DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dilema..., legata de turatie...

chichi
post 16 Aug 2005, 07:48
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




Ieri cand am fost la ITP, la teste mi-a iesit o turatie de 1200 rpm la relanti, in timp ce turometrul imi indica 800. Plecand de la ideea ca nu minte calculatorul si ca este defect turometrul meu, am reglat turatia la 800 rpm conform calculatorului, adica respectiv 400 rpm pe turometrul meu...

Cu toate acestea, desi acesta ar fi regimul optim de functionare la relanti (800 rpm), observ ca la viteza foarte mica, in panta sau la urcarea pe o bordura, se intrerupe functionarea motorului, iar spre a preintampina acest lucru trebuie sa apas mai mult pe aceleratie. Evident ca sunt situatii in care nu se poate aplica acest stil de mers (in aglomeratie, de exemplu)... Inainte de acest reglaj, masina se comporta exceptional la viteze reduse si nu am avut absolut nici o problema de acest gen...

Ce optiuni as avea?... Sa reglez turatia la relanti la 1200 rpm (dupa calculator) sau mai exista si alte variante prin care sa elimin definitiv instabilitatea in functionarea motorului?... smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 16 Aug 2005, 08:37
Post #2


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Pai mie imi suna normal smile.gif

Adica tu ai vrea cand mergi foarte incet sa nu dea motoru sa se opreasca ? Te cred si eu, la 1200 cu cat te-ai invatat, el era deja putin accelerat si tragea putin la viteze mici, acuma trebuie sa compensezi tu din pedala. Se in functie de cat de lent vrei, tre sa joci putin din ambreiaj (sa patineze putin) daca vrei sa te misti chiar incet.

Dar o sa sesizezi ca ti-a scazut consumul de benzina, sfatul meu e s-o lasi la 8-900, atentie o vreme la plecarea de pe loc ca motorul nemaifiind turat la 1200 trebuie sa calci mai tare acceleratia si daca nu esti invatat risti sa moara motorul..

Eu conduc la 900 si e super ok..


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Aug 2005, 09:02
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




400 ala pe turometrul tau l-ai gindit tu? sau ai reglat pe calculatorul lor 800 care devine 400? Turometrul original poate avea abateri destul de mari..
Acuma, la 400 al tau, mersul e rotund si stabil?
Daca nu, ii cureti carburator, reglezi aprindere, supape..ca la carte..

Auzisem ca uneori se mai decalibreaza si turometrul de la RAR..deci, mai intii masoara turatia inca o data cu un turometru bun.

This post has been edited by diaconuliviu: 16 Aug 2005, 09:02


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 16 Aug 2005, 09:42
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




QUOTE(diaconuliviu @ 16 Aug 2005, 10:02)
400 ala pe turometrul tau l-ai gindit tu? sau ai reglat pe calculatorul lor 800 care devine 400? Turometrul original poate avea abateri destul de mari..
Acuma, la 400 al tau, mersul e rotund si stabil?
Daca nu, ii cureti carburator, reglezi aprindere, supape..ca la carte..

Auzisem ca uneori se mai decalibreaza si turometrul de la RAR..deci, mai intii masoara turatia inca o data cu un turometru bun.
*



Calculatorul lor indica 800 rpm, iar al meu 400 rpm... M-am gandit ca turometrul meu indica prost.

Si totusi, la noua turatie imi vine greu sa urc masina pe bordura la o viteza in stil de limuzina, adica foarte incet, deoarece motorul are tendinta sa se opreasca, ceea ce nu stiu daca chiar este firesc si normal... Daca o alta masina poate fara probleme sa execute o asemenea manevra fara sa i se opreasca motorul, de ce n-ar putea sa o faca si Berlina mea?...

Mentionez ca eu aveam si un consum destul de mare: (34 litri in 340 km in afara - cu respectarea limitei de viteza in localitati de 50 km/h), iar sugestia tipului de la ITP a fost legata de reglarea turatiei... Inainte de ITP am inlocuit bujii si platina, deci aprinderea este excelenta, la cheie. Carburatorul a fost curatat acum o luna. Care este treaba cu supapele, ca nu stiu despre ce este vorba?... huh.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 16 Aug 2005, 10:03
Post #5


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




Turometrul tau e probabil imprecis (ma rog... e varza smile.gif ). Daca stand pe loc, cu motorul cald, fara sa accelerezi, debreiat, motorul merge "rotund", e ok. Ca sa urci borduri cu viteza mica sau sa mergi incet-incet, trebuie sa mergi cu ambreiajul patinat.


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 16 Aug 2005, 10:14
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




QUOTE(ovidiusoft @ 16 Aug 2005, 11:03)
Turometrul tau e probabil imprecis (ma rog... e varza smile.gif ). Daca stand pe loc, cu motorul cald, fara sa accelerezi, debreiat, motorul merge "rotund", e ok. Ca sa urci borduri cu viteza mica sau sa mergi incet-incet, trebuie sa mergi cu ambreiajul patinat.
*



Binenteles ca urc bordura cu ambreiajul patinat... dar tot se opreste. Ideea este ca trebuie sa accelerez mai intens ca sa evit oprirea motorului, decat o faceam inainte, cand abia de atingeam pedala... smile.gif

This post has been edited by chichi: 16 Aug 2005, 10:17


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 16 Aug 2005, 10:32
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




Am si eu o intrebare legata tot de turometre:
Mi-am luat si eu unul din targ mai demult din acelea cu doua ace (al doilea e rosu si il misti manual ca la ceasurile de masa alea vechi), problema este ca in spate are un buton(comutator) care se misca in plan orizontal si care daca il misc sa zicem de pe normal imi scate turatia cam cu 900rot(nu la motor propriu-zis) ci arata mai putin.
Stie cineva pentru ce o fi?


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Aug 2005, 11:14
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(aly @ 16 Aug 2005, 10:32)
[...]imi scate turatia cam cu 900rot(nu la motor propriu-zis) ci arata mai putin.
Stie cineva pentru ce o fi?
*


La orice turatie scade cu 900? sau ai vazut tu ca la 1800 scade la 900?
Trebuie verificat: Pot fi 3 situatii
1. comuta intre 2 timpi si 4 timpi - adica poate fi folosit si la Trabant.
2. comuta o scala de 0-2000 pentru marirea rezolutiei.
3. comuta intre aprindere clasica si electronica (acel caz in care platina da impuls de 5-6 V si nu de 200 V ca la clasic)
Si sa nu scrieti ca pe clasic is 12 V.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 16 Aug 2005, 12:26
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




QUOTE(diaconuliviu @ 16 Aug 2005, 11:14)
La orice turatie scade cu 900? sau ai vazut tu ca la 1800 scade la 900?
Trebuie verificat: Pot fi 3 situatii
1. comuta intre 2 timpi si 4 timpi - adica poate fi folosit si la Trabant.
2. comuta o scala de 0-2000 pentru marirea rezolutiei.
3. comuta intre aprindere clasica si electronica (acel caz in care platina da impuls de 5-6 V si nu de 200 V ca la clasic)
Si sa nu scrieti ca pe clasic is 12 V.
*



Da, la orice turatie.
Acum o ora mi-am montat si eu aprindere de Tg Mures si e la fel deci pct. 3 cade.
(nu ma deranjeaza ca il tin pe normal ca sa zic asa dar voiam sa stiu pt cultura mea generala).

This post has been edited by aly: 16 Aug 2005, 12:31


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Aug 2005, 07:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(aly @ 16 Aug 2005, 12:26)
[..]
Acum o ora mi-am montat si eu aprindere de Tg Mures si e la fel deci pct. 3 cade.
[...]
*


NU CADE; la aprinderea de TgMures ca si Malvina turometrul se leaga tot la "- bobina", deci tot pe tensiune de impuls mare.
La CDI-alea gen "nea Ion" turometrul se leaga la platina.
Deci, daca acel comutator e limitator de tensiune Uvv poti arde turometrul pe pozitia asa zis normala.

Acuma te mai intreb: pe pozitia ta normala, turatia e indicata bine? si scade pe pozitia cealalta? Adica, daca ai relanti reglat la 900, pe poz. cealalta scade turatia la "0"?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aly
post 17 Aug 2005, 08:07
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 7 January 05
From: Iasi




Sincer la relanti nu am verificat(verificasem doar in sarcina, cand de la 70km/h intr-a patra aveam 2500 ture iar dupa actionarea acelui buton mai mult din greseala ca imi fuguse bricheta pe dupa el turatia a scazut pe la 1600).
Acum dupa ce am vazut postul tau am tras o fuga la masina si iata ce am observat turand-o pe loc:
la relanti scade de la 900 la 500 iar pe masura ce accelezez diferenta se mareste la 3000 de ture deja scade la 2000(mai mult nu i-am dat).
Ce parere ai?


--------------------
Dacia 1310 tlx - is-xx-yy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Aug 2005, 09:18
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(aly @ 17 Aug 2005, 08:07)
Sincer la relanti nu am verificat(verificasem doar in sarcina, cand de la 70km/h intr-a patra aveam 2500 ture iar dupa actionarea acelui buton mai mult din greseala ca imi fuguse bricheta pe dupa el turatia a scazut pe la 1600).
Acum dupa ce am vazut postul tau am tras o fuga la masina si iata ce am observat turand-o pe loc:
la relanti scade de la 900 la 500 iar pe masura ce accelezez diferenta se mareste la 3000 de ture deja scade la 2000(mai mult nu i-am dat).
Ce parere ai?
*


Adica eu zic cum ca acel buton e de 2t/4t si ca e prost calibrat


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 Aug 2005, 13:55
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




chichi daca tu nu te pricepi, pune pe cineva mai cu experienta in dacii sa asculte motorul. Iti va spune daca are 400 sau 1200 rpm.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chichi
post 19 Aug 2005, 07:07
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 28 December 04
From: Braila




QUOTE(cristidb @ 17 Aug 2005, 14:55)
chichi  daca tu nu te pricepi, pune pe cineva mai cu experienta in dacii sa asculte motorul. Iti va spune daca are 400 sau 1200 rpm.
*



Dupa cum am mai spus, la ITP mi-au masurat turatia la relanti pe calculator si era la 800 rpm, dupa ultimele reglaje facute, desi turometrul meu indica numai 400 rpm. Imi vine greu sa pun la indoiala calculatorul, asa ca nu contest veridicitatea masuratorii facute, dar dilema mea consta in faptul ca desi masina este reglata optim, functionarea ei lasa de dorit, deoarece se opreste in sarcina la viteze mici (a-I-a, a-II-a), atunci cand urc o panta sau o bordura de exemplu, iar pentru a nu mi se opri motorul, sunt nevoit sa apas mai mult acceleratia si sa o turez. Inainte de reglaje, abia atingeam pedala si puteam sa ma deplasez la viteza unui cortegiu funerar de exemplu smile.gif fara sa fiu nevoit sa merg cu motorul turat... Deci, daca reglajele sunt bune, atunci care ar putea fi cauza problemelor mele?...

Un tip de la servici mi-a spus ca s-ar putea sa fiu nevoit sa segmentez motorul. ohmy.gif Mi se pare o solutie hazardata si deplasata; cred ca ar trebui sa existe mai multe simptome care sa duca la o asemenea decizie... wink.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.2V 2012 - BR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Aug 2005, 07:21
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(chichi @ 19 Aug 2005, 07:07)
Un tip de la servici mi-a spus ca s-ar putea sa fiu nevoit sa segmentez motorul. ohmy.gif Mi se pare o solutie hazardata si deplasata; cred ca ar trebui sa existe mai multe simptome care sa duca la o asemenea decizie... wink.gif
*



Orice mecanic roman o sa iti spuna ca trebuie segmentat motorul..de preferat se si recomanda , ca sa vi la ei....ei atata stiu sa recomande, ca de acolo vine malaiul.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
69er
post 19 Aug 2005, 09:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 20 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(aly @ 17 Aug 2005, 09:07)
Sincer la relanti nu am verificat(verificasem doar in sarcina, cand de la 70km/h intr-a patra aveam 2500 ture iar dupa actionarea acelui buton mai mult din greseala ca imi fuguse bricheta pe dupa el turatia a scazut pe la 1600).
Acum dupa ce am vazut postul tau am tras o fuga la masina si iata ce am observat turand-o pe loc:
la relanti scade de la 900 la 500 iar pe masura ce accelezez diferenta se mareste la 3000 de ture deja scade la 2000(mai mult nu i-am dat).
Ce parere ai?
*



Acel comutator de care mentionai tu schimba calibrarea trometrului pentru numarul de cilindri al motorului (4 cilindri/6 cil/8 cil). Am eu un asemenea turometru si practic, selectand setarea pentru un numar diferit de cilindri vei avea afisate turatii complet diferite.


--------------------
Dacia 1300 - B 01 HOY
Dacia 1300 Standard 1289 cmc, 40KW, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2025 - 01:08
Forum Renault