DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum recunosti ca bateria e pe duca?, Stie cineva?

costas
post 30 Aug 2005, 10:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




Salut
Am mai citit eu prin topicurile despre baterii dar n-am reusit sa aflu raspunsul, asa ca am deschis unul nou.
Problema: Abia am cumparat masina si nu stiu cand a fost schimbata bateria.
Ce se vede: Noaptea, evident, diferente foarte mari de intansitate a luminii:
- atunci cand motorul e la relanti - lunima slaba
- cand accelerez intensitatea luminii creste simtitor.
Sa fie bateria dusa? Abia am schimbat releul de incarcare ca celalat era crapat si imi dadea niste intermitente la functionarea motorului. Indicatorul din bord indica incarcarea dar e mai mult spre dreapta si pe rosu.

Ce parere aveti??


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Aug 2005, 10:18
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 10:10)
Salut
Am mai citit eu prin topicurile despre baterii dar n-am reusit sa aflu raspunsul, asa ca am deschis unul nou.
Problema: Abia am cumparat masina si nu stiu cand a fost schimbata bateria.
Ce se vede: Noaptea, evident, diferente foarte mari de intansitate a luminii:
- atunci cand motorul e la relanti - lunima slaba
- cand accelerez intensitatea luminii creste simtitor.
Sa fie bateria dusa? Abia am schimbat releul de incarcare ca celalat era crapat si imi dadea niste intermitente la functionarea motorului. Indicatorul din bord indica incarcarea dar e mai mult spre dreapta si pe rosu.

Ce parere aveti??
*



Cu motorul pornit , luminile merg de pe alternator, DAR cand e bateria slaba, releul baga prea mult curent in baterie, si deaia variaza intensitatea luminii(nu ajunge curentul corespunzator la faruri).
La relanti nu scade turatia si incepe putin sa tremure? aia inseamna ca alternatorul lucra la greu.
Deci, e o posibilitate sa fie bateria pe duca.
Ca o proba(dar sa ai sursa de curent in preajma dc ramai fara) scoate fisa centrala si da-i la automat sa zicem cam un minut (cu pauze), si daca incepe sa invarta mai greu sigur e bateria.

This post has been edited by argon: 30 Aug 2005, 10:18


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costas
post 30 Aug 2005, 10:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 30 Aug 2005, 11:18)
Cu motorul pornit , luminile merg de pe alternator, DAR cand e bateria slaba, releul baga prea mult curent in baterie, si deaia variaza intensitatea luminii(nu ajunge curentul corespunzator la faruri).
La relanti nu scade turatia si incepe putin sa tremure? aia inseamna ca alternatorul lucra la greu.
Deci,  e o posibilitate sa fie bateria pe duca.
Ca o proba(dar sa ai sursa de curent in preajma dc ramai fara) scoate fisa centrala si da-i la automat sa zicem cam un minut (cu pauze), si daca incepe sa invarta mai greu sigur e bateria.
*



Nu se intampla absolut nimic cu motorul la relanti - merge ok cu luminile pornite sau fara. Singura chestie evidenta este intensitatea luminilor care e foarte mica in relanti iar cand accelerez - si creste evident turatia motorului - intensitatea luminilor - faruri bord, iluminat interior etc - creste extrem de vizibil. Concluzia mea a fost ca bateria nu e incarcata la capacitatea nominala (si nici ne vrea sa se incarce dupa vro 50 km cu releul nou), deci e dusa.E o Caranda 55 A - fara intretinere. Chiar si la astea se poate completa acidul????


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 30 Aug 2005, 11:01
Post #4


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 11 February 04




Poate ar fi mai bine sa incerci sa o incarci intai pe redresor.
Si sa nu uiti sa ii completezi electrolitul numai cu apa distilata
Dupa ce ai incarcat-o ca lumea, verifici tensiunea la borne, trebuie sa fie aprox 13-14V.
Dupa care verifici instalatia masinii.
La relanti fara consumatori 14,4-14,6 V
La relanti cu toti consumatorii parca 12,5-12,7V.
Mai cauta exact datele astea ca nu sunt sigur de ele.
Daca masina incarca bine o sa schimbi bateria, daca nu poate ai ceva pe instalatie.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costas
post 30 Aug 2005, 13:44
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(dizzy @ 30 Aug 2005, 12:01)
Poate ar fi mai bine sa incerci sa o incarci intai pe redresor.
Si sa nu uiti sa ii completezi electrolitul numai cu apa distilata
Dupa ce ai incarcat-o ca lumea, verifici tensiunea la borne, trebuie sa fie aprox 13-14V.
Dupa care verifici instalatia masinii.
La relanti fara consumatori 14,4-14,6 V
La relanti cu toti consumatorii parca 12,5-12,7V.
Mai cauta exact datele astea ca nu sunt sigur de ele.
Daca masina incarca bine o sa schimbi bateria, daca nu poate ai ceva pe instalatie.
*


Imi poate confirma altcineva tensiunile de mai sus?
Multumesc dizzy


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spidi
post 30 Aug 2005, 14:08
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 16 April 05




Problema principala o ai la alternator sau la releul de tensiune.
Daca masina iti porneste cu bateria ta inseamna ca mai are ceva "vlaga".
Fa urmatorul test:
-porneste masina
-aprinde farurile
-scoate de la alternator firul de alimentare-daca imi aduc aminte bine e de culoare verde
-pune-l inapoi( excl.gif va face o scanteie mica dar nu se intampla nimic)

Daca se simte vreo diferenta la motor inseamna ca releul este bun si incarca. Trebuie sa se simta cum merge mai greu.
Dar parerea mea este ca si releul asta nou are probleme. Fluctuatiile de curent el ti le da.

Daca se simte ca in sarcina alternatorul baga curent de intensitate mai mare(luminile sunt mai puternice) inseamna ca alternatorul merge.


--------------------
Clio Symbol 2003 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costas
post 30 Aug 2005, 14:18
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(spidi @ 30 Aug 2005, 15:08)
Problema principala o ai la alternator sau la releul de tensiune.
Daca masina iti porneste cu bateria ta inseamna ca mai are ceva "vlaga".
Fa urmatorul test:
-porneste masina
-aprinde farurile
-scoate de la alternator firul de alimentare-daca imi aduc aminte bine e de culoare verde
-pune-l inapoi(  excl.gif  va face o scanteie mica dar nu se intampla nimic)

Daca se simte vreo diferenta la motor inseamna ca releul este bun si incarca.  Trebuie sa se simta cum merge mai greu.
Dar parerea mea este ca si releul asta nou are probleme. Fluctuatiile de curent el ti le da.

Daca se simte ca in sarcina alternatorul baga curent de intensitate mai mare(luminile sunt mai puternice) inseamna ca alternatorul merge.
*


O sa fac si testul recomandat de tine. O singura precizare insa - logica (daca imi permiteti tongue.gif) Deci, atunci cand motorul este la relanti - luminile sunt slabe. In mod logic alternatorul nu incarca la capacitate maxima (sau ma rog asa cum incarca la turatie mare). In acest caz consumul este preluat de baterie. Rezultatul lumini slabe. Concluzia nu mai are putere. Atunci cand accelerez creste turatia alternatorului implicit si incarcarea. Astfel creste si intensitatea luminii - adica se vede clar ca exista o diferenta.
Gresesc undeva???


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spidi
post 30 Aug 2005, 14:33
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 16 April 05




QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 14:18)
O sa fac si testul recomandat de tine. O singura precizare insa - logica (daca imi permiteti tongue.gif) Deci, atunci cand motorul este la relanti - luminile sunt slabe. In mod logic alternatorul nu incarca la capacitate maxima (sau ma rog asa cum incarca la turatie mare). In acest caz consumul este preluat de baterie. Rezultatul lumini slabe. Concluzia nu mai are putere. Atunci cand accelerez creste turatia alternatorului implicit si incarcarea. Astfel creste si intensitatea luminii - adica se vede clar ca exista o diferenta.
Gresesc undeva???
*



Ai logica de fier. biggrin.gif biggrin.gif

chiar daca ai avea o baterie noua, in momentul in care motorul este la relanti nu are voie ca lumina sa fie mai slaba decat atunci cand este turat.

Problema este la releu. Asta este rolul lui: sa faca alternatorul sa "bage" curent intre niste limite. Atunci cand accelerezi, chiar daca alternatorul "baga" mai mult curent, releul ajusteaza surplusul. La relanti invers. Diferentele nu ar trebui sa fie foarte mari.

Sa spui cum este dupa ce faci testul.


--------------------
Clio Symbol 2003 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costas
post 30 Aug 2005, 14:51
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(spidi @ 30 Aug 2005, 15:33)
Ai logica de fier.  biggrin.gif biggrin.gif

chiar daca ai avea o baterie noua, in momentul in care motorul este la relanti nu are voie ca lumina sa fie mai slaba decat atunci cand este turat.

Problema este la releu. Asta este rolul lui: sa faca alternatorul sa "bage" curent intre niste limite. Atunci cand accelerezi, chiar daca alternatorul "baga" mai mult curent, releul ajusteaza surplusul. La relanti invers.  Diferentele nu ar trebui sa fie foarte mari.

Sa spui cum este dupa ce faci testul.
*


He multam - atat cat ma pricep.


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costas
post 30 Aug 2005, 14:55
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




inca ceva
Poate fi ceva pe la puntea de diode de la alternator???


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spidi
post 30 Aug 2005, 16:13
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 16 April 05




QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 14:55)
inca ceva
Poate fi ceva pe la puntea de diode de la alternator???
*



se poate sa fie probleme acolo. Dar mai des se intampla sa fie probleme cu releul.
Eu schimbam anual releul pana cand am luat unul electronic care e si mai ieftin si multumesc lui Dumnezeu merge bine.

daca ai avea probleme cu diodele si la turatie mare ar trebui sa nu ai curent destul.


--------------------
Clio Symbol 2003 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costas
post 30 Aug 2005, 16:15
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(spidi @ 30 Aug 2005, 17:13)
se poate sa fie probleme acolo. Dar mai des se intampla sa fie probleme cu releul.
Eu schimbam anual releul pana cand am luat unul electronic care e si mai ieftin si multumesc lui Dumnezeu merge bine.

daca ai avea probleme cu diodele si la turatie mare ar trebui sa nu ai curent destul.
*


mama lui de relu ca e electronic si nou 2 zile are - de care mama masii sa iau?


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spidi
post 30 Aug 2005, 16:21
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 16 April 05




verifica-l intai si apoi gandeste-te la altul.


--------------------
Clio Symbol 2003 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costas
post 30 Aug 2005, 18:32
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




Am facut testul si - STUPOARE - motorulmerge mai bine fara alternator decat cu - adica mai asezat, nu mai trepideaza atat de tare - se intampla o crestere de turatie cam cu 100 rpm.
Deci merge mai greu cu alternatorul cuplat decat fara
Acum chiar ca-s in ceata de tot ....


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Aug 2005, 18:48
Post #15


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ce inseamna "fara alternator"? Cu firele alternatorului scoase, sau cu alternatorul scos de pe cureaua de accesorii (neantrenat) - nu de alta, dar cred ca in acest ultim caz racirea motorului nu se simte prea bine fara cureaua care antreneaza pompa de apa...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 30 Aug 2005, 18:52
Post #16


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 18:32)
Am facut testul si - STUPOARE - motorulmerge mai bine fara alternator decat cu - adica mai asezat, nu mai trepideaza atat de tare - se intampla o crestere de turatie cam cu 100 rpm.
Deci merge mai greu cu alternatorul cuplat decat fara
Acum chiar ca-s in ceata de tot ....
*


pai normal ca merge mai greu cu alternatorul, pt ca alternatorul cand este in sarcina merge foarte greu, se invarte el usor cand il dai jos, dar dai un pic de curent si sa vezi dupa aia daca il mai poti invarti cu mana.

cel mai simplu test pt baterie: pui avariile si daca mai porneste dupa 30 min. bateria te mai tine si vara asta, daca nu mai porneste dupa 5 min, iti trebuie alta baterie. smile.gif . Daca faci testul dupa un drum mai lung (min 100 km) e si mai ok.


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costas
post 30 Aug 2005, 19:03
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 9 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(driver @ 30 Aug 2005, 19:52)
pai normal ca merge mai greu cu alternatorul, pt ca alternatorul cand este in sarcina merge foarte greu, se invarte el usor cand il dai jos, dar dai un pic de curent si sa vezi dupa aia daca il mai poti invarti cu mana.

cel mai simplu test pt baterie: pui avariile si daca mai porneste dupa 30 min. bateria te mai tine si vara asta, daca nu mai porneste dupa 5 min, iti trebuie alta baterie. smile.gif . Daca faci testul dupa un drum mai lung (min 100 km) e si mai ok.
*



Am rezolvat - montasem gresit masa la alternator si releul habar n-avea cand crestea intensitatea.

Multumesc la toti


--------------------
Dacia 1310L - gl 10 acg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 06:55
Forum Renault