DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> intrebare termostat

PH-06-BOA
post 23 Dec 2012, 18:05
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Faptul ca ai 90 de grade la apa, si nu baga caldura, inseamna ca nu ajunge apa la calorifer, deci nu e aerisita sau nu e amorsat vasul. Asta , daca-l ai sub bord. Daca e CN, e caloriferul infundat. Fa-i o clisma.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 25 Dec 2012, 01:39
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




cum?


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Dec 2012, 11:36
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




la mine am schimbta garnitura de chiulasa


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 25 Dec 2012, 18:56
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(Kanutza_77 @ 23 Dec 2012, 08:54)
pt: mecanick_maverick

Circuitul de caldura + aeroterma sunt absolut necesare deci nu ramane decat ca circuitul de racire sa regleze temperatura.
...
Cu termostatul de acum pot sa o omor si nu trece de 80 de grade cu radiatorul COMPLET acoperit cu carton!!
*


Domnule "Kanutza_77" , acest topic este dedicat rezolvärii problemelor reale ale masinii , pe bazä de cunostinte de mecanicä , fizicä ... nu pe povesti auzite de la "vecinu Costicä " .
Pentru dezbateri S.F. exista pagini dedicate .
Termostatul este strict un element de comandä , nu este un "Iosefini" .

Acoperirea PARTIALÄ a radiatorului este o tehnicä empiricä folositä la masinile care au paleta de ventilare solidarä cu axul pompei ( carton la Dacia 1300 , jaluzea comandatä din habitaclu la ARO familiile 24 - 32 ) dar nu se aplicä la masinile cu ELV - nu ar avea sens , plus cä un radiator acoperit COMPLET pierde principala lui functie ( de räcire ) în caz de sarcinä .
Termostatul preia semnalul ( cresterea temperaturii apei) si deschide , dînd comanda radiatorului sä-si efectueze sarcina dedicatä de räcire a lichidului (transferul de temperaturä între lichid si aerul care sträbate fagurii prin intermediul suprafetei radiante a acestora ) , care radiator fiind "COMPLET acoperit cu carton!!" nu poate efectua aceasta functie , ne fiind sträbätut de curenti de aer .

Deci ultima ta afirmatie nu are nici un fundament .

... si acum revenind la prima ta afirmatie , eu nu negam necesitatea "circuitului de caldura - aeroterma" ) , revelam ca fiind absurdä culpabilizarea unei "scäpäri" a supapei termostatului de cca. 0,004 l/h cînd existä un circuit deschis - paralel acestei "scäpäri" - de cca 260 l/h preväzut cu radiator si ventilator .
Dacä aceastä "neetanseitate a supapei termostatului" ar afecta ajungerea temperaturii lichidului de racire la valoare nominalä , atunci acest circuit paralel ar împiedica la infinit cresterea temperaturii peste valoarea de 40 de grade - de exemplu .
Si cum acest lucru nu se întimplä , de ce vä încäpätînati sä sustineti " necesitatea unui termostat cu supapa etansä " ?

Dupä cum poate bine stii , termostatul de masinä deschide progresiv ( dacä vorbim de alte tipuri de termostat - de centrala de ex. , acesta comanda deschis-închis instantaneu ), deci si afirmatia "(radiatorul este caldut pe la 40-50 de grade,ceea ce e rau)" iar este lipsitä de fundament .

Termostatele nu le produce orice srl-u de garaj-debara si ele sunt calibrate cu deschiderea maximä la temperatura de x grade .
Dacä temperatura continuä sä creascä peste aceastä valoare nu mai este vina termostatului ci a proastei dimensionäri a radiatorului , radiator înfundat sau acoperit cu cartoane , etc.
Exact în aceastä idee termocupla ELV-ului este setatä sä conecteze la 92 grade , mult peste valorile de deschidere a majoritätii termostatelor , pentru a forta trecerea aerului prin fagurii radiatorului si a asigura o racire mai eficientä .
Deci nu se poate învinoväti doar termostatul pentru orice eroare a valorii temperaturii , existä foarte multi factori .

Toate cele bune si Särbätori Fericite !

... cä tot am supravietuit Apocalipsei radmasa.gif


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 28 Dec 2012, 00:02
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Sunteti foarte politicos si va multumesc pentru asta.
Eu nu va contrazic, nu ma intelegeti gresit, spun doar ca: Daca termostatul deschide la o temperatura mica datorita suprafetei mari a radiatorului, paletei de pe pompa de apa, aerului rece si suprafetei radiatorului din habitaclu, motorul nu se va incalzii la parametrii in veci, din aceasta cauza si cartonul care are rol sa limiteze aerul rece care trece printre celulele radiatorului si apoi intra in compartimentul motor partial tras-impins si de elicea de pe pompa de apa..
NU am spus ca datorita acelei gauri din termostat motorul nu se incalzeste si la fel, NU am spus ca acesta trebuie sa fie perfect etans insa ideea este ca scaparile cu cat mai mici, cu atat mai bine daca pot spune asa, oricum debitul de apa care va trece pe langa fiind foarte mic.
Eu unul am avut probleme si din cauza electroventilatorului care avea un debit de aer foarte mic si pentru ca nu am gasit in zona unul compatibil si acceptabil a trebuit sa remontez elicea clasica...


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 28 Dec 2012, 00:56
Post #36


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




kanuta, nu are nici o treaba cat de mare e radiatoru, poate sa fie de tir, termostatu regleaza temperatura,cum da de apa rece sub temperatura lui presetata de fabrica a materialului ala de se contracta/dilate, se inchide circuitu,si se reia ciclul, sau termostatul sta intredeschis, in functie si de sarcina motorului cata caldura trebuie disipata..

termostatul trebuie sa fie 99% etans. si sa se deschida la cate grade da fabricantul.

daca dimineata pornesti se incalseste motoru la 60-70 de grade , si pui mana pe radiator trebuie sa fie rece , la aceasi temperature cu a mediului ambiant , daca e cald, nu e bun termostatul,sau ai gauri in el,. biggrin.gif .
gauri in thermostat se mai dadeau la motoarele care aveau problem cu supraincalzirea.!

ce am mai vazut la dacia, vasul de expansiune de pe contraaripa, are nivelu de lichid marcat, sub nivelu inaltimi radiatorului, deci in radiator ajunge aer, big time,.

This post has been edited by ct-03-tvy: 28 Dec 2012, 01:03


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 28 Dec 2012, 11:51
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Pai asta incerc sa explic si eu, cum se incalzeste putin motorul se incalzeste si radiatorul deci termostatul nu lucreaza corect...


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia-Berlina1997
post 3 Jan 2013, 16:46
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 November 07
From: Bucuresti




Maine ma duc sa ridic si eu termostatul Wahler 3029.89 . Sa vedem daca e vreo diferenta notabila intre el si cel care este pus pe masina din fabrica .


--------------------
vw golf4 variant 2005 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacia-Berlina1997
post 5 Jan 2013, 17:29
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 November 07
From: Bucuresti




L-am montat astazi pe Wahler de 89grade . Am stat cam 1 ora . E greu cand ai 2 maini stangi radmasa.gif . Termostatul original din fabrica este Dauphinoise Thomson France . Termostatul din fabrica are scris pe el 96 intr-o parte si in cealalta parte 11 . Sa fi fost asta de 96 grade ? Sa zicem ca ne luam dupa indicatorul din bord care are 4 lini de culoare alba . Cu Thomson indicatorul statea la a doua linie alba [ iarna ] si la jumatate in trafic prin Bucuresti vara . Iarna carton in fata la elice . Radiator acoperit pe jumatate .

Dupa ce am montat Wahler am pornit masina si indicatorul a trecut de jumatate si sa dus aproape de a treia linie alba de sus . Aerisirea nu cred ca am facut-o asa cum trebuie [ ma mai ocup maine ] . Cu motorul pornit am desfacut robinetul de pe furtunul de retur care vine din calorifer . Am tinut vasul de antigel sus . Am facut cateva ture prin cartier [ 3km ]
Asa furtunele erau foarte fierbinti . Antigel mai am .

Cand l-am demontat pe Thomson era inchis . L-am bagat in ibric pe aragaz si cand se incalzeste apa deschide . Poate ca e mai mult de vara asta ... nu stiu ce sa zic smile.gif

Pun si o poza [ luata de pe net ] cu ceasurile ca sa se inteleaga mai bine explicatia cu cele 4 lini albe smile.gif

This post has been edited by Dacia-Berlina1997: 5 Jan 2013, 17:32

Attached thumbnail(s)
Ceasuri_de_bord_Dacia_1310.jpg ( Size: 40.03k ) Number of downloads: 241


--------------------
vw golf4 variant 2005 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 9 Jan 2013, 10:33
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Sper ca n-ai prins unul care sa fie blocat pe inchis, de a urcat asa mult temperatura. Ai fi putut sa-l testezi si pe asta inainte sa-l montezi pe masina. Daca termostatul e bun, si iti urca temperatura, ar trebui sa renunti la cartoanele din fata radiatorului, parerea mea, bafta.


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Babaq139QMB2
post 9 Jan 2013, 10:40
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 27 November 12
From: Bucuresti




Eu , nu am chestii din astea smile.gif , ceasul merge la temperatura cum al duce pe el acul smile.gif , sus sau jos , ce vrea el , tre sa simti dacuita cind e gata de plecare lasa acele de bord smile.gif.


--------------------
Dacia 1310 din 1900 Toamna spre vara-sa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 11:46
Forum Renault