DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> MAI EXISTA PLATINI BUNE?

angheloaia
post 18 Jan 2013, 10:22
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 2 October 07




Tot schimb platinile la 3-4 saptamani.
Mentionez ca stiu sa le reglez, am si lere, bujii noi, condensator nou, avans vacumatic bun,etc
M-a epizat pur si simplu. Problema nu e ca ar fi cine stie ce munca sa umblu pe acolo dar se intampla sa ploua ca azi, sau pur si simplu intarzii la serviciu.
Am ajuns ca soferii de camioane si autobuze sa cobor mai devreme dimineata cu mult timp, sa vad daca porneste, sa o repar... Ultima oara mi-a reglat-o un mecanic tot ca sa-mi iasa din cap ca gresesc eu ceva(oricum cred ca tot eu o simt si o reglez mai bine).Oare nu se mai fac platini bune? Am incercat si romaneasca si bosh(asta tine o idee mai mult) dar degeaba. Am incercat sa le mai „frec” sa nu le cumpar mereu dar tocmai asta ma face sa cred ca nu sunt bune din fabrica pt ca inainte mai nergeau si slefuite, acum daca merge putin intrerupt masina si le mai sterg, nu mai merge deloc apoi.


--------------------
dacia 1410 2000 - tr 17 evy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 18 Jan 2013, 10:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.628
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Vezi ca exista aprinderi electronice...


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
angheloaia
post 18 Jan 2013, 10:36
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 2 October 07




stiu dar ma gandesc daca si platinile alora nu se strica la fel.
am mai vazut si pe net si pe aici pe forum.
si ce nu stiu este daca la itp sau rar se accepta asa ceva.


--------------------
dacia 1410 2000 - tr 17 evy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 18 Jan 2013, 10:37
Post #4


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Ce bobina ai?
EDIT: vezi ca-s niste aprinderi fara platina, scapi de-o grija.

This post has been edited by tatabobu: 18 Jan 2013, 10:39


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 18 Jan 2013, 10:46
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.628
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




eu am avut aprindere cu senzor de la gotronic si platina nu se mai foloseste. ramane doar partea mica pentru contact(partea cea cu lamela se inlocuieste cu senzorul). ia legatura cu el pt ca se monteaza foarte usor, se regleaza la fel si nu am avut probleme.

This post has been edited by sorin1983: 18 Jan 2013, 10:47


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
owy_2010
post 18 Jan 2013, 11:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.205
Joined: 13 March 10




RECONAND CU INCREDERE GOTRONIC, AT 011, SI AI SCAPAT DE PLATINA wink.gif


--------------------
dacia 1310 1987 - vs-02-owy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
STORMTROOPER
post 18 Jan 2013, 12:09
Post #7


Dacia berlina proud owner


Group: Members
Posts: 2.486
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(angheloaia @ 18 Jan 2013, 11:36)
stiu dar ma gandesc daca si platinile alora nu se strica la fel.
am mai vazut si pe net si pe aici pe forum.
si ce nu stiu este daca la itp sau rar se accepta asa ceva.
*




Am aprindere electronica de la Gotronitc si aceeasi platina Doduco din 2007 si peste 40.000 km facuti cu ea. Ce concluzie tragi din acest lucru?
Nu are nici-o treba ITP-ul cu aprinderea electronica, ba din contra, o aprindere electronica te ajuta la noxe, iti mai reduce un pic din ele asigurind o ardere mai buna.
Sfatul meu : cumpara o parindere electronica cu senzor si scapi de problema asta. Succes.


--------------------
DACIA 1310 TX 1987 - 7-B-2414
blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Jan 2013, 12:18
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Scrie pe site că aprinderile alea au omologare RAR. Dar se pare că nu citește nimeni.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuploiesti
post 18 Jan 2013, 13:06
Post #9


Un roman din Romania


Group: Members
Posts: 101
Joined: 22 December 12
From: Ploiesti




Mai exact care este motivul pentru care le schimbi mereu?
Se "impusca" sau se modifica distanta dintre contacte?
Care anume dintre cele 2 contacte platinate se strica mereu ?
Dupa ce le montezi (schimbi) stergele cu diluant (pentru a indeparta eventuale urme de unsoare de pe maini sau de pe lera de exemplu).
Daca se modifica distanta intr-un interval scurt de timp :
1. vezi sa nu fie defect filetul sau surubul care fixeaza partea fixa a contactului platinat
2 se mai poate toci partea aceea de textolit care vine in contact cu axul delcoului (desi e putin probabil ca asta sa fie cauza intrucat in 3-4 saptamani nu se toceste)

18 Jan 2013, 13:17:
Si in legatura cu aprinderea electronica.
Dupa cate am citit aici pe forum , e posibil sa nu rezolvi problema montand o aprindere electronica.
Am vazut ca pentru a monta o aprindere electronica trebuie sa ai sistemul de aprindere care sa functioneze fara probleme.
Daca e de vina bobina sau fisele nu va functiona bine nici cu aprinderea electronica.
Cel mai bine este sa identifici cu exactitate cauza pentru care nu iti functioneaza cum trebuie aprinderea.
Si inca o recomandare
Inlocuieste cate o piesa pe rand (eventual de la masina unui prieten daca poti) ca sa poti gasi exact de unde provine defectul . Bobina, fisa , condensator .....etc

This post has been edited by claudiuploiesti: 18 Jan 2013, 13:17


--------------------
dacia 1310 TX break 1988 / 4 viteze - o dacie break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ampt
post 18 Jan 2013, 13:18
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.597
Joined: 25 July 10
From: București




Încearcă un alt condensator, chiar dacă spui că cel de pe mașină este nou ! wink.gif

This post has been edited by Ampt: 18 Jan 2013, 13:18


--------------------
Dacia SupeRNova / Logan ph2 2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011
Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 18 Jan 2013, 14:41
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




si la mine se impusca grav la 3 zile platina...am schimbat un condensator pe zi. nici un rezultat.
bobina are 1 luna duceler, fise noi, capac...


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Jan 2013, 14:42
Post #12


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




Platini bune=de electroprecizia sacele!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 18 Jan 2013, 15:06
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




in 2013? gasesti altceva in afara de duduco made in germanica?


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Jan 2013, 16:16
Post #14


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




Da se gasesc platine de EP,greu dar se gasesc.In urma cu 2 ani erau 31lei.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 18 Jan 2013, 18:00
Post #15


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Nu inteleg ce se intampla la voi. Eu am schimbat platinile cand se tocise una dintre ele de aproape nu mai avea cum sa faca contact. Si dupaia a mers de a rupt, pana am pus alt delcou. La randul lui delcoul ala, cu platinile originale, n-a avut nevoie de vreo interventie pana am dus masina la Remat.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 18 Jan 2013, 18:17
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




probabil ca ii dauneaza si mers in 3800 ture pe afara.


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 18 Jan 2013, 21:01
Post #17


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Oho, ce de ture. cool.gif

Este o afirmatie ironica, in caz ca avea cineva indoieli. Alergam Dacia in ultimul ei an de viata ca pe hotii de cai. Ce dracu', ii dadeam pena pe la 60 intr-a doua, si asta nu de doua ori pe an, ci frecvent. Habar n-am exact care era turatia, ca n-aveam turometru, da' la 1300 si cutie in patru trepte, iti poti face o idee ca era in jur de 5000rpm probabil. Si n-avea nici pe dracu'.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
angheloaia
post 18 Jan 2013, 21:46
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 2 October 07




QUOTE(claudiuploiesti @ 18 Jan 2013, 13:06)
Mai exact care este motivul pentru care le schimbi mereu?
Se "impusca" sau se modifica distanta dintre contacte?
Care anume dintre cele 2 contacte platinate se strica mereu ?
Dupa ce le montezi (schimbi) stergele cu diluant (pentru a indeparta eventuale urme de unsoare de pe maini sau de pe lera de exemplu).
Daca se modifica distanta intr-un interval scurt de timp :
1. vezi sa nu fie defect filetul sau surubul care fixeaza partea fixa a contactului platinat
2  se mai poate toci partea aceea de textolit care vine in contact cu axul delcoului (desi e putin probabil ca asta sa fie cauza intrucat in 3-4 saptamani nu se toceste)

<span class='edit'>18 Jan 2013, 13:17:</span>
Si in legatura cu aprinderea electronica.
Dupa cate am citit aici pe forum , e posibil sa nu rezolvi problema montand o aprindere electronica.
Am vazut ca pentru a monta o aprindere electronica trebuie sa ai sistemul de aprindere care sa functioneze fara probleme.
Daca e de vina bobina sau fisele nu va functiona bine nici cu aprinderea electronica.
Cel mai bine este sa identifici cu exactitate cauza pentru care nu iti functioneaza cum trebuie aprinderea.
Si inca o recomandare
Inlocuieste cate o piesa pe rand (eventual de la masina unui prieten daca poti) ca sa poti gasi exact de unde provine defectul . Bobina, fisa , condensator .....etc
*


La treaba cu grasimea de pe lera nu m-am gandit. Au ceva ulei pe ele lamelele alea de la lera si ma gandesc daca nu cumva din cauza aia nu merge platina dupa ce o curat. poate se unge cand o reglez cu lera. dar nu este nici asta cauza principala pt ca ultima data a reglat mecanicul fara lera si a mers o perioada.
deci, problema e ca IMPUSCA platina, nu se modifica distanta.
ce am mai observat e ca nu am siguranta aceea care tine platina mobila pe ax sa nu o ia in sus dar nu cred ca asta e ceva grav . nu se ma gaseste piesulica aia in coert


--------------------
dacia 1410 2000 - tr 17 evy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Jan 2013, 22:45
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




io zic sa ii pui siguranta aia si o saiba de textolit inainte , da cea mai buna e o aprindere electronica
masoara primarul bobinei de inductie sa nu fie mai mic de 3-3,5 ohmi , vezi daca bobina e montata corect (are + si -) + se leaga la + contact (fir rosu de obicei) si minusul la platina

vezi sa nu ai joc pe la axul ala de calca platona

This post has been edited by bygy007: 18 Jan 2013, 22:47


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 19 Jan 2013, 02:42
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




eu pe dacia 99 am momentan o cutie cu 4, urmea sa monteaz cu 5, dar trebuie sa vina de la reconditionat.

am in jur de 130 pe gps (nu functioneaza km ..cablul e rupt )reali la pe la 3800 ture...asa merg pe afara. ...acum pe timp de iarna este ok..dar vara se ridica apa..nu grav dar se ridica.
am ajuns cu ea odata cand aveam facut motorul recent...la 155 pe gps...numai retin turatia ptr ca nu m am uitat ca ziceam tatal nostru...oricum era ceva peste 5000 ture..

acum peste 5000 nu se mai duce nici combustibil de racheta...maxim blana 4200 ture.

This post has been edited by Andyno: 19 Jan 2013, 02:46


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 19 Jan 2013, 10:13
Post #21


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




QUOTE(Andyno @ 19 Jan 2013, 02:42)
...
am ajuns cu ea odata cand aveam facut motorul recent...la 155 pe gps...numai retin turatia ptr ca nu m am uitat ca ziceam tatal nostru...
*


coffee_spitsk.gif

Acum ceva timp am dat de-o platina d-aia de pe timpuri, nefolosita... E probabil facuta prin anii `70, cablul ei are vreo 4 mm grosime.


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the fast and furious
post 19 Jan 2013, 14:18
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti






Eu merg de vreo 35.000 km cu aceeasi platina mobila , asta de cand mi-am distrus ceva aprindere cu magneti ce era pe masina. Am mai schimbat ocazional doar partea fixa a platinei.
De obicei primavara si toamna mai bag mana pe acolo si curat contactele cu putin smirghel la fel si bujiile. Acum nu au mai fost curatate de vreun an ca nu prea mai folosesc masina .
E ciudat ca se impusca asa des.


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 22 Jan 2013, 23:57
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




pe afara spatamana asta nu am mai iesit sa i dau talpa...doar bucuresti..

mers normal...platina nu se mai deregleaza...oricum eu raman uimit in fiecare si cat de bine merge pe gaz fata de benzina.
rateuri canci, sa dea in nas canci....am pornit o pe benzina la -6, am dat pe gaz si talpa la work...nu a carait deloc masina...exact ca o injecatata.
la rece pe benzina nu puteam sa plec bine...si la o atingere a acceleratiei mai brusca..pac..oprit motorul.
consum GPL pe distante scurte la -6....20 L gaz la suta si 17 de benzina...e zic ca i bine ptr un 1.4 cu 40 cai.

This post has been edited by Andyno: 22 Jan 2013, 23:57


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Babaq139QMB2
post 23 Jan 2013, 00:59
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 27 November 12
From: Bucuresti




17 la suta de km in Bucuresti e super bine , eu am tranzistorizata si platina , reglata la 0.40 si gata smile.gif


--------------------
Dacia 1310 din 1900 Toamna spre vara-sa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Jan 2013, 06:51
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Andyno @ 22 Jan 2013, 23:57)

consum GPL pe distante scurte la -6....20 L gaz la suta si 17 de benzina...e zic ca i bine ptr un 1.4 cu 40 cai.
*



e foarte mult pentru o berlina , mie imi lua cel mult 12% pe drumuri scurte de 2km GPL , ca benzina in rezervor nu aveam , iarna o injectam pentru pornire cu 10 ml de benzina


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 23 Jan 2013, 11:24
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




consumul real acum este de 13 % in bucuresti. oricum sunt multumit.


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:08
Forum Renault