Axa culbutori, rupere tije si blocare culbutori
![]() ![]() ![]() |
Axa culbutori, rupere tije si blocare culbutori
OAP |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#2
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Incearca sa verifici si tachetii totusi...
Tijele descriu si o usoara miscare de pivotare in tacheti. Daca tachetii au depuneri, tija poate fi incastrata-n ei si in mers, tijele se incovoaie => se rup. Edit: de fapt, griparea culbutorilor pe axa ar cam contrazice teoria mea... ![]() This post has been edited by Muttley: 4 Dec 2006, 16:54 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
OAP |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Muttley sunt de acord cu tine...dar fenomenul ciudat est ca nu s-a rupt tija ci s-a retezat gulerul ca si cum surubul ar fi actionat ca o freza circulara....e adevarat ca surubul era putin uzat si ca tija are si o miscare circulara...eu suspectez ungerea deficitara a rampei dar nu as desface motorul pe vreme asta, nu am nici timpul necesar...as incerca cu o solyutie de spalat motorul in cazul in care s-a format un dop pe canalul de ungere...totusi am mers din vara pana acum fara alte probleme, ar fi trebuit sa se gripeze si alte piese mobile...presiunea e la 6 mai tot timpul (pompa cu debit marit, motor 1300)
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
thirsty |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 2 February 06 ![]() |
vezi ca este infundat canalul de ungere din bloc axa cama , dai chiuloasa jos ,blochezi cu saibe mari camasile, si dai la automat. pe gaura din bloc acolo unde garnitura de chiuloasa are acea hartiuta pe colt trebuie sa vina ulei, daca nu scoti axa si cu o sarma subtire dar otelita vei desfunda orificiul , bafta
|
--------------------
BMW
730
- b-10-nam
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#5
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Clar ungere deficitară. Cred că până nu dai chiulasa jos nu vei rezolva problema.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
OAP |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru sfaturi...de asta mi-e teama si mie...canal infundat...am bagat ce-i drept o sarma pe canalul ala si apoi am turnat ulei care a disparut ...undeva...poate sa se scurga in alta parte decat pe canalul de ungere?....de altfel suspectez oarecum sistemul de ungere ca ar fi infundat, am mereu presiunea la 6....motorul are peste 130 000km dar nu scoate fum sau gaze si nici nu mananca ulei (poate 100ml la 1000km...eu completez cca 1/2l la 3-4oookm si e Texaco de la Carrefour...ala la bidon de 4l) si mi se pare cam ciudat sa am mereu presiune maxima , chiar si la relanty....de asta si vroiam sa incerc o solutie de spalat motorul dar nu stiu daca sau care este eficienta...sincer e cam neplacut sa dai chiulasa jos pe vremea asta, dar asta stiti si voi,oricum daca nu am incotro sambata asta ar trebui sa fac...
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Incearca-n cazu' asta un motor flush. Ia ceva scump, nu te zgarci la bani. Eu de ex am folosit Liqui Moly si dup-aia-mi batea motorul ca la tractor
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mirceas |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
apropo de motor flush si bataie. dupa ce am facut un flush cu 2+2 in ideea sa schimb uleiul, acum am o bataie metalica la pornire (pompa de ulei?). in plus sesizes multe alte batai de la tacheti/cultubori. si motorul e ok, compresie buna, nu pierde nici o "picatura" de ulei... asa ca ori ceva foarte scump, ori deloc. sper ca la primavara un schimb de ulei sa rezolve problema. o intrebare: cam cat dureaza reglajul la culbutori/tacheti/... ca si operatiune si cat de complicata e, tinant cont ca se face si la rece si la cald?
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pt ce s-o faci la cald?
![]() 0.15 admisie si 0.20 evacuare la rece, cu cuburi de gheata pe chiulasa. Mie mi-a luat cam 1 ora (mult) reglat cu cheie fixa si patent, da' i-am reglat de i-am zapacit (reglat, verificat, reverificat, samd). |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
OAP |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Sunt de acord cu voi ca e de preferat o solutie mai scumpa pt spalat motor...In ceea ce priveste bataile aparute dupa, cred ca in urma spalarii au fost indepartate anumite depuneri dintre partile metalice aflate in miscare si ar trebui refacute reglajele...acelasi lucru si la pompa de ulei...nu cred ca se uzeaza ceva atat de grav in 5 min cat actioneaza solutia in motor...
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
mirceas |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
eu chiar nu ma pricep ca nu am facut in viata mea partea asta de reglaje. tot la service ramane sa ma duc decat sa fac vreo prostie. cu chestia la cald, asa am citit/auzit, ca se regleaza si cu motorul rece si cu motorul cald.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Exista valori diferite pt rece / cald, asa e si normal, si in functie de starea motorului (rece sau cald) se aleg valorile dupa care se face reglajul. Dar sub nici o forma nu se regleaza la rece si se repeta reglajul la cald, e absurd.
This post has been edited by Muttley: 6 Dec 2006, 08:03 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mirceas |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
de aia e bine sa afli si alte pareri, daca te iei numai dupa unul te miri de ce te trezesti ca nu mai merge "ca inainte". o sa tin minte, 10x...
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
O intrebare. Tijele de la culbutori sunt la fel la motorul de 1.3 cu cele de la 1.4? Sau difera.
|
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
ghitza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
da
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Ca sa nu dai chiuloasa jos poti sa faci asa: dai rampa jos de pe chiuloasa,scoti tijele,demontezi bujiile si dai la demaror. Daca iese ulei prin orificiul de ungere al rampei e ok,daca nu iese sau iese slab,fie e infundat canalul din bloc,fie cel din chiuloasa. Dupa ce spui tu alta cauza nu prea poate fi decat gripare din lipsa de ulei.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:00 |