oare am comis ceva?, lichid racire
![]() ![]() ![]() |
oare am comis ceva?, lichid racire
yyeess |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SN
- cj
|
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#2
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca ti se incingea prea tare motorul probabil ca si indicatorul din bord iti arata lucrul asta. Ca a scazut sub minim nivelul antigelului nu e bine, dar atat timp cat iti dai seama la timp si masina e ok nu e cazul sa-ti faci griji. Doar sa nu mai uiti sa pui capacul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Liviu |
![]()
Post
#3
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Cel mai probabil ti s-a evaporat apa din antigel.
Fa urmatoarea masuratoare: cu un densimetru, masoara densitatea unui amestec 50% antigel cu 50% apa .. intr-un pahar de exemplu. Apoi masoara cu acelasi densimetru ce ai in motor. Completeaza cu apa (cel mai probabil) sau cu antigel ca sa ajungi la aceeasi densitate ca cea din pahar. Stau calm ca nu ti s-a intamplat absolut nimic. Daca ai mers la drum intins e foarte putin probabil sa se supraincalzeasca motorul. Bafta multa. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Altis |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Dar cum poate sa stie cand s-a omogenizat perfect lichidul?
As zice mai bine sa schimbe direct tot lichidul ca suma mi se pare modica in comparatie cu riscurile expunerii motorului unei eventuale supraincalziri...zic si eu, no offence |
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#5
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Omogenizarea se face pornind motorul cateva minute ...
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
klausu25 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 May 05 From: BRAILA ![]() |
Cred ca este de ajuns doar sa completeze cu apa distilata pana la nivel. La cata apa i s-a evaporat lui, nu-i nici un pericol...
|
--------------------
Dacia
Supernova
- BR-01-ELF
|
|
yyeess |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 April 05 ![]() |
Tks de incurajari.
Nu e cazul de evaporat apa din antigel ca am concentrat(cat o fi de concentrat!?).Ma gandeam mai degraba daca n-o fi intrat aer in instalatie si sa nu mai raceasca uniform in viitor.Am vazut ca e etansa instalatia si nu are evacuare pt.surplus la vasul de expansiune,deci eventualul aer patruns in instalatie n-ar avea pe unde refula!? |
--------------------
Dacia
SN
- cj
|
|
klausu25 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 May 05 From: BRAILA ![]() |
Nu are pe unde intra apa in instalatie atata timp cat nivelul din vasul de expansiune nu scade de tot
|
--------------------
Dacia
Supernova
- BR-01-ELF
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#9
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Eu stiam ca sistemul de racire este sub presiune , deci nu e deloc bine sa mergi fara capac.
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
klausu25 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 May 05 From: BRAILA ![]() |
Pai, din moment ce a fost prevazut cu capac, e clar ca nu e bine sa mergi fara. Instalatia nu lucreaza sub presiune. Se creeaza intr-adevar presiune atunci cand se incalzeste lichidul, dar pentru asta capacul vasului de expansiune este prevazut cu o supapa. Supapa care nu functioneaza intotdeauna, de aceea este recomandat ca acel capac sa nu fie strans tare.
|
--------------------
Dacia
Supernova
- BR-01-ELF
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#11
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Aici te inseli. Capacul ala trebuie sa fie strans. Circuitul de racire e sub presiune si asta pentru ca punctul de fierbere al antigelului e mai ridicat in cazul unui circuit sub presiune. Partea cu capacul partial defacut e o carpeala a mecanicilor din service-uri pentru a compensa faptul ca supapa aia se mai strica si atunci creste presiunea prea mult si curge antigel pe la racordurile furtunelor. Dar normal si corect e ca circuitul sa fie sub presiune, implicit capacul trebuind sa fie strans. daca s-a stricat supapa mai bine cumparati un capac decat sa mergeti asa.
Circuitul de racire e tot timpul sub presiune, chiar si cand motorul e oprit si antigelul e rece. Cand am vrut sa completez cu antigel, chiar in conditiile in care am facut treaba asta dimineata (masina nemaifiind pornita din seara trecuta) tot s-a auzit un fasait si a crescut cu putin nivelul din borcan. E insa posibil ca daca las masina vreo luna nepornita sa se duca presiunea din circuit (nu am incercat), dar asa, de la o zi la alta nu e cazul. This post has been edited by bogdan_o: 19 Aug 2005, 22:09 |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 00:08 |