Sfaturi pentru verificarea masinii SH, Teste la indemana oricui.
![]() ![]() ![]() |
Sfaturi pentru verificarea masinii SH, Teste la indemana oricui.
mariuscha |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 8 August 04 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
DSN
Clima
|
|||
Asi |
![]()
Post
#2
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
dai o tura cu ea.. observi diverse tacanituri, scataituri, troncanituri.. etc, si te duci la un service care face teste de acest gen.. unde zice daca e chituita, revopsita, daca are km electronic daca a fost umblat la el, test de noxe, poate si un dyno sa vezi exact cati cai mai are.., test de compresie.. sa zicem un 100-200E o testare supercompleta..
|
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
mariuscha |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 8 August 04 From: Iasi ![]() |
Bun am inteles, si daca nu am acces la asa ceva?
Ceva mai concret as vrea! |
--------------------
DSN
Clima
|
|
hash |
![]()
Post
#4
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Ia-ti o oglinda si uita-te pe sub ea (eventual cu o lanterna). Uita-te unde arunca rotile noroi, acolo rugineste intai.
Urmareste urmele de uzura de pe volan, scaunul soferului, butoane tocite ,, Vezi daca scaunul soferului e mai desfundat decat al pasagerului. Cauta zgarieturi pe parbriz sau geamurile laterale. Vezi cum e mocheta de la sofer fata de cea din restul masinii. In functie de marca masinii poti sa-ti dai seama cati km are. Uita-te la amortizoare (sa nu curga). Mai poti sa te uiti la starea ornamentelor, a busonului de benzina. Fii atent la alinierea elementelor de caroserie. Daca sunt lufturi inegale. sigur masina a 'incasat-o'. Mai poti sa te uiti si la vopsea (in soare). Daca vopseaua e impecabila (nu are zgarieturi fine) inseamna ca a fost revopsita de curand si cine stie ce accident a avut. Motorul - incearca sa-i dai cateva sprituri si sa vezi daca scoate fum. Un coleg ar trebui sa se uite cand ii dai ceva forja (adica il pui sa traga cat poate in sarcina) sa vezi daca fumega. Plus ca ar trebui sa incerci sa pornesti motorul cand acesta este rece - sa vezi ce si cum. Poti sa te uiti la ulei, eventual te bagi pe dedesubt si vezi ce e patat cu ulei. Incearca sa astupi esapamentul, sa vezi daca fasaie pe undeva. |
--------------------
-
-
-
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
stiu ca nu e tocmai ce iti trebuie tie..dar poate te ajuta
![]() Ce trebuie sa stii despre o masina secondhand inainte de a o cumpara. Stafuri utile. Gasesti anuntul, unul convenabil ca pret si an de fabricatie apoi dai telefon si afli urmatoarele lucruri: 1. Hartogaraie: Cartea de identitate in regula? Cati proprietari sunt inregistrai in cartea de identitate? Care e anul si luna fabricatiei inscrise? Exista vreo greseala de inscriere in cartea de identitate? (asta te-ar putea pune pe drumuri rau de tot) Cel cu care vorbesti e proprietarul sau vre-un intermediar? Daca nu e unicul proprietar de cat timp are masina si cati kilometric a parcurs numai el cu ea? (asa poti sa vezi cat de mult a indragit-o si daca a folosit la randul lui o masina buna si nu in ultimul rand cat este de la current cu interventii , reparatii, accidente) NB: Cei ce nu au facut actele cu un alt fost proprietar sunt neseriosi si nu se merita sa faci afaceri cu ei. Ideal este sa gasesti o masina cu un unic proprietar sau cu cel mult doi dar cu conditia ca al II-lea sa fi folosit masina respectiva macar 2 ani si macar 20.000 de kilometri. Daca zice ca are masina dar nu a folosit-o ca fie are alta (de servici) fie ca nu a avut nevoie de ea minte!! Sigur a incercat sa o vanda dar nu a reusit, pentru ca pretul e prea mare sau masina nu merita ori e o masina cu hibe, prost intretinuta. Desi poate parea stupid e indicat sa te feresti de cei care dau motivul pentru care o vand fara ca tu sa ii fi intrebat in prealabil. Motivele cele mai des invocate: nu o mai folosesc, plec din tara, mobilez, nu mai vrea nevasta (la asta iti dai seama cati bani baga in ea de nu a mai suportat femeia lui) , mi-am luat alta (in cazul asta nu a reusit sa o vanda inainte sa ia alta, oricum vezi ce masina si-a cumparat sa vezi cat a cheltuit ca sa iti faci o idée cat vrea sa recupereze. Daca a luat acelasi tip de masina fugi de el cu siguranta ca in aia trebuie bagati bani multi). 2. Motorul. Aici ajungi daca ai trecut de fazele de mai sus. Vezi daca kilometrii aratati de bord sunt reali sau aranjati oricum nu o sa iti zica, dar poti face un calcul asfel (pentru masinile romanesti e valabil ) ani vechime *8000km +- 20.000. Daca iese din gama asta ori a mers super mult ceea ce nu e bine dar macar e cinstit, iar daca e mai putin nu prea a mers cu ea, deci ori te minte ori masina e varza si nu isi permite omul sa mearga cu ea. Ce reparatii a efectuat la motor sau ce reparatii stie ca s-au efectuat. Important de mentinut ar si segmentat motorul (dupa cati kilometri) sau schimbat setul motor (asta ti-ar putea da un indiciu la ce fel de om a condos masina aia) Daca a segmentat de curand si o vinde ceva nu e in regula, oricum ca sa fii sigur ca nu e un mecanic carpaci intreaba-l brusc pe neasteptate cat a costat manopera si unde a efectuat-o, eventual poti sa ajungi pe acolo si sa vezi daca te minte. Nu uita ca orice minciuna ascunde ceva! CE ULEI FOLOSESTE? asa vezi cata grija are de masina lui, si normal ca iti da un indiciu nemaipomenit despre starea motorului. Consuma ulei? Normal o masina cu peste 50.000km si fara segmentare ar trebui sa consume putin ulei (macar 0.5 litri la 1500km) Daca sustine ca nu, poti sa il crezi pe cuvant sau sa verifici la un service compresia pe cilindri. Daca zice ca mai consuma macar e sincer si daca e intr-o limita normala e ok. Tot la capitolul asta intra si evacuarea. Toba intermediara si finala in functie de masina si kilometri se mai schimba si ele si costa destul. Intreaba-l daca e vre-una din ele zgomotoasa. 3. Consumul. Daca are si GPL intreaba cand e montata instalatia si cata garantie mai are la ea. E important sa fie instalata in conformitate cu ultimele norme de sigurnata, altfel trebuie sa o dai jos. Intreaba cat consuma in oras. Daca iti zice ceva de genul 8.73 fii sigur ca asa este pentru ca omul a vrut sa fie sigur cat consuma. Daca iti zice 7-8 atunci crezi ce vrei, ori nu stie ori consuma peste 8. Atentie la consum!! Verifica ce cauciucuri are pe fata si vezi daca sunt cele recomandate de constructor. Daca nu consumul calculate de el e irelevant, pentru ca distanta inregistrata (vezi raza cauciucului) poate fi diferita cu pana la 20km la 100km parcursi. Intreaba cat consuma in afara. E valabil ce am scris mai sus. Daca nu a fost cu ea in afara orasului e clar ca nu a avut incredere sa iasa cu ea in afara. Afla ce benzina pune. Carburatorul, intreaba daca a umblat la el ca multi sunt mesteri si acolo si cu un bold poti sa produci o decalibrare iremediabila care poate sa coste peste 3 milioane. Daca nu a umblat intreba unde a efectuat reglajele la el, ar trebui sa fie reglat macar la 15.000km. 4. Instalatia electrica: Bateria e piesa cea mai importanta de aici. Ar trebui sa il intrebi de cand o are si daca e relative noua (sub 2 ani) cat mai are garantie la ea si daca a respectat verficarile instaltiei electrice pentru a beneficia de garantie. O baterie mai veche de 3-4 ani nu mai are mult de trait si e posibil sa nu aiba putere iarna. Intreba-l ce marca e bateria, vezi daca e din cele mai ieftine sau nu. Instalatia electrica in general daca functioneaza normal? Pierderi de current? Scurtcircuite? Bordul: martorii, indicatorii de bord, stergatoare, semnalizatoare, faruri , stopuri, instalatia de incalzire, aeroterma, dezaburire, etc. Ce functioneaza ce nu. 5. Transmisie.Suspensie. Directie. Asta e cea mai costisitoare parte si cele mai frecvente probleme. In genereal la fata locului vezi, dar totusi poti sa intrebi: Planetarele in ce stare sunt? Bucsaraie fata spate? Pivotii? Amortizoare? Cutia de viteze: cate trepte are? intra usor in toate treptele? cutia are vreun zgomot specific, suierat, fluierat? Ambreiajul functioneaza normal? Hurie, merge usor? Jantele: sunt sau nu ruginite? Ce cauciucuri are: daca sunt noi ce rulaj are cu ele? Sunt reesapate sau nu? In general alea luate de la SH au galme si sunt proaste. Cauciucurile sunt toate 5 la fel sau cum sunt grupate? Cate sunt tubeless cate nu? In ce stare e roata de rezerva. Vezi ca unii nici nu o au. 6. Caroserie. Importante sunt pragurile sa nu fie ruginite, fetele de portiere, aripile, etc Daca e proaspat vopsita intreaba unde a vopsit-o si vezi daca a facut asta in cuptor la profesionisti, daca nu considera ca nu a vopsit-o. Intreaba daca a fost lovita. Daca da, unde . Daca zice ca a lovit-o frontal inchide telefonul. Ferestete de vopsea galbena. E suspect sa fi fost taxi si aia sunt super smecheri. 7. Altele. Daca geamurile sunt bune toate, necrapate si nezgariate. Interiorul sa fie acceptabil, mochete si tapiterie fara rupturi. Scaunele sa fie bune, sa se rabateze pe toate directiile. Incuietorile la toate usile sa fie functionale. Daca iti face impresie buna pana aici, merita sa faci o incercare si sa te duci pana la el acasa sa vezi masina. Intalnirea: Aici surprizele vor aparea inevitabil. Sa nu te astepti sa vezi o masina asa cum ti-ai imaginat. La urma urmei au folosit-o si altii cum au vrut. 1. Locul unde e masina si locuinta proprietarului spun multe. Exemple: daca gasesti masina in fata unui garaj si unii mesteresc la ea…e nasol, ai venit degeaba; daca mai gasesti ale masini de acelasi tip pe acolo si si unii repara pe la ele….e clar ca sunt “preparate pentru vanzare. 2. Ideal este sa ii dai omului un interval in care ii spui ca, crezi ca ai sa ajungi la el ca sa fie motorul rece. Ii spui asa: uite vin dimineata pana in ora 12, sunteti acasa? Va sun cand ajung la adresa respective. Asa poti sa admiri masina fara el daca nu e bagata intr-o curte sau garaj. 3. Odata ajuns acolo, ei se reped sa porneasca motorul. Le spui sa nu se repeada sa faca asta incepi usor: ridici capota sit e uiti ca un detectiv pe acolo, Daca e foarte curat, e dubios daca e foarte murdara iar e nasol. Trebuie sa fie ca o masina care, un om o foloseste zi de zi pana o vinde. Cauti urme de ulei peste tot. Ridici joja si verifici nivelul la ulei. Daca e sub nivel, vezi daca e in plan perfect orizontal masina, daca nu, nu ai ce sa faci. Iei cu degetul ulei de pe joja si il freci intre degete. Daca e aspru are suspensii metalice in el rau de tot. Apoi il mirosi, daca miroase a ars, e ars in detonare cu benzina si insemna ca urca uleiul in cilindru, deci pistoane uzate si e imposibil sa nu consume ulei. 4. Il rogi sa scoata o bujie. Daca nu are cheie, ai tu asa ca nu are ce face J 5. Te uiti la electrodul, la masa si la filetul bujei. Daca sunt ancrasate, arderea e incomplete ceea ce insemna o aprindere defectuasa deci consum inutil de benzina. Vezi de cand merge asa sic and a facut ultima oara aprinderea. Daca e demult treaba cu siguranta ca si capetele pistoanelor si scaunele de supapa sunt ancrasate si nu inchid bine si te-ar duce la o cheltuiala de peste 10 milioane sa repari. 6. Daca a mai mers cu masina in ziua aia iti dai seama fie dupa ulei (e imprastiat si cald), fie dupa motor e cald, deci nu o sa iti dea mare indicii aprinderea la rece. 7. Oricum spune-I ca vrei ca tu sa pornesti motorul si intreaba-l cum procedeaza. Cu soc, fara, cu spritz, etc. Faci exact cum spune el. Daca porneste din prima ai noroc, daca nu intreaba-l de ce si lasa-l pe el. Vezi daca respecta ce a zis ca face. Daca nu, nu stie sa o porneasca. 8. Dupa ce o porneste asculta sub capota zgomote si bocaneli. Daca nu se aude nimic, ai rabdare 5-7 minute pana motorul merge singur la relanti fara soc. Acum scoate pe rand fisele la bujii. Daca se aude o schimbare de turatie la fiecare e ok., pisoanele merg J. 9. Vezi daca iese fum pe toba finala. Ce fum iese? Alb, negru , albastru? Alb e condens, negru econsum excesiv de benzina (se regleaza), albastru e consum ulei (grav) 10. Te duci in masina si verifici toti matorii si indicatoarele de bord. Lasi sa mearga astfel motorul pana ajunge temperature vreo 80 de grade. Apoi opresti si pornesti la cald. Il intrebi inainte cum procedeaza. Trebuie sa porneasca fara soc. 11. Daca totul e ok pana aici inspectezi sub masina, antifonare, scut, rugina, etc. 12. Intri in masina si incerci sa scoti covorasele din fata. Daca nu e rugina acolo insemna ca nu ploua in masina. Daca e rugina ai sanse sa te ploua. 13. Verifici tot ce l-ai intrebat la telefon, km , caroserie, urme de lovituri, scaune, etc 14. In portbagaj ridici covorul sit e uiti sub el. Daca e rugina ploua inauntru si e grav. 15. Verifici praguri, portiere sa fi fost pus ulei in ele, etc. 16. E timpul sa faci un test drive. 17. Scoti masina la sosea, in afara orasului. De preferat este un loc cu rampa (deal) cu inclinatie de 7-10 / 1000. Aici poti testa foarte usor daca masina are "suflu" (putere) se poate testa deasemenea ambreiajul daca patineaza sau nu astfel: pe sosea orizontala, se aduce motorul in 2500 rot/min in treapta 4 (5) de viteza, se apasa acceleratia brusc la podea, daca motorul se tureaza impreuna cu apasarea pedalei iar masina nu capata viteza, ambreiajul patineaza din cauza stropirii discului sau a placii de presiune cu ulei ori discul este uzat. Tot pe traseu verifica si frina. La apasarea pedalei de frina, masina trebuie sa-si mentina directia, nu trebuie sa "traga" intr-o parte; frina de mina (ajutor), cind este trasa, masina nu trebuie sa plece usor de pe loc in treapta 1 de viteza. 18. In timpul parcursului, asculta mersul motorului si sesizeaza diferite "batai" anormale; axe cu came (stinga, dreapta), culbutori, bolt biela; la directie, in volan nu trebuie sa se simta trepidatii (urca treptat viteza masinii pina la 100 km/h). Pentru zgomote ale suspensiei si a caroseriei, e de preferat o rulare cu masina pe o strada (drum) pavata cu piatra cubica. Pe un astfel de drum se poate observa si depista mult mai usor zgomotele anormale din directia masinii si ale caroseriei. 19. Amortizoarele masinii se pot verifica prin producerea de balans vertical pe fiecare roata in parte. Cind este produs balansul, masina, la revenirea din balans, trebuie sa se opreasca din oscilatie. Daca ea continua miscarea, amortizorul respectiv nu-si face functia. Deschide capota portbagajului spate si fa un balans. Daca la apasare se aude un scirtiit strident, trebuie de verificat starea bucselor puntii spate. "Edi Gheorghiu" |
--------------------
x
y
2009
|
|
AMW |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
foarte interesant.....sa inteleg ca te-ai ocupat cu vanzarea de masini?
![]() apropo, era vorba de masini SH, nu numai de dacii ... ![]() oricum felicitari |
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
FLP |
![]()
Post
#7
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Foarte tare, multumim mult.
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
TheGreatBabanu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 373 Joined: 12 January 09 From: BUCURESTI - Sector 3 ![]() |
Foarte tare . Pe mine m-au ajutat sfaturile lui.
Ala de la care am luat masina m-a intrebat la un moment dat : dumneata esti mecanic? lucrezi la service? ![]() Asa ca urmati sfaturile lui si veti avea doar de castigat. |
--------------------
Dacia Sport-Sold :(
Opel Corsa B - Swing
1988/1994
- IF 23 TGB / B 23 TGB It's not about speed, It's about technique
|
|
parpanel |
![]()
Post
#9
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
Pai daca faci toate operatiunile alea ai nevoie de o zi intreaga plus ca vanzatorul o sa zica ca esti maniac si renunta cu siguranta sa ti-o mai vanda
![]() |
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
TheGreatBabanu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 373 Joined: 12 January 09 From: BUCURESTI - Sector 3 ![]() |
multe din sfaturile lui le poti verifica la fata locului.
important e sa stii la ce sa te uiti. |
--------------------
Dacia Sport-Sold :(
Opel Corsa B - Swing
1988/1994
- IF 23 TGB / B 23 TGB It's not about speed, It's about technique
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:56 |