DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> termostat pentru incalzire

Uncle-Sam
post 23 Aug 2005, 09:14
Post #1


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




Am cautat, dar nu am gasit nimic legat de acest subiect.
Nu stiu daca daciile au termostat pentru circuitul de climatizare. Daca nu au, de unde as putea gasi unul (eventual sa aiba acelasi diametru ca si furtunul, ca sa nu fiu nevoit sa fac reductii) care sa deschida pe la 60-70 de grade


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 24 Aug 2005, 17:25
Post #2


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Ce referinta vrei sa iei ?

Temperatura motorului sau temperatura din habitaclu?

Solutia ta ia ca referinta temperatura motorului, ceea ce inseamna ca tu nu vei avea caldura in masina pana nu se incalzeste lichidul de racire din motor, la 60-70 grdC...mai potrivita ar fi ceva gen robinet cu cap termostatic (de calorifer) montat pe furtun, sub bord, dar tot nu cred ca va fi o citire corecta.

Cea mai potrivita solutie este o sonda de ambianta cu termostat cu bimetal (se foloseste la centralele termice de apartament si nu este prea scumpa) care sa comande o electrovana la 12V montata pe furtun...chestia e ca inca nu stiu ce electrovana la un pret modic ar putea fi folosita.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 24 Aug 2005, 21:01
Post #3


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




ideea era ca sa se incalzeasca mai repede antigelul iarna. daca stau cu robinetul deschis nu e bine ca se incalzeste mai greu decat cu termostat, daca stau eu sa-l deschid, iar nu e bine.

ideea e sa am un termostat (pe sistem ca cel de la radiator), dar care sa deschida inaintea celui de la radiator

astfel motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 25 Aug 2005, 14:12
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Uncle-Sam @ 24 Aug 2005, 21:01)
i[...]
ideea e sa am un termostat (pe sistem ca cel de la radiator), dar care sa deschida inaintea celui de la radiator
[...]
*


Asta ar presupune sa cauti termostat de temperatura mai mica decit cel de la radiator.
Adica daca ai de 89, pui de 82 la calorifer.
Problema e ca cel de dacia are o singura dimensiune-cea a furtunului pompei.

Poate ca la vreo straineza..
Sau, de Dacia dar bagat in adaptor de diametre..

Intrebarea mea e: merita cheltuiala? Uiti sa deschizi/inchizi robinetul?

This post has been edited by diaconuliviu: 25 Aug 2005, 14:14


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 25 Aug 2005, 19:51
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(Uncle-Sam @ 24 Aug 2005, 21:01)
ideea era ca sa se incalzeasca mai repede antigelul iarna. daca stau cu robinetul deschis nu e bine ca se incalzeste mai greu decat cu termostat, daca stau eu sa-l deschid, iar nu e bine.

ideea e sa am un termostat (pe sistem ca cel de la radiator), dar care sa deschida inaintea celui de la radiator

astfel motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare
*


Nu faci nici o afacere. Cand se deschide termostatul din interior se raceste iar motorul.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 25 Aug 2005, 22:20
Post #6


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




AC, se incalzeste mai repede. d'aia se pune la radiator termostat, ca motorul sa ajunga repede la temperatura optima de functionare.
In fine, acum imi trebuie pt altceva termostat: vreau sa-mi mai pun un radiator mic la motor pt ca schimb motorul, iar radiatorul de 1.4 o sa fie prea mic, avand in vedere ca motorul e in spate


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 26 Aug 2005, 13:06
Post #7


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Mai este un aspect aici...iarna cand ai sub 0 grdC tu pornesti motorul avand circuitul de climatizare inchis...tot lichidul de pe traseul de climatizare ramane cam la aceeasi temperatura in timp ce motorul se incalzeste...nu crezi ca ai putea avea un soc termic atunci cand se va deschide termostatul montat de tine.

Nu-mi mai amintesc unde, dar am citit mai de mult ceva de genul: "la temperaturi sub -...grdC se va deschide robinetul de climatizare inainte de pornirea motorului".

Cred ca era o carte ruseasca editata in limba romana prin anii '50.


LE

Unchiule, scopul principal al termostatului este de a mentine constanta temperatura optima de functionare a motorului...este adevarat ca ajuta si la atingerea mai rapida a acestui nivel, dar asta rezulta implicit din configuratia sistemului de racire.

Daca vrei scurtarea timpului de incalzire, pleaca cu masina imediat dupa ce ai pornit motorul...s-a discutat mult timp acest subiect in literatura auto din vremea lui Ceasca.

Sau incerci sa-ti montezi un heater (preincalzitor) pe furtunul care merge la caloriferul din habitaclu...un fierbator (termoplonjor) bagat intr-o teava cu stuturi la capete.



This post has been edited by tunderbird: 26 Aug 2005, 13:34


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 26 Aug 2005, 22:16
Post #8


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




ok, hai s-o luam altfel: vreau sa-mi pun inca un radiator de climatizare ca radiator suplimentar pt ca imi voi schimba motorul, si ar fi ideal sa am termostat la acel radiator. Vreau sa-l montez tot pe circuitul de climatizare. Nu intru in detalii sa zic cum pt ca nu are rost


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 12:33
Forum Renault