DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme caldura!dupa schimbarea antigelului

valy1233
post 20 Dec 2012, 17:34
Post #1


Pasionat de dacii :D


Group: Members
Posts: 200
Joined: 20 June 12




am schimbat antigelul,odata cu el am ramas fara caldura in masina,tin sa precizez ca inainte cu o zi,pe apa aveam caldura perfecta,seara i-am dat drumu la apa jos ca a2-a zi sa ii pun antigelul(noaptea a fost -6 grade)
apa in bord urca la 90 de grade lejer,termostatul deschide(cred,ca altfel nu mai scadea acul la jumate,aproximativ)
furtunele care duc la aeroterma sunt reci,poate exista vreun dop de gheata pe traseu?,care este turul care duce in aeroterma?cel cu comanda de inchidere/deschidere?sau cel cu aerisitor?
ps,bord cn3 cu aeroterma sub bord

This post has been edited by valy1233: 20 Dec 2012, 17:37


--------------------
Dacia is the best!
Dacia 1610
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 20 Dec 2012, 17:40
Post #2


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




Ai aerisit instalatia dupa ce ai schimbat lichidul de racire?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valy1233
post 20 Dec 2012, 17:41
Post #3


Pasionat de dacii :D


Group: Members
Posts: 200
Joined: 20 June 12




QUOTE(Merced @ 20 Dec 2012, 17:40)
Ai aerisit instalatia dupa ce ai schimbat lichidul de racire?
*


da si normal.


--------------------
Dacia is the best!
Dacia 1610
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 20 Dec 2012, 18:08
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Turul este cel cu robinetul. Cred ca ti-a ramas apa in radiatorul aerotermei (care acum este gheata, bineinteles). Trebuia sa bagi antigelul imediat dupa golire, cand masina era inca calda.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kenji CN4
post 20 Dec 2012, 22:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 8 September 12




incearca sa pornesti motorul si sa il lasi sa se incalzeasca cu robinetul de la calorifer deschis maxim ridici vasul de expansiune cat mai sus si astepti o sa dureze putin dupa care va trebuii sa completezi cu antigel sau amestec ca o sa scada nivelul altfel nu vad cum ai putea sa dezgheti apa din calorifer fara sa demontezi caloriferul


--------------------
Dacia 1310 L CN4 1999 - BV05DKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valy1233
post 20 Dec 2012, 22:41
Post #6


Pasionat de dacii :D


Group: Members
Posts: 200
Joined: 20 June 12




QUOTE(Kenji CN4 @ 20 Dec 2012, 22:38)
incearca sa pornesti motorul si sa il lasi sa se incalzeasca cu robinetul de la calorifer deschis maxim ridici vasul de expansiune cat mai sus si astepti o sa dureze putin dupa care va trebuii sa completezi cu antigel sau amestec ca o sa scada nivelul altfel nu vad cum ai putea sa dezgheti apa din calorifer fara sa demontezi caloriferul
*


am mers cu masina cativa km buni...plus lasata la relanti 30 min,nimic...maine o sa iau un feon industrial sa incalzesc furtunul de la tur


--------------------
Dacia is the best!
Dacia 1610
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 20 Dec 2012, 22:54
Post #7


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




daca ti-a inghetat apa in calorifer,roaga-te sa nu fi pleznit nicaieri,altfel o sa iti curga intro veselie cand se va dezgheta. Nu inteleg de ce nu i-ai bagat pe loc antigelul,dadeai furtunul gros de la retur jos de pe pompa,lasai sa curga apa si dupa ce il montai bagai in radiator antigelul,completai pana la plin cu apa daca el nu ajungea si gata. Pastrai juma de litru sa bagi si in vasul de expansiune si porneai motorul sa isi invarta apa pana deschidea termostatul si cu tot cu aerisire treaba nu dura mai mult de 20-30 de minute. Asa acum ai sa te chinui degeaba....

This post has been edited by sebymesteru: 20 Dec 2012, 23:01


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 20 Dec 2012, 23:05
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Mai bine pune foenul industrial sa bata pe grila si pornesti ventilatorul aerotermei la tr. a II-a ca sa treaca aer cald prin radiatorul aerotermei. Cand se va dezgheta vei vedea ce a mai ramas din el, cum zice @sebymesteru.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valy1233
post 20 Dec 2012, 23:08
Post #9


Pasionat de dacii :D


Group: Members
Posts: 200
Joined: 20 June 12




pai daca nu ajunge apa in el,nu e clar ca e blocat pe traseu?caci furtunul e rece pana in robinet


--------------------
Dacia is the best!
Dacia 1610
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pais_valenciano
post 21 Dec 2012, 16:21
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 24 April 09




QUOTE(valy1233 @ 20 Dec 2012, 18:34)
am schimbat antigelul,odata cu el am ramas fara caldura in masina,tin sa precizez ca inainte cu o zi,pe apa aveam caldura  perfecta,seara i-am dat drumu la apa jos ca a2-a zi sa ii pun antigelul(noaptea a fost -6 grade)
apa in bord urca la 90 de grade lejer,termostatul deschide(cred,ca altfel nu mai scadea acul la jumate,aproximativ)
furtunele care duc la aeroterma sunt reci,poate exista vreun dop de gheata pe traseu?,care este turul care duce in aeroterma?cel cu comanda de inchidere/deschidere?sau cel cu aerisitor?
ps,bord cn3 cu aeroterma sub bord
*



In octombrie am trecut si eu de la apa la antigel. Rezultatul :acul la temperatura nu mai sta fix la jumate (cum statea cu apa) ci a urcat cu 2 mm mai sus, caldura am muult mai putina. Am tot aerisito de multe ori cu acelasi rezultat. Antigelul face transfer termic mai prost decat apa. sleep.gif


--------------------
DACIA 1310 BREAK 1997 - B77CHG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 21 Dec 2012, 17:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Printr-un circuit blocat intr-un punct oarecare nu circula fluid. Ca atare nu se va incalzi pe toata lungimea lui. Localizarea dopului poti sa o faci printr-o investigatie bine gandita. Spre ex. sa scoti furtunurile (pe rand) chiar de la aeroterma (sub bord, dupa ce ai demontat cutia torpedoului - ca sa ai acces si vizualizare mai bune). Daca nu ai inteles, ma dau batut.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 21 Dec 2012, 22:45
Post #12


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




pais_valenciano daca ai pus numai antigel fara sa-l diluezi cu apa 1/1 chestia cu transferu termic ai nimerito,patit cu masina,antigel facut la -45*= fara caldura,am scos 2 litri din radiator si am pus apa,sa schimbat temperatura in masina spre foarte cald,masurat cu densimetru -35*

This post has been edited by nikuniku: 21 Dec 2012, 22:46


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pais_valenciano
post 22 Dec 2012, 18:42
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 24 April 09




QUOTE(nikuniku @ 21 Dec 2012, 23:45)
pais_valenciano daca ai pus numai antigel fara sa-l diluezi cu apa 1/1 chestia cu transferu termic ai nimerito,patit cu masina,antigel facut la -45*=  fara caldura,am scos 2 litri din radiator si am pus apa,sa schimbat temperatura in masina spre foarte cald,masurat cu densimetru -35*
*



Nu am densimetru , deci nu stiu ce densitate are tongue.gif , problema la mine a fost in felul urmator, masina a stationat cam trei ani nemiscata, banuiesc ca avea antigel in lichidul de racire, dupa ce a intrat in propietatea mea in luna mai am pornito si pierdea apa pe la capacul pompei de apa, asa ca am schimbat capacul, l am demontat si a curs lichidul de racire pana la nivelul capacului, pe urma am completat doar cu apa pt ca era vara, in noiembrie am golit pe la surubul ala de la baza radiatorului (nu stiu cat lichid a mai ramas in instalatie si ce concentratie avea), si am inteles ca instalatia avea 5 litri, deci am bagat 2,5 litri antigel si cam 0,5 litri apa plus ce mai ramasese in instalatie blush.gif


--------------------
DACIA 1310 BREAK 1997 - B77CHG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 22 Dec 2012, 19:18
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




de multe ori nu se tine cont ca sistemul de racire la 1310 asa bicisnic cum e , e 'gandit' sa lucreze cu supapa functionala in capacul vasului de expansiune. Ajuta f mult pt a avea caldura buna iarna si racire buna vara un vas de expansiune cu 2-3 stuturi montat cat mai sus, cu supapa buna; e f ieftin si usor de pus, se scapa complet de grija aerisirii


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 22 Dec 2012, 22:48
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




aici te referi la alt vas de expansiune cand zici cat mai sus si cu 2-3 stuturi da?adica gen celui de pe straineze sau de la nova in sus


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 22 Dec 2012, 23:00
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




da, e bun de pus in zona unde iese furtunul din calorifer , am sa fac poza


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 22 Dec 2012, 23:11
Post #17


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




adica asa ceva
am pus si nu am mai avut probleme cu caldura iarna era mai sus decat radiatoru de racire si caloriferu

This post has been edited by nikuniku: 22 Dec 2012, 23:12

Attached thumbnail(s)
Imagine0040.jpg ( Size: 309.25k ) Number of downloads: 461


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 23 Dec 2012, 16:07
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Nikule, am si eu o intrebare: Furtunelul ala rosu de pe capac nu anuleaza presiunea in circuitul de racire, fiind permanent conectat cu exteriorul banuiesc? Banuiesc ca acel furtun e legat pentru a evacua lichidul in exces in caz de supraincalzire a motorului, nu? Supapa in capac mai exista?
Furtunul de la baza vasului e legat la furtunul gros de retur al radiatorului printr-un teu, nu? La primavara sigur trec si eu pe sistemul asta.

This post has been edited by fullhouse: 23 Dec 2012, 16:10


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 23 Dec 2012, 16:29
Post #19


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




fullhouse furtunu rosu este pus sa arunce apa jos in caz ca se arde garnitura(vezi ca vasu este langa calculator)
supapa este presiune este in capac(obligatoriu)
vasu se leaga pe furtunu de retur de la calorifer,si sus in el intra furtunu care se baga in vasul original al masinii
avantaje--,caldura iarna,nu mai este nevoie de aerisire(vasu este in punctul ce mai sus)apa/antigel este TOT timpu in motor
un singur dezavantaj-cand pornesti motoru apa se ridica 1-1,5 cm in vas in rest nimic
acest sistem lam pus la 3 dacii si la toate se ridica apa asa cum am spus mai sus,si iarna toti erau fericiti ca au caldura,(2cu bord CN 1 cu bord normal)


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cioby92
post 23 Dec 2012, 16:58
Post #20


Membru fara semnalmente


Group: Members
Posts: 402
Joined: 22 December 09
From: Brasov




Niku, in timp ce motorul merge, pe furtunul de sus (cel care vine din radiator), curge antigel?


--------------------
Dacia 1300/1976 cu elemente de 1310 - BV 01 EMP
Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 23 Dec 2012, 17:09
Post #21


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




Cioby92 doar cand este deschis termostatu vine apa


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Dec 2012, 19:06
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




varianta cu 3 stuturi, curge tot timpul din aerisitor in vas

Attached thumbnail(s)
Fotografie0104.jpg ( Size: 867.99k ) Number of downloads: 444


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 23 Dec 2012, 19:50
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Am vazut la Minel parca varianta de legare la furtunul de iesire din radiator, de aia am intrebat. E acelasi lucru? Furtunul de retur din calorifer e cel cu aerisitorul, legatura ai facut-o dupa aerisitor, spre pompa de apa, nu? Daca ai si o poza cu teul respectiv, ti-as fi si mai recunoscator, mersi.


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Dec 2012, 20:16
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




e un t de cupru pt instalatii , e taiat in jumate furtunul care iese din radiator, in poza asta inca nu era tras al treilea stut

Attached thumbnail(s)
Fotografie0015_1.jpg ( Size: 622.99k ) Number of downloads: 415


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 26 Dec 2012, 21:08
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




QUOTE(pais_valenciano @ 22 Dec 2012, 19:42)
Nu am densimetru , deci nu stiu ce densitate are  tongue.gif , problema la mine a fost in felul urmator, masina a stationat cam trei ani nemiscata, banuiesc ca avea antigel in lichidul de racire, dupa ce a intrat in propietatea mea in luna mai am pornito si pierdea apa pe la capacul pompei de apa, asa ca am schimbat capacul, l am demontat si a curs lichidul de racire pana la nivelul capacului, pe urma am completat doar cu apa pt ca era vara, in noiembrie am golit pe la surubul ala de la baza radiatorului (nu stiu cat lichid a mai ramas in instalatie si ce concentratie avea), si am inteles ca instalatia avea 5 litri, deci am bagat 2,5 litri antigel si cam 0,5 litri apa plus ce mai ramasese in instalatie  blush.gif
*


daca e vorba de antigel normal, de la un punct densimetrul nu mai spune adevarul, solutia de peste 50 % ca protectie antinghet se duce in jos, antigelul (albastru de ex)simplu tip concentrat rezista mai putin decat solutia de 1la 1, care e cea mai rezistenta. In plus transferul termic e prost si vascozitate mai mare, pt concentratii mari, inutile


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 26 Dec 2012, 21:18
Post #26


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




niste poze cu modificarile facute la instalatia de racire
krapcarasu ia zi cum stai cu caldura in masina,este OK?

This post has been edited by nikuniku: 26 Dec 2012, 21:20

Attached thumbnail(s)
Imagine0067.jpg ( Size: 307.98k ) Number of downloads: 356
Imagine0040.jpg ( Size: 309.25k ) Number of downloads: 346
Imagine0059.jpg ( Size: 319.32k ) Number of downloads: 112


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 26 Dec 2012, 21:33
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




da, e f buna caldura(bord scoica), fata de sistemul din pozele tale, am tras stutul de jos al vasului in furtunul gros , in varinta cu el tras la retur calorifer crestea nivelul in vas la accelerare, si mai e in plus un stut in partea de sus conectat la aerisitorul superior


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 26 Dec 2012, 21:37
Post #28


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




krapcarasu exact cum am scris mai sus cand porneam masina crestea nivelu cu 1-1,5 cm,dar nu ma deranja atata timp cat se racea motoru OK si aveam caldura iarna in masina


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 26 Dec 2012, 22:53
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Baieti, pana la urma care-i cea mai buna solutie constructia de legare a furtunului de la baza vasului de expansiune? De pe returul radiatorului sau de pe returul caloriferului? Daca sunt avantaje si dezavantaje? In afara de acea urcare a nivelului lichidului. Sincer n-am unde sa studiez varianta aleasa la masinile care au venit de la mama lor cu sistemul lor, daca stiti voi cum e legat la dacia supernova, solenza, logan, va rog sa-mi spuneti si mie, ca sa stiu ce sistem sa aleg, mersi.
Si sarbatori fericite tuturor!!!!!


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 27 Dec 2012, 10:10
Post #30


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




O poza cat o mie de cuvinte .... smile.gif

270120121101.jpg ( Size: 807.92k ) Number of downloads: 116


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 09:29
Forum Renault