Imbunatatiri Dacia 1310 Break '97, Entuziasmat de prima masina
![]() ![]() ![]() |
Imbunatatiri Dacia 1310 Break '97, Entuziasmat de prima masina
bv-08-fgm |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|||
GoldMD |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Capatul dinspre bord l-am gasit, insa nu stiu unde sa il caut pe cel de la cutie... e in fata, in spate, stanga dreapta?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#33
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
I
19 Sep 2012, 22:23: In spatele cutiei. This post has been edited by bv-08-fgm: 19 Sep 2012, 22:23 |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
GoldMD |
![]()
Post
#34
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Am sa cobor acusi sa ma bag sub masina sa ma uit dupa cablu la cutie. Urati-mi noroc
![]() 20 Sep 2012, 17:50: Am reusit sa scot capatul din bord dar din pacate imi trebuie rampa pentru a intra sub masina, intrucat nu incap asa. Ma gandeam sa iau pe cineva sa vada daca se invarte cablul cand merg, astfel incat sa vad daca functioneaza. Capatul este patrat, dar colturile sunt cam rotunjite, ma gandesc sa nu alunece inauntru. 20 Sep 2012, 18:50: Cablul se invarte, deci ori e ceasul, ori e prea ros capatul care intra in ceas. Am sa ma duc la un magazin de piese auto sa vad cum arata un capat dinacela nou. This post has been edited by GoldMD: 20 Sep 2012, 18:50 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#35
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Acel capat trebuie sa fie patra,caz in care daca e dus posibil sa fi bulit si intrarea in ceas
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
GoldMD |
![]()
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
E patrat, cu colturile putin rotunjite. Am fost la un magazin de piese si capatul arata exact ca unul nou, deci aproape sigur e ceasul. O sa apelez totusi la cineva cu mai multa experienta.
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Nu este obligatoriu ca daca nu functioneaza indexul Km (cu lant cinematic mai complex, deci mai expus defectarii) sa nu functioneze nici vitezometrul la care discul magnetic este cuplat direct. Inainte de defectarea in totalitate a "ceasului" (lucru putin probabil) as verifica mai intai daca patratul cablului intra suficient ca sa poata antrena (bine ar fi daca s-ar demonta tot tabloul de bord). Daca acest lucru este realizat, se poate verifica functionarea prin antrenarea cablului, scos de la cutie, cu o bormasina cuplata pe rotire stanga. Investigatia bine facuta este mult mai ieftina decat "ceasul" respectiv. Nu trebuie sa uitam deasemenea ca nici pinionul din cutie nu este infailibil sau un cablu insuficient introdus nu este antrenat.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Ceasul merge, l-am probat cu cablul scos din cutie si infipt bine in ceas. Am luat acum alt cablu si o sa il pun maine. In cutie trebuie potrivit cumva cablul nou ca sa intre bine?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
ghitza |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sa intre tot si strangi surubelu,pozitie nasoala ai acolo mai ales fara canal dar asta e ,asa e la dacie daca nu iti belesti mainile nu faci nimic
24 Sep 2012, 18:44: sa intre tot si strangi surubelu,pozitie nasoala ai acolo mai ales fara canal dar asta e ,asa e la dacie daca nu iti belesti mainile nu faci nimic,si vezi sa il treci prin fata planetarei ,sa se sprijile pe lonjeron ,ca daca in treci prin spate va sta pe planetara cablu si se va roade in timp burdufu This post has been edited by ghitza: 24 Sep 2012, 17:44 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Am pus cablu nou si surpriza, am vitezometru
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
ghitza |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Felicitari ,si bine ca ai reusit am uitat sa iti zic sa iei si pansamente pentru maini
![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#42
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Continui seria de reparatii la masina prin ventilatorul de la caldura - nu stiu exact cum se cheama. Cand il pornesc zbarnaie de il iau toti dracii. AM desfacut panoul din fata de sub stergatoare si l-am curatat de bete, frunze si alte obiecte clandestine, dar tot la fel zbarnaie, inclusiv cand il invart cu mana. Ma gandesc ca are vreun rulment dus. Se poate scoate de acolo pentru inspectie?
Edit - Ieri, daca tot m-am bagat sub masina, am incercat sa desfac busonul de la cutie sa scurg uleiul din ea si sa il inlocuiesc. Am incercat cu cheia de 10 dar nici o speranta, e intepenit acolo. Vreo idee? This post has been edited by GoldMD: 26 Sep 2012, 10:58 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
ghitza |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ciocanestel putin si pune franceza pe el
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Am reusit sa il scot si am scurs o parte din ulei pentru ca nu eram pregatit cu toata cantiteatea (nu credeam ca o sa il pot scoate, asa ca aveam doar 1l de ulei de transmisie). Ideea e ca uleiul pe care l-am scos este negru-tuci, si nu miroase deloc ca cel cumparat (a ceapa), ci mai degraba seamana la miros cu cel de motor. Sa fi fost pus in cutie ulei de motor sau isi pierde proprietatile in timp? Nu cred ca masina a fost foarte ingrijita, de asta imi fac griji.
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
ghitza |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Dai drumu la tot jos si bagi altu nou si stii o treaba cine stie ce ghiveci ai avut in cutie
This post has been edited by ghitza: 28 Sep 2012, 18:12 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#46
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
poze...vrem poze cu masina
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
B17XGG |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Ventilatorul de la climatizare este pe bucse si se desface din suruburile de sub bord (vreo 5, parca imi amintesc - acum eu am CN). Vezi ca nu se va detasa usor fiindca este lipit serios cu mastic. Daca il scoti, fa-o acum cat este cald, ca iarna se face masticul beton. Este recomandata si o revizie a colectorului si carbunilor. S-ar putea sa gasesti rugina si apa in carcasa.
Nu recomand pt. ungerea bucselor decat vaselina grafitata de calitate. Oricum, dupa un timp (mai indelungat daca vei folosi vaselina grafitata) tot va harai si bazai (este meteahna lor !) |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#48
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Se pare ca dupa ce l-am curatat putin si l-am aspirat nu mai face la fel de urat. Am incercat sa il dau jos, dar e intepenit acolo de parca e bucata din bord. In ultimul timp becurile din bord stau aprinse ~4 secunde, uneori si 5 pana se sting, timp in care motorul oscileaza la relanti si suna urat (parca s-ar lupta). Dupa aceea, toate sunt in regula.
PS. Am sa pun poze cu masina cat de curand, pur si simplu uit ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#49
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Am observat ca uneori si la relanti clipesc foarte putin luminile rosii de la apa si ulei, simultan. Vreo idee?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Mai intai vezi sa nu ai probleme cu canelurile axului pompei sau si/sau pinionului de antrenare (sub delcou). Mai sunt discutii pe aceasta tema. Daca nu gasesti caneluri sterse, s-ar putea sa ai probleme cu lagarele data fiind si explicatia ta de mai sus, cea cu "lupta" si becurile aprinse din bord, ceea ce este mult mai nasol. Presupun ca uleiul si filtrul sunt corespunzatoare, asa ca nu le-am mentionat de la inceput.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Uleiul e 20w40 mineral, cel mai ieftin si mai prost, iar filtru la fel, de toata jalea. Ma gandesc sa nu fie din cauza lor. Fostul proprietar s-a gandit ca imi face o favoare daca mi le schimba el, dar a pus ce a fost mai prost. Vreau sa dau jos uleiul cat de curand si sa il inlocuiesc, precum si filtrul. Din cauza asta sa fie?
2 Oct 2012, 20:02: Intreb si aici, desi am citit in lung si in lat. Am inteles ca uleiurile semisintetice ar putea curata depunerile de la uleiul mineral, ceea ce ar putea duce la scurgeri de ulei. Uleiul 15w40 este mineral, deci as putea sa il pun fara sa imi fac griji? Ma gandeam sa pun Aral Basic Elastic. 2 Oct 2012, 20:08: O alta optiune la Aral am gasit uleiuri marca proprie la Lukoil si la OMV - Bixxol. Nu am sa bag foarte multi bani in ulei, pentru ca s-au cam dus multi bani cu alte lucruri in perioada asta. Ce ar fi mai ok pana in 90 de lei 4 litri? This post has been edited by GoldMD: 2 Oct 2012, 20:08 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#52
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Gata! Am schimbat complet si uleiul din motor si din cutie si filtrul de ulei. Masina parca e alta acum. Accelereaza lin, intra lin in viteza, e mai suava. Citisem pe aici ca recipientul cu lichid de frana se poate scoate si schimba lichidul. Credeti ca are rost?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Are rost, este bine sa fie schimbat la fiecare 2 ani. Dar nu numai cel din vas ci tot lichidul din circuit. Este bine ca inainte sa verifici starea ferodourilor, a pompei, etrierilor, cilindrilor receptori si repartitorului, sa nu existe scurgeri.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Ziceam de cel din vas pentru ca in rest chiar nu ma pricep, si cu sistemul de franare parca nu mi-e a juca. Ar ajuta cu ceva daca as scoate doar rezervorul si as schimba din el lichidul?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
N E S |
![]()
Post
#55
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Sa schimbi lichidul de frana din instalatie e foarte simplu. De fapt exista doua metode dar dupa cum vad, momentan nu prea te risti, ceea ce e si normal pentru ca esti la inceput si nu cunosti in totalitate masina.
Asa eram si eu cand era vorba sa fac schimbul de "lichide" al masinii, inclusiv cel de frana. Pentru inceput, te inarmezi cu 3 bidoane de 1L, si un vas de expansiune pentru pompa de frana nou. Umplii vasul cu noul lichid, dupa care pur si simplu faci aerisiri pana iese tot lichidul vechi. Aerisesti pompa de 5-6 ori, dupa la rotile din spate am facut cam 15 pedale, iar la cele din fata 10. Evident aveam grija sa fie mereu borcanul plin cu lichid sa nu am probleme. Exista posibilitatea sa mai ramana lichid din cele 3 bidoane, dar mai bine, ca asa mai ai sa completezi in timp. Asta e cea mai usoara metoda. Aia mai grea e sa golesti instalatia complet de lichid si sa incepi sa bagi alcool tehnic ca sa cureti bine, dupa aer comprimat pe fiecare conducta pana e uscata complet, si umplii sistemul la loc cu lichid nou. Dar eu am folosit fara probleme prima varianta si iata ca la anul face 2 ani de cand am schimbat lichidul si nu am probleme deloc. Spor si scuze pentru postul lung! |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
GoldMD |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Am curajul sa ma apuc, insa la mine trebuie explicat putin mai detaliat, si oricat am cautat pe forum nu prea am inteles cum anume se aeriseste si cum anume bag la loc lichidul vechi. Poate totusi se indura cineva si ma ajuta? Fac poze weekendul acesta cu masina la tara
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#57
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Acum ca am facut si primul drum in afara orasului, mai ales mai mult pe dealuri abrupte, am simtit lipsa indicatorului de temepratura a apei, care la mine nu merge. Aveti idee de la ce poate fi?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
N E S |
![]()
Post
#58
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Sonda nu mai functioneaza (se schimba), sau indicatorul nu mai e bun.
|
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
GoldMD |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
Si unde gasesc sonda?
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#60
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Trebuie sa vezi mai intai daca e sonda dusa sau e becu ars sau din instalatie.
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th July 2025 - 17:00 |