Cum sa scoti aerisitorul rupt fara sa schimbi etri, si tutoriale cu poze
![]() ![]() ![]() |
Cum sa scoti aerisitorul rupt fara sa schimbi etri, si tutoriale cu poze
RaduMan |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 12 November 03 From: Bucuresti-Ploiesti-Falticeni ![]() |
|
||
--------------------
VW
Touran
2004 Trendline NU forta, foloseste un ciocan mai mare!
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Solutia asta o stiam si eu, dar as vrea sa evit inca o gaura in etrier.
Am eu un mester la Adjud (tata) care mi-a promis ca de Pasti cind o sa ma duc acasa imi rezolva problema. Stie el o metoda de a scoate aerisitoarele rupte. Sanse de reusita 50% ![]() Pina atunci o sa fac aerisirea la furtun :idea: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
FLEX |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut surpriza ca pe o Dacia Berlina din `99 sa gasesc 2 dimensiuni la hexagonul aerisitorului, ca sa nu mai vorbesc ca la Fiat erau 4 diferite!, iar la Lada cele de pe fata erau mai mici decit pe spate, asa ca nu e rau sa aveti cu voi si un set de inelare sau tubulare; oricum, ca sa nu patiti ca Paul, sa aveti pe linga voi spray degripant, in cel mai rau caz lichid de frina (spray-ul actioneaza mult mai repede! si mai bine!).
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Domnu' Paul, imi permiteti pentru ca sa va sugerez 2 metode experimentate de mine ?
1. Se ia 1 bucata burghiu (mai mic in diametru decit gaura din etrier) ascutit pentru rotatie inversa, se ia 1 bucata bormasina electrica (care sa aiba posbibilitatea sa schimbi directia de rotatie), se infige burghiul respectiv in bormasina respectiva si, cu mare delicatete in cuget, suflet, simtiri si degete, se procedeaza la apasarea USOARA a butonului declansator de la bormasina (sau Bore Machine pentru fazanii care nu le place neologismul) si se scoate respectivul ciot de purjor. Vei vedea ca la un moment dat, burghiul se va intepeni in ciot , astfel incit ciotul va incepe sa se dessurubeze frumos! 2. Se ia 1 bucata bormasina banc sau strung, se ia 1 bucata burghiu care sa fie cam cit gaura din etrier, se da etrieru' jos, se intepeneste intr-o pozitie convenabila, se intra cu burghiul in ciotul purjorului, se gaureste cam pina unde nu mai are filet. De acolo, virful purjorului va cadea singur, iar tu cu un zgarieci si cu un jet de aer vei curata spanul ramas! Treaba functioneaza in 100% din cazuri, deci nu va fi nevoie sa dai alta gaura in etrier! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
paulp |
![]()
Post
#5
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Sar'mina domn Marty.
Hai sa-ti spun si metoda "tata". 3. Se face cu ceva ascutit (aflu eu ce e pina la urma) in restul de aerisitor o taietura in care se introduce o surubelnita si se desface cu grija (bineinteles ca mai inainte se inmoaie cu spray degripant sau lichid de frina). Flex, problema e ca aveam spray dintr-ala, da s-a rupt aerisitorul la stringere ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
asarban |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
QUOTE Se face cu ceva ascutit (aflu eu ce e pina la urma) ce ai zice de o panza de bomfaier? |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
paulp |
![]()
Post
#7
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Am vrut eu sa scriu asta, da nu sint foarte sigur :wink: Tre' sa vad metoda cu ochisorii mei si atunci o sa stiu exact.
Oricum ideea 1 a lui Marty nu e rea deloc, doar ca nu stiu unde naiba gasesc burgiu pe invers, ca bormasina cu doua sensuri de rotatie am. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ov |
![]()
Post
#8
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
burghiul ala invers se cheama chiar "extractor"
![]() am si io nevoie de asa ceva ![]() ![]() Astept sa se vina vremuri mai bune (in buzunare, evident), sa remediez problema, ma bag in garaj si-i dau ... (ce-i drept, timp nu prea am) |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
asarban |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Sau si mai bine (dar tre sa fii maniac sa ai asa ceva in casa) cu o panza de traforaj (mai tineti minte ca ne puneau sa taiem placaj sa facem dracu stie ce?)
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
FLEX |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Exista si un fel de bomfaiere de buzunar, 10 cm pinza, eu am gasit la Praktiker asa ceva; ideea e sa-ti ramina suficient "cap" deasupra rupturii ca sa poti face manevra, lucru care in general nu se intimpla, din pacate. Burghiu pe stinga eu sint convins ca as gasi in Obor, la bazar, au aia acolo ce nici cu gindul nu gindesti, Paul, in Iasi exista asa ceva? merita incercat.
Eu mai am traforajul (hihihihihi!), dar pinze pentru metal cine-mi da? ca cu alea pentru placaj e ca si cum as trage cu cornete de hirtie in elefanti. Pentru Ov: fa bine si cumpara o garnitura noua de bronz pentru etrier, probabil o gasesti la set cu celelalte garnituri, sau mai naspa, doar cu racordul elastic. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Ov |
![]()
Post
#11
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pai cand a apuc de ea, clar ca schimb si garnitura aia,
oricum, acum nu curge deloc, dar, daca mai umblu p'acolo nu vreau sa am iar probleme |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu merge cu panza de bomfaier (nu e cap) merge cu o freza mica de dentist, cu disc, exact pe metoda flexului (scula electrica nu membru mai sus vorbitor - n.n.).
In loc de capace de aerisitor am folosit cu succes bucati de furtun de cauciuc taiate ceva mai lung decat aerisitorul, pe care le-am bagat pe aerisitor, si la capatul liber din partea de sus a tubului am pus vaselina. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ov |
![]()
Post
#13
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
k, am bagat la cap, ma duc cu etrierul la dentist
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#14
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Am eu o cunostinat stomatoloaga
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
FLEX |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE ma duc cu etrierul la dentist Daca nimeresti vreo zapacita ca dentista mea (nu reusesc niciodata sa ma prind unde se termina dentistul si unde incepe mecanicul cind ma duc pe la ea) pai sa fii sigur ca pune freza pe etrier! numa` sa dai tu banii pe pinza circulara, ca se paradeste! |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
paulp |
![]()
Post
#16
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Mai bine ma duc la "Magazinu de scule" (auzi ce nume
![]() ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
bogdanb |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 October 03 From: Iasi ![]() |
Paul am eu citeva "extractoare" de diferite marimi. Am sa le aduc simbata la intilnire poate te ajuta cu ceva.
|
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#18
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
OK. Da sa-l intreb pe Laur daca bormasina aia a lui e cu doua sensuri de rotatie.
PS. Restul conversatiei hai s-o mutam la Intilnire Iasi 24.01.2004, ca aici e pentru altceva :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ov |
![]()
Post
#19
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am aflat o alta metoda, fara folosirea unui extractor.
1. se ia o pila sau altceva dintr-un material asemanator 2. coada pilei (aia subtire, cum au majoritatea) se frezeaza in 3 parti, facand astfel un profil "prismatic" (ascutit) 3. se baga coada pilei in gaurica de la ramasita de aerisitor, si de da un ciocan in pila ![]() ![]() 4. se incearca desurubarea aerisitorului, folosind pe post de cheie, pila. mi-a zis un prieten ca a facut de nu stiu cate ori asta, si a avut rata de succes de 100%. inainte de incercare, se va da cu ceva pe filetul aerisitorului (desi toti recomanda lichid de frana, eu recomand apa pt ca se infiltreaza mult mai bine in praful de pe filet). |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Marty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Domnu' Paul, ati rezolvat problema sau inca va mai sacaie ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Ov |
![]()
Post
#21
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
io l-am vazut pe Paul ca zicea ca sambata o sa incerce scoaterea aerisitorului, si asa mi-am adus aminte de metoda asta (oricum, abia aseara am auzit-o, ca si io am unu rupt si ma plangeam la cineva ca nu stiu sa-l scot)
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#22
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Marty, am rezolvat pe dracu, ca simbata m-am plimbat cu masinile baietilor in loc s-o repar pe a mea
![]() Ov, metoda prezentata de tine nu e rea dar prezinta o doza foarte mare de risc :wink: . Daca-i stergi un ciocan mai tare si-ti faci etrier cu dubla aerisire ![]() Plus ca asa ai toate shansele sa faci varza filetu. Remember, etrierul e din aluminiu nu din otel. Iar porcaria asta de aeristor e dintr-un metal de kkt, dar ca de obicei numai bun sa-ti buleasca filetu la etrier. Si atunci ajungi la tarod si surub de 8 :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ov |
![]()
Post
#23
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
io am zis doar. Cand oi avea chef, eu sunt dispus sa incerc la mine metoda asta. Prietenul respectiv mi-a zis ca nu a stricat niciodata un etrier cu metoda asta, dar niciodata nu stii ...
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#24
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Mda, din pacate prima solutie, aia cu extractorul a dat gres. Afurisitul de aerisitor nici n-a vrut sa se miste. Ramin celelalte variante dar pina la a ma distra cu frinele mele, am comandat un etrier SH, care vine la pachet cu tot cu mecanicul necesar operatiunii. Costuri (400K etrierul fara pistonas + 1 set de garnituri noi 15k + 200K mecanicului). + 90K juma de kil de lichid de frina DOT4, ca m-am hotarit sa trec pe asta.
Iar distractia cu tentativa de a resuscita etrierul o las pentru alta data ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ov |
![]()
Post
#25
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
400.000 un etrier FARA pistonas, SH ?!?>!>!?!?!?!?
pai difera de ala de berlina?, ca ala e 450.000 nou noutz cu tot cu pistonas si garnituri si tot ce trebuie |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#26
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Da Ov, difera si inca cum. Unu de Nova nou e 900K in magazin
![]() Na, daca am vrut masina de concept 90 ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
powerx |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 2 March 04 From: Iasi sau Vaslui ![]() |
si totusi, o metoda eficienta 100%?
cu scule cat mai putine, si pt un incepator in domeniu... |
--------------------
Logan Ambition
Verde cameleon
2005
- VS-23-XYZ Mic si rau, mai mult mic decat rau.
|
|
paulp |
![]()
Post
#28
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Pai la berlina ta nu se merita decit sa iei unu nou (cca 400K) sau poti incerca la dezmembrari.
Dar daca esti din Iasi, mergi in Podu de Piatra, la rond, la service-ul din spate si baietii de acolo le lauda ca pot sa-ti puna o reductie si sa folosesti aerisitorul. Toate incercarile mele au fost zadarnice ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
powerx |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 2 March 04 From: Iasi sau Vaslui ![]() |
si ai idee cam cat ajunge "operatia"? aerisitorul e rupt la nivel, in asa fel incat daca se acopera un pic cu praf, nici nu il deosebesti de etrier..merge si asa f bine, nu scapa deloc lichid, dar nu pot sa aerisesc klumea frana, si nu tine prea bine la prima pedala, doar la a 2-a...
|
--------------------
Logan Ambition
Verde cameleon
2005
- VS-23-XYZ Mic si rau, mai mult mic decat rau.
|
|
paulp |
![]()
Post
#30
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Cred ca ai aceeasi problema ca mine, si eu am schimbat si pompa de frina si etrierele. Urmeaza repartitorul, si apoi sticla de benzina
![]() "Operatia" nu stiu cit e, negociabil :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:35 |