Inchidere grila radiator automata/manuala pe dacia, "active grill shutter" existent pe noul ford mondeo
![]() ![]() ![]() |
Inchidere grila radiator automata/manuala pe dacia, "active grill shutter" existent pe noul ford mondeo
alinworm |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|||
nikuniku |
![]()
Post
#2
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
daca tii sa dai banii pe ceva,cred ca ar merge de la aeru conditionat,grilele care dirijeaza aeru sus/jos
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
freddybb |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
cartonul nu se pune pt reducerea consumulei ci pt inbunatatirea incalzirii in cazul in care nu ai termostat sau acesta deschide prea repede si motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare
|
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
La cooperativa manufactura.
![]() Ma gandisem si eu mai demult la asa ceva, dar am renuntat la idee cu gratie. ai doua optiuni. 1. un teanc de balamale late, pe care sa le randuiesti orizontal si sa le prinzi cu o tija comuna care sa le inchida/deschida. Complicat si nu neaparat fiabil. 2. 2 placi cu gauri identice pe 50% din suprafata, si partea negaurita comparabila ca dimensiuni cu cea gaurita. Cand sunt suprapuse, aerisire maxima, cand sunt translatate una fata de cealalta, aerisire 0%. Dezavantaj ca te alegi cu si mai putina suprafata de ventilatie pe vreme calda. Daca faci sistemul usor de montat/demontat, si-l tii doar iarna, ar putea fi ok. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
dragi colegi de forum,tot sfantul carton este mai ieftin cu banii dati pe piesele pentru aceasta inventie puneti benzina in rezervor,cred ca este mai bine
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ghitza |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
o jaluzea de metal pentru geam mic si gata treaba,zic si eu
![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#7
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
alinworm |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
la dacia 1300 oricum nu se pune problema de aerodinamicitate. Cartonul din fata radiatorului il puneam iarna pt o incalzire mai rapida si mai buna a motorului. Nu pt asta il foloseam cu totii??
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cartonul se pune in fata din cauza instalatiei de racire prost concepute.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Ironick-ule, vorbim de grila fata la o 1300. aerodonamica n-are nici o treaba. E vorba doar de un inlocuitor mai usor controlabil al cartonului. In caz ca n-ai mai pus mana demult pe asa ceva, iarna cam ii prinde bine o reducere a suprafetei ventilate. Mai putin la cele cu ELV, dar oricum.
L.E. Apropo, cartonul se pune in fata "by design". Pe vremea aia nu era o tragedie sa te dai jos din masina si sa-l pui/scoti cand e nevoie. La fel cum, cu cativa ani inainte, nu era o tragedie sa mai tragi pe dreapta din cand in cand, si sa completezi cu apa in radiator. Iar cu inca niste ani inainte, te mai opreai sa se hodine caii. This post has been edited by bucatzel: 5 Nov 2012, 15:48 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
radu_ |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
na si ce ii asa greu? hai ca va dau io o idee
1, pui termocontact pe radiator cu releu siguranta.... 2 pui ventilator electric intre radiator si motor 3 faci o rama cu lamele pe balamale si legate cu tija una de alta 4. prinzi de tija o supapa vacumatica de aeroterma cn 5 tragi un furtun de vacuum din admisie si pui pe el o electrovalva de benzina de la instalatia glp 6 conectezi si electrovalva in circuitul electroventilatorului Teoria: cand apa ajunge la 90 de grade porneste electroventilatoru si o data cu el se deschid si lamelele din fata radiatorului permitand aerul sa circule Nu faceti cu buton in bord ca va uitati dupa gagici si uitati sa apasati butonu si va faceti de coco daca fierbe apa V-am inteles pe cei care nu preferati masina straina second hand ca n-aveti bani da sa zici ca nu merita sa cheltui cativa bani de pufuleti pe asa ceva nu ii de inteles, ii o chestie ce o faci intr-o sambata de plictiseala ![]() Maine va zic cum sa puneti pilot automat pe dacie ![]() This post has been edited by radu_: 7 Nov 2012, 23:12 |
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
maho |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Wolfman |
![]()
Post
#13
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
|
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
e fumata treaba demult
a mai incercat cineva cica ptr licenta (era la arr in BV) sa faca, doar ca ptr oltcit, sa faca o jaluzea in fatza elicei, cu niste senzori care sa citeasca temp uleiului, temp aerului de afara si o automatizare pana la urma jaluzelele le-a adaptat de la ceva bmw sau volvo vechi care avea asa ceva din fabrica si a manarit cumva electrica sa o adapteze pe oltcit ..., aia era cu senzori ptr instalatia de apa din racire ... This post has been edited by total: 8 Nov 2012, 15:28 |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
Andyno |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
si la pejo este problema asta indiferent de motorizare: ca este 1.4 bezina, 1.4 hdi, 1,9.
ajune temp la 90, dar cand treci de 50 la ora, incepe apa sa scada, iar la 130 la ora la -10 grade apa ajunge pe 70 grade. nu este o problema din termostat. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
kog |
![]()
Post
#16
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
chiar si la temperaturi de -20 de grade nu am avut probleme cu incalzirea motorului la rabla. Un termostat bun si un ELV fac diferenta. Daca ai termostat si elv pui degeaba carton pentru ca atata timp cat motorul e rece apa nu trece prin radiator si cartonul e degeaba.
La masinile fara ELV e intr-adevar util, pentru ca elicea e pusa pe fulia pompei de apa si trage aer tot timpul |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Andyno |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
chiar daca apa nu a ajuns la temp in care sa deschida termostatul, apa calda trece pe langa termostat. am pus mama colierului de 40 lei bucata..tot trece.
la mine la 60 grade am cald furtunul gros unde este montat termostatul. am schimbat 5 termostate de toate firmele. toate sunt ok si deschid la fel. eu nu pot sa o fac sa stea apa la jumate...am si radiator mare. doar pe canicula, canicula, si ambutaiaje...asa se mai duce apa la jumate. la dacia pe injectie, cu elicee de fabrica...nu folosesc carton ptr ca apa urca la jumate chiar si la -20. nu mi dau seama cum...nu s a umblat niciodata la termostat..si nici nu vreau sa umblu sa nu stric ceva pe acolo. This post has been edited by Andyno: 8 Nov 2012, 22:02 |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#18
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Asa si e normal,atat timp cat termostatul e bun si montat corespunzator nu trece apa prin radiator pana nu se incalzeste sa deschida temostatul.
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
Andyno |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
problema este ca la mine trece apa pe langa termostat si la 40 grade. am doua coliere si degeaba, este montat bine..l am desfacut de nu stiu cate ori..nu am ce sa i fac.
avea un vecin care a facut la strung o piesa unde intra termostatul cu o garnitura fix..si nu are cum sa mai intre apa pe lenga. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
maho |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Pai nu-i normal, poate ai furtunul deformat, sau ai 2 coliere cu functii identice. Normal, un colier iti fixeaza termostatul in furtun (nu trebuie neaparat garnitura), iar celalalt colier fixeaza ansamblul furtun + termostat pe teava verticala care vine de la pompa de apa. Nu are voie sa treaca apa altfel decat PRIN termostat.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#21
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Schimba futunul,cum a zis si colegu,e posibil ca el sa fie hiba si nu termostatul.
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
B17XGG |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Cum adica? Termostatul, strans cu colier, sa "balangane" in furtun ? Nu cred; ca doar furtunul nu este din tabla ! Mai repede, nu inchide bine termostatul.
This post has been edited by B17XGG: 9 Nov 2012, 21:16 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
cel mai bine puneti un termostat de straineza si ati terminat balciul
Prin 95, gasisem corespondednt care e fix la fel la dimensiuni si ca forma exterioara de la subaru libero, japonez din 85-91 motoare e10(980cmc) si e12(1190cmc) gasiti la alpadrino |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Nici la straina nu e chiar totul roz. De exemplu la masina mea din semnatura.Iarna ii pun pe jumatate din radiator carton.Masina are termosatul functional, dar problema e ca termostatul deschide la 90 de grade si cand antigelu cald ajunge sa se amestece cu cel rece, temperatura apei scade pe ceas pe la vreo 70 de grade si dupaia urca mai greu daca merg cu masina in afara localitati.
Oricum chiar daca apa e la 70 de grade masina starina da caldura de te saturi. Din punctul meu de vedere cartonul la radiator isi are rolul lui. This post has been edited by paul-tm: 10 Nov 2012, 20:38 |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
e termostatu lenes si/sau nu inchide de tot, am schimbat tot la un astra f, nu mai coboara sub 90 grade niciodata, deci cu termostat nou toti o sa vedeti ca urca apa repede, nu mai scade temperatura ei in afara orasului
cu un termostat bun nu se mai incalzeste radiatorul decat cand motorul ajuge in regimul termic normal, deci dupa 80 de grade - aproape de 90 trebuie sa deschida termostatul si apoi se se simta incalzirea radiatorului chiar si cu masina stand pe loc |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Andyno |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
azi am ambalat-o pe loc pana cand a deschis termostatul. vro 7 minute a durat pana si a dat drumul in radiator
![]() furtunele de la caldura frigeau, iar cel gros de la radiator era rece..totul ok. cred ca deschide pana in 90 grade apa.. ce ma oftica pe mine..nu vad si eu acul de la termostat sa stea la jumate. mai am un vecin cu acelas timp de ceauri ca mine takon si lui ii sta la jumate. azi m am uitat putin pe sub masina...am vazut un fel de sonda langa baia de ulei si filru unde aveai un fir cu un papuc, dar nu era bagat. ce face acea sonda? cumva ptr presiunea de ulei? This post has been edited by Andyno: 10 Nov 2012, 21:40 |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
depinde de model daca era mica era de bec (cu sint alea de la apa de pe chiulasa) daca era mai mare si rotunda era de ceas
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
alinworm |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 844 Joined: 27 December 09 From: Bucuresti/Buzau ![]() |
sa revenim la grilele noastre! exista asa ceva montat pe strainezele mai vechi fiindca ar fi mai simplu dc am gasi pe la dezmembrari nu? inca caut jaluzea metalica.....
|
--------------------
Dacia/Skoda
1300/Octavia
1977/2004
- BZ77UAP DACIOARA 1310
|
|
maho |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(Andyno @ 10 Nov 2012, 20:56) azi m am uitat putin pe sub masina...am vazut un fel de sonda langa baia de ulei si filru unde aveai un fir cu un papuc, dar nu era bagat. ce face acea sonda? cumva ptr presiunea de ulei? Cred ca te referi la firul ce alimenteaza lampile de marsarier, ala are prostul obicei sa iasa; indoaie putin lamela, si strange mai bine papucul care intra pe ea. Cu grila sau carton, astea se justifica cand mergi mult iarna (ger mare) in extraurban, atunci se simte, si sunt utile; altfel...eu am lasat o data, iarna trecuta (~ - 10 gr.) cartonul in fata radiatorului, in oras, vreo 5 km, si era sa-mi fiarba motorul. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ghitza |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sonda de mansalier nu e langa filtru de ulei,sigur de sonda pentru becu de la ceas vrea sa zica
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:07 |