Filet bujie incalecat HELP
![]() ![]() ![]() |
Filet bujie incalecat HELP
zabar |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 8 August 12 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna
2.2 / 150
|
|||
andri1940 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Incearca sa ii dai cu ceva spray degripant, asteapta cateva minute si apoi desfa bujia folosind o tubulara pentru bujii cu prelungitor. Am patit si eu la Solenza si a mers. NU MAI FOLOSI mizeriile alea de chei cu cap in forma de T, nu sunt bune de nimic.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
Wolfman |
![]()
Post
#3
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
Sau mergi la un service sa incerce cu o cheie dinamometrica, altfel risti sa rupi bujia in chiuloasa.
|
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
corbex |
![]()
Post
#4
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Si cund le pui la loc, nu le mai stringe pina iese fum.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Wolfman @ 10 Oct 2012, 19:11) Sau mergi la un service sa incerce cu o cheie dinamometrica, altfel risti sa rupi bujia in chiuloasa. Ce treaba are cheia dinamometrica cu DESFACEREA bujiilor ? Nau am auzit de nimeni care sa rupa bujia in chiuloasa , dar sunt multi care au stricat filetul chiuloasei ! QUOTE(corbex @ 10 Oct 2012, 19:15) Nu cred ca iese fum din nimic . Dar la STRANGEREA bujiilor , poate se foloseste cheia dinamometrica de care amintea colegul mai sus , asta dupa ce filetul a fost curatat si inainte de scoaterea bujiei vechi . Se poate folosi chiar o picatura de ulei pe filetul bujiei vechi pentru a ajunge la maximul de trangere corecta mai usor . zabar - incearca si la cald si la rece si cat timp poti sa o misti putin , poti folosi un degripant . O desfaci cat merge , dai cu degripant , astepti 10 secunde si apoi o strangi cat poti . Apoi mai incerci desfacerea completa a bujiei . Prima bujie daca este cea din stanga de obicei merge mai greu daca nu ai curatat periodic locul , pentru ca acolo se aduna mai multa mizerie si sunt multe depuneri . Ar fi bine sa mergi in service sa o desfaci , dar le explici de la inceput problema , sa nu-ti nenoroceasca ei filetul din prostie . In cazul in care se distruge filetul , trebuie rebucsata chiuloasa , dar nu este un capat de tara nici asa . Cu oacazi asta o si rectifici , dar dureaza ceva timp , de asta e mai bine sa o ai in service daca se intampla asa ceva . Varianta 2 : complet nevinovat , mergi in service si spui sa-ti faca schimbul de bujii , ulei si filtru ulei si aer . Mai departe sa se spele pe cap cu masina si sa ti-o dea functionabila . ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
paul_p |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Bujiile incandescente se mai si rup. Mai ales daca nu au fost noi sau daca au fost demontate si remontate la loc.
Mai bine apelezi la un mecanic cu experienta daca nu se desfac. Cand montezi la loc bujiile, nu uita sa le ungi cu pasta speciala, nu nu ulei. Exista o pasta speciala pentru ungerea filetului bujiilor incandescente, o pasta care rezista la 1000-1200 de grade si care impiedica coroziunea. Nu se va da in nici un caz cu ulei sau veselina pe filet. Risti sa se carbonizeze in timp si sa blocheze filetul. Dar nu doar depunerile sunt cauza blocajului. Mai intervine un factor extrem de important, si anume corodarea galvanica. Corodarea galvanica apare frecvent la contactul a doua metale diferite - in cazul nostru otel la bujie si aluminiu la chiulasa. Prin corodare suprafata de aluminiu devine rugoasa si ca urmare se ingreuneaza desfacerea bujiilor. Bujiile sunt acoperite din fabrica cu un strat de nichel (sau zinc), care protejeaza filetul interior al chiulasei de aluminiu contra coroziunii galvanice. De aceea la bujiile noi nu este obligatoriu sa se dea cu pasta antiblocaj. In timp, datorita temperaturilor ridicate si a variatiilor mari de temperatura, stratul de protectie se deterioreaza. De aceea, daca bujiile sunt remontate, este absolut obligatoriu sa se foloseasca vaselina antiblocaj. Vaselina antiblocaj prezinta urmatoarele caracteristici: 1. Nu se arde si nu se intareste in timp 2. Protejeaza suprafata de contact impotriva coroziunii galvanice 3. Lubrefiaza suprafetele aflate in contact. 4. Nu se evapora 5. Rezista la temperaturi ridicate De obicei vaselina antiblocaj contine o vaselina sintetica sau semisintetica si o pulbere metalica foarte fina. Pulberea poate fi de cupru, aluminiu sau zinc. Pulberea metalica are atat rol de lubrefiere cat si de inhibitor de coroziune. In plus asigura si un bun transfer termic. This post has been edited by paul_p: 12 Oct 2012, 10:38 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Wolfman |
![]()
Post
#7
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
|
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
zabar |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 8 August 12 ![]() |
Va multumesc la toti ptr sfat o sa incerc pe rand fiecare varianta
![]() ![]() |
--------------------
renault
laguna
2.2 / 150
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Filetul il incaleci la inceput , la primele ture , daca nu esti atent , nu la sfarsit , cum povestesti tu . Eu bag bujiile cu mana cat de mult intra , dar cu siguranta cel putin 1,5 cm din filet si abia apoi folosesc cheia .
La un Fiat Panda am rupt 2 chei de bujii din alea T-uri , niste porcarii . Am luat din targ cheie speciala de bujii cu T gros , pe el am bagat o bara si abia asa am reusit sa le desfac , bujiile originale avand 29.000 km si 4 ani pe acea masina . Nu s-a rupt nimic in afara de porcariile de chei de bujii gen Cora de 12 ron . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
zabar |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 8 August 12 ![]() |
S-a rezolvat cu ajutorul minunatului lichid de frana.Am desfacut un pas bujia am turnat lichid de frana cu ajutorul unei seringi apoi am starns apoi air am desfacut jumate de pas iar lichid de frana apoi asteptat 5 min apoi iar si iar si iar timp de 40 min caci se slabea cate jumate de pas ca apoi sa iasa spre final usor deci cu rabdare se poate si fara sevice si fara alte minunatii de sprayuri de curatare care am vazut ca mare lucru nu fac
![]() |
--------------------
renault
laguna
2.2 / 150
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 04:48 |