DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> servo variabil, problema frane

daciaforever
post 20 Sep 2012, 14:30
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 20 September 12




Dupa lungi cautari si investigatii am decis sa caut aici o rezolvare la problema mea.
In primul rand masina este o dacia break din 97 cn 2 cred. Avand probleme cu servofrana (variatii relanti/oprire motor si fasait la franare), am schimbat tulumba de servo, evident cu cea mai "buna" adica una de uzina. A mers bine 2 zile, dupa care a inceput sa se manifeste problema.
Orice pedala de frana la dacie are o cursa "moarta", din punctul unde se afla cand nu e actionata pana cand incepe sa franeze masina. Daca pompa servo e buna, pe parcursul aceastei curse 'moarte' la apasarea franei nu ar trebui sa intampini nici o rezistenta (atunci cand ai motorul pornit).
La mine, cu noua tulumba, forta necesara de a ajunge la punctul unde incepe franarea este variabila. Pana acum, si am mers ceva, mi s-a parut ceva pur aleator. Cateodata frana se apasa f usor, pentru ca imediat sa fie mai tare sau foarte tare.
Dupa ce ajunge la punctul unde incepe franarea, frana tine f bine si servo functioneaza, in sensul ca frana tine mereu la fel de bine, nu am variatii de turatie.
Am schimbat supapa unisens, tot la fel. Am fost la service, mi-au umblat pe la limitator pe spate, degeaba. E ceva aleator, apas usor si ma trezesc ca nu se apasa, apas tare in disperare si franez cu scartait pt ca intre timp s-a inmuiat pedala.Practic cateodata simt ca nu mai am servo la apasarea franei- e tare de la inceput.

Daca trebuie, schimb iar oala servo, eu cred ca asta e defecta desi e nou-nouta si cea mai scumpa, dar sper ca e ceva de la montaj sau alta piesulica. Scuze ca am scris asa mult dar e mai greu de explicat problema mea.


--------------------
dacia break 1997 cn2 - B-23-STO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 20 Sep 2012, 14:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




mai intai uitete sa nu pierzi lichid pa undeva.fa o aerisire prin cadere,te duci la cea mai indepartata roata fata de pompa de frana si dai drumu la acel surub de aerisire pana cand curge numai lichid curat fara bule de aer.poti monta in capatul aerisitorului un furtunas de acelasi diametru si poti recupera lichidul.dute apoi la celelalte roti si fa acelasi lucru.dupa toate astea verifica frana vezi cum e pedala.daca sa intareste la a 2 sau a 3 salta masina pa cric da roatile pa spate afara si fa regleaza tamburi dupa spate.ii reglezi in asa fel in cat sa intre un pic greoi oala la roata.sau daca iti functioneaza auto reglabilul trage frana de mana tare si apasa pedala de aceleratie de cateva ori puternic si asfel scapi de o munca in +


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaforever
post 20 Sep 2012, 15:43
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 20 September 12




frana tine intotdeauna la fel, doar ca nu se apasa de la inceput la fel, asa cum am explicat. lichidul nu a trebuit completat, pedala nu se duce prea mult in jos, frana nu 'incarca', tine mereu in acelasi loc, nu e nici elastica, nu are simptome de pierdere lichid.

20 Sep 2012, 23:49:
Azi cand ma intorceam de la munca am mai aflat ceva: daca opresc motorul si fac cateva pedale mai tare, dupa ce il pornesc servo merge perfect la primele 3-4 actionari, dupa care pedala devine mai tare. plus ca la pedalele facute cu motorul oprit se aude ceva, un clic din fata si cred ca si din spate, parca de la limitator se aude ceva. Chiar nici o idee? Cred ca o sa iau o tulumba noua...

This post has been edited by daciaforever: 20 Sep 2012, 23:49


--------------------
dacia break 1997 cn2 - B-23-STO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 21 Sep 2012, 14:10
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




pai nu ti-am dat solutia mai sus.sistemu de autoreglabil de pe spate nu isi face treaba.facand pedale mai multe apropi saboti de tambur.si asfel ai pedaua mai tare si frana mai eficienta.da jos roata si cu tamburu si regleaza saboti asfel incat tamburu cand il bagi la loc sa opuna un pic de rezistenta.poti sa schimbi 10 servo frane si 100 de supape unic sens daca tu ai pa spate uzura la placute..nu vei avea frane niciodata.


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
N E S
post 21 Sep 2012, 14:31
Post #5


Big Daddy


Group: Members
Posts: 672
Joined: 11 April 09
From: Constanta




daciaforever, daca esti din constanta te pot ajuta eu. posteaza aici ca nu poti da inca PM-uri.


--------------------
Dacia 1310L 1999
I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaforever
post 21 Sep 2012, 17:06
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 20 September 12




Sunt din Bucuresti, multumesc N E S. Dupa ce dau jos oalele si verific jocul la saboti pe spate, si verific/inlocuiesc si limitatorul, revin aici sa va spun cum merge. Toate cele bune!


--------------------
dacia break 1997 cn2 - B-23-STO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatomir andrei
post 24 Sep 2012, 14:58
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 24 September 12




Buna ziua, numele meu este Andrei.
Am o Dacie din 1999, carburatie si am o problema pe care nici un mecanic pana acum nu a reusit sa imi dea un raspuns concret.
Asadar, zilele trecute am schimbat placutele de frana cu unele noi, evident cand a venit momentul sa aeriseasca unul din aerisitoare s-a rupt, aerisirea facandu-mi-o doar pe spate in conditiile de mai sus.
Am plecat avand frane bune pana acasa. A doua zi de dimineatza, am constatat ca frana tine de-abia la a doua pedala si am hotarat sa schimb si etrierii pe care de altfel azi i-am schimbat, am facut aerisirea cum trebuie, am frane dar exista PROBLEMA urmatoare : cand opresc motorul la masina, ramanand cu piciorul pe frana se aude (banuiesc ca undeva la pompa de frana) un fasait de parca ar pierde aer sau ceva de genul acesta.
De mentionat ca lichidul de frana ramane constant in recipientul lui.
Vreau sa repar dar nu stiu ce defect are.....VA ROG AJUTATI-MA.


--------------------
dacia 1310 berlina 1999 - IF 06 TAV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 24 Sep 2012, 15:09
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




servofrana puscata ,primu semering care ceda este cel intre pompa de frana si servo ca atare


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatomir andrei
post 24 Sep 2012, 15:12
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 24 September 12




SA INTELEG CA ESTE PROBLEMA DE LA SERVO FRANA?


24 Sep 2012, 15:13:
ADICA CE TREBUIE SA FAC MAI EXACT?


This post has been edited by tatomir andrei: 24 Sep 2012, 15:13


--------------------
dacia 1310 berlina 1999 - IF 06 TAV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 24 Sep 2012, 15:45
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Sa iei pomap jos de pe servo dar nu desfaci conductele decat cele 2 piulite care o tin pe servo si si sa schimbi acel simering care il vezi acolo ,prin simering iasa tija din servo.bafta


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 24 Sep 2012, 19:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Ai grija si cum scoti siguranta ca se rupe usor.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 24 Sep 2012, 20:17
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Daca ia kit de reprataie pentru servo are si siguranta in el


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:49
Forum Renault