Cum recunosti ca bateria e pe duca?, Stie cineva?
![]() ![]() ![]() |
Cum recunosti ca bateria e pe duca?, Stie cineva?
costas |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 10:10) Salut Am mai citit eu prin topicurile despre baterii dar n-am reusit sa aflu raspunsul, asa ca am deschis unul nou. Problema: Abia am cumparat masina si nu stiu cand a fost schimbata bateria. Ce se vede: Noaptea, evident, diferente foarte mari de intansitate a luminii: - atunci cand motorul e la relanti - lunima slaba - cand accelerez intensitatea luminii creste simtitor. Sa fie bateria dusa? Abia am schimbat releul de incarcare ca celalat era crapat si imi dadea niste intermitente la functionarea motorului. Indicatorul din bord indica incarcarea dar e mai mult spre dreapta si pe rosu. Ce parere aveti?? Cu motorul pornit , luminile merg de pe alternator, DAR cand e bateria slaba, releul baga prea mult curent in baterie, si deaia variaza intensitatea luminii(nu ajunge curentul corespunzator la faruri). La relanti nu scade turatia si incepe putin sa tremure? aia inseamna ca alternatorul lucra la greu. Deci, e o posibilitate sa fie bateria pe duca. Ca o proba(dar sa ai sursa de curent in preajma dc ramai fara) scoate fisa centrala si da-i la automat sa zicem cam un minut (cu pauze), si daca incepe sa invarta mai greu sigur e bateria. This post has been edited by argon: 30 Aug 2005, 10:18 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
costas |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 30 Aug 2005, 11:18) Cu motorul pornit , luminile merg de pe alternator, DAR cand e bateria slaba, releul baga prea mult curent in baterie, si deaia variaza intensitatea luminii(nu ajunge curentul corespunzator la faruri). La relanti nu scade turatia si incepe putin sa tremure? aia inseamna ca alternatorul lucra la greu. Deci, e o posibilitate sa fie bateria pe duca. Ca o proba(dar sa ai sursa de curent in preajma dc ramai fara) scoate fisa centrala si da-i la automat sa zicem cam un minut (cu pauze), si daca incepe sa invarta mai greu sigur e bateria. Nu se intampla absolut nimic cu motorul la relanti - merge ok cu luminile pornite sau fara. Singura chestie evidenta este intensitatea luminilor care e foarte mica in relanti iar cand accelerez - si creste evident turatia motorului - intensitatea luminilor - faruri bord, iluminat interior etc - creste extrem de vizibil. Concluzia mea a fost ca bateria nu e incarcata la capacitatea nominala (si nici ne vrea sa se incarce dupa vro 50 km cu releul nou), deci e dusa.E o Caranda 55 A - fara intretinere. Chiar si la astea se poate completa acidul???? |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
dizzy |
![]()
Post
#4
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.088 Joined: 11 February 04 ![]() |
Poate ar fi mai bine sa incerci sa o incarci intai pe redresor.
Si sa nu uiti sa ii completezi electrolitul numai cu apa distilata Dupa ce ai incarcat-o ca lumea, verifici tensiunea la borne, trebuie sa fie aprox 13-14V. Dupa care verifici instalatia masinii. La relanti fara consumatori 14,4-14,6 V La relanti cu toti consumatorii parca 12,5-12,7V. Mai cauta exact datele astea ca nu sunt sigur de ele. Daca masina incarca bine o sa schimbi bateria, daca nu poate ai ceva pe instalatie. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
costas |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dizzy @ 30 Aug 2005, 12:01) Poate ar fi mai bine sa incerci sa o incarci intai pe redresor. Si sa nu uiti sa ii completezi electrolitul numai cu apa distilata Dupa ce ai incarcat-o ca lumea, verifici tensiunea la borne, trebuie sa fie aprox 13-14V. Dupa care verifici instalatia masinii. La relanti fara consumatori 14,4-14,6 V La relanti cu toti consumatorii parca 12,5-12,7V. Mai cauta exact datele astea ca nu sunt sigur de ele. Daca masina incarca bine o sa schimbi bateria, daca nu poate ai ceva pe instalatie. Imi poate confirma altcineva tensiunile de mai sus? Multumesc dizzy |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
spidi |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 16 April 05 ![]() |
Problema principala o ai la alternator sau la releul de tensiune.
Daca masina iti porneste cu bateria ta inseamna ca mai are ceva "vlaga". Fa urmatorul test: -porneste masina -aprinde farurile -scoate de la alternator firul de alimentare-daca imi aduc aminte bine e de culoare verde -pune-l inapoi( ![]() Daca se simte vreo diferenta la motor inseamna ca releul este bun si incarca. Trebuie sa se simta cum merge mai greu. Dar parerea mea este ca si releul asta nou are probleme. Fluctuatiile de curent el ti le da. Daca se simte ca in sarcina alternatorul baga curent de intensitate mai mare(luminile sunt mai puternice) inseamna ca alternatorul merge. |
--------------------
Clio
Symbol
2003
- B
|
|
costas |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(spidi @ 30 Aug 2005, 15:08) Problema principala o ai la alternator sau la releul de tensiune. Daca masina iti porneste cu bateria ta inseamna ca mai are ceva "vlaga". Fa urmatorul test: -porneste masina -aprinde farurile -scoate de la alternator firul de alimentare-daca imi aduc aminte bine e de culoare verde -pune-l inapoi( ![]() Daca se simte vreo diferenta la motor inseamna ca releul este bun si incarca. Trebuie sa se simta cum merge mai greu. Dar parerea mea este ca si releul asta nou are probleme. Fluctuatiile de curent el ti le da. Daca se simte ca in sarcina alternatorul baga curent de intensitate mai mare(luminile sunt mai puternice) inseamna ca alternatorul merge. O sa fac si testul recomandat de tine. O singura precizare insa - logica (daca imi permiteti ![]() Gresesc undeva??? |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
spidi |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 16 April 05 ![]() |
QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 14:18) O sa fac si testul recomandat de tine. O singura precizare insa - logica (daca imi permiteti ![]() Gresesc undeva??? Ai logica de fier. ![]() ![]() chiar daca ai avea o baterie noua, in momentul in care motorul este la relanti nu are voie ca lumina sa fie mai slaba decat atunci cand este turat. Problema este la releu. Asta este rolul lui: sa faca alternatorul sa "bage" curent intre niste limite. Atunci cand accelerezi, chiar daca alternatorul "baga" mai mult curent, releul ajusteaza surplusul. La relanti invers. Diferentele nu ar trebui sa fie foarte mari. Sa spui cum este dupa ce faci testul. |
--------------------
Clio
Symbol
2003
- B
|
|
costas |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(spidi @ 30 Aug 2005, 15:33) Ai logica de fier. ![]() ![]() chiar daca ai avea o baterie noua, in momentul in care motorul este la relanti nu are voie ca lumina sa fie mai slaba decat atunci cand este turat. Problema este la releu. Asta este rolul lui: sa faca alternatorul sa "bage" curent intre niste limite. Atunci cand accelerezi, chiar daca alternatorul "baga" mai mult curent, releul ajusteaza surplusul. La relanti invers. Diferentele nu ar trebui sa fie foarte mari. Sa spui cum este dupa ce faci testul. He multam - atat cat ma pricep. |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
costas |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
inca ceva
Poate fi ceva pe la puntea de diode de la alternator??? |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
spidi |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 16 April 05 ![]() |
QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 14:55) se poate sa fie probleme acolo. Dar mai des se intampla sa fie probleme cu releul. Eu schimbam anual releul pana cand am luat unul electronic care e si mai ieftin si multumesc lui Dumnezeu merge bine. daca ai avea probleme cu diodele si la turatie mare ar trebui sa nu ai curent destul. |
--------------------
Clio
Symbol
2003
- B
|
|
costas |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(spidi @ 30 Aug 2005, 17:13) se poate sa fie probleme acolo. Dar mai des se intampla sa fie probleme cu releul. Eu schimbam anual releul pana cand am luat unul electronic care e si mai ieftin si multumesc lui Dumnezeu merge bine. daca ai avea probleme cu diodele si la turatie mare ar trebui sa nu ai curent destul. mama lui de relu ca e electronic si nou 2 zile are - de care mama masii sa iau? |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
spidi |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 16 April 05 ![]() |
verifica-l intai si apoi gandeste-te la altul.
|
--------------------
Clio
Symbol
2003
- B
|
|
costas |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Am facut testul si - STUPOARE - motorulmerge mai bine fara alternator decat cu - adica mai asezat, nu mai trepideaza atat de tare - se intampla o crestere de turatie cam cu 100 rpm.
Deci merge mai greu cu alternatorul cuplat decat fara Acum chiar ca-s in ceata de tot .... |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ce inseamna "fara alternator"? Cu firele alternatorului scoase, sau cu alternatorul scos de pe cureaua de accesorii (neantrenat) - nu de alta, dar cred ca in acest ultim caz racirea motorului nu se simte prea bine fara cureaua care antreneaza pompa de apa...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
driver |
![]()
Post
#16
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 18:32) Am facut testul si - STUPOARE - motorulmerge mai bine fara alternator decat cu - adica mai asezat, nu mai trepideaza atat de tare - se intampla o crestere de turatie cam cu 100 rpm. Deci merge mai greu cu alternatorul cuplat decat fara Acum chiar ca-s in ceata de tot .... pai normal ca merge mai greu cu alternatorul, pt ca alternatorul cand este in sarcina merge foarte greu, se invarte el usor cand il dai jos, dar dai un pic de curent si sa vezi dupa aia daca il mai poti invarti cu mana. cel mai simplu test pt baterie: pui avariile si daca mai porneste dupa 30 min. bateria te mai tine si vara asta, daca nu mai porneste dupa 5 min, iti trebuie alta baterie. ![]() |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
costas |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 9 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driver @ 30 Aug 2005, 19:52) pai normal ca merge mai greu cu alternatorul, pt ca alternatorul cand este in sarcina merge foarte greu, se invarte el usor cand il dai jos, dar dai un pic de curent si sa vezi dupa aia daca il mai poti invarti cu mana. cel mai simplu test pt baterie: pui avariile si daca mai porneste dupa 30 min. bateria te mai tine si vara asta, daca nu mai porneste dupa 5 min, iti trebuie alta baterie. ![]() Am rezolvat - montasem gresit masa la alternator si releul habar n-avea cand crestea intensitatea. Multumesc la toti |
--------------------
Dacia
1310L
- gl 10 acg
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th June 2025 - 06:55 |