Romanasii tropa-tropa, cu berlina in Europa -part 2, Reloaded,part deux/bortsett från två/bortsett frato
![]() ![]() ![]() |
Romanasii tropa-tropa, cu berlina in Europa -part 2, Reloaded,part deux/bortsett från två/bortsett frato
STORMTROOPER |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|||
catalinSV |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Per Pedes Group: Members Posts: 516 Joined: 22 December 10 From: Orasul cu 3 semafoare ![]() |
Frumos episodul 1...l-am citit in graba...dar l-am citit....apropo..ai fost singur?nu ai avut pe nimeni in dreapta?
Stima. |
--------------------
Ex:Renault
Clio
1995
- SV 09 AWY Mersul pe jos face piciorul frumos.
|
|
sechi |
![]()
Post
#3
|
![]() pasionat si afacerist Group: Members Posts: 1.757 Joined: 20 February 05 From: Craiova ![]() |
Felicitari Dragos!
A fost extraordinara expedita ta! Mi-a placut si cum e descrisa si cum e ilustrata. |
--------------------
Fiat
Punto
1995
- DJ 10 SEC
|
|
cdadan |
![]()
Post
#4
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Asteptam episodul urmator.
![]() |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
IntensBurnE |
![]()
Post
#5
|
![]() low-ride member Group: Members Posts: 228 Joined: 12 April 10 From: Oradea ![]() |
Felicitari !! si asteptam partea a 2-a cu pozele de la intalnire
![]() |
--------------------
dacia
berlina **1310
1984
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@catalinSV pina pe 23.07.2012 la aeroportul Beauvais - Tille nu am avut copilot.
@sechi&@IntensBurnE - multumesc frumos Pina la postarea episodului 2 o sa mai dureze un pic pentru ca plec din Bucuresti in interes de serviciu vre-o 2 saptamini. M-a bucur ca v-a placut. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
CLAUDIUS.C |
![]()
Post
#7
|
![]() CUSURUL MEU E CA MA INDRAGOSTESC DE FIARE Group: Members Posts: 138 Joined: 17 July 11 From: BRASOV ![]() |
Felicitari! Frumoasa calatoria.
|
--------------------
DACIA
1300
1978
- BV-01-KKX .
|
|
marian_6963 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 5 May 12 From: Tarnaveni/Mures ![]() |
Felicitari! La cat mai multe plimbari la fel de interesante si frumoase!
|
--------------------
Dacia
Dedicatie/ 1300
2001/ 1980
- MS-08-XSW / 80-UAP Imi plac masinile, dar viata mea si tot ce e bun in viata asta scurta se reduce la cei doi copii ai mei! Nimic nu se compara cu ei!
|
|
cipri20 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 19 May 04 From: Baia Mare ![]() |
De 3 ori am citit deja "vre-o"...
|
--------------------
VW
1200
1970
|
|
testike |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Corect se spune: de vre-o 3 ori am citit deja.
Frumoasa calatoria. Mi-e dor de Dacia mea veche 1300 ![]() Cred ca si acum o tineam daca nu era busita... This post has been edited by testike: 18 Aug 2012, 13:08 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
77licu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.130 Joined: 28 December 07 From: Bacau ![]() |
Bravo!
Aşteptăm continuarea. |
--------------------
Dacia
MCV
.
- BC
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#12
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Mulţumesc pentru timpul acordat! Jurnalul de călătorie este o plăcere! Îmi pare bine că nu s-a renunţat la el din varii motive şi că a prins viaţă, alături de cel din 2009. Felicitări încă o dată!
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4×4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#13
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ei si a venit si dimineata zilei de 21.07.2012, ziua pentru care am batut atitia kilometri. Bineinteles ca peste noapte nu am avut stare si dimineata m-am trezit iar cu noaptea in cap. Am coborit la masina inainte sa se deschida la salonul de mic dejun si m-am apucat sa spal geamurile si sa lustruiesc croamele masinutei, ca doar nu se cuvenea sa se prezinte domnisoara Cristinica la intilnirea cu rudele mai mari si mai fortoase nespalata si putin.
Am terminat si aceasta operatiune si m-am apucat sa iau micul dejun, unde am avut parte de o alta supriza, nu prea placuta. Micul dejun se compunea din 3 croisante+2 mini-baghete+4 cubulete de gem+2 cubulete de unt+2 ceaiuri. Va dati seama ca pentru unul ca mine este cam „subtire” in conditiile in care eu sunt obisnuit cu un mic dejun copios dar pina dupa amiaza pe la 5-6-7 cind ajung eu acasa nu mai maninc nimic ci doar beau apa. In fine am terminat si mi-am luat babuta la plimbare, dar nu mai inainte de a avea o mica discutie cu patroana hotelului cu privire la Reuniunea R12 din localitate. Am ajuns cu bine la locul de intilnire, dar oricit mi-am propus sa ajung printre primii tot am intirziat, asa ca la momentul ajungerii mele acolo, deja erau oamenii strinsi. Z1.jpg Z2.jpg Z3.jpg Z4.jpg Va dati seama, alta runda de examinare a masinii interior-exterior, de data asta pe lumina, oameni cunoscatori de nu s-au luat si de minerele de la usi, de plafoniere, de bara fata/bara spate- ca de ce e cu cauciuc si nu e dintr-o singura bucata ca la ei, ca bine m-am gindit sa-i pun ELV, ca farurile seamana cu cele Cibie pentru R12 de Spania, ca jantele seamana cu cele de R20, si alte discutii care au mai durat cam 45 de min pina au ajuns Danut si Remus. Z14.jpg Z15.jpg 4 Sep 2012, 22:07: Intre timp ceilalti participanti au trecut la diverse reglaje si alte operatiuni, se schimbau rotile, se regla avansul, se verificau platinile, uleiul, lichidul de racire, lichidul de frina si toate cele ce tin de buna functionare a masinii. Unul dintre participanti era venit cu o punte de R12 de rezerva la el. Z26.jpg Z5.jpg Z6.jpg Z7.jpg Z8.jpg Z9.jpg Z10.jpg Z11.jpg Z16.jpg Z18.jpg Z19.jpg Z20.jpg Z21.jpg Z22.jpg Vremea tinea cu noi, dupa ploaia pe care o indurasem in ziua anterioara pe drum, dimineata se arata insorita si calduroasa cu ceva norisori inofensivi pe cer tocmai buna pentru un asemenea eveniment. Al de Sus tinea cu noi, ca eram catolici, ortodoxi, protestanti, reformati, nu conta. Intre timp toata suflarea s-a strins si s-au stabilit regulile pentru tururile de pista, in serii de cite 6 masini cite 15 min fiecare. Cei care nu ne dam cu masina pe circuit sa ne facem rost de cite o casca si avem locuri pe post de copilot linga cei de pe pista. 4 Sep 2012, 22:07: Acestea fiind zise s-a trecut la treaba, sa te tii maica scrisnet de roti, derapaje si miros de cauciuc incins, motoare turate si miros de ulei ars, si cite altele asemenea. Z12.jpg Z13.jpg Z17.jpg Z23.jpg Z24.jpg Z25.jpg La prima tura mi-a venit rindul sa ma dau cu Denis in Renault-ul lui 12TL din 69. Toata lumea zicea ca sunt nebun ca merg cu el, ei maica si sa-l fi vazut pe pista, dar problema abia aici apare, ca nici nu am facut noi un tur de pista complet ca s-a si fluturat steagul rosu. Unul dintre cele 2 R12G galbene a testat rezistenta panourilor de siguranta de pe marginea pistei cu aripa fata dreapta. Rezultatul se vede in poze. Masinuta a fost tractata in afara pistei si a aparut un tip cu o geanta de scule si a inceput sa bocaneasca la aripa si fusta fata cu simt de raspundere. Pina la sfirsitul zilei masinuta era din nou apta pentru ture de pista. Acesta era rostul asigurarii suplimentare pentru accident pe circuit. B1.jpg B2.jpg B3.jpg B4.jpg B5.jpg S-a rezolvat si aceasta problemuta si s-a purces la ture de pista. Sa te tii maica balans in masina de pe stinga pe dreapta, frinari bruste la intrarea in curbe urmate de accelerari la podea care te lipeau de scaun la iesirea din curba si tot asa cam 15 minute, si in tot acest timp lumea era vesela si facea bezele de pe margine. M-am dat jos din masina dupa cele 15 min, si parca tot nu era destul, parca mai vroiam ceva. In juma de ora mi-am gasit loc de copilor intr-un R12G albastru de la mama lui, ceva de vis. Daca tura anterioara mi s-a parut ceva super, aici aveam sa dau de nebunie curata. Peste 100 HP de forta bruta care te lipes de scaun de la prima apasare de pedala. L-am rugat pe Remus sa faca o mica descriere in cuvinte a senzatiei, a incercat el ceva, dar este destul de departe de realitate, asta si pentru ca limbajul/cuvintele sunt destul de limitate in a ilustra realitatea. Nu stiu citi dintre voi le aveti cu muzica clasica, simfonica si cea rock, dar ca sa incerc sa va dau o sugestie de cum era, incercati asta: Imaginati-va o simfonie de Bethoven care in loc sa fie cintata la vioara, violoncel, contrabas si pian, este cintata pe 25 de chitari electrice cu distors si pedala de efecte, la care adaugam inca vre-o 10 chitari bas cu aceleasi anexe, 15 sintetizatoare+10 tobe mari+4 clopote de biserica din acelea de bronz, si asta ar fi o palida descriere. Am coborit dupa 15 min transpirat fleasca dar fericit dincolo de a se putea descrie in cuvinte. 4 Sep 2012, 22:08: Pe la 12.00 s-a facut o pauza si toate masinutele au fost aliniate pentru poza de grup. B5.jpg F2.jpg F3.jpg F4.jpg F5.jpg F6.jpg F7.jpg F8.jpg F9.jpg F10.jpg F11.jpg F12.jpg S-a facut o pauza pina pe la 3 si ostilitatile au reinceput, de data asta si mai zgomotos si cu mai mult ambit, de parca toata lumea vroia sa demonstreze ceva, ca masina lui este mai buna decit a celuilalt. Ca masura organizatorica s-a stabilit ca dimineata sa participe la curse amatorii si dupa amiaza profesionistii, dar sincer sa fiu nu am vazut nici o diferenta intre ei. Intre timp intr-o camaruta de la standuri un fotograf derula pe un calculator pozele facute in acea dimineata. Pe la ora 6 s-a terminat distractia pe circuit, urma paranghelia din camping, care si aia a durat pina pe la 12 noaptea, pentru mine, ca eram rupt de oboseala. Baietii si-au adunat toate mesele si scaunele, ba ne-au facut si noua loc (mie, Danut&nevasta si Remus) si s-a trecut la discutiile de la gura focului. Unui tip din Spania i s-a decernat premiul pentru fidelitate, mie si lui Danut premiul pentru deplasarea facuta sa fim prezenti la intilnirea lor si lui Remus premiu pentru masinuta lui speciala. M-am retras pe la 12 pentru ca a doua zi urma plimbarea cu road-book-ul in fata. 4 Sep 2012, 22:08: Dimineata zilei de duminica a semanat cu cea din ziua precedenta, mai ales in ceea ce priveste micul dejun. Dupa asta m-am deplasat la benzinarie si pe urma in camping unde baietii deja pregateau masinile pentru plimbare. Vre-o 2 au refuzat sa porneasca. Una a fost remediata rapid, problema era de la capacul delco-ului, in schimb cea de-a doua nu vroiam neam sa porneasca. Dupa jumatate de ora de probme, s-a dat de capat problemei, uleiul era sublim dar lipsea cu desavirsire, asa ca s-au pus urgent 3 litri de ulei si eram gata de plecare. Planul era urmatorul: O plimbare de agrement/voie pe o distanta de aproximativ 60 km de la campingul Geroges Sand din La Chatre pina la Eguzon si retur. Startul urmind sa fie dat din fata fostului sediu al pompierilor din La Chatre. Cum eu nu aveam copilot care sa-mi citeasca instructiunile am pornit pe urmele lui Denis pina la locul de intilnire. Acolo suprizi, noi eram primii, asta dupa ce din camping am plecat ultimii, deci si cei care aveau copilot aveau probleme de orientare. Dupa vre-o 15 au mai aparut vre-o 3-4 masini, asa ca vazind Denis ca lumea s-a cam ratacit de la plecare a pus mina pe telefon si le-a spus exact unde sa vina. ZZ2.jpg In maxim 20 de min toate amsinile erau aliniate si s-a plecat in caravana. Sa vezi maica ce priveliste era sa vezi atitea Renault-uri 12 aliniate frumos defilind prin zonele rurale ale Frantei, si cu 2 Dacii la mijloc, ceva de vis. Zz3.jpg S-a facut o oprire după vre-o 30 de minute de mers Zz6.jpg ZZ5.jpg ZZ4.jpg dupa care ne-am pus din nou in miscare pina la lacul Eguzon, unde s-a facut o oprire de vre-o 20 de min. ZZ10.jpg Zz9.jpg Zz11.jpg ZZ8.jpg ZZ7.jpg 4 Sep 2012, 22:09: Aici unii au ramas la o friptura si un suc deah era ora prinzului, iar 6, printre care si Cristinica, au facut drumul inapoi catre La Chatre, cu orpire la Barajul Eguzon-Belvedere Au Pied du Barrage, unde toata lumea se uita la Daciuta si nu la Renaulturi. ZZ1.jpg ZZ14.jpg Zz15.jpg ZZ13.jpg ZZ12.jpg Pe drumul inapoi am trecut prin diferite localitati prin care lumea organizazse diverse „garaje sale”, adica fiecare scotea ce troace&vechituri avea prin pivnita/debara/garaj si le vindea la poarta. Claxoane, bezele, aplauze – semn ca R12 era in continuare o masina iubita in Franta. Ei si am ajuns la momentul in care din interpretarea perfecta a indicatiilor din road-book s-a ajuns la ratacirea drumului si ajusesem intr-un moment sa nu mai stim in ce directie sa o apucam. Pasamite drumul de pe harta nu prea coincidea cu drumul din realitate. Moment in care domnul Denis, ca sa nu mai pierdem timpul ma intreaba daca am luat GPS-ul cu mine, iar la raspunsul afirmativ, imi face semn sa trec in fata si sa-i conduc pina la camping, si uite asa a ajuns o Dacie sa conduca Renaultu-rile 12 inapoi la destinatie. Am ajuns pe la 3 si cam asta a fost. Mi-am luat la revedere de la baieti, cei care mai erau acolo, si nu au plecat de dimineata si m-am dus sa mainc si eu ceva si sa ma odihnesc vre-o ora. Dupa amiaza de pa 5 si jumatate am iesit si eu la o plimbare prin oras/comuna ce o fi fost el. Era curat, cladirile nu m-au dat pe spate dar orice forma de viata trebuia cautata cu asiduitate, era pustiu. Nu tu terase deschise, nu tu magazine de suveniruri nu tu nimic. Am mai facut citeva poze si m-am intors in camera sa-mi fac bagajul pentru a doua zi. Intr-un fel eram bucuros ca am reusit sa-mi implinesc prima parte a visului intr-un fel eram si trist ca a durat asa putin. Vorba lui Murphi: Ce iti place, ori ingrasa, ori dureaza prea putin ori e ilegal Oras1.jpg Oras2.jpg Oras3.jpg Oras4.jpg Oras5.jpg Oras6.jpg Oras7.jpg Oras8.jpg Oras9.jpg 4 Sep 2012, 22:09: Oras10.jpg Oras11.jpg Oras12.jpg Oras13.jpg Oras14.jpg Oras15.jpg Oras16.jpg Oras17.jpg P.s. Domnul Remus Azoitei cunoscut membrilor acestui forum sub pseudonimul remusro, este rugat sa explice cum este cu urmatoarea afirmatie: QUOTE(remusro @ 8 Mar 2012, 14:57) Va fi foarte interesanta calatoria! 5000 km pe calduri de mori, in 4 viteze. Dar viata merita traita pentru momente din astea! ![]() Continuarea in episodul urmator/ skal videreføres/ att fortsätta/ à poursuivre This post has been edited by STORMTROOPER: 4 Sep 2012, 21:09 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Tu stiu ca te descurci cu franceza, dar eu o urasc cu dedicatie, asa ca-s curios de-un lucru. Au fost la intalnire si participanti care stiau doar engleza?
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#15
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Danut&Remus erau vorbitori de engleza, iar echipajul din Spania vorbea numai spaniola.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
77licu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.130 Joined: 28 December 07 From: Bacau ![]() |
Felicitări pentru premiul primit.
Aşteptăm continuarea. |
--------------------
Dacia
MCV
.
- BC
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Felicitari participantilor din Romania!
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#18
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Luni 23.07.2012 tot dis de dimineata mi-am facut bagajul si le-am carat la masina.Micul dejun a fost luat in viteza maxima si m-am dus la benzinarie sa fac plinul. Au si francezii astia un sistem de a face plinul de te da pe spinare, mai ales caind pompele merg pe automat. Te duci la pompa, bagi cardrul-pin-ul scoti card-ul si pe urma alimentezi. Bineinteles ca nu m-am prins din prima dar noroc cu o doamna draguta care mi-a dat o mina de ajutor.Astea fiind zise am luat drumul aeroportului Beauvais- Tille care se afla in nordul Parisului, la doar 50 km de capitala Frantei. Bineinteles debifat autostrazile si setat drumul cel mai usor spre punctul tinta. La intrarea in Orleans am facut o pauza pentru toaleta moment in care am scapat telefonl pe jos. L-am verifica un rateu, am vazut ca merge nu i-am mai acordat nici o atentie. La momentul care am terminat de pus benzina prietena tcmai se urcase in avion, si pe la 13.00 urma sa aterizeze, deci eram in grafic, nu era decit 10.45. Bineinteles ca Joiana a mai dat un rateu, in loc sa ma scoata pe soseaua de centura a orasului m-a baga prin oras. Cu aceasta ocazia am constat ca la francezi nu exista conceptul se semafoare sincronizate si acestea sunt plasate la fiecare 200 m pentru orice intersectie. Deci am pierdut destul timp sa trec de acest oras. Am iesit din nou pe un drum expres cu directia Paris.
La Paris aceeasi distractie, Joiana in loc sa ma scoata pe soseaua de centura m-a baga iar prin centru capitalei.Aici aceeasi „placere nebuna” numai ca mult mai urata situatia. Intre timp afara temperatura ajunsese pe la 40 de grade celsius, si cum se mergea pe acolo, mai mult stind, eu deja ajunsesem lac de apa, parca eram fintina arteziana.Si la Paris circulatia este cam la fel ca in bucuresti, numai ca probleme lor sunt la o scara ceva mai mare decit pe dulcele plai Dimbovitean. Scuteristi cit incape, de aia care nu stiu ce e aia semnalizare sau asigurare, taxiuri care introrc pe linia continua, in fata Palatului de Justitie, pietoni care traversau soseaua pe unde apucau samd.Ghiveci total si mi-a luat cam 80 de minute sa traverseze aceasta nebunie. Intr-un final apoteotic am trecut si de aceasta incercare si am luat drumul aeroportului. Cind sa ajung scot mobilul sa-mi sun prietena, constat ca era mort. Il dau de 2 ori cu capul de volan si isi revine. Deja era ora 15.40 si prietena tot incercase sa ma sune si sa-mi trimita mesaje numai ca nu primea nici un raspuns din partea mea si a inceput sa se ingrijoreze. Intr-un final am luat-o si pe ea, facut pauza de 10 min pt hidratare si mincare si am stabilit azimuut - Belgia, pentru aceasta etapa. Am purces voiniceste la drum, tot evitind autostrazile si luind-o prin orase si sate. La un moment dat am intilnit un TIR de Romania pe care l-am depasit si am vrut sa-l claxonez in semn de salut – ciu-ciu claxon. La prima intersectie am facut dreapta si am auzit in urma mea o sirena. Eu cunoscind regula: daca auzi o sirena, indiferent ce e, tragi pe dreapta si o lasi sa se duca, m-am conformat. In secund 2 in spatele meu a aparut o masina a Jandarmeriei. Au inceput sa ma intrebe de „sanatate”, cine sunt?de unde vin?ce am facut in Franta?Unde ma duc? Am raspus si am intrebat si eu ce vroiau de la mine. Au ramas uimiti sa constate ca vorbeam franceza bine, intelegeam si ma faceam inteles foarte usor. Le-am povestit de intilnirea din La Chatre, si toate celelalte detalii, le-am aratat plachetele, si o parte din poze. Pe urma am intrebat, din nou care era problema si de ce m-au oprit. Mi-au spus ca cica am incalcat o linie continua la iesirea din localitatea din care tocmai ieseam. Personal nu cred ci cred ca doar erau curiosi si vroiau sa admire masina. Daca tot am oprit am tras si capota sa vad de ce nu mai mergea claxonul, si am constat ca brina de fixare pe care era prins s-a rupt si calxonul era cazut intre radiator si contra-aripa. Deaici si pina la trecerea in Belgia nu am mai avut probleme. Imediat dupa trecerea granitei am inceput sa ne uitam dupa un hotel/motel/pensiune unde sa oprim si noi peste noapte. Am facut asa cam 15 fara nici un succes. Am oprit la un restaurat si cei de acolo ne-au spus ca nu prea exista posibilitati de cazare si ca cel mai apropiat hotel il vom gasi la Charleroy, la aproximativ 40 km. Cum alta optiune nu aveam am condus pina la Charlerox unde am oprit la primul hotel care ne-a iesit in cale, care era si una bucata Ibis. Pret camera 69 euro+mic dejun 2 persoane 15 euro+parcare pazita 10 euro= 100 euro camera pe noapte. Deloc ieftin. Ne-am cazat si am iesit la doner-kebab-ul de peste drum sa luam masa de seara. Inutil sa precizez ca eram lihniti. A doua zi inaite de plecare am scos de pe net 3 cazi din Lubek si am pornit la drum. Calatoria a fost lipsita de incidente placute si neplacute. A mai fost depasiti de cite un OZN Picture320_zps9fd608e2.jpg iar pe la vre-o 100 km de Lubek obsrv eu ca motorasul domnisoarei Cristinica intrerupea nitel daca treceam de 115 km/h, in rest nu facea nici o figura. Am ajuns noi la Lubek si ne-am orpit la primul hotel din lista. Ghinion era plin.Cum domnisoara de la receptie, ceva genul Brumhilda din Inelul Nibelungilor (cine nu stie filmul este sfatuit sa il vizualizeze) era foarte draguta am rugat-o sa verifice daca si la celelate 2 hoteluri mai erau camere libere. Ghinion pe toata linia. Dintre toate hotelurile din oras nu mai erau camere decit la unul dintre acestea. Am luat adresa si am plecat. Fix la timp am ajuns pt ca am luat ultima camera. Am dus bagajele in camera si m-am dus la masinuta sa remediez problema cu intreruptul, a doua zi urma sa facem doar 870 km si nu vroiam sa-mi faca figuri. Initial am zis ca este de la bobina de inductie, asa ca am schimbat-o cu una de IAME-nou nouta pe care o aveam in portbagaj. Am verificat si capacul de la delco si am vazut ca era retezat carbunele, l-am schimbat si pe asta, i-am dat o cheie si gata. Mi-am luat prietena si am plecat la masa. Hotelul in care eram cazati era situat pe o strada cu mai multe hoteluri, si la fiecare in geam era cite un afis „Hotel Belect” adica hotel plin. Ziua urmatoare am plecat dis de dimineata si pina la Puttgarden am mers flux continu. Picture297_zpsdd618d03.jpg Picture324_zpsa5d8ef87.jpg Picture328_zpsc10b6366.jpg Picture335_zpse6d825b3.jpg Acolo ne.am luat bilete pentru urmatorul ferry-boat si ne-am asezat la coada la imbarcare. Intre timp am facut si citeva poze, asa de amintire. A venit ferry-boat-ul si hai sa ne urcam si noi, Ghinion Cristinica nu mai pornea. I-am dat vre-o 15 chei si nimic. Am luat-o la impis, am pornit-o impinsa dar prietena a uitat cum sa tina motorul pornit, asa ca s-a oprit din nou. Intre timp au venit si cei de la divizia tehinica a firmei cu un robot de pornire, dar inutil pt ca problema era de la bobina de inductie schimbata in seara precedenta. Am dat sa schimb bobina, dar ghinion, mi-a cazut cheia pe scut si nu mai puteam sa ajung la ea. Am pierdut primul vapor, dar intre timp s-a racit si bobina, asa ca la urmatorul a pornit si ne-am imbarcat fara probleme. Picture341_zps99a619d4.jpg Picture347_zps9b2bca09.jpg Picture352_zps32684937.jpg 23 Sep 2012, 17:42: Traversarea a fost foarte frumoasa, si lipsita de incidente. Am coborit la Rdby in Danemarca – al doilea descalecat al Cristinicii pe tarimuri daneze. Regatul danez a fost traversat intr-o suflare, fara abslut nici o problema. Iar dam de OZN-uri pe sosele Picture365_zps46577db7.jpg Picture371_zpsf2f9b117.jpg Picture374_zps876ebdf5.jpg Am admirat podurile peste Marea Baltica, am trecut peste si pe sub Marea Baltica si am ajuns in Suedia. Picture380_zpscda95269.jpg Picture393_zps4f79cd15.jpg Picture396_zps6e2d536f.jpg Picture397_zpsbcad4b41.jpg Picture403_zpsc79abb79.jpg Picture430_zpsaf9db9a3.jpg Picture431_zpsaeda485a.jpg Picture432_zps0fe01e8b.jpg 23 Sep 2012, 17:42: Primul descalecat al Cristinicii pe tarimuri nordice Dupa Malmo am oprit la un popas unde am reusit sa recuperez cheia de pe scut si am schimbat din nou bobina de inductie cu cea pe care am dat-o jos de pe masina cu o zi inainte. Am alimentat si am pornit la drum. Suedia este o tara foarte frumoasa, Picture463_zpsc8555437.jpg Picture468_zpsa2125187.jpg Picture487_zpse9acb842.jpg Picture497_zps58b3341e.jpg Picture516_zps4838c43a.jpg Picture520_zps4b2a02ee.jpg Picture522_zps8735e323.jpg Picture527_zpsd3748282.jpg chiar si asa vazuta din goana masinii. Drumul a mers o perioada paralel cu linia tarmului Picture448_zpsd3812fd5.jpg Picture450_zps6ca36a00.jpg Picture472_zps2c485672.jpg Picture475_zpsabf98237.jpg 23 Sep 2012, 17:42: si pe urma a cotit-o spre centru un pic, raminind tot in apropierea marii. Ce am sesizat ca drumul cind se apleca spre stinga cind spre dreapta, deci nu prea era posibil sa te ia somnul la volan. De asemenea m-a frapat numarul mare de masini vechi pe care l-am intilnit.Una dintre ele: Picture444_zpsb6c7f7a1.jpg Picture446_zpsd48c50de.jpg La granita cu Norvegia inca o problema. Picture539_zps7b27b7b0.jpg Din tot cirdul de masini am fost trasi pe dreapta de o frumusete nordica, cam asa pe la 1,80, parul lung prins in coada, ochii de un albastru intens si niste trasaturi ale fetei de ziceai ca este desenata. Bineinteles in uniforma politiei de frontiera. A inceputul setul uzual de intrebari: - Vorbiti engleza?Cine sunteti?De unde veniti?Unde mergeti?Cit stati?Aveti unde sa stati?Stiti sa ajungeti acolo?Stiti sa conduceti?Ce aveti in portbagaj? Raspund cit se poate de politicos la tote intrebările, desfac portbagajul arat rezervarea pentru cazare. Ramine masca. Vede ca suntem efectiv turisti si nu alte „aratari zburatoare” veniti la cersit/produs. Ne saluata si plecam mai departe. Soselele din Danemarca/Suedia/Norvegia sunt ceva de vis, se merge intins fara nici o problema. Daca se lucreaza restrictia de viteza este la 110 km/h si se circula. In mod normal limitele sunt 130 pentru Danemarca si Suedia si 100 pentru Norvegia. Am ajuns seara tirziu la pensiune, cam pe la 10.15, ora norvegiei, asta dupa ce cu o seara inainte am dat e-mail anuntind ca s-ar putea sa ajungem dupa ora 23.00. Deci un timp excelent. Ne-am cazat si am coborit la un 7-11 pentru masa de seara. Continuarea in episodul urmator/ skal videreføres/ att fortsätta/ à poursuivre This post has been edited by STORMTROOPER: 23 Sep 2012, 16:42 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#19
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Oslo – prima parte
A venit si prima zi de plimbare prin Oslo.Capitala uneia dintre cele mai bogate tari din Europa, daca nu chiar cea mai bogata. Am luat metroul pina in centru. Aceeasi organizare pe care am vazut-o si la danezi. Daca la ora 11.32 scrie ca metroul este in statie, la ora aia metroul este in statie. In centru ochii mi-au cazut pe ziarele din ziua respectiva. Titlu soc, ca la Dan Prostescu, „Cea mai calduroasa zi in Oslo, temperatura va urca pina la 28 de grade Celsius.” La naiba mi-am zis, nici aici nu scap de caldura. Eu si prietena eram mai tot timpul pe la umbra, in timp ce toti ceilalti locuitori ai capitalei erau in plin soare. Am aterizat la biroul de turism din capitala Norvegiei, ne-am luat card-urile de turisti si am purces la plimbare. Picture155-3.jpg Picture035-2.jpg Picture033-2.jpg Picture025-3.jpg Am intrat in Catedrala Oslo Picture050-1.jpg Picture063.jpg Picture051-2.jpg Picture078-1.jpg Picture089-2.jpg Picture090-3.jpg Picture097.jpg Picture102.jpg Picture108.jpg 21 Oct 2012, 17:33: Dupa care am luat-o incet spre Fiordul Oslo pentru o mica plimbare pe apa. Picture148.jpg Picture139.jpg Picture131-2.jpg Pina atunci am trecut si pe bulevardul principal care duce pina la castelul regal. Picture595.jpg Centru Nobel din Oslo: Picture176-1.jpg Picture042-1.jpg Bineinteles ca am vazut si citeva OZN-uri, da si pe aici existau asa ceva. Picture142-1.jpg Picture010-1.jpg 21 Oct 2012, 17:34: Ne-am imbarcat pe vaporas si am inceput plimbarea pe apa. Picture184-1.jpg Picture200-1.jpg Picture319.jpg Picture311.jpg Picture302-1.jpg Picture269.jpg Picture231-1.jpg Picture216.jpg Picture212-1.jpg Am trecut si pe linga opera nationala Picture251-2.jpg Picture244-1.jpg Arhitectura ei este de asa natura ca poti urca pina pe acoperisul ei sa admiri privelistea de sus. Din pacate lipsa timpului m-a impiedicat sa fac acest lucru. La intoarcere am vizitat si primaria cu sala principala unde in fiecare an se desfasoara ceremonia de acordare a Premiilor Nobel pentru pace. Picture206.jpg Picture429-1.jpg Picture172-1.jpg Picture347.jpg Picture345.jpg Picture342-1.jpg 21 Oct 2012, 17:35: Si alte citeva sali din cadrul primarie Picture406-1.jpg Picture400.jpg Picture392.jpg Picture390-1.jpg Picture384.jpg Picture382.jpg Picture377-1.jpg Picture364-2.jpg Picture362.jpg Picture354-1.jpg Exteriorul primariei este decorat cu scene din mitologia vikinga. Picture497.jpg Picture523.jpg Picture527.jpg Picture548.jpg This post has been edited by STORMTROOPER: 21 Oct 2012, 16:35 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#20
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Oslo – partea a II-a
In ziua urmatoare am vizitat palatul regal. Ma rog cel putin am incercat, pentru ca de putut nu s-a putu pentru ca se renova. Exista posibilitatea unei vizite pe la ora 13.00 dar trebuia sa asteptam sa vedem daca ne stringem minim 20 de persoane. Asa ca am renuntat. Ne-am plimbat prin gradina palatului, Picture045.jpg Picture055.jpg Picture057-1.jpg Picture059-2.jpg Picture068-2.jpg Picture076-2.jpg Picture080-1.jpg am vazut ceremonia de schimbare a garzii si am plecat la Fortareata Akershus 11 Nov 2012, 19:35: Picture110.jpg Picture128.jpg Picture131-3.jpg Picture140-2.jpg Picture155-4.jpg Picture160-3.jpg Picture161.jpg Picture167.jpg Picture196.jpg Picture208-1.jpg Picture224.jpg Picture235.jpg Picture241.jpg Picture256.jpg 11 Nov 2012, 19:36: Picture276.jpg Picture284.jpg Picture321-1.jpg Picture339.jpg Picture365.jpg Picture393.jpg Picture321-1.jpg Am plecat de la fortareata pe la ora 15.00 si am facut o pauza de prinz. Facut si siesta si am mers sa vizitam Vikingskipshuset. Povestea este simpla: in urma cu citiva ani in urma au fost descoperite 3 morminte ale unor capetenii vikinge in care au fost gasite tot atatea corabii cu inventar complet in suficient de buna stare pentru a fi expuse intr-un muzeu. 11 Nov 2012, 19:36: Picture424.jpg Picture425.jpg Picture436.jpg Picture457-1.jpg Picture464.jpg Picture466.jpg Picture478.jpg Picture489.jpg Picture492.jpg Picture494-1.jpg Picture531.jpg Picture533.jpg 11 Nov 2012, 19:36: Sfirsitul zile le-am prins la Holmenkollen, adica trambulina de ski, de unde panorama este ceva de vis. Picture724.jpg Picture595-1.jpg Picture664.jpg Picture614.jpg Picture619.jpg Picture620.jpg Picture648-1.jpg Picture650.jpg Picture656.jpg La coborire am vizitat si muzeul ski-ului norvegian. Oamenii astia sunt un demn exemplu de urmat. Pe ei nu ii descurajeaza mai nimic. Am vazut in muzeul asta echipament de ski pentru schiopi, pentru persoane fara un picior, fara doua picioare, pentru paraplegici, pentru orbi, pentru surzi si in general pentru orice fiind umana de pe acest pamint, care doreste sa schieze dar careia din punct de vedere medical ii lipseste un simt sau un organ. Picture671.jpg Picture676.jpg Picture678.jpg Picture688.jpg Picture706-1.jpg Picture712.jpg A treia zi a fost rezervata vizitarii muzeului Ibsen, de fapt casa in care si-a trait Henric Ibsen ultii ani din viata. Bine organizat turul, si in engleza si in norvegiana. Un lucru care m-a frapat la ei, e ca si norvegienii lor veneau sa viziteze obiectivele turistice. Din pacate nu am putut face poze pentru ca fotografiatul era interzis. Dupa muzeu am plecat sa cautam un magazin de machete auto poate imi cumparam o macheta de R12/D13xx ca sa am amintire de la Oslo. Am gasit magazinul dar din pacate nu mai aveau decit o singura macheta de R12 de la Solido, scara 1:18 cu un far rupt, si care costa cam 50 de euro. Am lasat-o acolo si mi-am vazut de drum. Intre timp a inceput sa ploua si era o ploaie rece care iti cam taia cheful sa mai vizitezi ceva, asa ca am plecat acasa. Ziua urmatoare 29.07.2012 m-am dus la Ambasata Romaniei de la Oslo sa-mi exercit dreptul de a vota la referendum. Degeaba am cerut eu 50 de buletine de vot ca ala de la sectie nu mi-a dat decit unul zicind ca cica vreau sa fraudez rezultatul. I-am explicat situatia de la Paris din 2009 cu Baconschi, s-a calmat nu ma mai acuzat dar tot cu un singur buletin am ramas. Am luat masa de prinz si pe la 13.00 am plecat spre Stockholm. Vremea si-a revenit.Era foarte frumos afara. IMG_0304.jpg IMG_0321.jpg Am facut si un mic popas pe malul lacului Vanem IMG_0322.jpg IMG_0323.jpg IMG_0324.jpg si seara pe la 21.00 am ajuns in capitala Suediei. Va continua This post has been edited by STORMTROOPER: 11 Nov 2012, 18:36 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eu mi-am exercitat dreptul de vot de la Berlin, tot spre Stockholm ma indreptam, unde aveam sa ajung luni dimineata. Cand au auzit cei de la ambasada de traseul meu, m-au intrebat daca nu fac turism electoral, puteam sa votez si de la Copenhaga.
![]() Teoretic am fost amandoi in Stockholm in aceleasi zile? (30-31 iulie) This post has been edited by Laurentziu83: 11 Nov 2012, 19:03 |
--------------------
.
.
.
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#22
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
La Stockholm am stat de pe 29.07 pina pe 04.08.2012.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eu am stat o noapte, 30-31.07, dupa care am luat ferry-ul catre Turku, Finlanda. In prima zi am vizitat Drottningholm-ul si canalele, iar in a doua zi am vazut zona istorica.
Oricum, Stockholm-ul e unul din orasele in care as vrea sa revin. This post has been edited by Laurentziu83: 11 Nov 2012, 20:46 |
--------------------
.
.
.
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#24
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si am ajuns si la ziua in care am inceput sa vagabondez prin Stockholm. Am luat metroul de unde stateam, statia find pozitionata cam la 300 m fata de si pensiune si sistemul de plata si transport este destul de „turist frendly” ca sa folosesc notiunea asta. Am ajuns in gara centrala in fata careia se deschidea o piata in care lumea se aduna din cind in cind pentru diverse reprezentatii artistice si era inconjurata de citeva mall-uri, pe care am reusit sa le evit cu succes. Din nou am fost frapat de curatenia de pe strazi si faptul ca in orice directie ma uitam vedeam oameni zimbind si fara grija zilei de miine.
IMG_0497.jpg IMG_0502.jpg IMG_0522.jpg IMG_0335.jpg Transportul este foarte bine pus la punct, lucru pe care aveam sa-l constat un pic mai tirziu, dar asa la prima vedere o increngatura de poduri si strazi asigura legatura intre multitudinea de insulite care formeaza arhipelagul Stockholm. Initial s-a plecat de la citeva insulite locuite si pe urma s-a extins aproape ca fiecare insulita este locuita. Din acest punct de vedere Stockholm-ul isi merita renumele de Venetia nordului. De asemenea am fost uimit si de multiculturalitatea orasului,gasind aici cam toate speciilie/etniile de oameni de pe acest glob. Totusi daca la Oslo capul meu era girofar dupa cite fete/femei frumoase vedeam pe strada, aici cred ca gitul meu trebuia sa renunte la coloana vertebrala si sa se transforme in elice de elicopter. Intradevar suedezele sunt femei foarte frumoase si totusi nu imi explic de ce pe la toate concursurile de Miss sau chestii asemenatoare de astea nu ies pe locuri fruntase. Ma rog, sa trecem mai departe, ca doar nu sunteti pe aceasta pagina sa cititi despre cit de frumoase sunt nativele acestei tari, cu toate ca va dau cel mai prietenesc sfat, mergeti si vizitati aceasta tara chit ca o faceti doar pentru frumusetea locuitoarelor. Revenind la oile noastre, am coborit la oficiul pentru turism si ne-am şluat card-urile de turisti si am purces sa luat Gamla Stan (cartierul vechi) la pas. Strazile, dupa cum se vede in poze, sunt foarte inguste, ceva cam in centru istoric din Bucuresti, dar mult mai ingust, si circulatia auto este cu desavirsire interzisa. In furnicarul de lume este destul de usor sa te pierzi daca nu esti atent. Magazinele de suveniruri sunt la tot pasul, dar si aici este cu schepsis, pe care l-am prins destul de repede.Daca vrei sa iei un suvenir de la magazin pina in ora 17.00 ai un pret, daca vrei sa iei acelasi lucru dupa ora 17,30 pretul scade in medie cam cu 50%. , noroc ca nu am dat buzna sa luam de cum am venit. La prima vedere ti se pare ca lucrurile pe acolo nu au nici o noima, dar daca privesti mai cuatentie descoperi ca lucrurile sunt destul de bine gindite. Dupa 3-4 magazine cu diverse produse gasesti cite un magazin cu ceva de mincare, „o merdenea, o gustare” ca sa-ti mai potoloesti foame. La mare cautare erau niste magazinase in fara in fata ta coceau vafa pentru inghetata dupa care luai ce inghetata vroiai si mincai pe loc. Era o combinatie foarte interesanta, vafa calda cu gust de vanilie si inghetata rece cu gust de ciocolata, vanilie sau ce mai vroiai sa iei.Pretul pentru o vafa de asta + 4 cupe de inghetata era cam de 2 euro. IMG_0342.jpg IMG_0344.jpg IMG_0347.jpg Dupa ce am terminat plimbarea pe strada principla din Gamla Stan ne-am oprit la o berarie pentru a ne potoli setea, erau totusi 25 de grade afara, si un soare cit se poate de stralucitor. De pe terasa aveam o vedere panoramica asupra canalelor si podurilor carea uneau insulitele. Cu adevarat o proveliste demna sa incinte si cel mai critic ochii. Ne-am terminat pauza si ne-am indreptat spre statia de vaporas pentru a face un tur pe apa al orasului. Aici am avut o surpriza cam neplacuta. Am stat la coada la imbarcare si cind sa urcam pe vaporas suntem intrebati unde ne sunt biletele. La care eu arata cardurile, si din nou sunt intrebat unde ne sunt biletele. Din nou arat card-urile, moment in care unul dintre cei doi baieti care se ocupa cu imbarcarea pasagerilor ne spune ca trebuia sa luam bilete de la o gherete care era in port, gherete pe care bineinteles ca nu scria nimic dupa cum nu scria nici pe afisul care trona la dana unde sa facea imbarcarea. Ne lasam pagubasi pentru tura asta si mergem sa ne luam bilete pentru urmatoarea cursa. Bineinteles ca le acord o nota mica pentru organizare si neinformarea turistilor in mod corespunzator. Pina la urmatoarea cursa mai aveam cam 45 de minute asa ca mergem sa facem o mica plimbare in jurul palatului regal. IMG_0359.jpg IMG_0361.jpg IMG_0366.jpg IMG_0370.jpg IMG_0378.jpg IMG_0394.jpg Aici avea loc o mica demonstratie prin care se solicita elibarea unui ziarist retinut in Columbia, sau ceva de genul asta. IMG_0411.jpg 27 Dec 2012, 22:49: Am revenit la cheiul cu pricina si ne-am imbarcat pe vaporas pentru o croaziere de o ora in jurul insulei Djurgarden, pe care urma sa o vizitam ziua urmatoare. IMG_0417.jpg IMG_0421.jpg IMG_0422.jpg IMG_0445.jpg IMG_0449.jpg IMG_0480.jpg IMG_0493.jpg IMG_0541.jpg Ziua s-a terminat cu plimbarea pina la pensiune unde am ajuns pe la 10 seara dupa ce ne-am oprit la un restautant sa mincam si noi ceva. A doua zi am plecat direct la muzeul Vasa unde ne-am petrecut intreaga dimineata, mai de voie mai de nevoie. IMG_0576.jpg Ca sa intri la muzeu in calitate de simplu turist stateai frumusel la o coada destul de mare, in timp ce turistii veniti in grupuri cu autocarul aveau prioritate. IMG_0566.jpg Oricum acest aspect nu a fost foarte deranjant deoarece coada mergea destul de repede si nu am fost nevoiti sa asteptam prea mult ca sa intram. Odata intrati am inceput sa ne plimbam in jurul „barcutei” care a stat cam 300 de ani pe fundul apei pina sa fie scoasa si arata publicului. Muzeul este destul de bine structurat prezentind cam tot ce s-a putut recupera de pe nava precum si felul in care decurgea viata marinarilor din echipaj. IMG_0586.jpg IMG_0591.jpg IMG_0597.jpg IMG_0602.jpg IMG_0649.jpg IMG_0713.jpg IMG_0706.jpg 27 Dec 2012, 22:49: Cind ne pregateam de plecare ce sa vezi, afara ploua cu galeata, asa ca am schimbat planul si am mai stat putin in muzeum. Am gasit si o minisala de cinematograf unde era proiectat un film din care rezulta cum s-a scufundat nava fix in ziua in care a fost lansata la apa. Bineinteles ca am vazut filmul si in suedeza si in engleza, si asa m-am lamurit de ce a avut nava soarta pe care a avut-o. Si suedezii au avut Basescu-ul lor care se pricepe la toate, care a supra incarcat nava cu tunuri supra incarcare care a dus la dezechilibrarea centrului de greutate si sfirsitul pe care l-a avut. Intre timp a stat si ploaia si noi am parasit muzeul pentru a intra in cel ee vis-a-vis Nordiska Museet, un fel de trecere in revista a instoriei populare suedezilor. IMG_0546.jpg IMG_0550.jpg IMG_0555.jpg IMG_0747.jpg IMG_0752.jpg IMG_0756.jpg IMG_0780.jpg IMG_0791.jpg IMG_0806.jpg IMG_0832.jpg Seara am petrecut-o la etajul 32 al Kaknastornet, turnul de televiziune de unde am putut admira adevarata panorama a orasului. IMG_0846.jpg IMG_0851.jpg IMG_0855.jpg IMG_0859.jpg IMG_0869.jpg IMG_0873.jpg IMG_0886.jpg IMG_0902.jpg IMG_0912.jpg 27 Dec 2012, 22:50: Miercuri 01.08.2012, zi frumoasa si calduroasa dupa parerea localnicilor, nu si a noastra. Ne-am luat bagajele si am plecat sa vizitam Riddarhuset (casa nobilimii), care nu putea fi vizitata decit intre anumite ore pe zi, fiind inca in folosinta, ca sa spun asa. Cum am ajuns ceva mai devreme am mai facut citiva pasi in jurul casei. IMG_0930.jpg IMG_0970.jpg IMG_0954.jpg Casa in sine nu este cine stie ce realizare arhitectonica sau de design interior, dar este frumoasa si a meritat timpul pe care l-am petrecut vizitind-o. IMG_0960.jpg IMG_0947.jpg IMG_0994.jpg Peretii din sala in care se adunau nobilii suedezi sa dezbata diverse probleme sunt acoperiti cu toate blazoanele caselor nobiliare din Suedia. IMG_1002.jpg IMG_1004.jpg IMG_1006.jpg IMG_1012.jpg IMG_1014.jpg IMG_1017.jpg IMG_1022.jpg IMG_1033.jpg 27 Dec 2012, 22:51: I-am lasat pe nobili cu problemele lor si noi am plecat sa vizitam Rosendal Slot de pe insulita Djurgarden. Oricum pina am ajuns la palat a fost o distractie intreaga, pentru ca domnii suedezi considera ca toata lumea stie unde se afla acest mic palat si nu au mai considera necesar sa puna indicatoare pe principiul „tu esti aici si vrei sa ajungi aici” asa ca ne-am cam invirtit in jurul palatului cam 45 de minute pina sa ne dam seama cum sa ajungem la el. Palatul in sine nu ne-a dat pe spate, o casuta un un etaj, cu o arhitectuta conform timpului in care a fost construit, dar premiza de la care s-a plecat cind a cost ridicat a fost destul de interesanta. El era destinat ca locuita de vara pentru monarh, fiind alcatuit din bucati care in teorie puterau fi dezmembrate si palatul putea fi mutat in alta parte, dupa dorinta suveranului. Bineinteles ca acest luvru nu s-a intimplat si el a ramas acolo unde a fost construit. Din pacate nu am avut voie sa fac poze in interiorul lui asa ca va trebui sa ne multumim cu pozele facute in gradina. IMG_1145.jpg IMG_1155.jpg IMG_1167.jpg Ziua am terminat-o cu un tur de autocar al orasului asistat de ghid care ne-a prezentat istoric al orasului din care am aflat ca Stockholm-ul nu a fost ocolit de varsari de singe, tradari si revolte populare si ca a avut o istorie destul de zbuciumata.Ca o chestie distractiva, pe autocar scria ceva de genul :”turul orasului cu ghid in limba natala”. La imbarcare il intreb pe ne-a ghidul daca are si in limba romana. Face niste ochi mari si se scuza ca nu are asa ceva. L-am inteles si l-am lasat in pace optand pentru traditionala limba engleza. Suedeza inca nu am ajuns sa inteleg. IMG_1172.jpg IMG_1180.jpg IMG_1190.jpg IMG_1197.jpg IMG_1226.jpg Cam atit pentru acum, in limita timpului liber o sa revin cu episodul urmator, / skal videreføres/ att fortsätta/ à poursuivre This post has been edited by STORMTROOPER: 27 Dec 2012, 21:51 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#25
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Frumos frumos
![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#26
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cu scuzele de rigoare pentru aceasta lunga intrerupere de pe acest subiect, intrerupere datorata unor imprejurari independente de vointa mea si care mi-au ocupat o foarte mare perioada din timpul meu, ajungind sa na prea mai am deloc asa ceva, revin cu o insemnare noua in jurnalul calatoriei mele prin Europa de anul trecut. M-am gindit initial sa scriu o etapa de 3 zile dar cind am vazut ca am reusit sa selectez aprox. vre-o 80 de poze doar pentru 2 zile m-am lasat pagubas. Bineinteles ca sper sa nu mai treaca inca 7 luni pina sa reusesc sa scriu si ultimele parti, dar pina atunci va doresc lectura&vizionare placuta.
A doua etapa de plimbare a mea prin „adevarata capitala a Scandinaviei” a inceput sub auspicii foarte bune , vreme frumoasa si maxim vre-o 22 de grade afara. Initial dimineata am vrut sa ma dau un pic pe net ca sa vad ce s-a mai intimplat prin tara. Am apelat la o retea de cartier gratis dar care cred ca avea toate slot-urile de wire-less ocupate, asa ca dupa 5 min de Refresh non-stop am renuntat. In aceste conditii mi-am luat rucsacul pe spate si prietena in dreapta mea si am purces la plimbare. Z1_zps77ed6de1.jpg Prima oprire a fost la Palatul Regal. Conform card-ului de turist am vizitat citeva incaperi din cele destinate publicului, dar bine inteles ca nu am avut voie sa pozam nimic. Sincer sa fiu palatul in sine nu m-a dat pe spate. Nu tu arhitectura spectaculoasa sau sculpturi care sa-ti ia ochii, nimic, austeritate. Explicatia este foarte simpla, in perioada in care a fost construit Suedia era o tara foarte saraca si s-a mers mai mult pe confort decit pe lux si opulenta.Uniformele soldatilor din garda regala ce dau impresia ca ar avea ceva aur prin ele, dar este doar vopsea galbena bine aplicata. Z11_zpsc0000990.jpg Z12_zps6e7f193c.jpg Z13_zps16c479ab.jpg Z14_zpsd0df42df.jpg Z15_zps9cc0a6b6.jpg Z16_zps41bad49a.jpg Z17_zps9bce8eb9.jpg Dupa palatul Regal am luat-o incet pe stradute Z111_zpsaddadc3f.jpg si am ajuns la biserica din Ridarholmen. Z110_zpsfc2b3a67.jpg 15 Jul 2013, 16:49: Z19_zps8f190298.jpg Z114_zps12b6157e.jpg O biserica foarte interesanta din punctul meu de vedere. Ea de la inceput nu a fost proiectata ca o cladire/structura de sine statatoare, ci facuta din bucati. Astfel de fiecare data cind mai murea cineva de vaza din nobilimea/aristocratia/regalitatea Suedeze mai trinteau cite o bucata de biserica pe care o alipeau la „unitatea centrala” si gata aveam un fel de mausoleu pentru cei plecati la cele sfinte. Z114_zps12b6157e.jpg Z113_zps1ecd5927.jpg Z112_zpsbdbf5fd3.jpg Z18_zps5c88b3a3.jpg Z115_zpse22a8705.jpg Z117_zpse675b483.jpg Z118_zps8039fab9.jpg Z120_zps52ca548e.jpg 15 Jul 2013, 16:49: Z119_zpsc7ab4c2f.jpg Z116_zps3241a358.jpg Z121_zps24e68794.jpg Z124_zps6de335d3.jpg Z125_zps8b8ab00c.jpg Z128_zps20679c5b.jpg Z127_zpsb61d2fc3.jpg Z126_zpsee63acbf.jpg Dupa cum se poate observa in fiecare colt al bisericii sunt atirnate blazoane si insemne heraldice. Z123_zps96d56440.jpg Z122_zpsdcefe6d5.jpg Dupa iesirea din biserica am stat la umbra sa rontaim si noi ceva dupa care am luat-o pe jos, agale catre primarie. 15 Jul 2013, 16:50: Z130_zps065bdfee.jpg Z129_zps650dca42.jpg Z132_zpsf896b763.jpg Pe drumul spre primarie am observat o multime de masini Toyota Prius, electrice. Inclusiv cind am ajuns linga „autobaza” primariei era plin de ele, dar din pacate nu am putut face poze. In rest spre deosebire de Kobenhavn traficul prin Stockholm este mult mai dezvoltat si se circula ca intr-o mare capitala europeana. Este adevarat nu este foarte aglomerat dar este un flux continu de masini. Z131_zpsa84dabeb.jpg In fine am ajuns la primarie, dam sa intram, si ne opreste bate-gardul la poarta:Ne pare rau dar este ora 15.30 si Primaria Stockholm s-a inchis. Va rugam sa reveniti miine. L-am ascultat pe om, ce era sa facem, asa ca am facut stinga imprejur si am plecat la Luna Parc. Am intrat in parc, Z141_zpscc6c8e66.jpg nu foarte aglomerat dar nici gol, asa ca pentru o zi din mijlocul saptaminii. Ne-am fitiit un pic pe acolo ca sa vedem care este mersul lucrurilor si sa vedem de ce ne putem atinge. La ordinea zilei inghetata si floricele de porumb. Z134_zps8f6d4d52.jpg In parca ca in orice gradina de distractie, tot felul de tiribombe, trenulete ale groazei ascensor de ala de te duce pina la etajul al 10-lea si te lasa sa o iei la vale, bineinteles controlat si cite si mai cite. Z136_zps6bea264c.jpg Lumea cu preponderenta nativi suedezi, veniti sa se distreze, deh era vara, august, anotimpul concediilor, unde sa se duca si ei. Z135_zpse26a3958.jpg Ce mi-a mai atras atentia, multitudinea de jocuri de ruleta unde puteai sa cistigi ciocolata sau napolitane la metru. Nu exagerez, premiul era o ciocolata cu lungimea de 1m sai latimea de 0.5 m, dar toata smecheria era de asa natura incit am vazut putina lume cistigind.Situatia era asa: te duceai la casierie, scoteai din buzunar echivalentul a vre-o 10 euro, pentru ei nu era mare lucru-pt mine da, si iti alegeai 5 numere care se aflau pe aceeasi limba a ruletei. Mai erau inca vre-o 5-6 care faceau acelasi lucru ca tine. Crupierul invirtea de ruleta si sa vezi minune ca ruleta aia se oprea pe niste numere pe care nu le luase nimeni. Mai mult de 10 persoane nu pot juca in acelasi timp si ruleta are pe undeva pe la vre-o 50 de diviziuni. In acestea conditii i-am lasat in pace cu jocurile lor de noroc si noi ne-am vazut de drumul nostru. Z137_zpse67c0c49.jpg Z133_zpsfddf5233.jpg 15 Jul 2013, 16:50: Z139_zps756864f2.jpg Cit am fost pe acolo la un moment dat pe scena principala a inceput un eveniment ce includea o prezentare a unor scoli de gimnastica sportiva/ritmica din Stockholm, care aveau drept elevi fete intre 5 si 9 ani. Z138_zps56fd7d3c.jpg La sfirsit apar organizatorii si multumesc unui trio de romani care erau antrenorii de la aceste scoli.Deci uite ca putem sta si cu fruntea sus prin strainatate si sa ne multumeasca europenii pentru munca depus. Dar din pacate ocaziile de acest fel sunt prea rare si prea trec neobservate de catre noi cei din Romania. Ca o concluzie personala mai mult mi-a placut Tivoli-ul din Kobenhavn. Mi s-a parut un pic mai aerisit mai lejer, neaglomerat, cu mai multe zone care abordau o tematica diferita, iar la capitolul jocuri de lumini danezii ii surclaseaza de departe. Oricum ambele sund destinate pentru relaxarea populatiei din oras. Seara ne-am retras la pensiune unde am rontait ceva si la somn. Ce este de remarcat e ca la Stockholm in aceasta perioada ziua are cam 22 de ore de lumina iar cele 2 ore de intuneric este mai mult un fel de amurg. Z140_zps7082850b.jpg Astfel ca noi la cazare ne uitam la ceas si vedeam ca este trecut de 23.30 dar intuneric ciuciu. Ziua urmatoare dimineata era un pic cam mohorit. Cu vre-o 2 ore inainte a plouat zdravan asa ca echipati cu pelerinele de ploaie pe noi am plecat dis-de dimineata in plimbare prin oras. Prima oprire a fost la SKYVIEW pe Ericsson Globe,cea mai mare cladire sferica din lume. Cind am ajuns noi deja se formase un grup cu ghid in limba engleza care intrase pe circuit, asa ca a trebuit sa mai asteptam cam jumatate de ora. Z2_zpsb9f1d040.jpg Z21_zps67e1ab57.jpg Z22_zps98506c4e.jpg A trecut si jumatatea de ora si am intrat si noi. In primele 10 minute ne-a dus intr-un mini-cinematograf unde a proiectat un film de 10 min cum a fost proiectata si realizata uriasa sfera si dupa aceea am intrat in cabina care urma sa ne duca in virf. Urcusul a fost lin si fara probleme, Privelistea este super, pacat ca aparatul meu nu a reusit sa imortalizeze exact cum se vede prin ochiul uman ci doar cu reflexii ale imaginilor/oamenilor. Z23_zps511a14c7.jpg Z24_zpsfa0a2ab2.jpg Z25_zpsfa295321.jpg Z26_zps07654b5a.jpg 15 Jul 2013, 16:51: Z27_zps9efb40d1.jpg Z28_zps0f9e91cc.jpg Z29_zps84d4a3c2.jpg Z210_zps1687b712.jpg Am plecat de la Globe si ne-am oprit direct la primarie.Aici a dat „norocul” peste noi, dupa ce ne-am strins 20 de oameni – grup organizat, ne-a luat in primire un ghid suedez pursinge, frate de mama sau tata, dupa cum devine cazul cu Will Smith care avea o mutra plictisita si un limbaj anost de de imi venea sa ii ard vre-o 2 sa ma tina minte. Z211_zps4e009e51.jpg Z212_zps905ceb73.jpg Z213_zps6048b950.jpg Z214_zps72acb6d1.jpg Z215_zps1c1ac444.jpg 15 Jul 2013, 16:51: Z216_zps30a395da.jpg Z217_zpsb60f5d3e.jpg Z218_zps75e18adc.jpg Z219_zpsf34214ed.jpg Z220_zps5d6932f8.jpg Dupa noi imediat s-a strins un alt grup care au avut parte de o ghida mult mai haioasa si de gasca. Inutil sa spun ca 90% din cei din grupul nostru am trecut imediat la celalalt grup de a ajuns ghidul nostru sa vorbeasca la 3 babe italiene +2 mosi spanioli care nu intelegeau nici suedeza si nici engleza. Primaria in esenta nu e mare lucru, parca mai frumoasa mi s-a parut cea de la Oslo care era de data mai recenta. Z221_zpscb2dd7e3.jpg Z222_zps3793f293.jpg Z223_zps4865df7e.jpg Am iesit din primarie si ne-am oprit pe terasa sa luam prinzul, linga noi o multitudine de suedezi care faceau acelasi lucru. Z224_zpsbe864fec.jpg 15 Jul 2013, 16:51: Z226_zps65112534.jpg Z225_zps69bdba91.jpg Z228_zps5cf5127e.jpg Z227_zps5c7f32b1.jpg Dupa masa am revenit in orasul vechi si mergind incet pe stradute Z231_zps359b7068.jpg am dat peste un marinar un pic cam afumat dar care nu a vut de nici o culoare sa stea de vorba cu noi. Z230_zps2557a50b.jpg L-am lasat in durerea lui si ne-am indreptat spre Catedrala Stockholm, sau altfel spus Storkyran Slottsbacken. Z229_zps33c2f7a4.jpg O biserica nu foarte mare dar frumoasa si frumos decorata. Are ceva vechime si piesa de rezistenta daca pot spune asa este statuia Sf. Gheorghe omorind balaurul. Z237_zps0817792f.jpg Z232_zpsedb31b36.jpg Z233_zps45294f0e.jpg 15 Jul 2013, 16:52: Z234_zps1cc9c81b.jpg Z235_zps324e86c4.jpg Z236_zpsc5a1d77d.jpg Z238_zps1f79358d.jpg Z239_zps4604c462.jpg Z240_zps11fd56df.jpg Z241_zps9b3e5901.jpg Z242_zpsc5927226.jpg Asta a fost pentru episodul de astazi, sper ca va placut si in limita timpului liber o sa incerc sa continui povestirea. Continuarea in episodul urmator/ skal videreføres/ att fortsätta/ à poursuivre This post has been edited by STORMTROOPER: 15 Jul 2013, 15:52 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
UXE |
![]()
Post
#27
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Felicitari.. cate episoade mai sunt?
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#28
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate mai este un singur episod, cel final, adica acesta.
Simbata 4.08.2013 a insemnat ultima noastra zi de sedere pe tarimul vikingilor. Ziua se anunta calduroasa si senina, parca sa ne faca noua in ciuda ca trebuia sa plecam. Incet-incet ne-am strins bagajele si in jur de ora 12 ne-am luat la revedere de la gazda, care ne-a urat un voiaj fara probleme pina acasa si ne mai asteapta in perioada sarbatorilor de iarna cind orasul este impodobit pentru a-l primi pe Mos Craciun cu renii lui cu tot. Am zis ca o sa revenim, poate cu o alta ocazie. Cu arme si bagaje ne-am imbarcat la bordul Cristinicii care ne astepta nerabdatoare sa mai inghita niste km de asfalt. Prin jur de ora 14.00 am ajuns la Nynäshamn unde urma sa ne imbarcam spre Danzig. Am intrat la terminal de unde ne-am luat rezervarile si cartelele pentru a intra in cabine si ne-am pus pe asteptat. Bineinteles ca fery-boat-ul Scandinavia era deja tras la chei dar inca nu se incepuse imbarcarea, asa ca am tras undeva la umbra si am rontait ceva in asteptarea momentului imbarcarii. Plecare.jpg Imbarcarea a inceput pe la 16.00 cu o coada lunga care trebuia sa treaca printr-un terminal cu 5 benzi, dar doar cu 2 deschise si aveau prioritate TIR-urile, care si alea abia se miscau. Plecare1.jpg Nu-i mai putin adevarat ca si polonezii angajati ai operatorului de ferry-boat lucrau cu o lene de puteam sa jur ca mai aveau un pic si cadeau pe jos de lene. Plecare2.jpg Ma rog am trecut si de acest moment, intr-un final apoteotic dupa aproape 2 ore de sedere in soare am reusit sa ne imbarcam. La imbarcare alta distractie de pe punte pe care era masina nu se putea ajunge decit la o anumita punte pe care trebuia sa mergi un pic si daca stiai pe unde sa urci ajungeai la o alta punte unde de fapt trebuia noi sa ajungem pentru ca acolo erau cabinele noastre. Bineinteles ca noi ne stiind unde sunt cabinele noastre nu ne puteam da seama de ce de la punte 5, maximum de inaltime la care am ajuns in acel moment, nu reuseam/nu gaseam urcarea spre punte 7 unde aveam cabinele. Inutil sa mentionez ca schitele erau sublime, dar lipseau cu desavirsire iar indicatiile/indicatoarele din interiorul navei erau in cele 2 limbi de circulatie internationala : suedeza si poloneza. De asemenea si anunturile facute la difuzoarele navei erau in aceleasi 2 limbi. Dupa 10 min de plimbare pe puntea 5 am ajuns la puntea 4 unde era receptia si unde din a doua incercare am gasit pe cineva care vorbea engleza care ne-a indrumat spre cabinele noastre. Intr-un final am ajuns si la cabina.Owner cabin dupa cum indica rezervarea, cea mai scumpa si singura libera la momentul in care am facut rezervarea. Totusi diferenta intre a sta o noapte intreaga intr-o cabina cu pat si grup sanitar si a sta pe puntea 10 (cred) unde erau scaunele de avion cu toti tir-istii era de vre-o 100 de euro, suma pe care am platit-o bucuros (acum se mai trezeste cite unul si imi spune ca nu am bani sa-mi permit alta masina decit Dacia) .Dupa ce am terminat formalitatile de cazare am inceput sa ne plimbam pe nava ca sa vedem magazinele si restaurantele pe unde erau.Am gasit si duty-free-ul, care bineinteles ca era inchis ca doar inca nu am plecat din port. Magazinul urma sa se deschida pe la 19.00 cind ieseam din apele teritoriale ale Suediei. Ne-am gasit un loc pe puntea de promenada impreuna cu alti caaltori si am asteptat rabdatori ca vaporul sa se puna in miscare. Intre timp am contemplat imprejurimile ca tn bine minte cum e, pentru ca nu se stie cind o sa mai ajung prin aceasta parte de Europa. Plecare3.jpg Plecare4.jpg Intre timp s-au deschis si restaurantele si am mers sa luam o gustare si dutty-free-ul de unde am mai luat citeva lucruri pentru cei de acasa. Am terminat si aceasta operatiune si ne-am intors pe punte sa urmarim apusul. La un moment dat cerul se umpluse de nori si am zis ca nu o sa vedem mare lucru. Totusi norocul nostru s-a schimbat si am apucat sa vedem un apus de soare foarte frumos pe Marea Baltica. Sper sa va placa si voua. Plecare5.jpg Plecare6.jpg Plecare7.jpg Plecare8.jpg Plecare9.jpg Plecare10.jpg 17 Jul 2013, 15:59: A doua zi la micul dejun distractie mare, chelnerii nici picati cu ceara nu vorbeau engleza, franceza sau germana, deci orice incercare de a te intelege cu ei era sortita esecului din start. Micul dejun nu era bufet suedez ci servire a la carte, dintr-un meniu, iarasi scris in cele 2 limbi de larga circulatie internationala. Norocul nostru s-a numit un vecin de la o masa alaturata, un suedez de treaba care ne-a dat o mina de ajutor asa ca am reusit si noi sa mincam ceva. Restul timpului l-am petrecut pe puntea de promenada Gdansk13.jpg pina cind vaporul a intrat in port si am fost nevoiti sa eliberam cabina si sa pornim spre Gdansk. Inainte sa plec de la Stockholm mi-am luat de pe net 3 adrese unde as fi putut gasi cazare in conditii decente. Am setat-o pe Joiana spre prima adresa care s-a dovedit a fi intr-un cartier destul de aproape de centru orasului. Am oprit in poarta primei pensiuni de pe lista, am intrat la receptie am stat cam 10 min, nimic. Am batut si in clopotel, nimic, nu ma baga nimeni in seama. Parca era o pensiune fantoma.Am plecat si in drum spre masina am mai vazut o pensiune, cam la 200 m distanta. AM luat-o pe jos pina acolo, am intrat si ce sa vezi, la receptie era o receptionera. Minune mi-am spus, Daca vorbeste si engleza inseamna ca nu e poloneza. Receptionera,asa vre-o domnisoara pe la 24-25 de ani, ceva in genul Claudiei Schiffer, blonda, ochii albastri, 90-60-60 si cu un zimbet dintr-o ureche in alta. O salut in engleza si o intreb daca are camere libere . MIRACOL, stie engleza si mai are si o camera libera. De fapt nu este camera ci este apartamentul de lux. O rog sa mi-l arate, urca pe niste scari cu mine dupa ea si ajungem la etajul 1. Imi arata camera, hol+baie+living+dormitor. Pretul, echivalentul a 110 ron pt 2 persoane cu mic dejun inclus. Mai imi spune ca braosaca are o hiba si ca uneori face figuri si nu se deschide din prima. ADJUDECAT. Bagam masina in parcare, ne cazam, mergem peste drum la un fel de super-market sa luam ceva de mincare, o las pe prietena sa doarma vre-o 2 ore, saracuta de ea nu prea a dormit in timpul traversarii din cauza sunetului motorului vaporului. Pe la 5 face ochi si plecam sa vizitam centru istoric care era la 5 statii de autobuz de pesniune. Dupa ce de dimineata era asa frumos afara, la nici 5 minute dupa ce am ajuns a inceput sa ploua, asa marunt, dar sanatos.Noi nici gind sa mergem inapoi, ne-am cumparat o umbrela de la fata locului si am purces sa ne plimbam. In centru istoric ce sa vezi, se sarbatorea ziua orasului. Era un fel de sarbatoare cimpeneasca cu corturi, gratare care sfiriiau intr-o fericire, bere de la butoi si tot felul de saltinbanci, lume ca la balamuc si aglomeratie cit incape. Obligatoriu ne-am oprit si noi la un cort care parea ca ar fi avut preturile ceva mai mici si am luat si noi niste mincare de asta de est-europeni. Sa va spun sincer prin Oslo si Stockholm am mincat mai mult pe la fast-food-uri, pentru ca cel putin vedeam ce naiba baga aia in mincare si culmea era si buna iar pretul era ok. De aia aveau si foarte multi clienti de se statea la coada. Asta pe linga faptul ca de restaurantele/circiumile suedeze/norvegiene nu prea te poti apropia din cauza preturilor.Aici am luat niste ceafa de porc la gratar cu cartofi si niste cirnati. La un moment dat am incercat si o specialitate de-a lor dar nu prea m-a impresionat. Cu burtile pline am mers sa vizitam orasul. Un oras foarte frumos din punctul meu de vedere, curat, chiar in pofida numarului mare de oameni care erau prezenti la sarbatoare. Ce mi-a placut cel mai mult au fost cladirile, majoritatea din ele restaurate si care aratau exact ca pe timpul Ligi Hanseatice, parca pe acolo nici nu a fost comunism, parca toate acele cladiri au fost intepenite in timp. Gdansk.jpg Gdansk1.jpg Gdansk2.jpg Gdansk3.jpg Gdansk4.jpg Gdansk5.jpg Gdansk6.jpg Gdansk7.jpg Gdansk14.jpg 17 Jul 2013, 16:00: Gdansk15.jpg Gdansk16.jpg Gdansk17.jpg Gdansk18.jpg Gdansk19.jpg Superb, cel putin din punctul asta de vedere daca aveti posibilitatea sa mergeti sa vizitati orasul, merita. Am gasit Perla Neagra, barcazul domnului Jack Sparow, dar din pacate pe el nu l-am gasit. Gdansk8.jpg Gdansk9.jpg Gdansk10.jpg Gdansk11.jpg Gdansk12.jpg Seara s-a terminat cu un foc de artificii si inapoi la pensiune. Din ziua urmatoarea incepeam un traseu de 1700 km pina acasa. 17 Jul 2013, 16:00: 06.08.2012. Am luat micul dejun ne-am imbarcat bagajele si am purces la drum. La nici 10 km de la iesirea din oras am gasit autostrada care mergea spre Varsovia. M-am vazut pe autostrada, ce mi-am zis, daca o tinem asa sa vezi ca traversam Polonia repede si fara dureri de cap. Eu aveam in cap drumul de la dus, unde in aprox. 3 zile am facut cam 2000 km in 3 zile, din care o zi mi-a luat tranzitarea Romaniei. Mare greseala, dupa aproximatim 100 km autostrada s-a terminat in cimp, in fata unui morman de pamint. De la acel morman drumul se bifurca asa ca aveai optiune la stinga sau la dreapta. Conform indicatiilor Joianei am luat-o la stinga, am mai mers cale de 5 km si drumul s-a blocat intr-o padure. Am revenit la mormanul de pamint si am luat-o la dreapta dupa un tir, timp in care Joiana tipa de mama focului ca sa ne intoacem spre padure. Dupa vre-o 10 km de mers in urma tirului am gasit si primele indicatoare. Intre timp Joiana se calmase si incepuse sa indice drumul cu oarecare exactitate. Avind in vedere aceasta imprejurare am luat-o spre sud si am mers cit am putut. Acum sa clarificam citeva aspecte. In Polonia situatia autostrazilor este la fel ca la noi, exista pe hirtie si din loc in loc cite 50-60 km de autostrada de nicaeri pina niciunde. Drumurile nationale sunt foarte bune, cu cite 2-3-4 benzi pe sens, fara gropi, dar, pentru ca exista un dar, la ei nu s-a inventat conceptul de sosea de centura si traversarea oraselor mici, medii si mari se face fix prin centrul acestora unde nu exista conceptul de semafoare sincronizate. Astfel vii cu 90 km/h pe drum cu 4 benzi pe sens, te apropii de oras, la aprox. 500 m de oras din 4 benzi ramine doar una, pentru ca pe celelalte 3 sunt plantate indicatoare cu drum in lucru, pe care evident ca nu lucreaza nimeni, si din 4 benzi te sufoci pe una. Mai luam in calcul si faptul ca din loc in loc sunt tabele electronice pe care erau indicate temperatura in aer, aprox. 45-48 de grade si temperatura la nivelul solului, undeva intre 65 si 70 de grade. Dupa ce ai trecut de oras si vezi ca inaintea ta se deschide drumul pe cite 3-4 benzi, natural ca iti vine sa-i dai talpa ca sa pui cit mai multa distanta intre tine si orasul din care abia ai reusit sa scapi. Gresita modalitate de gindire, dupa iesirea din oras(orice oras) la aprox. 500 se gaseste o intersectie semaforizata cu un drum laturalnic pe care nu circula nimeni, iar semaforul „te simte ca vii” si la 200m iti pune un rosu de toata frumusetea, asa ca poate te grabeai. Odata, de doua, de trei, la al patrulea oras mai mare cu aceasta optiune, am prins un tir-ist nervos probabil ca si mine din aceleasi motive, si care nu a mai oprit la nici o culoare rosie, s-a dus racheta pe tot rosul semaforului. Inutil sa spun ca m-am tinut in plasa tirlui pret de vre-o 4 orasele pina a trebuit sa o ia in alta directie decit cea in care mergeam eu. Spre seara am ajuns in minunatul orasel Częstochowa unde am oprit la un KFC sa luam ceva de mincare, era totusi 8 seara, si eu mincasem doar un salam de biscuti. Bineinteles ca pina a reusit vorbitorul de poloneza de la casa sa inteleaga ce vrem noi au trecut cam 15 minute, cu toate ca ii aratam imaginile cu ce vroiam, greu-greu. Dupa ce ne-am vazut cu mincarea in pachete ne-am riscat sa-l intrebam de un hotel unde sa ne cazam. A durat cam 30 de min sa inteleaga ce vrem, si ne-a spus de hotelul Patria din centru orasului. Ne-a spus este un eufemism, ne-a scris pe o hirtie si un baiat din magazin ne tot spune: CENTRE, CENTRE, CENTRE. Ne-am luat hirtia, si am inceput sa intrebam citiva taximetristi de hotel . Spre norocul nostru am gasit unul care vorbea engleza si ne-a indrumat cum sa ajungem. Am urmat instrctiunile lui dar tot nu ajungeam, nu gaseam hotelul.Am gasit un alt taximetrist care ni l-a aratat. Puteam noi sa-l cautam mult si bine, din Hotel Patria isi schimbase denumirea in Hotel Centrum si era cumparat de un lant hotelier destul de mare. In fine, rupti de oboseala si de nervi ne-am cazat, am mincat ceva si am dat sa ne culcam. Bineinteles ca in camera era ff cald, ceva pe la vre-o 40 de grade, iar eu sunt rau de caldura iar AC-ul era doar pe post de ventilator, racoare nu baga de nici o culoare. Totusi iar am avut noroc pentru ca afara s-a pornit o ploaie zdravana si s-a racorit asa ca am rezolvat si problema asta. Drumul de la Czestochowa pina la Pucioasa, unde ne asteptau parintii prietenei, a fost lipsit de intimplari neprevazute. Am traversat din Polonia in Slovacia prin Muntii Tatra iar zona prin care am trecut era un fel de Valea Prahovei de la noi, se circula bara la bara pe lungi portiuni de drum, dar lumea civilizata si relaxata, fara claxoane, fara injuraturi sau alte manifestari de genul asta . Drumul in mare majoritate bun, fara gropi. Drum1-1.jpg Drum-1.jpg Drum2-1.jpg Slovacia am trazitat-o rapid si fara probleme, parca toata tara asta este la vale am titnut-o tot drumul in 115 km/h si nu cred ca aveam mai mult de 3500 rpm. In Ungaria am intrat noapte si la prima pensiune pe care am gasit-o dupa granita ne-am cazat. A doua zi dimineata la plecare Joiana iar a inceput sa faca figuri, i-am setat cel mai rapid drum si de 2 ori m-a bagat pe islazul comunal unde pasteau vacile satului. Am renuntat moemntan sa ascult indicatiile ei si am urmat drumul principal pina la prima autostrada si de acolo am tinut-o drept pina la Valea lui Mihai pe unde am intrat in tara in jurul orei 12.30. Bineinteles ca la momentul cind m- intrebat vamesul de unde vin si i-am spus La Chatre-Oslo-Stockholm a facut niste ochi mari si nu-i venea sa creada, asa ca am mai sta si cu el vre-o 20 de min sa-i povestesc expeditia pe scurt. Drumul pina la Pucioasa a decurs fara probleme si noapea pe la 1 am ajuns si noi rupti de oboseala, dar fericiti ca totul a fost bine. Cam astea fiind zise, povestirea mea se incheie aici. Sper ca v-a facut placere. Sfarsit/fin/slutten/ände/koniec This post has been edited by STORMTROOPER: 17 Jul 2013, 15:00 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
Albert Einstein |
![]()
Post
#29
|
![]() Pasionat Group: Members Posts: 2.140 Joined: 22 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Frumos! Pacat ca s-a terminat povestirea....
![]() |
--------------------
-
-
- "I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots" - Albert Einstein
|
|
Wolfman |
![]()
Post
#30
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
Pacat ca n-ai alocat cateva ore pentru vizitarea manastirii Jasna Góra din Częstochowa, a avut un rol important in timpul invaziei suedeze din sec. 17 descrisa de Sienkiewicz in "Potopul".
1280px-Kompleks_klasztorny_na_Jasnej_GĂłrze.jpg |
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:30 |