DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bio-Diesel-ul in Romania..., ... 30 % din necesarul intern ...

mil
post 18 Aug 2005, 13:38
Post #61


ocupat


Group: Members
Posts: 309
Joined: 23 January 04
From: x




Ashu, depinde de tara...in Europa nu e un standard...in Fr dieselul are 5% ulei insa eu biodiesel nu am vazut pe nicaieri de vanzare separat. Shell pune doar 2% ulei in motorina...etc

In Cehia, care e F. avansata...biodieselul (vandut sub nume diferit) are 30% ulei...nu stiu cat ulei contine biodieselul in Italia au stassul lor, nemtii au stasul lor, austriecii stasul lor, cehii stasul lor cert e ca nu e accizat inca la stadiul de experiment.

"France are already mixing 5% biodiesel in their standard diesel fuel sold at the pump, and in the Czech Republic it is 30% in the 'Bio-Naphta' that is also sold to anyone at the pump, and none of those car makers wants to get a bad name that his brand car failed in those important markets.And by the way, Nissan Austria just approved its Primera for 100% biodiesel, too."

Cat despre masinuta ta, cehul stia de masinile nemtesti care sunt si nu sunt compatibile...vezi la lista de compatibilitati DIN 560XX, la masinile fr...nu s-a incurcat...oricum, bine ati facut toti cei care nu v-ati pus inca biodiesel. Operatia de schimbare se face supravegheat.

Acu citesc ca se numesc diferit in functie de cat % de ulei are B-20 (20%) B-100 etc..


--------------------
x x - x
I Bog te veselit!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 18 Aug 2005, 15:28
Post #62


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Am urmarit acum ceva luni de zile un documentar pe DeutcheWelle (sper ca am scris corect) care explica absolut clar de ce nu ar putea o masina cu motorizare Diesel sa foloseasca Bio-Diesel-ul. Problema este cu partea de alimentare a masinii care poate fi facuta din niste materiale care sa fie atacate de Bio-Diesel care e un pic mai acid. Daca producatorul iti da insa unda verde nu exista diferente intre Bio-Diesel si Diesel-ul normal.

Intradevar, Bio-Diesel-ul a aparut in pompele din benzinarii dupa un scandal (baietii destepti puneau ulei in rezervor in loc de motorina) si e un amestec de ulei de rapita si motorina. Sunt 2 standarde parca B20 si B5 (20% respectiv 5% din compozitie este ulei de rapita). Avantajul la acest amestec este strict al statului pentru ca nu pierde acciza pe motorina.

Singurul lucru prietenos la Bio-Diesel e faptul ca provine din surse care pot fi reinoite si nu finite precum petrolul. Un motiv in plus pentru fermier sa se bucure.

This post has been edited by DigitalScribe: 18 Aug 2005, 15:32


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan.A
post 18 Aug 2005, 16:05
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 21 June 04




Din ziar stiu ca tot ce se va produce in anii urmatori la Lehliu e de export.
In Romanica probabil ca nu l-ar putea vinde la fel de scump.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 18 Aug 2005, 16:09
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Sincer sa fiu prefer sa platesc unui fermier din Romania decat unui emir de prin Asia Mica.
Asta chiar daca statul pastreaza accizele, ceea ce ar fi o porcarie, de altfel...

This post has been edited by IsNa: 18 Aug 2005, 16:24


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 18 Aug 2005, 16:32
Post #65


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(IsNa @ 18 Aug 2005, 16:09)
Sincer sa fiu prefer sa platesc unui fermier din Romania decat unui emir de prin Asia Mica.
Asta chiar daca statul pastreaza accizele, ceea ce ar fi o porcarie, de altfel...
*


De acord. Chiar daca s-ar plati niste accize ar merita stimulat fermierul din Romania cu o miscare de genul asta.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 24 Oct 2005, 18:42
Post #66


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(ashu @ 18 Aug 2005, 12:23)
Stiti ce nu inteleg eu. Daca a aparut de 10 ani, de ce mama naibii nu merg toti occidentalii care au diesel numai cu d-asta? La cat costa motorina in ziua de azi, daca e de 4 ori mai ieftin, ar fi trebuit sa fie buluc. Nici n-ar mai fi existat motorina normala de vanzare, ca n-ar mai fi luat nimeni. Plus ca e cea mai la indemana solutie pt. criza de petrol, ce motoare electrice, ce moatoare cu hidrogen, cu ulei de plante nene, ca motoarele deja exista, la fel si tehnologia de prelucrare, nu mai trebuie schimbat nimic. Si erau deja in kk toti arabii. Cine are idee rog a ma lumina si pe mine.
*



Din păcate, pentru ca BioDiesel-ul să devină complet fezabil în loc de motorină (100% BioDiesel) ar trebui ca toată suprafața Europei să fie cultivată numai cu rapiță...
În stadiul actual, Europa și în general țările dezvoltate nu pot genera mai mult de 10-15% BioDiesel, deci motorina care se va găsi la pompe, pentru o lungă perioadă de timp va conține doar un mic procent de BioDiesel.

În România va fi obligatorie folosirea de BioDiesel începând cu 2006 în procent de 2% (BD2), iar în 2010 toate țările din UE (să sperăm că vom fi și noi atunci...) vor fi obligate să aibe la pompă BioDiesel 5% (BD5). Deocamdata, marile rafinarii din România folosesc alcool etilic si uree pe post de motorina biodiesel, pentru că sunt obligate să o facă, ca să reducă cantitatea de sulf din motorină, și să rezulte motorină Euro3.
În Franța de câțiva ani buni la pompe motorina este deja BD5, deci motoarele franțuzești sunt adaptate la BioDiesel. De asemenea în Germania se folosește BioDiesel în mod curent și motoarele VAG merg și ele foarte bine cu BD5 (înainte de 2004 le garantau și pentru mai mult de BD5, dar au întors-o de atunci...).

Prețul pentru un litru de BioDiesel este în general de 0,4-0,5 Euro, fiind un combustibil pentru care se aplică taxe mici, ca să fie încurajată folosirea lui, fiind foarte ecologic (nu conține sulf) și contribuie la mărirea vieții motoarelor, fiind mai "uleios" decât motorina. Nu în ultimul rând cifra cetanică (nu octanică) este mai mare (~50) decât la motorină (~45) mărind puterea generată de motor.

Pentru a obține o eficientă foarte mare de producere a BioDiesel-ului trebuiesc folosite alte plante în loc de rapiță și floarea soarelui, iar cele mai eficiente plante în a produce ulei vegetal sunt algele acvatice (anumite specii), care au o eficiență de vreo 10.000 ori mai mare decât rapița.

Starea curentă a acestui combustibil în România:

QUOTE
        Motorina ecologica biodiesel
        * Se produce din rapita si grasimi reziduale
        * Pretul: 0,4-0,5 euro pe litru
        * Scutita de accize
        * Investitiile - 40.000 euro pentru 10.000 tone motorina
        * Din 2006, motorinele vor contine 2% biodiesel
        * Din 2010, 5,17%
        * Actualmente, samanta de rapita se exporta

Sursa: Adevarul


În România BioDiesel va fi produs de portughezii de la Martifer.

QUOTE
Cel mai important proiect al lor este deocamdată este cel în valoare de 47 de milioane de euro, care presupune construirea unei rafinării specializate în producția de biodiesel în localitatea Lehliu Gară, județul Călărași. Biodiesel-ul este un combustibil obținut din prelucrarea uleiului de rapiță și floarea-soarelui.
Proiectul va fi dezvoltat în două faze: construirea unei rafinării - investiție în valoare de 16 milioane de euro, respectiv realizarea unei fabrici de extragere a uleiurilor utilizate pentru obținerea combustibilului, pentru care vor fi alocați 31 de milioane de euro. Finalizarea lucrărilor la fabrică este preconizată pentru anul 2007.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 26 Oct 2005, 14:34
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




QUOTE(dizzy @ 17 Aug 2005, 10:09)
Nu-i motorina in adevaratul sens al cuvantului
E bio-diesel. Mere bine in motoare mai vechi.
Astea noi cu Comon rail sunt mai pretentrioase.
*


Merge si cu cele mai noi motoare...am vazut un reportaj pe DW TV cu directorul companiei si ala isi alimenta Mercedesul model 2005 direct de la pompa fabricii si mergea perfect.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP - CT 82 PWR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 26 Oct 2005, 14:40
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(SUPERCAR @ 26 Oct 2005, 15:34)
Merge si cu cele mai noi motoare...am vazut un reportaj pe DW TV cu directorul companiei si ala isi alimenta Mercedesul model 2005 direct de la pompa fabricii si mergea perfect.
*




daca as fi directorul unei fabrici producatoare de biodiesel, si eu mi-as alimenta masina de la pompa fabricii atunci cand sunt filmat. indiferent ce masina as avea. as baga biodiesel chiar daca as avea motor pe benzina.

iesind din domeniul reclamei si revenind cu picioarele pe pamant, multe firme producatoare de autoturisme (Ford, de exemplu) specifica in manualul de utilizare al autovehiculului ca se pierde garantia daca se foloseste biodiesel (Ford accepta maxim 5% biodiesel si restul motorina)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikeb
post 1 Nov 2005, 10:54
Post #69


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 24 September 05




Daca tot e vorba de combustibili, ce ziceti de asta?

http://www.keelynet.com/energy/waterfuel.htm

Nai sunt pe net si altele... cica sunt unii, la noi in RO, care se lauda ca s-au apucat de treaba (asa ziceau pe un forum de la AIM), ar costa vreo suta de milioane modificarile la o berlina, da' nu s-a laudat nime' ca merge... Nu dati in mine daca'am fost tras pe sfoara... un lucru e limpede: Hidrogenu'i bun de combustibil si s-a zis cu maharii titeiului asa ca respectivii mahari SIGUR n-ar da drumu' tehnologiei pe piata, in cardasie cu constructorii etc.


--------------------
Dacia Logan 1.4MPI Ambiance-2006 - HRxx---
Romania e o tara minunata! Pacat ca e locuita...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 1 Nov 2005, 13:49
Post #70


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(mikeb @ 1 Nov 2005, 11:54)
Daca tot e vorba de combustibili, ce ziceti de asta?

http://www.keelynet.com/energy/waterfuel.htm

Nai sunt pe net si altele... cica sunt unii, la noi in RO, care se lauda ca s-au apucat de treaba (asa ziceau pe un forum de la AIM), ar costa vreo suta de milioane modificarile la o berlina, da' nu s-a laudat nime' ca merge... Nu dati in mine daca'am fost tras pe sfoara... un lucru e limpede: Hidrogenu'i bun de combustibil si s-a zis cu maharii titeiului asa ca respectivii mahari SIGUR n-ar da drumu' tehnologiei pe piata, in cardasie cu constructorii etc.
*



Din păcate hidrogenul nu este un combustibil direct, ci trebuie creat (descompus) înainte de a fi folosit ca combustibil. Energia necesară pentru a genera (observați diferența dintre generare și prelucrare) hidrogenul este mult mai mare decât pentru a prelucra combustibilii bazați pe hidrocarburi.
Combustibilii care stochează energie sunt cei pe bază de carbon (petrol, gaz petrolier, gaz natural, bio-diesel).
Apa nu stochează energie, ca atare nu poate fi folosită în mod direct ca un combustibil, oricât am încerca-o să o prelucrăm. Până nu generăm (descompunem) hidrogenul din apă (sau orice altceva bogat în hidrogen), consumând energie pentru a-l genera, nu-l putem "consuma".

Deci hidrogenul ca combustibil nu va fi fezabil până când nu vom găsi un procedeu de generare a lui astfel încât să consumăm cât mai puțină energie în a-l obține - din păcate hidrogenul nu se găsește în natură liber și chiar dacă ar fi liber tot ar trebuie să consumăm energie pentru captarea și stocarea lui într-un mod eficient - ca să nu tragi după tine o cisternă cu hidrogen ca să mergi 500Km... Iar hidrogenul este un gaz extrem de periculos, pentru că este foarte ușor și se aprinde foarte repede.
Din această cauză el este foarte greu de stocat și pentru a nu prezenta un pericol trebuie stocat într-o structură specială, înglobat chimic cu o altă substanță/material care să permită creșterea densității de stocare și micșorarea vitezei lui de a părăsi incinta de stocare.

Extragerea "pe loc" a hidrogenului din apă necesită o cantitate de energie mult mai mare decât prin metoda expusă în acel site - ca să poți alimenta un motor de mașină normală.

Mai avem de așteptat...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikeb
post 1 Nov 2005, 21:43
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 24 September 05




Asa stiam si eu de multi ani. Dar acolo e data o schema de dispozitiv de tipul unui condensator controlat de un montaj electronic care genereaza pulsuri precise ca forma si frecventa, alimentat de la bateria masinii si care duce la desfacerea moleculei de apa in componente care sunt apoi ghidate in camera de ardere. Am pus linkul pentru a fi studiat si de altii. Am cunostinte de electronica dar poate pe forum sunt unii care cu asta se ocupa.


--------------------
Dacia Logan 1.4MPI Ambiance-2006 - HRxx---
Romania e o tara minunata! Pacat ca e locuita...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 2 Nov 2005, 11:23
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Legea conservarii energiei spune ca pt a descompune molecula de apa e nevioe de exact atata energie cat se castiga prin arderea (oxidarea) hidrogenului. Toate imperfectiunile sistemului vor reprezenta pierderi nete.

Am citit de altii, care spuneau ca prezenta hidrogenului ar mari randamentul motorului pe benzina, ceea ce n-ar strica, el fiind momentan in jur de 35%. Daca cresterea randamentului ar fi semnificativa, ar putea justifica cheltuiala de energie cu generarea hidrogenului... poate...

This post has been edited by IsNa: 2 Nov 2005, 11:24


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 2 Nov 2005, 13:54
Post #73


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Sapand pe internet am gasit ca este patentat deja un astfel de dispozitiv prin SUA sau Canada (nu mai stiu exact) si functioneaza de minune in sensul ca se reduce consumul destul de puternic. Ce nu mai tin minte acum e daca la benzinare sau la diesel merge chestia asta. Ideea era ca ce iese din electroliza (H si O) se baga in motor impreuna cu benzina si aerul normale iar diferentele se simt in sensul ca randamentul motorului creste scazand astfel consumul sau crescand puterea la acelasi consum. Sunt vreo 2 - 3 firme parca ce se bat pe acest patent acum. Problema construirii unui astfel de sistem e generarea in conditii de siguranta a hidrogenului si a oxigenului prin electroliza si cica nu trebuie mult pentru a avea efect rezervorul tipic unui astfel de sistem fiind chiar la motor pozitionat si avand cativa litri (2 - 3 litri maxim).


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAC
post 2 Nov 2005, 18:54
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 450
Joined: 1 September 04
From: Reghin




Am citit recent intr-o revista, s-a facut un test cu ulei de rapita cu un Fiat Punto. Dupa 7000 km turbina a cazut. La demontarea motorului piesele, turbina, etc. aveau aspectul unei oale sau tigai innegrite pe care se depune mereu straturi de ulei ars. Aceste depuneri au obturat canelele de ungere ale turbinei. Mixul a fost la 30%motorina. Concluzia: uleiul de rapita nu poate fi folosit ca atare, eventual rafinat si mixat cu mai multa motorina.


--------------------
ex. Opel ex.Vectra C 2007 OPC line - MS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 2 Nov 2005, 19:05
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(BAC @ 2 Nov 2005, 19:54)
Am citit recent intr-o revista, s-a facut un test cu ulei de rapita cu un Fiat Punto. Dupa 7000 km turbina a cazut. La demontarea motorului piesele, turbina, etc. aveau aspectul unei oale sau tigai innegrite pe care se depune mereu straturi de ulei ars. Aceste depuneri au obturat canelele de ungere ale turbinei. Mixul a fost la 30%motorina. Concluzia: uleiul de rapita nu poate fi folosit ca atare, eventual rafinat si mixat cu mai multa motorina.
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

dude, asta e cel mai haios post vazut de mine in ultima vreme pe aici.
in primul rand, incearca sa specifici si tu revista, eventual numarul, sa putem verifica si noi. macar un link, ceva....
2. ce treaba are turbina cu combustibilul folosit? ce sa caute combustibil in canalele de ungere ale turbinei? daca depunerile de combustibil au fost gasite in "canalele de ungere ale turbinei" (n-am idee care sunt acelea), inseamna ca motorul ala avea o gaura pe unde nu trebuie. sa blamezi uleiul de rapita pt distrugerea turbinei ar echivala in cazul asta cu "m-am descaltat de adidasi si am aprins becu in bucatarie, moment in care gazul scapat prin furtunul crapat de la aragaz a explodat. al dracu sa fie ala de mai foloseste adidasi, ca uite ce provoaca!"
3. initial, motoarele diesel au fost testate cu ulei vegetal, deci se poate folosi sigur 100%, fara motorina. astai cu biodieselul nu's nebuni, nu-i o idee asa de noua incat sa fie facuta praf de niste anonimi in urma unui test publicat intr-o revista la fel de anonima.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAC
post 2 Nov 2005, 20:22
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 450
Joined: 1 September 04
From: Reghin




Daca nu gresesc revista este Quatro Ruote si nu are rost sa faci bascalie. Mai invata despre functionarea unei turbine si afla ca este antrenate de gazele de ardere. Acele gaze de ardere contin vapori de ulei nears care se depun pe pale si lagar. In al doilea rand, uleiul de motor a fost degradat de uleiul de rapita nears si care a ajuns in acele canale de ungere. Temperatura unei turbine este foarte mare in functionare, de aceea aerul combinat este racit cu un itercooler. Daca ma enervez o sa scanez pozele cu turbina asa ca sa-ti dau peste nas cu furtunul de bucatarie si sa vezi ce bine miros adidasii.


--------------------
ex. Opel ex.Vectra C 2007 OPC line - MS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 2 Nov 2005, 23:51
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




Greseala mea....cand ai zis turbina, m-am gandit la compresor, nu la mecanismul de actionare. Si in ala n-au ce cauta vapori de combustibil.
unsure.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 3 Nov 2005, 09:44
Post #78


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(BAC @ 2 Nov 2005, 19:54)
Am citit recent intr-o revista, s-a facut un test cu ulei de rapita cu un Fiat Punto. Dupa 7000 km turbina a cazut. La demontarea motorului piesele, turbina, etc. aveau aspectul unei oale sau tigai innegrite pe care se depune mereu straturi de ulei ars. Aceste depuneri au obturat canelele de ungere ale turbinei. Mixul a fost la 30%motorina. Concluzia: uleiul de rapita nu poate fi folosit ca atare, eventual rafinat si mixat cu mai multa motorina.
*



De asta majoritatea producătorilor de mașini diesel specifică foarte clar în manualul de utilizare să nu se folosească ulei de rapiță! Și în manualele Renault scrie asta!

Uleiul de rapiță NU ESTE bio-diesel!!!

Bio-Diesel este ulei vegetal sau animal procesat, proces asemănător cu cel prin care se realizează săpun, dar procesul de producere a glicerinei (săpunului) este întrerupt înainte, iar rezultatul acesta intermediar este "spălat" cu apă, pentru a îndepărta cât mai mult din eventuala glicerină ce s-a produs (glicerina se combină foarte puternic cu apa - de unde și efectul de spălare al săpunului - apa aderă la murdărie, glicerina aderă la apă și izolează astfel murdăria de suprafața pe care se află apa -> curatenie smile.gif )
Abia după ce se îndepărtează glicerina din bio-diesel acesta poate fi folosit în siguranță pe orice motor diesel la care piesele de plastic și cauciuc care vin în contact cu combustibilul sau cu produsele rezultate în urma arderii au fost executate din materiale rezistente la coroziunea specifică bio-diesel-ului.
Cu cât bio-diesel-ul are mai puțină glicerină în el, cu atât este de calitate mai bună - cel mai simplu și eficient test pe care îl poți face să vezi calitatea bio-diesel-ului este să pui într-o sticlă 0,5 litrii de bio-diesel și 0,5 litri de apă, agiți bine sticla și observi cât "săpun" se face - adică cât de alburiu se face conținutul sticlei - dacă e de calitate se va albi foarte puțin și cele 2 lichide se vor separa în scurt timp, bio-diesel-ul rămâne sus iar apa jos, cât mai bine separate între ele, fără o zonă alburie între ele.

De obicei un motor diesel nu funcționează cu ulei de rapiță neprocesat mai mult de 10.000Km, mai ales dacă e un diesel turbo alimentat. Motoarele diesel fără turbo suportă mult mai bine astfel de tratamente.

This post has been edited by DFA: 3 Nov 2005, 09:45


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 3 Nov 2005, 16:55
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Eu stiam ca uleiul vegetal se "esterizeaza" prin amestecare la cald cu metanol (proportie mica de metanol).
Deci, nu bagi uleiul in motor, dar printr-un procedeu simplu si destul de ieftin se obtine combustibilul bun pt. diesel.

Un exemplu :
http://journeytoforever.org/biodiesel_make.html#process

This post has been edited by IsNa: 3 Nov 2005, 16:57


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinakes
post 15 Nov 2006, 16:26
Post #80


X


Group: Members
Posts: 341
Joined: 24 March 06
From: X




Vechi topicul dar am mai gasit ceva pe net si nu am vrut sa deschid alt topic !

http://www.biodieselcommunity.org/appleseedprocessor/


LE. Imi cer scuze daca am postat gresit , dar la primul search mi-a intors topicul asta iar la al 2-lea , sunt vreo 5 sau 6 pe tema asta !

Durere nu alta cu atatea topice/uri ( care e pluralul de la topic ? ) !



This post has been edited by alinakes: 15 Nov 2006, 16:32


--------------------
X X X - X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 4 Jan 2009, 04:00
Post #81


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Totusi biodieselul se obtine din ulei printr-o reactie de esterificare sau transesterificare. Mare brânza nu e. Dar biodieselul ataca cauciucul natural. Deci toate garniturile dintr-un motor trebuie facute din elastomeri sintetici. Nici asta n-ar fi mare brânza.
Si se poate face bio din:
1. ulei de rapita sau canola cu reactiile de rigoare;
2. ulei uzat si/sau grasime animala, totusi este mai slab calitativ
3. lemn. Este cel mai bun biodiesel dar cu lemnul este o problema. Nu se pot folosi decât deseuri, altfel se duc padurile in 5 ani.
Oricum combinari de 3 luate câte 3 din cele de mai sus, iese ceva bun.
Insa totusi biodieselul are problemele lui pe iarna. Oricum se poate folosi B5-iarna si B20-vara, fara probleme, doar chestia cu garniturile.
Si daca mai este combinat si cu instalatie GPL e beton.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 4 Jan 2009, 10:20
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Cum combini biodieselul cu instalatia de GPL?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 4 Jan 2009, 12:07
Post #83


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti






QUOTE(paulica @ 4 Jan 2009, 05:00)
Totusi biodieselul se obtine din ulei printr-o reactie de esterificare sau transesterificare. Mare brânza nu e. Dar biodieselul ataca cauciucul natural. Deci toate garniturile dintr-un motor trebuie facute din elastomeri sintetici. Nici asta n-ar fi mare brânza.
Si se poate face bio din:
1. ulei de rapita sau canola cu reactiile de rigoare;
2. ulei uzat si/sau grasime animala, totusi este mai slab calitativ
3. lemn. Este cel mai bun biodiesel dar cu lemnul este o problema. Nu se pot folosi decât deseuri, altfel se duc padurile in 5 ani.
Oricum combinari de 3 luate câte 3 din cele de mai sus, iese ceva bun.
Insa totusi biodieselul are problemele lui pe iarna. Oricum se poate folosi B5-iarna si B20-vara, fara probleme, doar chestia cu garniturile.
Si daca mai este combinat si cu instalatie GPL e beton.
*


Garniturile sunt facute din Viton de mai bine de 15 ani. Si ala nu are probleme cu biodieselul (oricum, garnituri din latex nu o sa vezi prin motor).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loganfan2008
post 4 Jan 2009, 13:28
Post #84


Volvo


Group: Members
Posts: 392
Joined: 6 May 08




.. in Pitesti era o firma care producea BioDiesel .... parca era pe partea dreapta pe drumul spre Campulung, inainte de virajul de dreapta spre Mioveni....am inteles ca le comercializeau la un PECO ce apartine firmei respective... Marian SRL sau ceva de genu' asta....

PS: care a alimentat cu asa ceva? e mai bun acest BioDiesel la analiza noxelor de la ITP?


--------------------
Volvo S40 1996
Swedish car
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 4 Jan 2009, 20:53
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




Tot ce pot sa spun este ca desi e mai ieftin consuma mai multi litri per suta de kilometri asa ca cel putin la camioane nu vad vreo economie la bani.Motorul nu scoate fum negru cand i-l accelerezi brusc cum scoate cu motorina dar cum sta cu noxele pentru un control ITP n-as putea spune.In schimb gazele arse de la esapament sunt respirabile in sensul ca nu sunt inecacioase si miros clar a cartofi prajiti.


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 4 Jan 2009, 22:02
Post #86


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai daca fumul e mai putin opac, ar trebui sa-i fie mai usor la itp.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 5 Jan 2009, 16:02
Post #87


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Silviule, GPL sau CNG. Merge si cu una si cu alta. Erau pe vremea lu' Ceasca niste autobuze, cu rezervoare deasupra, de râdeau românii ca au pus rachete sol-sol si pe autobuze. Alea mergeau cu CNG
Vezi si aici:
http://www.daciaclub.ro/Logan-MCV-cu-GPL-t79987.html
este un link la unii care se ocupa de kit-uri GPL pe diesel.

This post has been edited by paulica: 5 Jan 2009, 16:09


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacialoganmcv
post 5 Jan 2009, 16:09
Post #88


Membru incepator


Group: Members
Posts: 522
Joined: 9 July 08




QUOTE(einstein1984 @ 4 Jan 2009, 22:02)
Pai daca fumul e mai putin opac, ar trebui sa-i fie mai usor la itp.
*


... la capitolul particule ca la restul ramane de vazut sleep.gif

<span class='edit'>5 Jan 2009, 16:12:</span>
QUOTE(paulica @ 5 Jan 2009, 16:02)
Erau pe vremea lu' Ceasca niste autobuze, cu rezervoare deasupra, de râdeau românii ca au pus rachete sol-sol si pe autobuze. Alea mergeau cu CNG
*



parca am mai vazut poza aia cu un Autobuz Sol-Sol pe aici pe forum huh.gif

LE: Ikarus cu GPL in zilele noastre (la Ploiesti): http://tramclub.org/viewtopic.php?t=4350

This post has been edited by Loganel_AG: 5 Jan 2009, 16:18


--------------------
Dacia / Logan MCV / 2006 / Preference / Gris platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscomx
post 5 Jan 2009, 18:09
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 26 October 05




nu stiu ce va tot bateti capul cu biodieselul.
Oricum o luati tot nu e bine.
Nu mai stiu exact ce tara mica .. mor oameni de foame ca in loc de cereale se planteaza rapita ... la care in afara de un tractor un tractorist si niste echipamente pe langa nu iti mai trebuie nimic.
Adica om avea noi motorina la jumatate de pret dar vom importa grau din china la pret de 10 ori mai mare biggrin.gif .
Cu hidrogenul ... deja exista bmw seria 7 de serie care are alimentare pe hidrogen si benzina. Stati hidrogen am vazut 2 cu ochi mei prin belgia.
Dar sunt mai mult asa de ochi lumii. Costurile sunt uriase si hidrogenu este instabil daca este tinut la o temperatura mai mare de -5 grade (sau undeva pe acolo) deci .. pica instalatia electrica .. bum masina. biggrin.gif (de 100 mii euro) si sa nu zic ca cu un plin de hidrogen nu reuseau sa faca 200 km ...
astea sunt variantele care cei din industria petrolului le arata cu degetul .. care nu sunt fiabile ca sa mentina inca cererea de petrol mare.

Parerea mea masina viitorului ar este masina electrica, in acest moment numai pentru oras. Nu vb de masini hibride ci de masini electrica si in acelas timp hibrida biggrin.gif

http://masini.ro/stiri-auto-chevrolet-volt...hibrid-4282.htm

Ideea e ca mergi cu masina asta ~ 60 de km numai pe curent. Ajungi acasa de la servici , cumparaturi si o bagi in priza. Curentul este ieftin .. Poluarea nu este asa de mare.
Intrebarea este cat vor tine bateriile adica .. sa nu trebuiasca sa le schimbi la 3 ani si sa te coste jumatate din masina. Oricum ideea e super .. si cred ca va reprezenta viitorul, cel putin pentru masinile din oras.

PS: vedeti ca incentrul ansterdamului deja de ~ 2 ani de zile se folosesc numai masini electrice sau biciclete ... nu exista nimic care polueaza biggrin.gif


--------------------
Toyota Gt 86 2.0
Skoda supeb combi 4x4 170 tdi
Daihatu Terios
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 5 Jan 2009, 21:57
Post #90


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




QUOTE(mariuscomx @ 5 Jan 2009, 18:09)
... si sa nu zic ca cu un...
*



Pai, nici prin cap sa nu-ti treaca sa ne mai zici vreuna de asta...

Pentru cultivarea si procesarea plantelor care pot fi transformate in biocarburanti se dau subventii grase in toata UE.

Exista o directiva UE care prevede ca pana in 2012 (parca) in fiecare tara membra UE biocarburantii sa reprezinte cel putin 5% din carburantii vanduti la pompa.

This post has been edited by radian: 5 Jan 2009, 21:58


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th June 2025 - 05:50
Forum Renault