Bujie blocata, 1.4 MPI
![]() ![]() ![]() |
Bujie blocata, 1.4 MPI
emil_t |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|||
bobo77 |
![]()
Post
#2
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Ai incercat tu si ti-a fost frica sa fortezi sau in service?
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
emil_t |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
am incercat eu, inca n-am fost in service. Mai era o bujie care a mers mai greu dar am fortat-o.
Ce-i drept mai mult imi era frica sa nu rup cheia de bujii ca era din aia cu 10 lei. Un mecanic cam cat cere pentru asemnea treaba ? This post has been edited by emil_t: 30 Jun 2012, 22:16 |
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#4
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(emil_t @ 30 Jun 2012, 23:07) Care este rezolvarea si cam cat costa ? spray penetrant ~20RON |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De ce nu folosesti o cheie adevarata? Lasa pocnitorile alea de 10 lei, si incearca cu o tubulara de bujii si un antrenor din orice trusa dupa ce in prealabil dai cu putin wd40. Si sa o faci cu motorul rece.
This post has been edited by argon: 1 Jul 2012, 10:14 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
user123 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(argon @ 1 Jul 2012, 10:12) Eu stiam ca la cald metalele se dilata, "jocurile" intre piese se maresc....din acelasi motiv un surub, teava etc se desface mai usor daca il incalzesti ![]() On topic: incearca sa desfaci cu o cheie de bujii serioasa, in sensul ca sa fie la cote ; bineinteles daca ai ocazia foloseste si un spray degripant.....daca bujia a fost stransa corect pe pozitie ( si nu stramb, sai fie stricat filetul) atunci o sa se desfaca cu ceva forta sau o "retezi" ( sau ii strici hexagonul)....daca a fost stransa stramb, atunci din start filetul este dus, te vei pregati de rectificare filet, nui cine stie ce operatie insa presupune sa mergi in service sau un atelier care are sculele necesare..... Parerea mea este ca respectiva bujie a fost stransa ( cu foarte mult simt de raspundere) cu motorul cald....si nu rece cum se recomanda; in alta ordine de idei, daca nu se respecta conditiile de strangere iar bujiile se schimba la intervale mari de timp atunci astfel de probleme sunt de asteptat Deci, daca vrei sa te apuci, trebuie sa fii foarte "comitted" in treaba asta, sa nu eziti si sa ai pregatit si un plan B ( adica un loc unde, daca apar probleme cu filetul, sa duci sal rectifice) Mult succes si sa ne tii la curent ! ![]() |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(user123 @ 1 Jul 2012, 12:18) Eu stiam ca la cald metalele se dilata, "jocurile" intre piese se maresc....din acelasi motiv un surub, teava etc se desface mai usor daca il incalzesti ![]() E corect ce zici ca principiu, dar ar trebui incalzita rapid doar zona cu filet din ciulasa, si nu ai cum, in motor nu ai cum incalzi doar zona aia, ci se incalzeste lent cu totul, si se dilata si bujia, si jocurile sunt cam tot alea. Daca motorul e fierbinte, si riscul de a deteriora filetul din chiulasa e mai mare, pentru ca se slabeste aluminiul odata cu cresterea temperaturii. Scrie si prin manuale ca bujiile nu se schimba cu motorul fierbinte. This post has been edited by argon: 1 Jul 2012, 12:01 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
emil_t |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
m-am gandit si eu sa pun wd-40 si s-o fortez ( Dar am facut-o old fashioned cu motorul cald. Trebuie sa incerc si cu el rece ... da de ...). Dar daca e stramba nu vreau sa duc chiulasa la rectificat, ma gandesc ca acolo imi ia niste sute de roni buni.
Dar si intrebarea inevitabila, cat o sa mai tina acea bujie ? Nu stiu ce om ce a facut mai demult. Dar de cand e la mine pe mana (20,000km) bujia aceea nu reusesc s-o schimb. Motorul merge rotund. This post has been edited by emil_t: 1 Jul 2012, 17:09 |
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pot sa tine bujiile si 100.000 km chiar mai mult, uzura face sa creasca distanta intre electrozi, iar daca bobina/ele e buna nu se simte.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
user123 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(argon @ 1 Jul 2012, 11:57) .....jocurile sunt cam tot alea. Daca motorul e fierbinte, si riscul de a deteriora filetul din chiulasa e mai mare, pentru ca se slabeste aluminiul odata cu cresterea temperaturii. Scrie si prin manuale ca bujiile nu se schimba cu motorul fierbinte. La "cald" ( adica fierbinte in cazul motorului) jocurile nu sunt aceleasi ca la rece; nu trebuie sa ma crezi pe cuvant, e suficient sa desfaci o bujie ( strict exemplu, sau orice surub, teava incins) si o sa vezi ca se desurubeaza mult mai usor si.....ajungem la partea a doua - da, riscul de deteriorare al filetului este mai mare la cald din 2 motive, primul cel pe care l-ai scris ( metalul nu "slabeste" ci devine mai moale, mai ductil si deci se deformeaza mai usor) si al doilea apare dupa ce ai strans bujia ( nou schimbata) pe o chiuloasa incinsa, la rece ( cand se "contracta" pe bujie; oricum chiar daca o strangi la acelasi cuplu vei observa ca datorita acelor tolerante la cald, bujia se va strange mai..."mult" iar daca o vei desface la rece va fi nevoie de un cuplu mult mai mare) Manualele zic ca nu se schimba cu motorul fierbinte dar nu ca nu se desfac cu motorul fierbinte......practic manualul zice asa pt a preveni strangerea noii bujii cu chiuloasa incinsa din motivele de mai sus.....daca ( si nu mai daca) bujia a fost initial stransa corect ( la rece si la cuplu recomandat) atunci cu chiuloasa fierbinte nu este nici un pericol sa o desfaci.....pericol este atunci cand o montezi pe cea noua ![]() On topic....e de preferat sa incerci cu motorul cald si cu ceva simt de raspundere.....wd 40 nu este decat "apa de ploaie" pt ceea ce iti trebuie tie( este cam la fel ca si atunci cand teai duce sa-ti cumperi computer de la un magazin de unde iti iei bere si carnati)- iti trebuie un spray degripant serios ( de ex pe site la dacia shop, este unul ff bun si la pret mic 15 lei) Vis-a-vis de rectificat.....nu este capat de lume, se face in maxim 2 ore si nu cred sa depaseasca in cel mai rau caz 100 lei; chiar daca o strici, nu e nevoie sa scoti chiuloasa pt rectificare, te duci cu masina direct asa si tio rectifica pe loc O data si o data tot va trebui sa schimbi bujia....gandeste-te bine, fa-ti calcule, nu te grabi insa nu o lasa asa .....nu o poti scoate din prima, dai cateva zile bune cu un spray degripant ( dar de calitate, nu pocnitoare) acolo si laso asa sa balteasca in ala....apoi dupa 2-3 zile de spray-at incearca din nou; in functie de rezultat apelezi ori la service ori...... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
emil_t |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
daca face rectificarea cu chiuloasa pe masina nu exista riscul ca pilitura de fier sa intre la cilindru ?
This post has been edited by emil_t: 1 Jul 2012, 23:05 |
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
se poate pune un elicoil si dupa aia bujia infiletata
|
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
user123 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(emil_t @ 1 Jul 2012, 23:05) daca face rectificarea cu chiuloasa pe masina nu exista riscul ca pilitura de fier sa intre la cilindru ? Nu-daca se face responsabil- pt ca se pune( indeasa in locul bujiei) de la o banala carpa ( care se scoate apoi) pana la un "accesoriu" special la ateliere sau service-uri specializate....sunt multi care rectifica filete, incepand de la dacii vechi pana la masini noi, rasarite ![]() |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
emil_t |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
O mai las putin, si din motivul ca momentan nu cunosc un mecanic bun.
|
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
QUOTE(emil_t @ 2 Jul 2012, 13:16) Ai nevoie doar de o cheie serioasa.Asa am patit si eu la Solenza.Bujii neschimbate de "fostu`"70.000km si aveau calamina pe filet in capat spre electrozi (zona care sta in camera de ardere).Am rupt brelocul ala de 10 lei si ma uitam lung la masina ,pana cand a venit un amic mai solid (cam 12 vedre) ,a scos un clicket cu prelungitor si tubulara,s-a opintit un pic si gata! Recunosc ca in timpul asta,eu ,aveam una bucata morcov ancrasata mai ceva decat bujiile. |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
emil_t |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
si filteul a ramas intreg?
Era cald/rece motorul cand ai incercat ? |
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
bobo77 |
![]()
Post
#18
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
@emil_t prea multe griji iti faci, este doar o bujie intepenita ce naiba...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
emil_t |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 519 Joined: 12 August 07 ![]() |
da .. ii drept. Vroiam sa stiu un pic datele problemei ca noah, inevitabil o data s-o data cedeaza si trebuie schimbata si sa stiu cam ce m-ar astepta.
Dar incerc zilele astea sa vad daca o pot scoate, poate e doar calamina pe filet si o sa mearga. Adica o insurubez-desurubez succesiv sa pice jos daca eventual ar fi calamina. 3 Jul 2012, 19:52: A mers cu wd-40 insurubat-desurubat, lasat sa actioneze (am repetat de cateva ori fara sa aplic forta mare). Si in final si-a dat drumul, avea ceva depuneri de carbon in capatul filetului si de aceea nu mergea. Si am mai verificat bujii cu motorul rece sa nu fie prea stranse. This post has been edited by emil_t: 3 Jul 2012, 18:52 |
--------------------
Dacia
Supernova
'03
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#20
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Bravo, e bine cand totul se termina cu bine
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:44 |