Rulmenti alternator., -schimbare-
![]() ![]() ![]() |
Rulmenti alternator., -schimbare-
Adrian_Boy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|||
G I M |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Si eu i-am schimbat ,daca nu aveti presa nici sa nu va apucati ca cel de la spate iese foarte greu eu dupa ce m-am chinuit vreo cateva ore l-am taiat cu flexul.Cel mare din fata iese usor ,fara presa .
Toate cele bune |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Stiu ca cel care este inglobat in acel "capac" iese la prin lovirea capatului (cel cu filet), dar nu direct cu ciocanul, ci protejat cu ajutorul unei bucati de lemn (de esenta ceva mai buna).
Iar rulmentii intra destul de usor la mana, deci fara presa ![]() ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#4
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e ceva de munca.ai sa vezi
![]() ![]() spor la treaba ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
CodeXS |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Nu te speria, mergi si ia unul de la dezmembrari functional (de 36A -- cam 35RON ) pentru cazul in care esti dependent a doua zi de masina.
Rulmentii iti vor da bataie de cap dar cu inventivitate sau cu forta, sau amandoua, vei reusi sigur.(eu am facut chestia asta cand aveam lamaita de doua luni si fara sa fiu mecanic auto inainte, si fara presa de rulmenti) Hai, rabdare si incredere si zi-ne cum a iesit. This post has been edited by CodeXS: 7 Dec 2008, 23:15 |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Eu l-am mai luat odata pe nenea alteratorul la revizie odata, dar acuma vreau sa-i schimb rulmentii, numai ca sunt putini care fac asta
![]() Poate mai da cineva solutii, ca sa nu-l demonteaza de pe masina si sa ma uit la el ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Minel |
![]()
Post
#7
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 8 Dec 2008, 14:12) Eu l-am mai luat odata pe nenea alteratorul la revizie odata, dar acuma vreau sa-i schimb rulmentii, numai ca sunt putini care fac asta ![]() Poate mai da cineva solutii, ca sa nu-l demonteaza de pe masina si sa ma uit la el ![]() Chiar nu stiu ce solutii ai mai vrea , in afara ca acele ghiare de prindere (brate ) care nu sunt bune si nu le poti baga ca sa extragi rulmentul , nu ai ce sa ii faci , schimba ghiarele respective si gata !! Taie-l cu flexu , sparge-l cu ciocanu , taie-l cu dalta , sparge-l in menghina ........ ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
payty |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
dar cureaua in ce stare e?
si e destul de intinsa? Din cate stiu eu, scartul e de la curea, nu de la alternator. Patineaza pe fulie si de aia. Incearca sa schimbi intai cureaua, sau macar sa o mai intinzi. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Oricum suspectez si rulmentii, acuma daca tot i-am luat si usor usor vremea de afara nu ne mai permite sa lucram langa ea, luam pentru acasa, ce se poate
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Relativ off-topic:
Eu nu-ti recomand sa spargi rulmentii. Nu de alta, dar regulile de protectia muncii din haiducii de genul acesteia s-au scris. Nu zic ca o sa-ti sara direct in dantura sau mai rau, dar nu este deloc ceva imposibil, oricata experienta ai avea. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
G I M |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Depinde de indemanarea fiecaruia .
Adrian_Boy daca ai tot ce-ti trebuie nu este deloc greu . Cea mai mare durere de cap o vei avea cu rulmentul mic(cel de la spate) daca nu se potriveste presa .Eu din lipsa de presa m-am chinuit destul de mult ,printr-o gramada de metode . Ultima ,si cea mai "violenta" a fost sa-i sparg camasa mare,i-ar cea mica sa o crestez cu flexul...dar foarte mare grija si aici . "Meseriasu " la care am fost sa mi-l taie (eu nu am flex) nu a fost atent si mi-a crestat si jumatate dintr-un inel colector pe care calca carbunele ...i-am schimbat rulmentii si carbunii si merge perfect . La ce sa ai grija : 1 ordinea saibilor de la fulie . 2 cand desfaci piulitele de la alternator (cele 3 de la suruburile alea lungi) ,filetul este foarte prost si se duce imediat. 3 dupa ce il montezi la loc sa il "centrezi" bine sa nu iti atinga rotorul de stator. |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
dupa ce schimbi rulmentii ia si o curea noua De FARTEC.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
cristireghin |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 19 February 08 ![]() |
Cu tot respectu' eu personal nu recomand cureaua de Fartec . In vara am schimbat 2 in mai putin de 1000 de km(cumparate din locuri diferite) si s-au facut prastie(nu au fost nici intinse peste masura) . Am cumparat ceva olandez cu ''zimti'' , un pic mai scumpe dar se comporta grozav .
|
--------------------
dacia
1310 break
1991 1398cm
- cj 08 jon
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu numai de fartec am cumparat/recomandat.si nu inteleg de ce multa lume foloseste curea cu dinti in loc de trapezoidala simpla.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#15
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Si eu am cu dinti BOSCH de la fostul proprietar si nu am probleme cu ea de 2 ani ...
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Una cu dinti am si eu si mere bine
![]() ![]() Acuma cu referire la subiectul topicului. Am reusit pana la urma, din cate stiam si eu, cel mic din spate este cu probleme, pentru ca intradevar nu se potriveste acel extractor de rulmenti, pentru ca acele ghiare nu intra in locul care il are rulmentul in spatele lui ![]() Iata cum am reusit: - am spart rulmentul (are o camasa care tin bilele, cu sficul, se rupe camasa, pe urma se forteaza sa iasa inelul exterior) - a ramas doar cel interior in speranta ca voi reusi sa scot cu extractorul normal si bine, dat tot nu a functionat, prea grosolane si "nemaleabile" acele ghiare - am gasit o cheie (cred ca de bicicleta) pe care am folosit-o pe post planseu care sa vina sub ce-a mai ramas din rulment, in final ghiarele extractorului au prins de cheie (din cateva incercari) si am reusit. O poza pentru exemplificare. Metoda_desfacere.JPG ( Size: 546.3k ) Number of downloads: 3179 This post has been edited by Adrian_Boy: 11 Dec 2008, 10:10 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
soulraven |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
azi ma inceput si eu reconditionarea alternatorului. L-am demolat cu totu, am curata capapcele cat am putut, acum sunt puse in diluant. Pana maine le scot si or sa fie super curate si noi:). maine dimineata dau o fuga pana la un service sa imi scoata rulmentul dupa spate, ca eu nu am reusit absolut deloc. A mai ramas putin in buza rulmentului si de aici nu se mai misca.
un set de rulmentii, un set de perii si putina munca si gata, i functional. ca tot venii vorba, cat costa un set de rulmentii si un set de perii? p.s: am sa vin cu poze in faza montatului final This post has been edited by soulraven: 11 Dec 2008, 16:12 |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#18
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
perii de rofep si rulmenti de alexandria cam 15lei.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Eu am mai pus poze pe aici, cu prima reconditionare a alternatorului, acuma am umblat doar la rulmenti, care merg super bine.
Ca sa reusesti la anumite chichite, genul cum a fost acest rulment, trebuie sa fi incapatanat si inventiv ![]() ![]() Tot cu extractorul e ce-a mai eleganta solutie, restul cu flexul e ce-a mai imprecisa, sau cu o menghina mare care sa fie pe post de ce va trece prin cap ![]() This post has been edited by Adrian_Boy: 11 Dec 2008, 19:52 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Felicitari! Sambata incep si eu reconditionarea unui alternator, sper sa imi iese cum vreau si sa tina vremea macar fara ploaie sa il pot monta.
|
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
soulraven |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
foarte tare....dai cu tupeu
tare curios sunt si eu maine sa vad cum arata dupa ce a astat in diluant. s-a curatat ca nou ![]() |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Adrian_Boy |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Ca sa vedeti cum se face, numai timp sa fie si ceva pasiune
![]() Attached thumbnail(s) HPIM0402.JPG ( Size: 843.24k ) Number of downloads: 3011 HPIM0445.JPG ( Size: 550.18k ) Number of downloads: 2768 HPIM0505.JPG ( Size: 788.09k ) Number of downloads: 2737 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Te-ai descurcat frumos, daca erai din Timisoara iti dadeam piese din alternatoarele care le-am chinuit pe dacia mea in ultimii ani. Azi am montat si eu de proba alternatorul de 75A. A fost putin de lucru, (3 ore) pentru ca nu imi place sa ma grabesc, dar a meritat. (acum nu stiu daca il mai dau jos pana la primavara sa si arate precum se comporta)
Pentru cei interesati din Timisoara, pot sa ii ajut cu piese din alternatoare: rotor/stator/capace... |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
G I M |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Am si eu o intrebare ...se potriveste rotorul de la alternatorul da dacia berlina (cel de 36 ah) la alternatorul de nova (50 ah) ?
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
electrica2000 |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 30 April 11 ![]() |
sall eu am un bosch cred de 55-75 ah , pe un golan 1,4, am dat cureaua jos si am anvartit de el cu mana si scartie binisor ,clar rulmentul e dus ,stiti careva cat o fi manopera +rulmentul
This post has been edited by electrica2000: 6 Sep 2012, 17:33 Attached thumbnail(s) DSCARD0243.jpg ( Size: 550.22k ) Number of downloads: 425 |
--------------------
logan
logan 1.4
2007 1.4
|
|
ghitza |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
o fi ceva fi fara griji,incearca si te intereseaza cat coste prima data rulmentu si vezi daca merita si il poti schimba si tu acasa
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
electrica2000 |
![]() ![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 30 April 11 ![]() |
mda dar pana nu vad prima data nu ma bag,si de reparat al repar sigur am sunat sa vad cat ma duce unul nou sa cad pe spate nu alta 1400 roni .hmm tu ce parere ai .
|
--------------------
logan
logan 1.4
2007 1.4
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
pai si mai stai sa te gandesti? Pune mana pe niste chei,desfa-l si vezi ce rulmenti are. Mai mult de 50 de lei nu te duc rulmenti aia si daca nu te pricepi sau nu ai extractor,mergi la un prieten sau chiar si la un service de cartier sa-ti scoata rulmenti de pe ax si gata. Inapoi sunt mai usor de pus,doar sa ai grija ca inainte sa-i scoti pe cei vechi sa-ti iei niste puncte de reper,preferabil masurate ca sa sti pana unde sa bagi rulmenti noi pe axul rotorului. Dupa ce ai facut asta,montezi alternatorul la loc,avand grija sa nu-ti ramana piese in plus pentru inca unul
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:29 |