Probleme demaror, reparatia reparatiei
![]() ![]() ![]() |
Probleme demaror, reparatia reparatiei
sebymesteru |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|||
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
vezi ca ai intins arucrile prea mult, carbuni e mare forta de apasare f mare ceace nui da voie sa invarta ,cat vine vorba despre solenoid,vezi ca solenoidul nu cedeaza cu una sau doua doar de te uita d-zeu cu mana pe cheie,si colectorii vezi sa nui ai in scurt curata ca baiatul fiecare sant cu un ac de la colectori
This post has been edited by Magnum_Baracuda: 31 Jul 2012, 19:10 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
@Magnum,nu am umblat la taria arcurilor,cum le-am gasit asa le-am lasat. Chestia e ca periile au fost moi,mai jos in poze se vede ca si culoarea materialului difera.
Asta e rotorul care nu are uzura prea multa DSCN2278.JPG ( Size: 584.23k ) Number of downloads: 289 DSCN2281.JPG ( Size: 549.3k ) Number of downloads: 317 Periile din cele 2 electromotoare: cea din stanga e din ala care nu invartea,cealalta din cel care a fost pe masina DSCN2289.JPG ( Size: 532.23k ) Number of downloads: 320 Periile ce le-am cumparat azi DSCN2285.JPG ( Size: 466.91k ) Number of downloads: 310 Cele doua rotoare DSCN2291.JPG ( Size: 562.44k ) Number of downloads: 304 DSCN2290.JPG ( Size: 474.01k ) Number of downloads: 109 Pana la urma ma gandeam sa pun rotorul cu mai putina uzura impreuna cu statorul de la cel care a fost pe masina si carcasele in functie de uzura din bucsi(astea nu le mai schimb,n-am de unde cumpara altele la ora asta si maine am nevoie de masina) iar solenoidele...am sa le masor sa vad exact care e treaba cu ele,ca si-alea sunt diferite,unul are prindere in 2 puncte,celalalt in 4,ultimul e mai ingust,primul e mai gros... Naiba sa le frece ![]() This post has been edited by sebymesteru: 31 Jul 2012, 19:35 Attached thumbnail(s) DSCN2279.JPG ( Size: 456.52k ) Number of downloads: 109 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ia o pinza de bomfaier , ascutte-o un pic la polizor , eventual modelul astaUntitled.jpg ( Size: 9.2k )
Number of downloads: 85
si curata canalele intre lamele |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
pff,Bygy,alea le curat eu,am o sula(banuiesc ca sti ce-i aia) si le curat. Ce ma framanta pe mine e cum masor statorul si rotorul sa stiu daca sunt bune sau nu? Nu vreau sa montez demarorul la loc si sa-l pun pe masina si sa ma trezesc ca nu merge ca direct in Olt aterizeaza...
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca alegi sa pui rotorul care are colectorii buni, uita-te inainte la "stegulete" sa vezi daca conexiunile sunt perfecte, iar daca nu sunt si se vad capete ale bobinajului departate, va trebui sa le cositoresti pe toate. Masoara izolatia intre bobinaj si partea metalica a rotorului. Daca gasesti o valoare de cativa Kohmi, va trebui sa-l speli bine, pana ai convingerea ca nu da la masa, adica valoare la masurare, care tinde catre infinit. Si la stator masori la fel, ca bobinajul sa nu dea la masa, eventual il speli sa inlaturi praful de grafit.
Era mai simplu sa rotesti suruburile de Cu, de la solenoid, cu 180 de grade, si-l lasai pe cel de pe masina, in continuare. Seby, eu am inceput sa scriu de pe la ora 18.00, dar am reusit sa termin tarziu, dupa ce cred ca, nu mai era nevoie. Am vazut al doi-lea rotor, din prima grupa de poze, si se observa cel putin la doi colectori, ca sunt capete ale bobinelor, desprinse.Colectorii ciufuliti, daca rotorul e bun, poti sa-i bagi pe strung, si sa-i indrepti, dupa care faci decanelare (cum zice Bygy). This post has been edited by PH-06-BOA: 31 Jul 2012, 20:58 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Mersi Nelu,am spalat ambele statoare si rotorul cu uzura mai mare. O sa le masor sa vad care e treaba. Nu stiu care sunt steguletele insa banuiesc ca e vorba de partea de sus a colectorului,unde se conecteaza infasurarile rotorului. In legatura cu cel cu colectorii buni,am vazut ca pe unul din colectori lipseste material,dar mai are material de contact. Se vede in poza despre ce vorbescDSCN2281.JPG ( Size: 549.3k )
Number of downloads: 94
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Fii atent ca barele bobinajului nu fac contact ferm cu cel putin unul din "stegulete" si nu accepta curenti mari (200A), rezistenta de contact fiind mult marita. Este clar ca rotorul pe care vrei sa-l montezi a fost incins si s-a dus aliajul de lipit. Completarea ulterioara s-a facut superficial, numai in capul barelor (si de obicei nu se mai poate face o decapare in profunzime menita sa confere parametrii functionali initiali). Parerea mea este ca nici acest rotor "carpit" nu va rezista chiar daca va fi cosmetizat. Inlocuieste-l, de preferat cu unul nou. Sansele de a te servi de el in continuare sunt aceleasi ca la un radiator lipit intre celule si placa tubulara. Statoarele nu prea se strica decat f. rar. Starterele se pot decapsula si se refolosesc piesele polare (se pilesc ploturile si se compenseaza cu saibe sub ele iar lamela se intoarce)
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Despre ultima poza ziceam. Uita-te la colectorul de la "ora" 12 si cel de la 9, ca se vede clar cum, cate un capat al bobinei, e slab in "stegulet" . Cei doi colectori vecini (ora 12), sunt perlati, ceea ce inseamna ca acolo a luat curent mare, ramanand intr-o sectiune de bobina. Refacand lipiturile, rezolvi problema rotorului. Trebuie sa incalzesti si sa decapezi bine, pentru ca sa fie lipitura corecta (pana intra cositorul pe langa capetele bobinelor). Atentie sa nu unesti doua stegulete, sau sa dai cositor pe coplectori. Masori cu un aparat intre colectori si partea de otel a rotorului, sa nu dea la masa. Pentru a masura bobinajul rotorului, e necesar un montaj mai costisitor, cu un miez magnetic bobinat, doi suporti de perii, care sa induca intr-o bobina conectata la ei... (asa cun se procedeaza si cu rotoarele de la motoarele aparatelor casnice).
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
merg lipite si cu un letcon de putere mica sau pistol de lipit daca in pralabil bagi rotorul in cuptor 30 minute , chestie verificata , vezi aici
This post has been edited by bygy007: 31 Jul 2012, 22:39 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
piston |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 31 July 12 ![]() |
Prin 96 am primit de la un mos un electromotor Frantuzesc original nou-nout,il tinea de rezerva din timpuri stravechi...al meu tocmai facea nasoale,de atunci n-am mai umblat pe acolo...
![]() Toti prin parcare se vaicareau de probleme la pornire,numai eu taceam milc...mi-era teama sa nu mi-l fure careva... ![]() |
--------------------
logan
1,6
2007
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Bun,am curatat colectoarele si am refacut lipiturile unde a fost necesar. Am masurat rezistenta intre corpul rotorului si colectoare,la cel uzat am gasit valori de 32-34Kohm,la cel care l-am montat 180-190kohm. L-am montat pe cel din urma,sper sa mearga... Revin mai tarziu cu ce-a iesit dupa cel montez sus.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#13
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
dupa valorile masurate ,clar unu e bulit, tind sa cred ,cel care are colectoru uzat are infasurarile bune, celalalt.are rezistenta mare de aceea invarte slab.
e posibil ca si statoarele sa difere intre cele 2 electromotoare, implicit ai 2 rotoare cu rezistente diferite, daca folosesti rotoru de la unul la celalaltl e posibil sa nu mearga ,din cauza diferentelor construtive This post has been edited by ct-03-tvy: 1 Aug 2012, 09:53 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
gata,s-a rezolvat. L-am pus sus si merge de zbarnaie. Din pacate am ramas cu problema porniri la cald,de ceva timp incoace porneste foarte greu la cald. La rece o ia la prima cheie sau la a doua(prima foarte scurta). Mai devreme am fost sa bag presiune in roti si n-a mai luat-o nici la a5-a cheie. Am dat-o pe benzina si a luat-o dar greu si pe benzina si tremura din toate incheieturile la ralanti. M-am uitat la capacul delco,l-am curatat,inclusiv la fise,la fel si la bobina,platina e ok(am aprindere AT 011 deci n-am treaba cu platinele) in rest nu stiu ce poate fi. Dupa ce porneste,merge normal pe gaz,nu scutura,nu intrerupe,nu scutura. habar n-am ce poate fi. Mi-a mai facut niste figuri asemanatoare cand se bulise bobine de inductie,dadea scanteia rosiatica. Am schimbat-o si si-a revenit. Asta a fost prin primavara daca nu ma insel iar bobina ce-am pus-o nu era noua dar nici sa se fi dus deja nu-mi vine a crede. Mai investighez,daca aveti vre-o idee ar fi binevenita.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ala cu 34 kohmi e bun , numa ca are praf de carbune prin el , sufla-l cu aer comprimat bine
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th June 2025 - 23:40 |