, 13:05) aceea trepidare a pedalei in momentul in care actioneaza ABS-ul Aha! Deci de aia simteam eu in pedala o trepidatie cind puneam frina mai brusc... ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
linu |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 11 September 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Hai sa va dau un link misto sa va lamuriti cu termenii astia care-s la moda:
http://www.audi.com/jsp/crossfeatures/lexi...=1&languageId=4 Este cu imagini animate, explicatii ... este super. |
-------------------- Renault Clio Symbol 2003
Expression 75cp + security pack |
|
FLEX |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DANA_H @ 25 Nov 2004, 15:48) Aici ai mare dreptate. Acum 2 zile, seara, carosabil umed, pe Kiselef, cu tot ABS-ul meu m-am oprit direct intr-un biet Matiz ![]() Exact situatia care se va petrece la iarna, pe zapada, suprafata pe care ABS-ul inregistreaza distante de frinare MAI MARI decit o masina fara ABS care blocheaza rotile. ABS nu e Dumnezeu din cer ... pe carosabil uscat sau ud e excelent, dar eficienta lui depinde pina la urma de aderenta cauciucurilor, cu caucioace ce pierd usor aderenta e ca si cum n-ai frina ... si nu intotdeauna ai spatiu de manevra pentru evitare ... |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:35 |