Scurgeri ulei, Scurgere ulei motor solenza
![]() ![]() ![]() |
Scurgeri ulei, Scurgere ulei motor solenza
tatarul |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 7 June 11 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia solenza
Solenza
2003
- MS 82 MSR
|
|||
evghenin26 |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva ![]() |
aceeasi problema o am si eu, am facut schimb de ulei si filtru, acum 3 ani, schimb filtru aer si de atunci asa arata si motorul meu, pierderea este insesizabila, doar ca arata mizerabil, la mine curge pe la acel epurator gaze sau ceva de genul asta, am cautat de schimb dar nu am gasit.poate nu ti-e strans filtru de ulei ca lumea , culmea e ca si a mea tot din 2003 este, doar ca e diesel
|
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|
catlinoo |
![]()
Post
#3
|
![]() poc Group: Members Posts: 18 Joined: 22 October 10 ![]() |
Buna baieti,
Acelasi lucru se intampla si la mine, scurgeri de ulei, e urat, e murdar! Se scurge pe la epurator, am intrebat in stanga in dreapta si mi-au zis ceva de nu stiu ce etanseitate si sa lipesc cu silicon la epurator, nu stiu daca sa fac lucrul asta, voi ce ziceti? Cum spunea si colegul de mai sus, pierderea nu este sesizabila fiindca am tot verificat nivelul uleiului si din fericire nu se pierde mult. P.S. daca aflati un remediu dati-ne si noua de stire |
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 2004 1.9D
- BT-04-STX
|
|
tatarul |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 7 June 11 ![]() |
Si care ar fi domnul Epurator?
![]() |
--------------------
Dacia solenza
Solenza
2003
- MS 82 MSR
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu stiu nimic de nici un epurator . Eu am avut problemele astea , apoi am schimbat garnitura de la capacul de sus de la motor ( chiuloasa ) si am folosit de fiecare data cheie speciala pentru filtrul de ulei si filtru de ulei original MANN . Dupa 2 luni am spalat motorul si nu am mai avut nici un fel de problema .
Singura chestie care o stiu ca mai baga vapori de ulei este acel furtun care face legatura intre capacul chiuloasei si cutia filtrului de aer , care are o duza , destul de "sensibila", care are parte de o curatare de 2 ori pe an . In rest NU stiu de alte orificii "oficiale" care ar putea da ulei in acea zona , mai ales ca acolo este si evacuarea si se incinge f tare . Poti folosi silicon rosu sau negru , dar din acela care rezista la temperaturi mari si se transforma in garnituri . Nu toate silicoanele rosii care se rezista la temperaturi au si calitate de garnitura ! Eu am gasit la 15 ron . Mare grija sub ce forma faci conturul la capacul de chiuloasa ! Filtrul de ulei il gasesti original MANN - negru la 15 ron in targ la Vitan , dar trebuie sa cauti ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
catlinoo |
![]()
Post
#6
|
![]() poc Group: Members Posts: 18 Joined: 22 October 10 ![]() |
am atasat o imagine cu un motor diesel de pe net, eu stiu ca ala este epuratorul (de la un mecanic am aflat)
dupa cum bine vezi si asta este murdarel de ulei...hmmm This post has been edited by catlinoo: 10 Jun 2011, 17:03 Attached thumbnail(s) 113.jpg ( Size: 380.91k ) Number of downloads: 1609 |
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 2004 1.9D
- BT-04-STX
|
|
axenia alexandru |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 17 December 10 ![]() |
salut, am si eu intrebare, daca aici se vorbeste de pierderea uleiului, trebuie sa fac schimbul de ulei peste vreo 1000 de km, cati litri de ulei trebuie sa cumpar? am solenza confort bezina, cati litri trebuie sa bag in motor? multumesc frumos, ![]() ![]() PS: scuze daca intrebarea mea nu are legetura cu problema topicului. |
--------------------
Dacia
Solenza Confort
2004
|
|
evghenin26 |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva ![]() |
eu de regula la schimbul de ulei bag acei 4 litri cat intra , nu mai mult, pana la semnul de pe joja de ulei, pierderea este insesizabila, doar ca motorul arata urat , atata tot. daca mai e nevoie eventual mai completez pe parcurs. Asa cum a aratat Catlino in poza la diesel acela este epuratorul , aratat oficial in reprezentanta Dacia, tot acolo am aflat ca de la primul schimb de filtru aer apare si aceasta problema. Vorbesc doar ptr Dacia Solenza diesel
This post has been edited by evghenin26: 11 Jun 2011, 10:17 |
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#9
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
QUOTE(axenia alexandru @ 11 Jun 2011, 11:12) cati litri de ulei trebuie sa cumpar? am solenza confort bezina, cati litri trebuie sa bag in motor? Cumpara 3 litri.In motor nu o sa iti intre chiar toata cantitatea.Baga intai 2,5 l si apoi completezi orientandu-te pe joja,sa nu depaseasca nivelul maxim. ![]() |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
danyel_r11 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 24 May 11 ![]() |
In primul rand...dl tataru are motor pe benzina si i-a raspuns toata lumea cu diesel!
![]() Sub filtrul de ulei este normal sa fie asa daca nu speli motorul.De fiecare data cand schimbi uleiu si scoti filtrul,pe acolo curge ulei destul de mult. Poate fi filtrul slabit si scapa pe la garnitura.Sau cand ti l-a montat l-a strans prea tare si a crapat garnitura sau s-a ciupit la strangere. Ca sa curga pe la garnitura de chiulasa...la cat ulei e acolo nu-ti mai mergea motorul deloc pentru ca atunci cand se impusca garnitura de chiulasa de cele mai multe ori intra antigel in ulei si invers, fum alb-albastrui, nu mai trage,creste brusc temperatura apei si asa mai departe. Parerea mea este ca tot la filtru este buba. Din cate imi aduc aminte...cand se monteaza se infileteaza cu mana pana ce face contact cu blocul motor apoi cu cheia inca 3 sferturi de tura.Ese si un mic desen pe el cu aceste detalii. Cred ca ar ajuta si niste poze facute mai de departe nu asa punctuale. Bafta Uitai de ulei...la benzinare se pun cam 2,8 l de ulei. Bogdanel a explicat f bine cum sa faci. Si nu exista nici un epurator... This post has been edited by danyel_r11: 11 Jun 2011, 10:40 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
|
|
evghenin26 |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva ![]() |
poate la benzinare nu exista. insa la diesel-uri da. Danyel cam ai dreptate, motorul dlui este pe benzina, raspunsurile sunt pt motor pe motorina
This post has been edited by evghenin26: 11 Jun 2011, 16:57 |
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|
tatarul |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 7 June 11 ![]() |
QUOTE(danyel_r11 @ 11 Jun 2011, 10:38) In primul rand...dl tataru are motor pe benzina si i-a raspuns toata lumea cu diesel! ![]() Sub filtrul de ulei este normal sa fie asa daca nu speli motorul.De fiecare data cand schimbi uleiu si scoti filtrul,pe acolo curge ulei destul de mult. Poate fi filtrul slabit si scapa pe la garnitura.Sau cand ti l-a montat l-a strans prea tare si a crapat garnitura sau s-a ciupit la strangere. Ca sa curga pe la garnitura de chiulasa...la cat ulei e acolo nu-ti mai mergea motorul deloc pentru ca atunci cand se impusca garnitura de chiulasa de cele mai multe ori intra antigel in ulei si invers, fum alb-albastrui, nu mai trage,creste brusc temperatura apei si asa mai departe. Parerea mea este ca tot la filtru este buba. Din cate imi aduc aminte...cand se monteaza se infileteaza cu mana pana ce face contact cu blocul motor apoi cu cheia inca 3 sferturi de tura.Ese si un mic desen pe el cu aceste detalii. Cred ca ar ajuta si niste poze facute mai de departe nu asa punctuale. Bafta Uitai de ulei...la benzinare se pun cam 2,8 l de ulei. Bogdanel a explicat f bine cum sa faci. Si nu exista nici un epurator... Va multumesc tuturor pentru raspunsuri chiar daca unele au fost pe langa subiect ![]() @ danyel_r11 Ma cam linistit raspunsul tau , dar inca tot am nedumeriri. Observ chiar pete de ulei sub masina dupa ce sta o ora doua intr-un loc . Dupa cum se vede in poze, grosul de ulei e in partea dreapta a filtrului cu toate ca e manjit tot blocul, ma gandesc ca se prelinge din cauza caldurii motorului... Sa dau jos filtrul (trebuie sa-mi iau o cheie) sau ce saracie sa-i fac ? As avea un drum de Tg-Mures -Constanta pe la inceputul lui iulie si nu vreau sa am probleme. Multumesc. This post has been edited by tatarul: 14 Jun 2011, 08:26 |
--------------------
Dacia solenza
Solenza
2003
- MS 82 MSR
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
QUOTE(tatarul @ 7 Jun 2011, 19:26) Buna ziua si bine v-am gasit. Va citesc de multa vreme forumul si azi m-am hotarat sa-mi fac cont si sa ma alatur si eu discutiilor. Partea proasta e ca imi fac intrarea pe club cu o problema la solenza mea. De la o vreme observ scurgeri de ulei pe blocul motor. Solenza rapsodie 2003 Kilometrajul: aprox 100.000km Atasez niste poze cu inculpatul: DSCF1469.JPG ( Size: 1.84mb ) Number of downloads: 4363 DSCF1465.JPG ( Size: 1.86mb ) Number of downloads: 4041 DSCF1462.JPG ( Size: 1.99mb ) Number of downloads: 3765 DSCF1468.JPG ( Size: 1.87mb ) Number of downloads: 3710 DSCF1466.JPG ( Size: 1.88mb ) Number of downloads: 3616 Oare ma asteapta o intrare in service?! Daca a mai avut cineva o astfel de problema il rog sa posteze. (inclusiv remedierea) Astept pareri. Va multumesc. Fratilor, strangeti bine filtrele. si veti avea un motor curat si sanatos:) |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
tatarul |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 7 June 11 ![]() |
Mda, de ceea ce ma temeam cel mai mult s-a adeverit. Problema e garnitura de chiulasa. Am fost la mecanic si mi-a confirmat. Ma costa in total cam 600 de lei toata operatiunea, garnitura, plus (operatiunea de prelucrat chiulasa la freza ), plus manopera.
This post has been edited by tatarul: 15 Jun 2011, 08:53 |
--------------------
Dacia solenza
Solenza
2003
- MS 82 MSR
|
|
evil_2009 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 June 09 From: BUCURESTI ![]() |
asa se intampla la motoarele pe benzina mici care au fost alergate . iti manca ulei sau il pierdea pe la garnituri ?
This post has been edited by evil_2009: 14 Jun 2011, 23:31 |
--------------------
dacia
solenza 1.9 d + logan 1.5 dci
europa / laureat
|
|
tatarul |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 7 June 11 ![]() |
Se scurge pe la garnitura de chiulasa. Vezi pozele.
|
--------------------
Dacia solenza
Solenza
2003
- MS 82 MSR
|
|
tataiedaciotul |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 504 Joined: 20 September 08 From: Bucuresti ![]() |
In manualul de reparatii,scrie clar, ca chiuloasa se inlocuieste si nu se rectifica.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala
- B-31-PGD Bucuresti,Dacia Solenza, Scala 2004
|
|
danyel_r11 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 24 May 11 ![]() |
QUOTE(evil_2009 @ 14 Jun 2011, 23:30) asa se intampla la motoarele pe benzina mici care au fost alergate . iti manca ulei sau il pierdea pe la garnituri ? Eu te cam contrazic. Se poate impusca garnitura de chiulasa fie ca ai km multi sau putini si poate fi vorba de orice autovehicul. Si la 100.000km cat are masina colegului...nu consider ca e asa alergata. Exemple...pana acum am vazut 2 solenze cu peste 300.000 km(taxi) care nu au patit asa ceva. De asemenea merg foarte mult cu autocare..la un Iveco s-a impuscat garnitura de chiulasa pentru prima oara la 860.000 km. Pana atunci nu mai avusese nici o problema la motor. Si alt caz...m-a lasat autocarul in drum prin Barcelona...Mercedes nou nout cu doar 5000 km pe bord...s-a impuscat garnitura. Asa ca nu conteaza ca e masina mica sau mare, benzina sau diesel...Se poate intampla oricand si din varii motive... |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
|
|
tatarul |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 7 June 11 ![]() |
@tataiedaciotul
Tu crezi ca toata lumea are bani de chiulasa noua? Lasa ca o mai merge inca 8 ani si asta, cu putin noroc ![]() |
--------------------
Dacia solenza
Solenza
2003
- MS 82 MSR
|
|
danyel_r11 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 24 May 11 ![]() |
Stai linistit ca se planeaza foarte bine. In cazul in care se rupe cureaua de distributie...atunci e mai grav ca sunt afectate scaune de supape...ghidaje...etc. Si atunci poate ca nici macar rectificarea nu se mai poate face. Dar ca sa spui ca trebuie sa inlocuiesti toata chiulasa pt o garnitura impuscata...
![]() This post has been edited by danyel_r11: 15 Jun 2011, 12:33 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#21
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
s-a ars garnitura de chiulasa, sau s-a ciupit si curge ulei, dar ce aveti cu biata chiulasa de o frezati si o planati?
nu e de ajuns o garnitura noua si sanatate? manopera ar fi de 200 lei pt o asemenea operatiune.... verificati mai intai planeitatea chiulasei(care nu e afectata in 80% din cazuri), daca nu e nevoie, inlocuiti doar garnitura. asa mai offtopic: principiul motorului de solenza nu difera deloc de cel de dacie veche, si la alea se ciupeau/ardeau garniturile intr-o veselie. se schimbau si sanatate, nu trebuie la fiecare schimbare de garnitura sa frezezi chiulasa.... p.s. am vazut loganuri taxiu cu garnitura parlita(ca nu au pus antigel sau macar apa si ca isi bat joc de ele) si s-a schimbat si atat. la solenza motor refacut, chiulasa nu a fost frezata, doar pusa alta garnitura cielo, nubira si altele... This post has been edited by brigada_diverse: 15 Jun 2011, 20:13 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
cristio_79 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Se verifica planeitatea foarte simplu si daca nu are probleme, nu se rectifica nimic.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
tatarul |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 7 June 11 ![]() |
Dragi colegi de "suferinta" bine v-am regasit
![]() Mi-am reparat masinuta. Nu a fost nevoie de rectificarea chiulasei. S-a schimbat garnitura si atat. Cost total 500 lei ![]() Ulei plus filtru=100 lei Garnitura de chiulasa=125 de lei Am mai schimbat un rulment de la rola de la pompa de apa=5 lei Plus manpera Ma bucur ca nu a fost nevoie de rectificat chiulasa. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. |
--------------------
Dacia solenza
Solenza
2003
- MS 82 MSR
|
|
tatarul |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 7 June 11 ![]() |
Revin cu o completare la postul de mai sus. Nu e vorba de pompa de apa ci rulmentul de la servo
![]() |
--------------------
Dacia solenza
Solenza
2003
- MS 82 MSR
|
|
sorin_pan |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 412 Joined: 12 July 09 From: Bucuresti ![]() |
Dragi colegi "de suferinta " de o perioada de timp si eu ma confrunt cu o situatie similara, dar mie nu imi pierde ulei pe la filtru ci de pe undeva de la axul care antreneaza alternatorul. Pierderea este foarte mica, dar ma gindesc sa nu se agraveze si totodata imi arunca ulei pe cureaua de la alternator, aceasta uneori patinand.
Daca aveti solutii va rog ajutati-ma ! |
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 2004
- B -xx-xxx
|
|
danyel_r11 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 24 May 11 ![]() |
Pai...fuga la service. De ce? Axul care antreneaza alternatorul este arborele cotit. Daca iti da ulei pe acolo inseamna ca e dus semeringul. Si sigur ai ulei si pe cureaua de distributie. Ca o ordine...se da cureaua alternatorului jos, la fel si fulia. Se da jos cureaua de distributie,se desface roata dintata de pe arbore,se schimba semeringul. Se cumpara un kit de distributie (curea si rola intinzatoare) si se monteaza totul la loc si gata.
![]() Nu e indicat sa mergi asa deoarece uleiul ataca curelele si in timp...poate duce la ruperea curelei de distributie si asta inseamna jale. Asta daca intr-adevar curge pe la semeringul arborelui. Te-ai uitat bine sa nu fie din alta parte acel ulei? |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
|
|
sorin_pan |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 412 Joined: 12 July 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(danyel_r11 @ 2 Jul 2011, 01:28) Pai...fuga la service. De ce? Axul care antreneaza alternatorul este arborele cotit. Daca iti da ulei pe acolo inseamna ca e dus semeringul. Si sigur ai ulei si pe cureaua de distributie. Ca o ordine...se da cureaua alternatorului jos, la fel si fulia. Se da jos cureaua de distributie,se desface roata dintata de pe arbore,se schimba semeringul. Se cumpara un kit de distributie (curea si rola intinzatoare) si se monteaza totul la loc si gata. ![]() Nu e indicat sa mergi asa deoarece uleiul ataca curelele si in timp...poate duce la ruperea curelei de distributie si asta inseamna jale. Asta daca intr-adevar curge pe la semeringul arborelui. Te-ai uitat bine sa nu fie din alta parte acel ulei? Sincer nu se vede prea bine in zona aceea, este fulia care antreneaza alternatorul si mai este si o aparatoare din plastic prin zona aia. Ma gandesc ca ar putea fi si de la baia de ulei desi greu de crezut. |
--------------------
Dacia
Solenza
Confort 2004
- B -xx-xxx
|
|
Dan89 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 20 April 10 From: Bucuresti ![]() |
Salutare la toata lumea, mie imi scapa ulei intre capacul de chiulasa si chiulasa, poate m-au cam zapacit pe mine post-urile de mai sus, dar poate fi arsa garnitura de chiulasa? nu mi se ridica apa, nu baga bule de aer in vas si niciun furtun de agent racire nu este tare, poate nu am inteles eu, are vreo treaba pierderea de ulei dintre capacul chiulasei (capac culbutori) si garnitura de chiulasa? Oricum in weekend-ul asta il dau jos sa ii remediez pierderea pentru ca s-a accentuat. Ms anticipat:)
|
--------------------
Dacia
Solenza / Scala
2003
- B 136 DAN Drumuri bune!
|
|
Dan89 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 20 April 10 From: Bucuresti ![]() |
Am rezolvat pierderea de ulei, am dat capacul de la culbutori jos, am curatat suprafetele, am pus mastic, si acum e ca noua, de asemenea am dat jos si clapeta + senzorul de turatie ca tot eram pe acolo si le-am curatat, tip aproximativ de lucru 3h.
|
--------------------
Dacia
Solenza / Scala
2003
- B 136 DAN Drumuri bune!
|
|
claudiu_tere |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 10 April 12 ![]() |
buna...am si eu o problema mare de tot....am o supernova din 2002 si am facut schimbul de ulei acum vreo 2 saptamani si m-am uitat sa vad nivelul la ulei si nici nu se vede la joja aproape nimic.....care ar putea sa fie cauza(sa manance 3 litri de ulei in 2 saptamani cred ca e cam mult ).cine ma poate ajuta cu aceasta problema?va multumesc
|
--------------------
dacia
supernova
2001
- ms-08-ngz
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:01 |