Reglaj culbutori Solenza
![]() ![]() ![]() |
Reglaj culbutori Solenza
Dany |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX
|
|||
AlexV |
![]()
Post
#2
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
omule, ce ai facut??? ai desfacut motorul nou??? hai ca ne-ai luat pe toti le desfacut lucruri.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Dany |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu l-am desfacut!
![]() ![]() Oricum, ne vedem miine! ![]() |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Daniel, m-am progrmata pentru Miercuri la IPSO. Au zis ca tacanitul e normal, ca asa sunt motoarele Renault, mai zgomotoase. Sa vezi ce motoare Renault ii dau in cap.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Dany |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Ei, dar nu se aude nici un zgomot. Ai tu auzul prea fin. Uite - de asta imi e mie scirba de service-uri. Zau ca ma bate gindul sa remediez eu problema inainte de intilnirea cu voi azi. De ce EU si nu EI?
Pentru ca EI cind masoara distantele neglijeaza daca e 0.10 sau 0.20, pe cind eu stiu ca am interesul ca totul sa iasa perfect. Si la culbutori, dar si la toate cele care sint pe deasupra, la care string toate suruburile, le pun OK la loc, etc... Daca reusesc sa iti rezolve AC-ul si te scapa de Diesel - merg si eu la ei! ![]() Dany |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Reglat culbutorii la o DSN pentru mers iregulat si intarziere mare la apasarea acceleratiei.
In principiu evacuarea era bine (foarte mici reglaje sau deloc necesare) Admisia era cu probleme, cu jocuri mai mari. Dupa reglaj motorul a mers mai rotund si mai conform in acceleratii (se comporta ca si cum tragea aer fals, dar nu si la relanti). Singura problema e ca neavand manualul, am reglat evacuarea la 0,2 si nu la 0,25. E..., o sa-l reglam din nou. A..., si ca mi-am adus aminte, fir-ar ei sa fie cu torxii lor, ca a trebuit sa polizez o surubelnita ca sa desfac capacuul, ca nu aveam torx. Daca mushchiuletzul tau este deranjat de actualul reglaj, fa-i reglajul ca nu-i dauneaza. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Dany |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Multam pentru sfaturi. Vreau sa verific mai inainte ceva, ca sa fiu sigur. Cei patru cilindri cum sint asezati? 1 este inspre cutia de viteze si 4 linga distributie, AC - nu? Sper ca asa e corect!
Oricum simptomele pe care le descrii tu sint EXACT ceea ce am eu! ![]() Dany |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cilindrii incep numerotarea de la cutie/ambreiaj.
De altfel, daca te uiti pe fisele de bujii scrie pe fiecare unde se duce. La fel scrie (ca sa nu se incurce la remontare) si pe langa suruburile de la capacul "delcoului" (nu stiu cum se cheam chestia aia). Uita-te cu atentie si ai sa vezi. Despre cum s-a comportat nu-ti pot zice nimic ca era a unui prieten. Am sa-l intreb sa vad cum e treaba. In alta ordine de idei, daca nu desfaci bujiile (chiar si cu ele desfacute) se invarte cam greu la un moment dat motorul. Asa ca fi pregatit. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Nicu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Totii "specialistii" din service-uri zic ca tzacanitul e normal, ca bla, bla, si multe alte timpenii.
Am si eu o intrebare: dupa reglajul culbutorilor s-a mai auzit tzacanitul la pornire? |
-------------------- |
|
Dany |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
La foarte multi din cite am inteles nu s-a mai auzit nimic. Nici tacanitul la pornire, nici nu a mai vibrat la ralenti, a mai prins si putere, etc... Eu deocamdata nu stiu ce sa spun - nu am incercat asa ceva (inca!). :roll:
|
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Am intrebat prietenul asupra comportamentului in urma reglarii un pic mai stranse a evacuarii.
Masina s-a comportat foarte bine, a tras fara probleme, nu a horcait sau alte alea. In urma dezbaterii problemei pe care am realizat-o ad-hoc a rezultat ca acest tip de reglaj, care tine supapele un pic mai mult intredeschise (dar nu forate deschise) poate duce in cel mai rau caz la arderea supapelor si nu la pierderea compresiei sau alte efecte daunatoare asupra motorului. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Dany |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 21 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Intre timp am mai incercat inca ceva: am schimbat benzina. Sa incerc si de la RomPetrol - ca prea spune lumea ca e buna. Se simte o oarecare diferenta... Sa mai vedem...
![]() |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
2009 / Dynamique
- B 00 XXX "Tata, mama, toti cei dragi tie si restul oamenilor mari pe care ii vezi zilnic mergand la munca platesc taxe si impozite pentru ca noua tuturor sa ne fie mai bine." Ministerul Finantelor, pagina copiilor
|
|
MoGas |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Referitor la reglajul culbutorilor, vreau sa adaug putina teorie care se regaseste si in practica. Este foarte important ca acel joc sa fie cel putin cat valoarea minima recomandata de fabricant. Daca e mai mic exista (cum s-a mai zis) riscul arderii supapelor (nu se inchid bine). In cazul asta se distrug supapele si scaunele de supape. Daca scaunele nu se pot schimba, atunci e posibil sa aveti nevoie de o chiulasa noua in caz ca le paraditi. Daca jocul e mai mare decat cel maxim admis se va auzi un zgomot (nu zic nimic nou). In acest caz nu riscati prea multe, motorul functionand bine asa. Diferentele de admisie/evacuare nu sunt sesizabile practic. Pericol exista doar la depasirea grosolana a jocului maxim (de peste 2 ori de ex) dar nu cred ca se intampla prea des asa ceva.
In concluzie, daca vreti sa faceti reglajul, asigurati-va ca il faceti la valoarea minima prescrisa la fiecare supapa. In timp se va "autoajusta" la valori mai mari. |
-------------------- |
|
manasse |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 7 March 05 ![]() |
voua ce va (mai) fac culbutorii?
am fost ieri in service si au reglat culbutorii la SLZ mea (fara AC). ma deranjau zgomotele pe care le scotea, unul "tehnologic", al motorului, celalalt - "frecatul a doua piese in miscare", ce dispare cand debreiezi complet sau isi creste frecventa in functie de turatie. rezultate: zgomot de motor (parca) ceva mai mic, da' parca nu mai trage ca inainte. celalalt zgomot ... nerezolvat. ca o fi de la pompa de servo, ca o fi de la injectie (bulshit, parerea mea). de catalizator, nici o vorba. voi mai aveti idei? ca eu nervi nu prea mai am. propun spre infiintare subclubul "Culbutorul anonim". so ... keep rolling. |
--------------------
Dacia
Solenza - Confort
- 7767 Never buy a car you can't push.
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Am si eu cateva intrebari, dar intai datele problemei: am o Solenza Clima care saptamana viitoare face 2 ani cu 34200 km la bord. Problema e ca de la un timp tacanitul acela de la pornire e mai accentuat si chiar si cu motorul cald se aude un zgomot asemanator cu cel de la pornire (mult mai discret) dar sacaitor pentru proprietar
![]() PS: Saptamana trecuta am schimbat Dacia Oil cu Aral 10W40. Motorul are un sunet mai infundat, mai placut, dar tot tacane... Am inteles ca la Solenza culbutorii sunt cu patina si nu cu role ca la SuperNova si din acesta cauza motorul ar fi mai zgomotos. E adevarat? This post has been edited by seba3621: 6 Feb 2006, 19:57 |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
gabimaxim |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 1 February 06 From: Iasi ![]() |
O metoda simpla ca sa verifici daca intradevar culbutorii fac zgomot, este sa scoti busonul de pe capacul culbutorilor( la mine e galben) si asculti daca zgomotul metalic se amplifica. Daca nu auzi nici o modificare inafara de fornaitul caracteristic, nu cred ca are rost sa umbli la ei.
Si inca ceva: Din practica, am observat ca un joc mai strans la culbutori duce la un mers mai neregulat al motorului (stiu ca, contrazice teoria). |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- IS-03-VLV
|
|
dragOn |
![]()
Post
#17
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
TDi 131CP/2002
- B xx UEX Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Nu are nimeni idee cam costa reglatul jocului la culbutori in service?
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
MariusI |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca e taxat cu vreo 2 ore de manopera (nu sunt sigur totusi)
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#20
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce fac culbutorii astia ? Ce sunt ei ? Citesc si ma uit ca curca in lemne. Am asa idee, dar vreau sa stiu si eu exact. Multumesc.
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
reglaj joc culbutori - 0,8h de manopera
Se face doar cu motorul rece |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
costi |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Daedalus @ 15 Feb 2006, 13:08) Ce fac culbutorii astia ? Ce sunt ei ? Citesc si ma uit ca curca in lemne. Am asa idee, dar vreau sa stiu si eu exact. Multumesc. ![]() wow ![]() ala verde cara apasa pe supape; apar la motoare mai vechi La motoarele moderne axul cu came este "in cap" actionind supapele direct This post has been edited by costi: 15 Feb 2006, 15:12 Attached thumbnail(s) otto.gif ( Size: 181.77k ) Number of downloads: 90 engine_cam.jpg ( Size: 9.02k ) Number of downloads: 92 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
wwilly |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
As dorii sa reglez la masina mea culbutorii (are 45000 km, si mi se pare ca zgomotul cu pricina este acentuat),si va intreb pe voi de ce scule am nevoie si ce trebuie sa fac pana sa ajung la reglajul efevtiv. Ma refer la demontarea casetei filtrului de aer, demontarea capacului distributiei... Mai trebuie demontat ceva? la ce sa fiu atent?Cu reglajul efectiv cred ca o sa ma descurc, am mai facut berlina si chiar si la Oltcit!!!(cine cunoaste oltcitul stie la ce ma refer) Nu vreau service-uri, ca nu am incredere, vreau sa fiu eu linistit ca e asa cum trebuie!
Multumesc pentru indrumari... |
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#24
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Salut !
Parerea, mea ... daca porneste "la sfert", relanti regulat, are demaraj si mai are si consum mic ... nu stiu de ce va faceti probleme ... Daca nu se intampla asa ... atunci ii strangi pe aia de la service cu usa ... pe bune ... a SLZ mea are tzcanitul ala la motor de la aprox 12000 km, si acuma la 22800 tot asa face ... ce pot sa zic ... o las asa; chiar daca este un pic cam deranjant mai ales dimineata ... cu toate astea, consum cum scrie in carte, ulei Dacia si benzina MOL de 95, revizii la timp, etc. Si nici nu o dezmierd/mangai aproape deloc, ![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Maiorul |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 228 Joined: 6 May 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut
Urmeaza sa imi schimb garnitura de la capacul de culbutori...a inceput sa se prelinga din ce in ce mai mult si ma gandesc ca tot umblu acolo sa rebglez si culbutorii . Dar se merita sa umblu avand in vedere ca porneste la sfert iarna/vara , fara zgomote mari de tacheti , mers regulat , consum mic ....... Ma gandesc ca ma apuc sa umblu si dau peste cap motorul .....oricum ptr treaba aceasta ma duc intr-un service la cineva care a umblat destul de mult pe astfel de motoare (fosta reprezentanta dacia) ..80 lei cost . .....daca nu se merita sa umblu , as schimba eu garnitura sa mai scutesc niste banutzi . Am facuti 130 000km daca conteaza ptr parere . This post has been edited by Maiorul: 4 May 2018, 20:58 |
--------------------
Dacia
lOGAN MCV II , Solenza , 1410 Sport , ex 1300
(2017 , 2004 ,1988, ex 1978)
- Buc
|
|
BoR |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
La acest rulaj, nu e rau sa se opereze un reglaj al culbutorilor, sau cel putin sa se verifice acele tolerante, manualul recomandand 0,10 -admisie si 0,25 -evacuare.
Reglajul trebuie facut cu motorul rece. |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Reglajul culbutorilor implica schimbarea garniturii capacului sau poate fi refacuta izolarea cu putin mastic, dupa degresarea de rigoare? Multumesc!
|
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
Iulikk |
![]()
Post
#28
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Ideal ar fi s-o schimbi. Costa vreo 20-30 ron.
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
psychoo |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Si eu recomand schimbarea, dar mai ales GRIJA la ordinea de strangere a suruburilor si a fortei de strangere, altfel o sa se prelinga
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:17 |