radio lira, exista tragere in banda fm pt acest radio?
![]() ![]() ![]() |
radio lira, exista tragere in banda fm pt acest radio?
BV 72 UAP |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 April 12 From: brasov ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300
1972
- BV 72 UAP
|
|||
B17XGG |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Benzile de frecventa AM nu sunt comuniste ci alocate conform conventiilor internationale. Pe UUS, spre ex. se asculta in acele timpuri "Europa libera". Benzile FM nu erau prea mult folosite, chiar la nivel european in acele timpuri si de aceea nu au fost implementate pe acest aparat . NU, nu se poate face completarea pe care o invoci. Nu este o simpla extensie ci cu totul alt sistem de receptie. Este adevarat ca in statele comuniste era adoptata pe FM banda ruseasca OIRT (65-73 MHz) iar in restul lumii banda CCIR (88-108 MHz) insa aparatul pe care il detii nu poate receptiona posturi cu emisie in FM.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Eu stiam ca se poate trage in banda de vest,norma ccir,daca nu ma insel operatia nu-i prea complicata,fiind cam ceea ce se face si cu sunetul la televizoarele mai vechi. Cauta un electronist bun,eventual unul mai batran si te va lamurii mai bine. Daca chiar nu se poate face si vrei totusi sa montezi radioul de dragul originalitatii,cauti un radio-casetofon mai vechi prin targ sau chiar si pe la remat si cu adaptarile de rigoare,transplantezi din el in Lira "maruntaiele" si ai rezolvato.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#4
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(sebymesteru @ 23 Aug 2012, 23:11) Eu stiam ca se poate trage in banda de vest,norma ccir,daca nu ma insel operatia nu-i prea complicata Daca nu te inseli sau nu stii? Sunt modulatii diferite, nu ai cum sa tragi in banda o modulatie in frecventa din amplitudine. Partea electronica se poate adapta din orice alt aparat radio cu reglaj analogic. Inclusiv adaptarile pentru butoane si reglajul radioului ca sa se pastreze perfect originalitatea si functionalitatea. Este simplu, dar trebuie ceva imaginatie si inclinatie pentru asa ceva. Problema este sa gaseasca pe cineva dispus sa piarda timpul sau sa fie platit pe masura. This post has been edited by IRONICK: 23 Aug 2012, 22:31 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Pai nu era vorba de amplitudine,AM,are si scurte US,nici din aia nu se poate trage? numai din ultra-scurte,UUS? In fine,nu vreau sa bat campii aiurea,am un prieten electronist care stiu ca tragea in banda amplitunerele "Delia",numa ca alea parca aveau UUS. Oricum chestia cu transplantul e fezabila,cum spune si IRONICK,totul e sa gasesti omul potrivit. Ideal ar fi un aparat radio.fara casetofon,ca sa nu te complici in plus,desi e chestie de un comutator care "simte" caseta si care se poate sunta usor. Restul e treaba de adaptare de potentiometrii si comutatori,nu-i chiar ceva de speriat.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Daca aparatul are numai benzile de unde scurte (US), medii (UM) si lungi (UL) inseamna ca este un aparat care receptioneaza numai in modulatie amplitudine (AM). Ca sa se poata receptiona modulatia in frecventa (FM) adica asa numitele unde ultrascurte (UUS) trebuie ca aparatul sa fie prevazut constructiv cu acesta posibilitate (selector, frecv. intermediara pe 10,7 MHz si demodulator cu detector de raport). Atat banda CCIR cat si cea OIRT sunt emise le fel iar daca aparatul de radio (receptorul) nu este dotat cu capabilitatea constructiva sa receptioneze modulatia in frecventa nu ai CE sa "tragi in banda" oriunde te-ai duce. Am cautat sa ma exprim cat mai pe intelesul tuturor si sper ca am reusit sa risipesc visele desarte pe aceasta tema. Am luat de bune informatiile pe care le-ai postat in sensul ca este vorba de aparatul fabricat la Tehnoton Iasi sub denumirea de "LIRA". Niciodata nu ma bag acolo unde nu ma pricep de dragul de a induce deruta.
This post has been edited by B17XGG: 23 Aug 2012, 23:08 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
paul_p |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Pai zici ca nu te bagi, dar ai scris 7 randuri. Si tocmai ai indus si deruta, bagand in discutie frecventa intermediara si modul in care se poate face demodularea
![]() Pe scurt, trasul in banda se referea la banda FM - UUS. Consta in translatarea din banda de frecventa OIRT 65,8 MHz-74 MHz in banda CCIR 87,5 MHz-108MHz. Inainte de 1989, Romania utiliza banda OIRT. In prezent toate posturile emit in CCIR, deci acum un radio OIRT nu va mai putea receptiona nimic pe FM. Daca receptorul nu dispune de banda FM, nu ai ce sa tragi in banda. Si Lira nu are FM, asa ca trebuie sa cauti alt aparat. Dar ce ti-a casunat pe acel Lira, se gasesc o multime de aparate la preturi derizorii, care recetioneaza si FM. This post has been edited by paul_p: 23 Aug 2012, 23:36 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci scurt si cuprinzator
acel radio NU STIE ULTRACURTE deci nu va merge nu confundati US cu UUS sint benzi diferite , exista unele scheme care convertesc semanlul din banda uus in us dar acum nu gasesc schema , oricum daca nu ai experienta in electronica va fi foarte greu , daca vrei cauta un radio care are si banda UUS si va fi mai usor , exista convertoare pentru asta si sint la 30 lei This post has been edited by bygy007: 23 Aug 2012, 23:59 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Si, pana la urma ce ai spus nou "fara a induce deruta", d-le @paul_p ?
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
La un radio care are uus, tragerea in banda se facea -daca-mi amintesc bine- cu doua condensatoare pe cel variabil, cu care se facea acordul. Si se mai umbla putin pe la bobinele alea reglabile. Asa se facea trecerea din 88-108 in 66-74 MHz.
Ce cred eu ca zice ironick e ca poti pune partea de uus de pe placa altui aparat in asta in asa fel incat ea sa furnizeze semnalul de intrare cand se apasa butonul cu pricina. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#11
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca tii neaparat sa asculti muzica emisa pe FM la aparate comuniste,atunci ia-ti un radiocass RALLY si trage-l in banda.
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
BV 72 UAP |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 April 12 From: brasov ![]() |
va multumesc mult pt sfaturi, dar m-ati bagat mai mult in ceata, si o sa ma las batut sa mai modific lira , mai bine o sa caut altul pe la targurile de vechituri, multumesc tuturor
|
--------------------
dacia
1300
1972
- BV 72 UAP
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu te-a bagat nimeni in ceata , dar unii colegi nu cunosc bine treaba si diferenta intre unde scurte si unde ultrascurte , modulatie de amplitudine si de frecventa
deci concluzia este ca cel mai usor este sa modifici unu de stie UUS This post has been edited by bygy007: 25 Aug 2012, 07:51 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maho |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
"Gloria", are UUS, si era destul de rezonabil pt. vremurile alea.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
tunderbird |
![]()
Post
#15
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Si in plus, primele modele de Gloria (cele in carcasa de Al) erau dotate cu prize pentru alimentare la 12V de la bricheta masinii si pentru antena exterioara. Nu stiu exact daca a fost gandit numai pentru camping sau si pentru masina in mers, adica si cu deparazitare.
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
DannyY |
![]()
Post
#16
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
http://www.emag.ro/radio-cd-auto/radio-cd-...ntre-100-si-200
Sunt gata trase in banda si costa mai putin decat costa un Predeal pe vremuri. Bonus: poti sa pui si un CD cu Fuego. |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
corbex |
![]()
Post
#17
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Cred ca sint RC-uri sub 100 de lei. Daca vrei unul in ton cu masina, mai sint de vanzare Predeal-uri pe Okazii.ro. Daca vrei doar un radio, indiferent de epoca, ia o chinezarie.
This post has been edited by corbex: 28 Aug 2012, 13:17 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Paul, ca si ceilalti, faceti mare confuie. Baiatu' asta B17XGG, stie bine ce spune. MF (in Romaneste), adica modulatie in frecventa, unde se asculta programul 3, pentru cine l-a prins la vremea aia. Ce e modulatia in frecventa? Practic e un al doi-le receptor, pe langa cel de MA (modulatie in amplitudine). Aparatul tau, are doar MA (in limbajul estic, de unde vine prostia, e AM), la care FI (frecventa intermediara) e de 457 KHz, unde demodularea (demodulare e separarea semnalului audio, de purtatoare), se face cu niste transformatorase (acele bobine reglabile in carcase metalice), pe cand demodularea in frecventa, se face cu doua diode, unde FI e de 10,7 MHz. Deci, pe langa montajul de detectie al semnalului de UUS, lipseste si cel de FI (10,7) si de demodulare, care spuneam, e al doi-lea aparat. Cine ti-ar face asta, ar insemna sa construiasca un alt aparat, in interiorul celui pe care il ai.
Cat priveste trasul in banda, asa e, se putea face prin schimbarea unor C-uri, cu valori mai mici (frecventa mai mare), sau celor doua bobine, li se taiau din spire, ridicand frecventa. Asta se putea, pentru ca aparatul continea ce-am zis mai sus (oscilatorul de FI, demodulatorul si detectorul de UUS. Ce inseamna MA si MF, e mai mult de povestit. Deci, mai repede un alt aparat, decat sa construiesti inca unul, in interiorul astuia ce-l ai. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:05 |