DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimb ulei

crisan
post 17 Aug 2005, 09:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 26 July 05




Vreau sa imi schimb singur uleiul la berlina mea (trebuie sa il schimb, caci am facut 10000 km ). Nu am mai facut pana acum ac operatie, asa ca vreau sa ma ajutati cu cateva sfaturi. In primul rand daca pot mixa doua branduri de 10W40 (sa zicem BP si inca ceva) si in al doilea rand cateva cuvinte despre operatia in sine (nu stiu prea multe deocamdata , dar cat de greu poate fi?) Multumesc!


--------------------
Oltcit Club - 8B3312
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 17 Aug 2005, 10:19
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Sal.In primul rand uleiurile daca sunt de firme diferite nu se amesteca niciodata, chiar daca au aceeasi indici dar nu au aceeasi compozitie.La schimbul de ulei se schimba si filtrul de ulei.Pentru a scoate uleiul din motor trebuie sa desfaci busonul din baie, iti trebuie cheie speciala.Pentru a desface filtrul la fel iti trebuie cheie speciala.Spor la munca. biggrin.gif


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Aug 2005, 10:25
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




10 000 km e cam mult la O berlina...nu ai mentionat daca e Dacie sau nu...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 17 Aug 2005, 10:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Sa nu speriem omul asa tare. Operatia de schimbare a uleiului este pe cat ne utila pe atat de usoara. Ai nevoie de un vas de colectare, de preferinta o tava care sa poata cuprinde un volum de 3L, o cheie facuta sau cumparata; poti sa o realizezi dintr-un patrat de 10 indoit la 45grade, 3 L de ulei si un filtru de ulei nou.

Mod de realizare:
Daca poti ridica masina pe o rampa este foarte bine daca nu atunci te chinui nitel sa intri sub ea. In scutul motorului este prevazuta o degajare prin care daca bagi mana o sa simti patratul acela (busonul) in care vei baga capatul cheii (in prealabil se scoate busonul de ulei de pe capacul culbutorilor ca sa curga uleiul mai usor) si vei desface dopul. ATENTIE daca motorul este incins se va lasa la racit, uleiul incins te poate oparii pe fata sau pe maini. Dupa ce s-a scurs uleiul din baie desfaci si filtrul de ulei. DACA NU AI CHEIE DE FILTRU poti, foarte usor, sa infasori in jurul acestuia o curea de transmisie si sa incerci sa-l desfiletezi. Apoi mai astepti asa pret de 2 beri ca sa fi sigur ca tot uleiul a curs din motor.
Dupa ce esti sigur ca uleiul s-a scurs te gagi sub masina (iarasi) si montezi la loc (infiletezi) dopul de la baie. Acesta trebuie sa aiba o garnitura (saiba) de cupru, daca lipseste dai o fuga la magazin si o cumperi, e aproape mocca. Dupa ce ai montat dopul treci la montat filtrul. Pe garnitura de cauciuc a acestuia torni putin ulei de motor si te apuci sa-l infiletezi. Dupa ce l-ai strans cat ai putut cu mana libera mai pui peste el cheia sau cureaua de transmisie si mai infiletezi o jumate de tura.
Torni uleiul nou prin gura de alimentare de pe capacul chiuloasei, pui capacul acesteia la loc si gata. Dai o cheie si lasi motorul sa functioneze la ralanti (nu il tura ca n-are ulei de la inceput in rampa) vreo 1minut.
Bafta si spor la treaba.
Daca mai vrei detalii spune.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 17 Aug 2005, 10:39
Post #5


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(rtulea @ 17 Aug 2005, 10:33)
Sa nu speriem omul asa tare. Operatia de schimbare a uleiului este pe cat ne utila pe atat de usoara. Ai nevoie de un vas de colectare, de preferinta o tava care sa poata cuprinde un volum de 3L, o cheie facuta sau cumparata; poti sa o realizezi dintr-un patrat de 10 indoit la 45grade, 3 L de ulei si un filtru de ulei nou.

Mod de realizare:
Daca poti ridica masina pe o rampa este foarte bine daca nu atunci te chinui nitel sa intri sub ea. In scutul motorului este prevazuta o degajare prin care daca bagi mana o sa simti patratul acela (busonul) in care vei baga capatul cheii (in prealabil se scoate busonul de ulei de pe capacul culbutorilor ca sa curga uleiul mai usor) si vei desface dopul. ATENTIE daca motorul este incins se va lasa la racit, uleiul incins te poate oparii pe fata sau pe maini. Dupa ce s-a scurs uleiul din baie desfaci si filtrul de ulei. DACA NU AI CHEIE DE FILTRU poti, foarte usor, sa infasori in jurul acestuia o curea de transmisie si sa incerci sa-l desfiletezi. Apoi mai astepti asa pret de 2 beri ca sa fi sigur ca tot uleiul a curs din motor.
Dupa ce esti sigur ca uleiul s-a scurs te gagi sub masina (iarasi) si montezi la loc (infiletezi) dopul de la baie. Acesta trebuie sa aiba o garnitura (saiba) de cupru, daca lipseste dai o fuga la magazin si o cumperi, e aproape mocca. Dupa ce ai montat dopul treci la montat filtrul. Pe garnitura de cauciuc a acestuia torni putin ulei de motor si te apuci sa-l infiletezi. Dupa ce l-ai strans cat ai putut cu mana libera mai pui peste el cheia sau cureaua de transmisie si mai infiletezi o jumate de tura.
Torni uleiul nou prin gura de alimentare de pe capacul chiuloasei, pui capacul acesteia la loc si gata. Dai o cheie si lasi motorul sa functioneze la ralanti (nu il tura ca n-are ulei de la inceput in rampa) vreo 1minut.
Bafta si spor la treaba.
Daca mai vrei detalii spune.
*




clar si la obiect

o mica intrebare totusi?
ce cantitate de ulei trebuie pus?


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 17 Aug 2005, 10:46
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Daca schimbi si filtrul iti trebuie 3L.Ca sa desfaci busonul de la baia de ulei poti sa folosesti o clanata de usa care are sectiune patrata.Cand schimbi uleiul poti sa schimbi la buson si saiba aia de cupru, pentru a etansa mai bine cand pui la loc.Nu e decat 1leu.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisan
post 17 Aug 2005, 10:46
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 26 July 05




rtulea, e exact ce imi trebuia... o sa dau un print si voi urma step-by-step instructiunile tale

gattoman, merci pt pontu' cu clanta

This post has been edited by crisan: 17 Aug 2005, 10:47


--------------------
Oltcit Club - 8B3312
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 17 Aug 2005, 11:21
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Ptr "gattoman": nu stiu daca merge cu clanta de la usa. Am impresia ca are patratul mai mic, e tare faza sa te apuci sa desfaci clantele prin casa. laugh.gif


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Aug 2005, 11:47
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




O mica rectificare:
Unele bai au buson cu profil patrat ingropat, altele au buson cu cap hexagonal (17 sau 19?) Daca ai hexagon, nu-ti trebuie cheia aia patrata. Eventual, nefiind scump, poti inlocui direct la primul schimb busonul cu unul cu cap hexagonal. Asa scapi de a cumpara cheia aia, de "rotunjirea" profilului lui sau al cheii, etc. Te uiti cind il cumperi sa aiba saiba de Cu si dopuletul magnetic.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2024 - 23:02
Forum Renault