se arde faza lunga
![]() ![]() ![]() |
se arde faza lunga
marius-gabriel |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
|
||
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|||
Ov |
![]()
Post
#32
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am inteles si asa este, te-am contrazis cu ceva aici?
ce nu inteleg este cum odata cu cresterea tensiunii creste si curentul? la ce te-ai referit, ca daca imi bagi si un conductor (o rezistenta) in ecuatia asta, ma faci sa pomenesc de legea lui ohm si sa iti zic ca tesiunea si curentul sunt invers proportionale, adica una creste si cealalta scade :wink: dar, oricum, s-o lasam balta, ca si tu stii despre ce e vorba, si io. In concluzie tu ce zici pana la urma. De ce se arde becu :idea: :?: |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#33
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Mie mi s'a intamplat dupa un mers la o spalatorie sa'mi umple delcoul de apa. Atunci am spalat singura data motorul. Dimineatza in drum spre serviciu mi s'au ars ambele becuri de pe faza scurta. Faza lunga a scapat pt ca nu am folosito. Apoi am ajuns la o benzinarie shi le'am pus pe cele vechi. Nu am mai avut nici o problema!
Va spun sigur ca a fost o problema de cabluri....scurcircuite shi altele. ca altceva ce?! |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
Ov, cum ai zis si tu poti lega un bec la 12V si 100.....0A
corect, nu se arde pt el isi ia ca ii trebuie lui sa ajunga la puterea de x[W] Insa, daca i-ai dat 12,1V la curentul ala....el automat nu-si mai ia cat ii trebuie ci isi ia mai mult curent care face ca filamentul lui sa se incalzeasca mai tare..deci sa se topeasca. de o ambalare termica niciodata nu va fi vinovata tensiunea ci curentul. printr-un rezistor de ex. pot trece o tensiune de ordinul Kv la un curent mic, insa daca bag o tensiune mica prin el si un curent mare de carbonizeaza instant. de ce?Pt ca , curentul face sa se supraincalzeasca. caldura degajata daca vrei este RI^2,deci creste exponential cu cresterea curentului. ca idee asa printr-o sectiune de 1mm nu poate sa treaca un curent mai mare de 3A fara sa se topeasca.Tensiune..pot baga cat vreau dar acolo se strapunge izolatia daca e mult prea mare(de ordinul zecilor de KV). bineinteles in bec stau altfel lucrurile,mai intervine si gazul care e acolo s.a.m.d |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Ov |
![]()
Post
#35
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
gata, m-ai convins, ai dreptate :roll:
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE De toata caldura e vinovat curentul si nu tensiunea. De fapt astia sunt vinovati de "caldura": Q=RxI^2xt |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
OCEBE, de fapt e integrala joule..dar e cam tot aia cu ce ai scris tu acolo..
Deci,cred am rezolvat problema cu becurile |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
viulian |
![]()
Post
#38
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai intuitiv e asa: daca ai scurt pe fire (pana in mufa de bec), curent nu mai ajunge deloc la bec (indiferent ca pui sau nu bec). S-ar arde imediat siguranta daca ai avea scurt - caci circuitul se inchide acum pe acolo pe unde e scurtul si nu prin bec.
(explicatia e ca rezistenta in scurt e aproape 0 (practic) fata de rezistenta aia a becului -> care sa zicem ca daca e de 40W la 12V -> R = 3ohmi. Curentul 'prefera' ca loc de trecere rezistenta mai mica). Si eu recomand sa verifice tensiunea pe cablu cand da faza lunga si sa se porneasca de acolo. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
calinp |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ati observat ca alexv nu a mai postat de la inceputul thread-ului?
eu cred ca de la papuci si fire sertizate pe papuci, oxidate (contact imperfect), becul a inceput sa nu se mai aprinda, omul a zis ca s-a ars si a luat altul. cand l-a pus s-a aprins dar contactele oxidate nu au rezistat la curent si s-au intrerupt... cred ca e imposibil ca din cauza unei supratensiuni sa se arda doar un bec....eventual mai multe.... |
-------------------- |
|
Gusti |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 4 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE Orice consumator isi \"trage\" atat curent cat are nevoie.
Puterea maxima pe care o da generatorul exprima de fapt ca doar atat este curentul maxim pe care consumatorii il pot absorbi din generator. Daca pui un consumator mai puternic decat generatorul, acesta din urma ori ia foc ori nu mai da nimic afara. BINGO! Fenomenul este ciudat, intr-adevar. Si daca se arde datorita supratensiunii de ce alte becuri nu se ard? Inclusiv cele de bord? Ca tot de doispe volti sunt. Problema este pe calea de alimentare a becului. Trebe un aparat de masura si luat la puricat traseul de alimentare a "mortului" respectiv |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 02:00 |