Schimb ulei
Schimb ulei
crisan |
17 Aug 2005, 09:52
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 26 July 05 |
|
||
--------------------
Oltcit
Club
- 8B3312
|
|||
gattoman |
17 Aug 2005, 10:19
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- |
Sal.In primul rand uleiurile daca sunt de firme diferite nu se amesteca niciodata, chiar daca au aceeasi indici dar nu au aceeasi compozitie.La schimbul de ulei se schimba si filtrul de ulei.Pentru a scoate uleiul din motor trebuie sa desfaci busonul din baie, iti trebuie cheie speciala.Pentru a desface filtrul la fel iti trebuie cheie speciala.Spor la munca.
|
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
argon |
17 Aug 2005, 10:25
Post
#3
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
10 000 km e cam mult la O berlina...nu ai mentionat daca e Dacie sau nu...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
rtulea |
17 Aug 2005, 10:33
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) |
Sa nu speriem omul asa tare. Operatia de schimbare a uleiului este pe cat ne utila pe atat de usoara. Ai nevoie de un vas de colectare, de preferinta o tava care sa poata cuprinde un volum de 3L, o cheie facuta sau cumparata; poti sa o realizezi dintr-un patrat de 10 indoit la 45grade, 3 L de ulei si un filtru de ulei nou.
Mod de realizare: Daca poti ridica masina pe o rampa este foarte bine daca nu atunci te chinui nitel sa intri sub ea. In scutul motorului este prevazuta o degajare prin care daca bagi mana o sa simti patratul acela (busonul) in care vei baga capatul cheii (in prealabil se scoate busonul de ulei de pe capacul culbutorilor ca sa curga uleiul mai usor) si vei desface dopul. ATENTIE daca motorul este incins se va lasa la racit, uleiul incins te poate oparii pe fata sau pe maini. Dupa ce s-a scurs uleiul din baie desfaci si filtrul de ulei. DACA NU AI CHEIE DE FILTRU poti, foarte usor, sa infasori in jurul acestuia o curea de transmisie si sa incerci sa-l desfiletezi. Apoi mai astepti asa pret de 2 beri ca sa fi sigur ca tot uleiul a curs din motor. Dupa ce esti sigur ca uleiul s-a scurs te gagi sub masina (iarasi) si montezi la loc (infiletezi) dopul de la baie. Acesta trebuie sa aiba o garnitura (saiba) de cupru, daca lipseste dai o fuga la magazin si o cumperi, e aproape mocca. Dupa ce ai montat dopul treci la montat filtrul. Pe garnitura de cauciuc a acestuia torni putin ulei de motor si te apuci sa-l infiletezi. Dupa ce l-ai strans cat ai putut cu mana libera mai pui peste el cheia sau cureaua de transmisie si mai infiletezi o jumate de tura. Torni uleiul nou prin gura de alimentare de pe capacul chiuloasei, pui capacul acesteia la loc si gata. Dai o cheie si lasi motorul sa functioneze la ralanti (nu il tura ca n-are ulei de la inceput in rampa) vreo 1minut. Bafta si spor la treaba. Daca mai vrei detalii spune. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
tarzy |
17 Aug 2005, 10:39
Post
#5
|
aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti |
QUOTE(rtulea @ 17 Aug 2005, 10:33) Sa nu speriem omul asa tare. Operatia de schimbare a uleiului este pe cat ne utila pe atat de usoara. Ai nevoie de un vas de colectare, de preferinta o tava care sa poata cuprinde un volum de 3L, o cheie facuta sau cumparata; poti sa o realizezi dintr-un patrat de 10 indoit la 45grade, 3 L de ulei si un filtru de ulei nou. Mod de realizare: Daca poti ridica masina pe o rampa este foarte bine daca nu atunci te chinui nitel sa intri sub ea. In scutul motorului este prevazuta o degajare prin care daca bagi mana o sa simti patratul acela (busonul) in care vei baga capatul cheii (in prealabil se scoate busonul de ulei de pe capacul culbutorilor ca sa curga uleiul mai usor) si vei desface dopul. ATENTIE daca motorul este incins se va lasa la racit, uleiul incins te poate oparii pe fata sau pe maini. Dupa ce s-a scurs uleiul din baie desfaci si filtrul de ulei. DACA NU AI CHEIE DE FILTRU poti, foarte usor, sa infasori in jurul acestuia o curea de transmisie si sa incerci sa-l desfiletezi. Apoi mai astepti asa pret de 2 beri ca sa fi sigur ca tot uleiul a curs din motor. Dupa ce esti sigur ca uleiul s-a scurs te gagi sub masina (iarasi) si montezi la loc (infiletezi) dopul de la baie. Acesta trebuie sa aiba o garnitura (saiba) de cupru, daca lipseste dai o fuga la magazin si o cumperi, e aproape mocca. Dupa ce ai montat dopul treci la montat filtrul. Pe garnitura de cauciuc a acestuia torni putin ulei de motor si te apuci sa-l infiletezi. Dupa ce l-ai strans cat ai putut cu mana libera mai pui peste el cheia sau cureaua de transmisie si mai infiletezi o jumate de tura. Torni uleiul nou prin gura de alimentare de pe capacul chiuloasei, pui capacul acesteia la loc si gata. Dai o cheie si lasi motorul sa functioneze la ralanti (nu il tura ca n-are ulei de la inceput in rampa) vreo 1minut. Bafta si spor la treaba. Daca mai vrei detalii spune. clar si la obiect o mica intrebare totusi? ce cantitate de ulei trebuie pus? |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
gattoman |
17 Aug 2005, 10:46
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- |
Daca schimbi si filtrul iti trebuie 3L.Ca sa desfaci busonul de la baia de ulei poti sa folosesti o clanata de usa care are sectiune patrata.Cand schimbi uleiul poti sa schimbi la buson si saiba aia de cupru, pentru a etansa mai bine cand pui la loc.Nu e decat 1leu.
|
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
crisan |
17 Aug 2005, 10:46
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 26 July 05 |
rtulea, e exact ce imi trebuia... o sa dau un print si voi urma step-by-step instructiunile tale
gattoman, merci pt pontu' cu clanta This post has been edited by crisan: 17 Aug 2005, 10:47 |
--------------------
Oltcit
Club
- 8B3312
|
|
rtulea |
17 Aug 2005, 11:21
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) |
Ptr "gattoman": nu stiu daca merge cu clanta de la usa. Am impresia ca are patratul mai mic, e tare faza sa te apuci sa desfaci clantele prin casa.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
diaconuliviu |
17 Aug 2005, 11:47
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
O mica rectificare:
Unele bai au buson cu profil patrat ingropat, altele au buson cu cap hexagonal (17 sau 19?) Daca ai hexagon, nu-ti trebuie cheia aia patrata. Eventual, nefiind scump, poti inlocui direct la primul schimb busonul cu unul cu cap hexagonal. Asa scapi de a cumpara cheia aia, de "rotunjirea" profilului lui sau al cheii, etc. Te uiti cind il cumperi sa aiba saiba de Cu si dopuletul magnetic. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2024 - 23:02 |