intrebare termostat
![]() ![]() ![]() |
intrebare termostat
PH-06-BOA |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|||
Andyno |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
cum?
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
ghitza |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
la mine am schimbta garnitura de chiulasa
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(Kanutza_77 @ 23 Dec 2012, 08:54) pt: mecanick_maverick Circuitul de caldura + aeroterma sunt absolut necesare deci nu ramane decat ca circuitul de racire sa regleze temperatura. ... Cu termostatul de acum pot sa o omor si nu trece de 80 de grade cu radiatorul COMPLET acoperit cu carton!! Domnule "Kanutza_77" , acest topic este dedicat rezolvärii problemelor reale ale masinii , pe bazä de cunostinte de mecanicä , fizicä ... nu pe povesti auzite de la "vecinu Costicä " . Pentru dezbateri S.F. exista pagini dedicate . Termostatul este strict un element de comandä , nu este un "Iosefini" . Acoperirea PARTIALÄ a radiatorului este o tehnicä empiricä folositä la masinile care au paleta de ventilare solidarä cu axul pompei ( carton la Dacia 1300 , jaluzea comandatä din habitaclu la ARO familiile 24 - 32 ) dar nu se aplicä la masinile cu ELV - nu ar avea sens , plus cä un radiator acoperit COMPLET pierde principala lui functie ( de räcire ) în caz de sarcinä . Termostatul preia semnalul ( cresterea temperaturii apei) si deschide , dînd comanda radiatorului sä-si efectueze sarcina dedicatä de räcire a lichidului (transferul de temperaturä între lichid si aerul care sträbate fagurii prin intermediul suprafetei radiante a acestora ) , care radiator fiind "COMPLET acoperit cu carton!!" nu poate efectua aceasta functie , ne fiind sträbätut de curenti de aer . Deci ultima ta afirmatie nu are nici un fundament . ... si acum revenind la prima ta afirmatie , eu nu negam necesitatea "circuitului de caldura - aeroterma" ) , revelam ca fiind absurdä culpabilizarea unei "scäpäri" a supapei termostatului de cca. 0,004 l/h cînd existä un circuit deschis - paralel acestei "scäpäri" - de cca 260 l/h preväzut cu radiator si ventilator . Dacä aceastä "neetanseitate a supapei termostatului" ar afecta ajungerea temperaturii lichidului de racire la valoare nominalä , atunci acest circuit paralel ar împiedica la infinit cresterea temperaturii peste valoarea de 40 de grade - de exemplu . Si cum acest lucru nu se întimplä , de ce vä încäpätînati sä sustineti " necesitatea unui termostat cu supapa etansä " ? Dupä cum poate bine stii , termostatul de masinä deschide progresiv ( dacä vorbim de alte tipuri de termostat - de centrala de ex. , acesta comanda deschis-închis instantaneu ), deci si afirmatia "(radiatorul este caldut pe la 40-50 de grade,ceea ce e rau)" iar este lipsitä de fundament . Termostatele nu le produce orice srl-u de garaj-debara si ele sunt calibrate cu deschiderea maximä la temperatura de x grade . Dacä temperatura continuä sä creascä peste aceastä valoare nu mai este vina termostatului ci a proastei dimensionäri a radiatorului , radiator înfundat sau acoperit cu cartoane , etc. Exact în aceastä idee termocupla ELV-ului este setatä sä conecteze la 92 grade , mult peste valorile de deschidere a majoritätii termostatelor , pentru a forta trecerea aerului prin fagurii radiatorului si a asigura o racire mai eficientä . Deci nu se poate învinoväti doar termostatul pentru orice eroare a valorii temperaturii , existä foarte multi factori . Toate cele bune si Särbätori Fericite ! ... cä tot am supravietuit Apocalipsei ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Kanutza_77 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 19 December 10 From: Bucuresti-Pitesti-Campulung ![]() |
Sunteti foarte politicos si va multumesc pentru asta.
Eu nu va contrazic, nu ma intelegeti gresit, spun doar ca: Daca termostatul deschide la o temperatura mica datorita suprafetei mari a radiatorului, paletei de pe pompa de apa, aerului rece si suprafetei radiatorului din habitaclu, motorul nu se va incalzii la parametrii in veci, din aceasta cauza si cartonul care are rol sa limiteze aerul rece care trece printre celulele radiatorului si apoi intra in compartimentul motor partial tras-impins si de elicea de pe pompa de apa.. NU am spus ca datorita acelei gauri din termostat motorul nu se incalzeste si la fel, NU am spus ca acesta trebuie sa fie perfect etans insa ideea este ca scaparile cu cat mai mici, cu atat mai bine daca pot spune asa, oricum debitul de apa care va trece pe langa fiind foarte mic. Eu unul am avut probleme si din cauza electroventilatorului care avea un debit de aer foarte mic si pentru ca nu am gasit in zona unul compatibil si acceptabil a trebuit sa remontez elicea clasica... |
--------------------
dacia
1310 Break
1993
- Ag 01 Jxg
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#36
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
kanuta, nu are nici o treaba cat de mare e radiatoru, poate sa fie de tir, termostatu regleaza temperatura,cum da de apa rece sub temperatura lui presetata de fabrica a materialului ala de se contracta/dilate, se inchide circuitu,si se reia ciclul, sau termostatul sta intredeschis, in functie si de sarcina motorului cata caldura trebuie disipata..
termostatul trebuie sa fie 99% etans. si sa se deschida la cate grade da fabricantul. daca dimineata pornesti se incalseste motoru la 60-70 de grade , si pui mana pe radiator trebuie sa fie rece , la aceasi temperature cu a mediului ambiant , daca e cald, nu e bun termostatul,sau ai gauri in el,. ![]() gauri in thermostat se mai dadeau la motoarele care aveau problem cu supraincalzirea.! ce am mai vazut la dacia, vasul de expansiune de pe contraaripa, are nivelu de lichid marcat, sub nivelu inaltimi radiatorului, deci in radiator ajunge aer, big time,. This post has been edited by ct-03-tvy: 28 Dec 2012, 01:03 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Kanutza_77 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 19 December 10 From: Bucuresti-Pitesti-Campulung ![]() |
Pai asta incerc sa explic si eu, cum se incalzeste putin motorul se incalzeste si radiatorul deci termostatul nu lucreaza corect...
|
--------------------
dacia
1310 Break
1993
- Ag 01 Jxg
|
|
Dacia-Berlina1997 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Maine ma duc sa ridic si eu termostatul Wahler 3029.89 . Sa vedem daca e vreo diferenta notabila intre el si cel care este pus pe masina din fabrica .
|
--------------------
vw
golf4 variant
2005 tdi
|
|
Dacia-Berlina1997 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 November 07 From: Bucuresti ![]() |
L-am montat astazi pe Wahler de 89grade . Am stat cam 1 ora . E greu cand ai 2 maini stangi
![]() Dupa ce am montat Wahler am pornit masina si indicatorul a trecut de jumatate si sa dus aproape de a treia linie alba de sus . Aerisirea nu cred ca am facut-o asa cum trebuie [ ma mai ocup maine ] . Cu motorul pornit am desfacut robinetul de pe furtunul de retur care vine din calorifer . Am tinut vasul de antigel sus . Am facut cateva ture prin cartier [ 3km ] Asa furtunele erau foarte fierbinti . Antigel mai am . Cand l-am demontat pe Thomson era inchis . L-am bagat in ibric pe aragaz si cand se incalzeste apa deschide . Poate ca e mai mult de vara asta ... nu stiu ce sa zic ![]() Pun si o poza [ luata de pe net ] cu ceasurile ca sa se inteleaga mai bine explicatia cu cele 4 lini albe ![]() This post has been edited by Dacia-Berlina1997: 5 Jan 2013, 17:32 Attached thumbnail(s) Ceasuri_de_bord_Dacia_1310.jpg ( Size: 40.03k ) Number of downloads: 241 |
--------------------
vw
golf4 variant
2005 tdi
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Sper ca n-ai prins unul care sa fie blocat pe inchis, de a urcat asa mult temperatura. Ai fi putut sa-l testezi si pe asta inainte sa-l montezi pe masina. Daca termostatul e bun, si iti urca temperatura, ar trebui sa renunti la cartoanele din fata radiatorului, parerea mea, bafta.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
Babaq139QMB2 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 27 November 12 From: Bucuresti ![]() |
Eu , nu am chestii din astea
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
din 1900 Toamna spre vara-sa
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:46 |