DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme din cauza benzinei sau a motorului

ROLFY
post 18 Jul 2004, 02:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 25 January 04




salutare!
sincer sa fiu nici nu stiu cum sa incep, sau mai bine zis cu ce sa incep ...
totul a pornit in urma cu aproximativ doua luni. dupa ce am facut plinul intr-o seara de la "renumita benzinarie OMV" din Buzau, scumpa mea masinutza a inceput sa nu mai mearga la fel de bine. ce se intampla: daca o lasam la relanti parea ca se poticneste din cand in cand; cand vroiam sa plec motorul parea ca nu poate sa miste masina din loc dar dupa ce se chinuia putin (innecandu-se destul de frecvent) isi dadea drumul si mergea ok (dar asta pana cand schimbam in treapta urmatoare cand se intampla acelasi lucru).
am fost cu masina in service si mi-a verificat-o cu ajutorul calculatorului. dupa ce a cautat intr-un dosar destul de voluminos, pret de cateva minute, inginerul de la service a ajuns la concluzia ca exista apa in benzina. la recomandarea acestuia am luat un recipient cu o solutie care ar fi trebuit sa dizolve apa din benzina, am pus-o in rezervor , am facut plinul si ... am asteptat sa-si faca efectul. am asteptat cam doua saptamani si degeaba. cu toate ca mergea putin mai bine tot nu reuseam sa depasesc o masina in trafic fara sa am emotii.
dupa ce am mai facut plinul inca odata, vazand ca nu isi revine am mers din nou cu masina in service. de aceasta data domnul inginer mi-a spus ca este posibil sa am probleme din cauza injectoarelor :?: (eu stiam ca este numai unul) si ca trebuie curatate. am cumparat o solutie pentru curatarea lor (lui) si am facut din nou plinul. insa si acest lucru a fost tot degeaba.
acum cu toate ca se observa o imbunatatire tot mai "da in nas", cum se spune, ba mai mult in seara asta am observat ca nici nu vrea sa mai porneasca la prima cheie. daca vreau sa porneasca trebuie sa tin mai mult timp contactul pus ...
cam atat am avut si eu de spus. daca cineva poate sa ma ajute cu ceva sfaturi ... astept.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 Jul 2004, 16:01
Post #2


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Cel mai probabil ai unul sau mai multe injectoare infundat(e).

Recomand o curatare profesionala la un service. Asta presupune scoaterea injectoarelor de pe masina si tratarea lor cu o solutie speciala si/sau eventual cu ultrasunete. Mai este o metoda care la mine a functionat: tot in service, se scot furtunele de admisie, retur ale rampei de injectie si se monteaza un dispozitiv care introduce o solutie speciala; se lasa motorul sa mearga cu soluta aia cca 20 de minute si dupa aia poti spune ca ai injectoarele curate.

Efectul de "dat in nas" mai poate apare si de la filtre murdare sau diferiti senzori de pe motor cu contacte imperfecte.

DSN si SLZ sunt MPI (Multi Point Injection, adica au 4 injectoare, cate unul pentru fiecare cilindru) spre deosebire de DACIA 1310&Co care sunt sisteme cu injectie MONOpunct ... adica este un injector care pulverizeaza benzina in galeria de admisie de unde va fi absorbita de cilindrul care face admisia in momentul respectiv.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROLFY
post 19 Jul 2004, 22:28
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 25 January 04




merci pentru informatii.
maine sunt programat la o curatare de injectoare. sunt curios sa vad daca merge mai bine.
oricum inca odata multumesc pentru info.
sal.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 19 Jul 2004, 23:26
Post #4


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




Daca tot dai un ban pe curatat injectoarele mai scoate din buzunar ~250.000 lei si cumpara si un filtru nou de benzina. Daca problemele sunt de aici, dupa operatia asta masina ar trebui sa "zboare".


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ROLFY
post 20 Jul 2004, 17:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 25 January 04




salutare.
mai intai vreau sa va multumesc pentru sfaturi: Multumesc!!!
acum insa vreau sa va spun cum am rezolvat problema. am fost astazi cu masina in service si am carut o curatare a injectoarelor. zis si facut. dupa o ora in care s-au chinuit sa le curate, masina tot nu mergea cum ar fi trebuit. atunci s-a apropiat de noi un mecanic care a avut stralucita idee sa verifice fisele la bujii. cand a scos una dintre fise motorul nu a reactionat in nici un fel, de aceea s-a gandit sa verifice cablul de la bobina la bujie. l-a verificat dar acesta s-a dovedit a fi ok. atunci a zis sa mai incerce ceva si a cerut o bobina cu care sa o inlocuiasca pe a mea. dupa ce le-a inlocuit motorul a inceput sa mearga "ceas".

acum sunt fericit. :inger: am si eu masina ...
la revedre!!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 21 Jul 2004, 08:56
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




ROLFY slava domnului ca te-ai gindit sa ne dai si rezolvarea. De obicei nu se intimpla asa.
Stau insa si ma gindesc cum naiba este posibil sa o puna pe calculator si sa nu depisteze problema din prima. Calc-ul ala nu acopera si aprinderea? Adica nu depisteaza ca bobina e aiurea?
Poate ne luminezi Liviu !


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 21 Jul 2004, 09:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Va zic eu ce detecteaza minunea de calculator: bobina in scurt sau circuit intrerupt. E logic, nu are cum sa stie ca da scanteia doar pe jumatate, ca nu are masurator de scanteie. La fel si la senzori: daca ai o citire deplasata, dar in domeniul valid, nu o sa o detecteze. Poate daca ar face corelatii intre diversi parametri s-ar putea detecta ca o valoare e deplasata, dar daca de exemplu senzorul de temperatura apei indica 100 in loc de 85 (sau invers) - you're toasted!
Daca insa e senzorul in scurt sau circuit intrerupt - atunci da, zice!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2024 - 05:20
Forum Renault