Functionare ventilator a/c cu motor oprit, posibil asa ceva?
![]() ![]() ![]() |
Functionare ventilator a/c cu motor oprit, posibil asa ceva?
JohnDoe1 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|||
b64chr |
![]()
Post
#2
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
AC-ul nu are cum sa mearga cu motorul oprit pentru ca compresorul este antrenat direct de motor.
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu, ventilatorul de racire se va opri dupa un anumit timp de la oprirea motorului (pana in 15 minute), caci dupa aceea ii intrerupe calculatorul de injectie alimentarea releului.
Deci, din cate stiu eu, ventilatorul de racire nu are cum sa mearga precum un disperat dupa oprirea motorului. Problema cu bateria trebuie sa fie din alta parte |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
eu ma refeream stric la ventilatorul de a/c nu la functionarea compresorului; e logic ca ala se opreste o data cu motorul.
ventilatorul de la radiator se opreste dupa o perioada de timp Klaus, intr-adevar. dar mai e un ventilator ala care il actionez din interior de la butonul ala din dreapta de la 1 la 4; ala nu se opreste dupa oprirea motorului; si numai in situatia cand opresc motorul cu a/c-ul ramas pornit. daca inainte sa opresc motorul, opresc a/c-ul atunci se opreste si ala instantaneu. eu cred ca e vorba de un ventilator care se afla in zona aia unde e si motorul stergatoarelor de partbriz. nu e vorba de ventilatorul ala din fata de la radiator. This post has been edited by JohnDoe1: 29 Aug 2005, 08:37 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai zi asa, stimabile, ca e vorba de ventilatorul de la aeroterma...
Ie o problema la SLZ cu ventilatoarele alea... Au existat niste loturi cablate gresit (au mai aparut cazuri pe aici) si ventilatoarele alea aveau curent si dupa luarea contactului. Normal NU trebuie sa mai fie alimentate, dar nu stiu ce cablare idioata au facut astia de la dacia si unele merg si dupa. Daca asta este cazul, sfatuiesc o modificare a instalatiei electrice ca acel ventilator sa nu mai fie alimentat dupa luarea contactului. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
asa, ventilatorul de la aeroterma ca nu stiam cum sa ii zic.
ala e care merge de nebun si dupa; dar numai si numai daca cand opresc motorul cu a/c-ul cuplat. si e nashpa ca ventilatorul ala de aeroterma eu il tin pe poz 1 de obicei si acolo e destul de silentios si nu il auzi; ca sa nu mai zic ca oricum dupa ce opresc motorul ma duce in eroare ventilatorul de la motor care are zgomot mai mare si il acopera pe asta de la aeroterma. This post has been edited by JohnDoe1: 29 Aug 2005, 09:14 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Imi pare rau sa-ti aduc vestea cea rea, dar eu nu opresc niciodata AC "de la buton". Se opreste odata cu scoaterea cheii din contact si reporneste la 15 sec dupa pornirea motorului.
Ventilatorul de racire de la radiator este controlat de computerul masinii. In teorie cind motorul este foarte cald chiar dupa ce parchezi masina ventilatorul respectiv mai functioneaza pina la citeva minute. In practica folosirea AC presupune ca ventilatorul ala sa stea pornit tot timpul, de unde rezulta (vizibil pe bord) ca mototul functioneaza tot timpul la o temperatura mai joasa (cam ca in momentul in care mergi la drum lung si acul cade mult sub mijlocul scalei de temperaturi). In aceste conditii continuarea functionarii GMV-ului dupa ce opresti masina in conditiile in care ai rulat cu AC pornit este un eveniment foarte rar. Ventilatorul de la aeroterma nu poate lua curent cit timp cheia este scoasa din contact pentru ca circuitul lui trece prin butuc (spre deosebire de GMV). Daca nu se intimpla asa inseamna ca cineva ti-a facut circuitul electric cu fundul. Colac peste pupaza din experienta ventilatorul ala e un consumator relativ mic pentru o baterie sanatoasa, am lasat masina pe prima pozitie (RCD si aeroterma sub curent) mult timp si nu am reusit sa consum bateria. Deci Klaus a concluzionat corect ca problema ta e in cu totul alta parte (inclusiv intr-o potentiala baterie care se descarca singura). |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
eu zic ca Klaus a avut dreptate cand a zis de ventilatorul aerotermei;
eu tot incerc sa zic problema nu este de la ventilatorul care raceste radiatorul si care mai merge ceva, chiar si dupa ce opresc motorul; (deci nu la ala ma refer). ma refer la ventilaltorul aerotermei sau cum s-o numi, ala care se actioneaza de la butonul din dreapta cel cu 4 pozitii. Daca opresc motorul cu a/c cuplat, ventilatorul ala al aerotermei merge in continuare, chiar si cu cheia scoasa din contact; culmea e ca daca ma apuc sa il dau de pe pozitia 1 asa cum era cand am oprit motorul, si il pun pe pozitia 4 ala incepe sa se invarta mai repede corespunzator pozitiei 4 cu cheia scoasa din butuc, cu motorul oprit. nu acelasi lucru se intampla daca in momentul opririi motorului a/c-ul a fost decuplat mai inainte; ventuilatorul aerotermei in acest caz se opreste si el. Deci faza respectiva o face numai daca a/c-ul a fost lasat cuplat in momentul opririi motorului. Ce ma seaca e ca am observat asta dupa aproape 2 ani de cand am masina. De consumat nu stiu cat consuma ventilatorul aerotermei in 3-4 ore pe pozitia 1. probabil ca o fi si bateria mai dusa...dar oricum nu e normal asa cum face la mine. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
costi |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
plec in 5 minute si verific;
postez de acasa ! Keep it up ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
costi |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
iti spun mai pe seara...
Later edit: am verificat de mai multe ori. Odata scoasa cheia nu mai merge nimic ! Verifica ce se intimpla la tine. Ceva este in neregula ! This post has been edited by costi: 29 Aug 2005, 19:13 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Bai, voi credeti ca io zic prostii la treaba cu cablarea gresita la anumite modele?
Toata tarasenia e din cablare. E una din sigurantele de la tabloul de comanda climatizare care in loc sa fie dupa cotact, e pe direct. Si comanda de AC este complet INDEPENDENTA de cea de ventilator. Pur si simplu face un contact pe un pin la UCE injectie. Nu are nici in clin nici in maneca cu comanda ventilatorului de la aeroterma PS: am impresia ca la cele cu AC exista 2 ventilatoare la aeroterma, cel normal, si cel de climatizare. Nu stiu de ce, dar eu asa am impresia... desi mai degraba al doilea motor din scheme e motorul care comanda recircularea. Ptii, ca vaca sunt, chiar ala e, ca la solenza recircularea e electrica. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
joey |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 9 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Si mie mi se intampla sa uit sa opresc AC si implicit ventilatorul aerotermei inainte de oprirea motorului dar NICIODATA dupa scoaterea cheii din contact nu mai merge ceva actionat electric (bineinteles in afara de ventilatorul de la radiator).
Pe de alta parte, pentru a evita pornirea AC la repornirea motorului, opresc ventilatorul aerotermei si dupa pornirea motorului si intrarea intr-un regim de turatie optim il repornesc ca imediat sa opresc AC. Cred ca asa nu mai "stresez" bateria". |
--------------------
RENAULT
CLIO 3
DYNAMIQUE 1,6 16v CVA Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
Gata s-a rezolvat; am fost la service si intr-adevar cica era o problema la instalatia electrica; oricum habar n-am ce i-au facut ca nu m-au lasat sa intru;
toata treaba 2.200.000 lei vechi. bine ca s-a rezolvat. |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
costi |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
220 RON ?
pai ce i-au facut? ce scrie in factura ? 220........ shit mai bine o lasai asa ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
i96nds |
![]()
Post
#17
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
JohnDoe1, ai o bafta in ultimul timp... ceva senzational !!! Nu am mai pomenit asa ceva. Doar Valentine cred ca era in competitie cu tine.
Deci s-au mai dus inca 220 RON.... La ce service ai fost de a fost asa de scump? Ti-au zis daca au mesterit ceva la cabluri ? Au taiat ceva? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
JohnDoe1 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 11 February 05 ![]() |
i96nds, asta cu bafta asa e;
deja vreo 3 sferturi din prieteni imi tot zic sa ma mai duc la biserica, ca in ultimul timp numai asa mi se intampla in orice, nu numai cu masina. sun prea multe trecute pe factura, schimbate tot felul de cablaje, relee, verificari tester clip, manopera, etc. la cablaje si relee sunt trecute cu coduri, asa ca nu-mi zic nimic toate chestiile alea. la adras militari. era cel mai aproape de servici. in fine, se poate inchide topicul daca nu mai are nimeni nimic de zis... |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- B-34-... decat mult si prost, mai bine putin si fara rost.
|
|
klaus |
![]()
Post
#19
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Baga niste coduri, ca le gasim noi
![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Valentine |
![]()
Post
#20
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE(i96nds @ 30 Aug 2005, 12:25) JohnDoe1, ai o bafta in ultimul timp... ceva senzational !!! Nu am mai pomenit asa ceva. Doar Valentine cred ca era in competitie cu tine. Stai linistit ca tot pierde ![]() Am si pe asta cu aero-terma (acuma mi-am dat si eu seama de corelarea cu AC ramas on!). De fapt acu' 3 zile am ramas fara baterie exact din cauza asta ![]() ![]() Sunt tare curios care a fost diagnosticul, ca nu o sa platesc 220 RON pentru asa ceva! ![]() This post has been edited by Valentine: 3 Sep 2005, 15:16 |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:58 |