La ce sa ma uit cand cumpar un SH?
![]() ![]() ![]() |
La ce sa ma uit cand cumpar un SH?
mihai_alina |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 December 10 From: Deva ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006 - dci
- hd-11-
|
|||
minny |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Ar fi multe de spus, lucruri generale care se aplica la orice masina, unele lucruri care se aplica doar la dacii. In primul rand e bine sa cauti o masina cu cat mai putini km si mai noua. Daca anul de fabricatie nu poate fi masluit, in schimb km pot fi cu usurinta. O bataie de cap in minus ai daca masina e la primul proprietar, maximul al doilea, deci are un istoric usor de stabilit si relativ curat. Daca vanzatorul a pastrat bonuri si facturi de la revizii si coincid cu carnetul de intretinere treaba e pe jumatate facuta. Pentru alte detalii poti merge la un reprezentant DACIA autorizat, care iti poate confirma istoricul si face o serie sumara de teste, si mai ales poate verifica urme de accident. Pana acolo in schimb e important sa vezi ca merita sa te deplasezi pana acolo si sa dai banii.
Spre exemplu te poti uita pentru verificarea numarului de km la uzura unor elemente din habitaclu gen pedale, schimbator si volan, si teoretic si cauciucuri daca ai certitudinea ca sunt cele orginale sau stii data ultimei schimbari. Daca masina a fost lovita e uneori greu de vazut. Daca s-a indoit superficial ceva nu prea conteaza, cred ca nu exista sofer care sa nu fi indoit vreo aripa, zgariat vreo usa, etc. Acolo conteaza doar sa se fi facut reparatia corespunzator. Daca insa a fost afectat structura de rezistenta (stalpi, lonjeroane, etc) trebuie sa stii ca iti asumi niste riscuri. Lonjeroanele se pot inspecta doar pe elevator, dar uneori urmele de socuri spre transmit si sprea oalele de amortizor si se vad mici crapaturi. Pentru restul caroseriei ajuta sa te uiti ca liniile sa fie pastrate, iar portierele si portbagaju sa se inchida si deschida usor. Tot la usi in general se vede usor diferenta de nuanta daca a fost revopsita. Pentru partea tehnica la modul general trebuie sa simti ca totul e OK: masina merge drept cand lasi mainile de pe volan, nu bate nimic, nu e barca, la motor nu se aud zgomote suspecte, franeaza si accelereaza bine, nu agata schimbatorul de viteze. Nu ezita sa turezi tare motoru si apoi cand deschizi capota cauta pete de ulei. In general testul masinii trebuie facut in forta nu ca si masina proprie. De asemenea trebuie verificat ca toate butoanele merg si fac ce trebuie, luminile merg, nu lipseste roata de rezerva, etc. E important daca stii variantele de echipare la Logan si atunci stii ce ar trebui sa fie inauntru si ce nu. O varianta cat mai aproape d eoriginal e mereu de preferat uneia "tiunate". Specific pentru Dacia e rugina. Nu ezita sa dai la o parte mocheta in portbagaj si sa inspectezi cu atentie. La fel uita-te la aripi, praguri, usi si pe dedesubt (poti vedea si sa nu fie indoit ceva). Cam atat imi vine in minte. In principiu Loganurile sunt masini robuste, doar dCi-urile sunt mai sensibile, acolo e mereu loterie. Dar daca vanzatorul e om de treaba si a avut grija de masina in principiu si masina va fi "fara pata". De aceea o masina care vine pe recomandare e mai interesanta decat una din targ, mai ales daca o alegi singur. Oricum nu strica sa te "asociezi" in cautari cu inca un prieten care mai stie ceva. Bafta! |
--------------------
------
------
------
|
|
mihai_alina |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 December 10 From: Deva ![]() |
Multumesc minny,
o sa tin cont de ce mi-ai zis, deja am dat de stire pe la prieteni, cum ai zis si tu prefer sa merg pe recomandari decat sa aleg din targ |
--------------------
Dacia
Logan
2006 - dci
- hd-11-
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#4
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
In afara de ce a spus minny, desi topicul nu este chiar pe subiect e bine sa arunci si un ochi aici.
http://www.automarket.ro/stiri/dacia-duste...elia-45978.html |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
minny |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
bobo77 s-a incurcat in linkuri. A vrut cred ca sa iti dea linkul acesta:
http://www.automarket.ro/stiri/utile-zece-...sina-39045.html |
--------------------
------
------
------
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#6
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Ai dreptate am incurcat link-urile. Asta voiam sa citeasca desi nu e chiar la subiect:
http://www.daciaclub.ro/De-verificat-cand-...tml#entry318432 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#7
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(minny @ 31 Jul 2012, 14:38) ....O bataie de cap in minus ai daca masina e la primul proprietar, maximul al doilea, deci are un istoric usor de stabilit si relativ curat. .... stiu un sandero(are 3 ani) ,omul o are de noua(e primul proprietar)si-si bate joc de ea in mod constant....cand vede schimb de ulei e mare sarbatoare,cara cu ea la tara....etc........acum are cam 40oookm si logic ca "tenteaza" cand nu stii ce si cum...,este jegoasa la interior si bate din toate incheieturile....etc.. deci : nu conteaza cati proprietari a avut masina,conteaza cat de bine a fost ingrijita.....acuma sa nu exageram sa luam o masina cu 8 proprietari ! si doi la mana : nici anul nu conteaza prea mult in unele cazuri...o diferenta de 2-3 ani poate "delimita" o masina buna de una rea in sensul ca aia veche poate fi mult mai buna....sunt n factori care ar trebui luati in considerare si alti cativa mai putin importanti..... spor la afaceri ! This post has been edited by sobolan: 7 Aug 2012, 16:36 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#8
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(sobolan @ 7 Aug 2012, 17:32) stiu un sandero(are 3 ani) ,omul o are de noua(e primul proprietar)si-si bate joc de ea in mod constant....cand vede schimb de ulei e mare sarbatoare....acum are cam 40oookm si logic ca "tenteaza" cand nu stii ce si cum.... Si nici hartiile stampilate cu istoricul in service. Alea se pot procura cel mai usor.deci : nu conteaza cati proprietari a avut masina,conteaza cat de bine a fost ingrijita.....acuma sa nu exageram sa luam o masina cu 8 proprietari ! si doi la mana : nici anul nu conteaza prea mult in unele cazuri...o diferenta de 2-3 ani poate "delimita" o masina buna de una rea in sensul ca aia veche poate fi mult mai buna....sunt n factori care ar trebui luati in considerare si alti cativa mai putin importanti..... spor la afaceri ! This post has been edited by IRONICK: 7 Aug 2012, 16:38 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
71doru |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Completez ce au spus ante-sfatuitorii mei.
Cauta un prieten care se pricepe foarte bine la masini si care este un bun sofer. Vei putea obtine de la el informatii pretioase despre cum merge masina. Conteaza foarte mult felul in care a fost folosita si intretinuta masina, mult mai mult decat kilometrajul pe care il are. Ca sa intelegi ce vreau sa spun, am sa dau cateva exemple si am sa vorbesc mai mult de masina mea fabricata in 2007 si care NU este de vanzare. Am aflat de la mecanicii la care fac reviziile ca au schimbat disc de ambreiaj la 15000km, am vazut acolo masina cu discuri de frana uzate neuniform pentru ca proprietarul a montat placute de frana de proasta calitate si exemplele pot continua. La masina mea am schimbat distributia la 4 ani si 40000km. Puteam sa o tin pana acum la 5 ani si 57000km si sa scot masina la vanzare. Am luat hotararea sa o schimb pentru ca asa recomanda fabricantul si pentru ca la rece se auzea un scartait din zona distributiei apoi, dupa ce se incalzea, zgomotul disparea. Cu motorul cald, un potential cumparator nu ar fi sesizat si chiar daca ar fi aflat ca nu are distributia schimbata, ar fi putut sa amane schimbarea ei cateva luni, timp in care ghinion, s-ar fi gripat o rola si ce sa vezi, motorul varza. Tot la 4 ani, am schimbat antigelul si termostatul. Pentru cine nu stie termostatul este o piesa ieftina dar importanta. Se pare ca nu mai inchidea bine, nu era foarte evident, un cumparator nu ar fi observat daca as fi incercat sa vand masina vara. Dar pe timp de iarna, mergand cu masina, temperatura lichidului de racire scadea uneori pentru scurt timp la 2 liniute. Consecintele asupra motorului sunt mai serioase decat ar putea parea la prima vedere si apar in timp mai indelungat. La trei ani am schimbat lichidul de frana. Foarte multi nu o fac. Consecinte: frane mai slabe, garnituri si etrieri distruse prematur. Acum recent am schimbat amortizoarele. Altii nu ar fi bagat de seama ca nu mai sunt eficiente si probabil s-ar fi gandit la asta pe la 120000km. Un sofer experimentat sesizeaza astfel de probleme. Consecinte: masina instabila, frane ineficiente, uzura neuniforma anvelope, etc. Aspectul general al masinii si curatenia din interior, spune destul de mult despre proprietar si despre felul cum a intretinut-o dar atentie ca exista si aici o capcana. Sunt soferi total antitalent care lustruiesc toata ziua la ea dar in schimb uzeaza ambreiajul prematur, se uita cu piciorul pe frana, nimeresc toate gropile si merg cu motorul subturat chinuind motorul si transmisia. Sper sa nu fi plictisit prea tare. Concluzia: gaseste pe cineva foarte priceput care sa te consilieze si nu te zgarcii la 500 euro. |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:50 |