Resoftare Supernova, Upgrade soft 83cp/123Nm
![]() ![]() ![]() |
Resoftare Supernova, Upgrade soft 83cp/123Nm
Fytze |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 6 July 11 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Dacia Super Nova
2002
|
|||
klausu25 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 May 05 From: BRAILA ![]() |
Salut baieti,
cateva punctari pe tema discutiei: @fuzzzy, dyno pt cativa caluti, costa mai mult testul decat investita; evacuarea rapida creste puterea motorului fara sa mai umbli la admisie.... oricum, pe parte de admisie la motorul asta nu prea ai ce sa-i faci... nu de aici castigi putere. Atat in teorie, cat si in practica, e necesara redimensionarea franelor cand umblam la puterea motorului, e drept, nu e cazul aici, ca nu-l sarim de 20 Cp. @CT-03-JTR, respect pt ce ai facut pt masina ta. Totusi sunt si altii care ar face acelasi lucru sau mai mult.... Nu descuraja initiativa! Oricum am observat ca ai fost singurul care a adus in discutie si consumul de combustibil... ai uitat sa spui ca ai schimbat si injectoarele... eu unul, le-am schimbat odata cu resoftarea.... consumul a scazut, nu foarte mult, e drept... Masina mea a stat pe dreapta 2 ani, (se observa asta prin lipsa mea de pe forum), insa cand i-a fost facut ITP-ul acum 2 saptamani, baietii au ramas masca, afirmand ca a iesit la gaze de E5! Spor! |
--------------------
Dacia
Supernova
- BR-01-ELF
|
|
fuzzzy |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.080 Joined: 21 February 09 From: BucureSHIT! ![]() |
QUOTE(Fytze @ 9 Dec 2012, 01:59) eram ironic.. QUOTE(klausu25 @ 9 Dec 2012, 03:04) Salut baieti, cateva punctari pe tema discutiei: @fuzzzy, dyno pt cativa caluti, costa mai mult testul decat investita; evacuarea rapida creste puterea motorului fara sa mai umbli la admisie.... oricum, pe parte de admisie la motorul asta nu prea ai ce sa-i faci... nu de aici castigi putere. Atat in teorie, cat si in practica, e necesara redimensionarea franelor cand umblam la puterea motorului, e drept, nu e cazul aici, ca nu-l sarim de 20 Cp. Am spus de dyno pentru ca la noi in tara se face cip-cirip-tuning la orice colt de bloc iar pentru curba de cuplu doar putin modificata se iau mult prea multi bani, fara o proba relativ evidenta. Nu mai zic de efectul placebo.. La admisie ai ce sa ii faci, ii bagi mai mult aer printr-un corp clapeta marit. De frane chiar uitasem, cu scuze.. Per total, eu am zis mai devreme ca initiatorul a intrebat doar de remapare/cip tuning, nu de o intreaga investitie in tuning. Intotdeauna va prima posibilitatea financiara, mai departe "the sky is the limit".. |
--------------------
reno
clio hb
'02
- X-xXx-XxX "Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@ |
|
turturel |
![]()
Post
#34
|
![]() membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila ![]() |
salut. klaus - vad ca esti din braila. tu ai resoftare la a ta? daca ai timp..hai sa ne intalnim 2 min intr-un weekend sa mai schimbam cateva pareri. eu am lasat treaba asta pentru la primavara sa o fac la bucuresti..direct la sediu nu la dealer. poate pana atunci..incep sa procur si alte piese gen corp clapeta si injectoare.
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
klausu25 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 May 05 From: BRAILA ![]() |
Salut, momentan locuiesc in Bucuresti iar pe la Br vin destul de rar.
Masina am resoftat-o in 2006, 2007, nu mai stiu. Erau niste baieti care veneau de la Pitesti si pe langa calculator, mi-au schimbat si injectoarele; (nu mai stiu ce injectoare sunt, dar stiu ca au 4 gaurele si de atunci nu am mai avut nici o problema cu infundat-ul lor). Merge brici si acum, la ITP flacaul a ramas mut ca a iesit la gaze de Euro 5, consumul stiu ca scazuse un pic. Imbunatatiri au fost, sa stii, a meritat. Vorbesc la trecut, pt ca nu am mai mers cu ea din 2010. De curand i-am imprumutat-o unui prieten sa se miste cu ea, ca de 2 ani n-o mai miscase nimeni din loc. This post has been edited by klausu25: 10 Dec 2012, 14:51 |
--------------------
Dacia
Supernova
- BR-01-ELF
|
|
Joey4u |
![]() ![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 9 May 11 From: Bucuresti ![]() |
sal baieti
![]() ![]() This post has been edited by Joey4u: 10 Dec 2012, 17:00 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002-Europa
|
|
melomanuu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 600 Joined: 10 March 07 From: Timisoara ![]() |
Si eu cand aveam ceasurile de SN trecea acul de 180, dar pe gps se cam schimba situatia. Acolo aveam o eroare cam de 10 %, poate putin mai mult, de cand am ceasurile de logan nu prea mai ajung la viteze astronomice. La 100 km/h pe ceasuri aveam 98km/h pe gps
|
--------------------
dacia
super nova
2001 clima
- TM86SRG
|
|
Doc |
![]()
Post
#38
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu vrei sa cheltui prea multi bani cu masina asta, mergi sigur pe resoftare cu o crestere de putere si cuplu. Are cel mai bun raport pret/performanta dintre toate modificarile care ti-ar putea aduce un castig de putere. Valorile de putere si cuplu dupa chiptuning se maresc cu aproximativ 8-10% din cele initiale. Dovez cu modificari de soft pe dyno au fost dar putini sunt cei care stiu sa citeasca un astfel de grafic.
Dupa resoftarea motorului Dacia de 1.4i 75cp, cresterile le vei simti mai mult in ture mici si medii si mai putin in ture mari unde daca nu umbli la axa, evacuare si admisie nici nu prea ai cum sa le simti. Intotdeauna la motorizari benzina aspirate, plaja pe care se simte o modificare de soft este cea medie pentru ca acolo ai de fapt cresterea de cuplu. Pe dyno daca masori un motor aspirat resoftat fara alte modificari, nu vei avea un rezultat al puterii foarte mare. Valoarea puterii la turatii mari ramane aproape neschimbata (2-3cp), in schimb pe zona medie se castiga acei 8-10%. Sunt motoare aspirate care castiga in zona medie de putere cate 20-25CP si la valoarea maxima nu mai mult de 3-4CP. Sfatul meu este sa mergi pe o resoftare la costuri minime si sa uiti de evacuari sau admisii daca este o masina de zi cu zi. Cine spune ca se simte doar la turatii mari, inseamna ca este praf softul modificat si trebuie sa schimbe tunerul. La fel, noxe de euro5 nu o sa iasa niciodata la o masina care nu are catalizator de Euro 5 si generatie noua de injectie. Este o aberatie sa afirmi asa ceva la un motor de conceptie EURO 1 sau 2 cum este cel de pe Dacia DSN. Daca a obtinut la testul ITP un rezultat cu noxe mici, ori amestecul este foarte sarac (desi ma indoiesc sa iasa norma mai buna la motorul asta din cauza asta) ori mecanicul este idiot. |
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
urdavid |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
Salut Doc. Am o solenza 1.4 mpi si ma bate gandu sa ii fac o remapare la tine, dupa sarbatori, dar am unele nelamuriri. dupa cum am inteles aci pe forum resoftarea se face dupa ce aduc unele modificari la motor (admisie, evacuare, etc), remaparea ii acelas lucru, daca ii fac acuma remapare si apoi schimb evacuarea si admsia are ceva, sau ii indicat dupa ce aduc aceste modificari masini sa fac remaparea sau ajunge numa remaparea asta facuta de tine.(am citit si pe site Dimsport, da tot nu mis clare) Apoi masina mea ii si pe Gpl si are ~ 203.000 de km, o sa afecteze in sens negativ. Poate intreb prostii, nu stiu, te rog sa ma scuzi, da intreb din cauza de necunostinta, am intrebat si pe mai multe forumuri, dar parerile sunt impartite. Multumesc
This post has been edited by urdavid: 12 Dec 2012, 11:56 Attached thumbnail(s) DSC00020___Copy.JPG ( Size: 2.85mb ) Number of downloads: 517 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
Doc |
![]()
Post
#40
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Simplu. Daca vrei o masina de zi cu zi, fara batai de cap si zgomote inutile atunci varianta unei resoftari este cea mai buna. Daca insa ai pitici pe creieri si vrei sa faci din DSN o "racheta", atunci poti incerca si variante de tuning precum: evacuare completa, sistem de admisie, axa cu came, marit compresie, volanta usurata, roti usoare, suspensie etc. Toate astea posibil sa iti lase in buzunar o gaura destul de mare, dar un plus de 20-25CP.
Daca te afli in prima categorie, mergi fara ezitare pe resoftare. Mai tarziu poti face si restul, daca nu esti multumit. |
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
CT-03-JTR |
![]()
Post
#41
|
![]() Verifpro.net - paypal, ebay, banks, crypto, docs and more! Group: Members Posts: 568 Joined: 23 September 07 From: Sweden ![]() |
QUOTE(fuzzzy @ 9 Dec 2012, 21:47) eram ironic.. Am spus de dyno pentru ca la noi in tara se face cip-cirip-tuning la orice colt de bloc iar pentru curba de cuplu doar putin modificata se iau mult prea multi bani, fara o proba relativ evidenta. Nu mai zic de efectul placebo.. La admisie ai ce sa ii faci, ii bagi mai mult aer printr-un corp clapeta marit. De frane chiar uitasem, cu scuze.. Per total, eu am zis mai devreme ca initiatorul a intrebat doar de remapare/cip tuning, nu de o intreaga investitie in tuning. Intotdeauna va prima posibilitatea financiara, mai departe "the sky is the limit".. Lamureste-ma te rog ce corp clapeta mai mare sa pui ? QUOTE(klausu25 @ 10 Dec 2012, 14:47) Salut, momentan locuiesc in Bucuresti iar pe la Br vin destul de rar. Masina am resoftat-o in 2006, 2007, nu mai stiu. Erau niste baieti care veneau de la Pitesti si pe langa calculator, mi-au schimbat si injectoarele; (nu mai stiu ce injectoare sunt, dar stiu ca au 4 gaurele si de atunci nu am mai avut nici o problema cu infundat-ul lor). Merge brici si acum, la ITP flacaul a ramas mut ca a iesit la gaze de Euro 5, consumul stiu ca scazuse un pic. Imbunatatiri au fost, sa stii, a meritat. Vorbesc la trecut, pt ca nu am mai mers cu ea din 2010. De curand i-am imprumutat-o unui prieten sa se miste cu ea, ca de 2 ani n-o mai miscase nimeni din loc. Injectoarele cu 4 gaurele si mult mai subtiri ca cele de SN sunt cele de logan 1.6,care fara soft la 5000 ture plafoneaza. QUOTE(Doc @ 12 Dec 2012, 10:45) Daca nu vrei sa cheltui prea multi bani cu masina asta, mergi sigur pe resoftare cu o crestere de putere si cuplu. Are cel mai bun raport pret/performanta dintre toate modificarile care ti-ar putea aduce un castig de putere. Valorile de putere si cuplu dupa chiptuning se maresc cu aproximativ 8-10% din cele initiale. Dovez cu modificari de soft pe dyno au fost dar putini sunt cei care stiu sa citeasca un astfel de grafic. Dupa resoftarea motorului Dacia de 1.4i 75cp, cresterile le vei simti mai mult in ture mici si medii si mai putin in ture mari unde daca nu umbli la axa, evacuare si admisie nici nu prea ai cum sa le simti. Intotdeauna la motorizari benzina aspirate, plaja pe care se simte o modificare de soft este cea medie pentru ca acolo ai de fapt cresterea de cuplu. Pe dyno daca masori un motor aspirat resoftat fara alte modificari, nu vei avea un rezultat al puterii foarte mare. Valoarea puterii la turatii mari ramane aproape neschimbata (2-3cp), in schimb pe zona medie se castiga acei 8-10%. Sunt motoare aspirate care castiga in zona medie de putere cate 20-25CP si la valoarea maxima nu mai mult de 3-4CP. Sfatul meu este sa mergi pe o resoftare la costuri minime si sa uiti de evacuari sau admisii daca este o masina de zi cu zi. Cine spune ca se simte doar la turatii mari, inseamna ca este praf softul modificat si trebuie sa schimbe tunerul. La fel, noxe de euro5 nu o sa iasa niciodata la o masina care nu are catalizator de Euro 5 si generatie noua de injectie. Este o aberatie sa afirmi asa ceva la un motor de conceptie EURO 1 sau 2 cum este cel de pe Dacia DSN. Daca a obtinut la testul ITP un rezultat cu noxe mici, ori amestecul este foarte sarac (desi ma indoiesc sa iasa norma mai buna la motorul asta din cauza asta) ori mecanicul este idiot. Legat de soft te contrazic si asta pentru ca am incercat pe caruta mea,softul unei masini nu se face cu un laptop in brate si conectat la mufa OBD,cine va face asa soft tocmai v-a usurat de 200 lei si un mare efect placebo,softul se face in felul urmator: se da calculatorul masinii jos se da cipul unde sunt stocate datele injectoarelor curbelor de avans si etc si se rescrie pe un aparat special sau se schimba cu un cip deja scris apoi dupa montatea calculatorului inapoi pe masina se verifica perimetrii cu ajutorul laptopului conectat la mufa OBD.Softurile difera poti opta pentru putere la turatie mica sau putere la turatie mare (ceea ce am optat eu pentru moped-u meu) In functie de alegerea facuta se scrie sau se personalizeaza softul. Si legat de noxe si aici te contrazic poti face mult mai multe lucruri sa micsorezi gazele sa pacalesti cenzuratu ala de aparat ![]() This post has been edited by CT-03-JTR: 17 Dec 2012, 00:47 |
--------------------
-8861
Sweden
Boden
- ThomasabirmDO
|
|
lucik002 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 24 October 12 ![]() |
Eoo am resoftato si se simtea diferenta , nu stiu de ce nu credeti ...
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Rapsodie
- B 50 NPN
|
|
florinakee |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 7 June 10 From: Bucuresti Berceni ![]() |
as vrea sa imi fac si eu o resoftare ....dar nu pot sa inteleg ce imi modifica de trage mai tare masina ? imi poate explica cineva
![]() |
--------------------
Dacia
Super nova
2001
|
|
fuzzzy |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.080 Joined: 21 February 09 From: BucureSHIT! ![]() |
Iti modifica parametrii hartii de injectie...
|
--------------------
reno
clio hb
'02
- X-xXx-XxX "Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@ |
|
florinakee |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 7 June 10 From: Bucuresti Berceni ![]() |
pai bun si cum multa lume spune ca fuge mai tare si consuma mai putin ? ca nu inteleg
![]() |
--------------------
Dacia
Super nova
2001
|
|
fuzzzy |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.080 Joined: 21 February 09 From: BucureSHIT! ![]() |
Fiindca avand senzatia ca trage mai bine de la ture mai joase, schimbi treapta mai jos si nu mai apesi asa tare pedala de acceleratie. Daca mergi mai turat decat deobicei dupa resoftare, va consuma mai mult..
|
--------------------
reno
clio hb
'02
- X-xXx-XxX "Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@ |
|
Iulikk |
![]()
Post
#47
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
florinakee |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 7 June 10 From: Bucuresti Berceni ![]() |
|
--------------------
Dacia
Super nova
2001
|
|
puiu82 |
![]()
Post
#49
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
Fratele meu supernovist,daca faci o remapare,resoftare,cipuiala sau cum mama ciorilor se mai numeste........castigi ceva caluti si ceva cuplu......adica +2-7 cai si cam 15nm.
Nimeni nu o sa stie exact cati,decat daca o pui pe dyno inainte si dupa. Eu am de cativa ani remaparea si sunt multumit.....constient fiind ca nu e racheta. Consumul nu o sa scada,ba dimpotriva o sa te dai la ea,insa nu o sa rupi bmw-uri intre 2 semafoare. Cum spunea un domn de pe acest forum,pe care nu il cunosc personal,dar sfaturile lui m-au ajutat.......MERITA,dar ai grija unde faci si cat platesti pt.asta. Parerea mea e sa-l cauti la bursa pe 'Doctorasul'.......eu si cativa baieti de pe aici la el am rezolvat(unii sunt la a 2-a masina). Bafta! Bafta! |
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 15:52 |