Actuator usa SOLENZA, Se pare ca se mai si strica...
![]() ![]() ![]() |
Actuator usa SOLENZA, Se pare ca se mai si strica...
i96nds |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
i96nds |
![]()
Post
#2
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Evident cu ocazia asta am rupt si 2 cleme dintr-alea de plastic cu care e prins panoul usii spate.....
Ideea e ca usa imi ramasese blocata. Asa ca a trebuit sa deschid cealalta usa din spate, sa dau jos bancheta (de tot) ca sa am acces la cele 2 suruburi TORX 20 din partea inferioara a panoului usii. Un alt surub torx 20 e in maner. Mai e un surub in cruce la manerul de deschidere a usii din interior. Apoi se trage cu grija de panou PERPENDICULAR pe usa !!! Altfel patiti ca mine, asa am rupt eu 2 cleme dintr-alea din plastic. In total parca sunt 5 cleme, una jos in partea dinspre fata masinii, doua tot jos in partea dinspre spatele masinii si inca 2 in partea de sus a panoului, pe o parte si pe alta. Abia dupa ce auziti CLANC de 5 ori incepeti sa ridicati panoul un pic ca sa iasa.... Ramane sa caut in targ in Vitan cleme dintr-astea de plastic. Am gasit o data cu 10.000 ROL. Nu sunt exact ca cele originale insa sunt bune. Sunt pe jumatate albe si pe jumatate verzi. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Manuel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
Ai avut tu bafta ca s-a blocat pe inchis. Eu am avut unul care n-a carait niciodata dar care nu mai inchidea. Noroc ca eram langa usa cu pricina cand am incuiat masina si mi-am dat seama ca n-a inchis. Faza nasoala e ca nu facea tot timpul, din 5 actionari, 2 lucra si 3 nu. De atunci m-am obisnuit sa trag de fiecare usa, cel putin seara.
|
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
2013 / 2.0 CDTI / 165CP
- VS15CMA "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
i96nds |
![]()
Post
#4
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca l-ai schimbat pe garantie atunci e OK. Daca nu esti in garantie si inca nu vrei sa dai banii pe el, atunci sa stii ca la tine facea figuri (de 2 ori da si de 3 ori ba) din cauza distantei pana la tija. Adica:
S-a miscat actuatorul un pic si atunci acest model de actuator are o boala: daca pe pozitia inchis e "prea strans" atunci refuza sa se mai extinda. La fel, daca e prea "extins" refuza sa se stranga. Am trecut si eu prin stadiul acesta. Insa deja cumparasem altul asa ca l-am schimbat. Ce poti sa faci: Suruburile actuatorului sunt intr-un canal de aproape un cm lungime. La tine probabil s-a deplasat catre unul din capete. Incearca sa il pui inapoi pe mijloc si sa strangi bine suruburile ca sa nu mai miste. Ar trebui sa mai mearga.... Eventual chiar il fixezi in capatul opus al canalului. La mine dupa ce il miscam pe canal mergea iarasi !!! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Manuel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
L-am schimbat pe garantie long time ago, la Solenza
![]() |
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
2013 / 2.0 CDTI / 165CP
- VS15CMA "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
CristianH |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Am vazut o treaba tare desteapta la o "masina". Apesi o data pe butonul de deschidere de la cheie - se descuie usa soferului ; apesi a doua oara - se descuie celelalte trei usi si poti deschide porbagajul si manual.
Oare nu s-ar putea face asa ceva si pe SLZ ? Ar scuti multe actionari la actuatoare => defectarea lor in tmp mai rara.. |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
Ant |
![]()
Post
#7
|
![]() Utilizator resuscitat Group: Members Posts: 358 Joined: 21 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Hmm...cumva la un Opel Vectra C ?
|
--------------------
Opel
Vectra
2005 cu remorca
- B .. AIT Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
|
|
CristianH |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Nu . La noul VW Pasat 2.0. - m-a dat pe spate.
Mi-a placut ideea ca poti deschide doar usa soferului iar celelalte actuatoare nu primesc semnal. Ar fi o varianta ca din cheie sa deschizi doar usa soferului iar celelalte din butonul de la bord. Cand am timp ma uit pe schema si vad ce se poate face. Cred ca de la buton merge comanda la actuatoare de la un plus permanent si un plus de la UCH vine tot pe acolo dar pe contactul fix al butonului (spre portiere) - mi se pare cel mai logic . Dar tot schema ... |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#9
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai UCH-ul are doua canale diferite. Unul pentru telecomanda cheii si altul pentru butonul din bord. Deci daca le separi pe astea adoua poti sa deschizi numai anumite usi din telecomanda cheii, restul deschizandu-le numai din butnul din bord. Eu daca as face asa ceva as lasa ambele usi pe fata (ca nu stii nicioadata langa ce gard mai parchezi si trebuie sa iesi/intri pe la pasager) sa se deschida din telecomanda, restul sa se deschida numai din buton.
Problema vine la blocarea usilor. Alarmele de obicei se monteaza pe butonul din bord, insa asta inseamna ca la deschidere se vor deschide fie toate fie (caz deloc de dorit) numai alea pe spate. la inchidere se vor inchide toate 4. Ca ideea de desidere separata sa functioneze corect trebuie ca masina sa fie deschisa din cheie (deci sa nu aiba alarma pusa) iar la inchidere sa se inchida din alarma. Deci doua cazuri care intra in conflict. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
AMZ |
![]()
Post
#10
|
![]() Oldschool Member Group: Members Posts: 2.439 Joined: 13 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu ca ar avea mare legatura dar am vazut ca au bagat acuatoare la bucata la Mag.Cora.
Au cu 5 si 2 fire intre 150.000 lei si 300.000 lei parca, mi-am luat si eu unul pt.Cielo ca am avut mari probleme cand am fost la mare acum 3 sapt. Am gasit sa il inlocuiasca la Autoklass Constanta si m-a cam uscat de banuti un acuator, e bine de tinut la masina unul daca nu vrei sa ramai cu masina deschisa. La SLZ are un an de zile si inca nu am avut nici o problema la drumuri lungi, de masina noua se cunoaste totusi. |
--------------------
Renault
Renault Grand Scenic 3.1.6 Dci 130 HP.
2011
- B.XXX.AMZ
|
|
Woland |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sint deja veteran la actuatoare de SLZ, am schimbat 2 in 2 ani, unul blocat pe inchis celalalt blocat pe deschis
![]() MArfa de marfa actuatoarele, facute in Ungaria de cooperativa chiorilor unguri. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#12
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Woland ia intreaba-l pe Aviasol cate a schimbat sa vezi atunci daca mai esti veteran. Tine de noroc treaba asta.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
i96nds |
![]()
Post
#13
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Iata ca a mai picat un acuator. Mai precis, celalalt tot de pe spate.
Am fost in CORA si am gasit la 20 lei noi. Cel de origine cred ca e peste 45 lei.... Cel din Cora are 5 fire si nu doar doua. Cineva (nu spun cine ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
DragosP |
![]()
Post
#14
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(i96nds @ 21 Sep 2006, 14:54) Iata ca a mai picat un acuator. Mai precis, celalalt tot de pe spate. Da' ce face bre? Cârâie, sau ce? Dacă doar cârâie, caută pe la DSN și vezi că se rezolvă în 10 minute. Eu așa am făcut și n-are nici pe naiba. ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
i96nds |
![]()
Post
#15
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Asta m-a mirat si pe mine - ca nu a carait inainte de a obosi. Pur si simplu intr-o zi un prieten a vrut sa intre in masina in spate si nu a putut deschide usa. Adica o data mergea, de doua ori nu. Pana intr-o zi cand nu a mai mers deloc si am ramas cu usa descuiata.
Asa ca am scos panoul usii si am scos acuatorul sa vad cum merge. Uneori mergea jumatate de cursa, alteori deloc. Ma voi apuca oricum sa il desfac sa vad ce zice. Poate il resuscitez. Deocamdata am dezactivat si broasca (atat din interior cat si din exterior) si am lasat-o pe incuiat. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
i96nds |
![]()
Post
#16
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Am desfacut usa sa inlocuiesc acuatorul cu cel nou. Din cele 5 fire am folosit doar 2, adica cel verde si cel albastru.
De la acuatorul vechi am taiat firul (cam de la jumatate) ca sa fac rost de mufa. Am legat cele doua fire de cel doua ce ies din mufa. Culmea e ca albastrul nu se continua cu albastru ci cu verde.... Deci aveti grija, altfel usa aia se va incuia in loc sa se descuie si invers. Oricum, nu a fost complicat. Mai greu a fost ca am uitat sa pun tija ce duce la deschiderea din interior..... Cea mai simpla metoda de a umbla la acuator e sa dati jos broasca de pe lateralul usii. Pentru asta trebuie sa folositi o cheie hexagonala de 4 cred, inbus adica. Dupa asta iese afara tot ansamblul cu mecanismul de inchidere, inclusiv acuator. Deci s-a rezolvat cu munca de aprox. 20 minute. Nu uitati sa izolati celelalte 3 fire si sa le lipiti intre ele ca sa nu faca galagie prin usa. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Deci avuse dreptate ala de te-a asigurat ca merge si cel cu 5 fire
![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
stefanB |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema
M-am apucat sa schimb singur actuatorul la usa din spate: am desfacut toate suruburile, apoi am tras de fata si a iesit si din cleme... DAR cum scot eu bratul ala de la macara? efectiv prin tragere? Am vazut ca are un mic manson care se poate retrage si astfel incap buricele degetelor. L-am fortat, nu prea tare ca mi-a fost firca, dar suficient sa imi amorteasca degetele si nimic. Are cineva idee? Please help ca nu stiu cat mai rezista actuatorul |
-------------------- |
|
Danilk |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 60 Joined: 2 March 06 ![]() |
Trage cu simt de raspundere...iese cam greu, dar in final cedeaza. Eventual cu o surubelnita cu cap ungust departeaza un pic clemele si va iesi. Succes!
|
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji 1.4 8V
2007
- BH-XX-DST MIO DIGIWALKER A 701
Traieste ca si cum ai muri maine. Invata ca si cum ai trai vesnic. |
|
stefanB |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 September 04 From: Bucuresti ![]() |
am tras mai bine si am vazut ca e ca un manson taiat in 4. problema e ca parca e pe un santuletz. am incercat sa indepartez/cracanez alea cat mai mult dar parca e lipit nu alta...
sunt disperat |
-------------------- |
|
Danilk |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 60 Joined: 2 March 06 ![]() |
Cracaneaza cele 4 picioruse si trage tare de maner....va iesi in final...trebuie insistat!
|
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji 1.4 8V
2007
- BH-XX-DST MIO DIGIWALKER A 701
Traieste ca si cum ai muri maine. Invata ca si cum ai trai vesnic. |
|
stefanB |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 September 04 From: Bucuresti ![]() |
da, problema e ca trebuie sa gasesc solutia sa cracanez cel putin doua din ele simultan... mai incerc ca am timp
![]() merci am reusit sa il scot in sfarsit Operatiune indeplinita!!! ![]() This post has been edited by stefanB: 24 Nov 2006, 13:36 |
-------------------- |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Azi am vazut in Cora Lujerului actuatoare la bucata . Eu am avut impresia ca aveau unele 3 fire si altele 5 . Care e bun sa iau si eu unu de rezerva ?
This post has been edited by marius80_eugen: 18 Jan 2007, 00:52 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#24
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu cred ca pot fi actuatoare cu 3 fire...De obicei sunt cu 2 sau cu 5... Si la SLZ din cate stiu sunt folosite doar actuatoare cu 2fire
La cele cu 2 fire, acele fire sunt legate la motoras, iar prin inversarea tensiunii se misca acea tija in sus sau in jos... La cele cu 5 fire, apare in plus un contact pe care se leaga celelalte 3 fire, si care indica pozitia tijei: sus / jos |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Buna ziua! Vad ca nu sa mai postat pe aici de mult timp dar am si eu o problem si nu am gasit alt topic, cu postari mai recente. Actuatoarele de la usile spate se deschid si inchid doar cand vor ele. Cel de pe stanga rar se actioneaza. Ramane pe inchis. Si cand dau sa deschid din telecomanda se vede ca incerca sa se deschida dar nu reuseste. Cand am avut treaba sa dau fetele de usi jos am demufat cle 2fire si le-am dat cu putina vaselina, dar vad ca tot asa fac. Oare sunt pe duca? As avea de la cine sa iau alte actuatoare. Omul le-a avut pe o berlina, oare se potrivesc?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
salut,
nu sint de vina actuatoarele...in virful lor se fixeaza o pirghie... vezi sa nu fie ruginita sau sa se fi depus mizerie si sa nu se mai miste... |
--------------------
...
...
...
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Voi verifica! Multumesc!
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#28
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Cred ca trebuie sa le schimbi eu am schimbat unul sambata de pe dreapta fata i-a ajuns din 2003 in coace
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
corbex |
![]()
Post
#29
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Le-am schimbat la toate usile. Nici unul nu mai era intreg. Burdufuri sparte, mizerie. Nici nu sint scumpe.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Eu am luat azi de la cineva 4 actuatoare. Zice ca erau pe o dacia 1310. Unul cand inchide face ca drujba
![]() ![]() This post has been edited by Bogdan90: 21 Sep 2011, 18:56 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 00:47 |