DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sunete ciudate Dacia 1310, Probleme Technice

alex_aen
post 12 Feb 2013, 01:45
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




Salut,incep prin a ruga pe ceilalti sa imi scuze viitoarele greseli deoarece sunt nou pe forum... si primul pe care il folosesc sad.gif . Am o batranica dacie din 99' (zambet) tin sa mentionez ca masina tocmai este pe cale sa faca 31.000 km , tinuta pana acum un an mai mult in curte. Ceea ce ma omoara... cand motorul se incalzeste... la semafor, cand iau piciorul de pe ambreiaj se aude o bataie din zona cutiei de viteze...ambreiaj... deci,este o bataie f urata,nu inteleg de unde sau de ce, tin sa mentionez ca ambreiajul nu a fost schimbat, iar cutia este una mai noua dupa o dacie cu injectie...Daca ma puteti ajuta cu sfaturi, ramad dator de o bere... la randul meu as putea sa dau un sfat 2 smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 12 Feb 2013, 07:18
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Verifica tampoanele de cauciuc de la cutie si motor, linia de esapament sa nu atinga nicaieri in caroserie si sa aiba prinderile de cauciuc montate.


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Feb 2013, 11:34
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




vezi sa nu ai rupt urechea de pe jugu cutiei care tine si traseu de esapament.si loveste teava in jug din trepidatii


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 12 Feb 2013, 12:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Rulmentul de presiune sau placa de presiune....


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 12 Feb 2013, 19:03
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Sau bucsa de Bz din arbore in care se sprijina priza CV (eventual chiar uzura la capul prizei). Valabil pentru ipoteza enuntata (pedala ambreiaj libera, neapasata). Mai poate fi (mult mai rar, dar nu imposibil, fiindca spui ca apare numai cu motorul cald) bataie de la jocul axial exagerat al arborelui motor. Se manifesta aritmic si profund. Nu exclud si alte cauze.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BN64FLO
post 12 Feb 2013, 19:24
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 669
Joined: 23 April 12
From: Bistrita




La mine ,tot la un zambet din 99 in marsarier si treapta 3 scutura schimbatorul extrem de tare(dadea in bord),suna foarte urat,etc,am schimbat placa,rulmentul,discul,dar un mecanic de la atelierul unde am schimbet mi-a spus ca s-au blocat arcurile de pe discul de ambreiaj


--------------------
Dacia 1310 TX/Li 1986/1999 - BN 02 PZA/BN 64 FLO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 12 Feb 2013, 20:42
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




Nu stiu ce sa mai cred, ideea e ca, atunci cand duc schimbatoru spre treapta 3 dau un ex,fara a apasa ambreiajul, mai dispare din bataie, dar nu de tot... si, dc oare cand apas ambreiajul nu mai face? Nu stiu ce sa zic, si... macar daca as sti cu siguratna ce e, sa ma apuc direct sa schimb... ( NU mai zic ca atunci cand apas ambreiaju turatia creste cu 100-150 la relanti... ) Si app, ce am patit eu, nu va doresc, la cealalta cutie, cea originala, am luat o curba mai puternica... s-a auzit o trosnitura si a inceput sa scoata sunete ciudate cand apasam ambreiajul in mers sau o lasam ,,pe liber,, a doua zi cand m-am dus in service.... bineinteles ca nu a mai facut, presat de timp... am zis, lasa c si-a revenit... si ce credeti? am plecat cu dacia la bacau, pe drum parca dupa 100 nu mai tragea deloc, nu se mai tura , nu nimic, si dupa cateva zile , am plecat cu un demaraj mai puternic, in cam 500 de m ,s-a produs inevitabilul, in mijlocul drumului pe la o viteza de 50 km/h, s-a blocat cutia si bineinteles si rotiile.... . nu am mai putut misca masina... nici in fata,nici in spate, decat cam 2 m...asa ceva... toti au zis ca e imposibil... am chiar si o poza cu cutia veche... o voi cauta...

Dupa toate astea... este posibil ca ambreiajul, placa de presiune sa aiba probleme si sa dauneze cutiei? Multumesc anticipat!

Asta este poza cutiei vechi ( originale ) mellow.gif

Attached thumbnail(s)
IMG_0024.JPG ( Size: 660.28k ) Number of downloads: 509


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 12 Feb 2013, 20:48
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




esti nervos la volan aaa? (scz de off topic)

This post has been edited by val2011: 12 Feb 2013, 20:49


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 12 Feb 2013, 20:56
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




pfff... cu dacia... rau de tot biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulica89
post 13 Feb 2013, 10:59
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.251
Joined: 6 August 08




Ceva nu a fost prins bine, la locul lui, din fabrica. Sunt persoane care au supus cutia de dacie si la 100+ cai putere si nu au patit asa ceva!
PS: Evenimentu s'a intimplat inainte sau dupa schimbarea ambreiajului? Daca da ar fi posibil ca inginerul de mecanic sa'ti fi schimbat cutia cu una mai obosita (mai ales daca te'ai laudat ca ai doar 31000 km)...

This post has been edited by iulica89: 13 Feb 2013, 11:06


--------------------
Dacia 1310 1989 MLS - PH 10 SIA
Iulian
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 14 Feb 2013, 00:03
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




Nu, S-a inteles gresit... cutia originala, a masinii, a cedat ( ce-a din poza ) si avea mai putini km , cei de la service au zis ca posibil sa fi ramas fara ulei, s-a schimbat cu asta ( asta fiind una dp o dacie cu injectie ) dar ambreiajul si restul au ramas aceeleasi, cele originale....ambreiaju e ok , isi face treaba.. dar sunetul asta.... ma inspaimanta rau, aproape ca tremura masina cand o apuca bataia asta .... sad.gif


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 14 Feb 2013, 00:17
Post #12


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




daca apesi pedaua de ambreiaj zgomotu dispare??
daca dispare zgomotu trebuie inlocuit discu de ambreiaj,si bucsa de centrare a prizei in vibrochen,arcuri slabite la disc si/sau bucsa de centrare uzata/sparta
daca nu dispare acel zgomot trebuiea sa vezi daca nu sunt rupte tampoanele de la motor, sau tampoanele de la cutie sunt deformate si sa lasat cutia pe suportii de tampoane,suruburile de la jugu de cutie,daca sunt stranse,esapamentu daca loveste in bara dintre lonjeroane cam astea ar fi de vazut/verificat

This post has been edited by nikuniku: 14 Feb 2013, 00:18


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 14 Feb 2013, 00:32
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




Cred ca mai repede as merge pe partea cu ambreiajul si toate chestiile marunte... are o varsta... , ce marca de piese recomanzi? ( am schimabt la pese in prostie... noi si foarte proaste ) sad.gif


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 14 Feb 2013, 19:38
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




eu am pus RUEN si sunt k


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 15 Feb 2013, 13:23
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




La ce pret e?


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 15 Feb 2013, 14:54
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




nu mai retin exact dar cred ca 80 roni a fost discu ,si 130 placa de presiune ,si rulmentru a fost 40 roni toate de fi 200

This post has been edited by ghitza: 15 Feb 2013, 14:56


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 17 Feb 2013, 07:37
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




Am inteles, ms frumos


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 17 Feb 2013, 20:55
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Eu n-as fi convins ca , ambreiajul e de vina. Daca la apasare nu se mai aude, inseamna ca trenul fix nu se mai invarte, deci nu mai antreneaza nimic in cutie. La revenire, priza invarte tot in cutie, si pentru ca unul din rulmenti nu mai este intreg, s-au dezaxat pinioanele care se cupleaza inclinat, de unde si reducerea turatiei la cuplare in gol. Deci, frecare mare in cutie.
Pentru prima cutie, care s-a blocat (si ai si poza), axul satelitilor a iesit din locasul lui, pentru ca splintul ce asigura acest ax, nu este si el asigurat impotriva iesirii intamplatoare. Axul odata iesit, s-a interpus intre pinionul de atac si coroana, blocand brusc rularea. Data inapoi, nu se poate decat pana axul ajunge de partea cealalta a pinionului de atac, adica aproape o rotatie de roata, dupa care iar se blocheaza.
Faza cu arcurile, e aiureala. Arcul e deja blocat, strans, intepenit... Cand acesta se slabeste sau se rupe, incepe sa zarnaie, ca in arc bagat pe o vergea de otel. Din sase, chiar toate daca se rup, tot nu se intampla nimic daca nu ies din locas, ele fiind doar niste amortizoare , la eliberarea brusca a ambreiajului, sau alte socuri primite la patinari pe pietroaie sau asemenea. Daca e bataie de priza, care se distinge usor, e din bucsa de pe arbore, care n-ar trebui sa te ingrijoreze, pentru ca centrarea se face cat de cat, de catre butucul discului, daca si el nu are joc mare.In orice caz, priza nu trebuie sa-ti dea griji mari.
Deplasarea axiala a arborelui, asa e, da bataie internitenta, dar nu prea deranjanta. Se poate proba si din afara, cu o surubelnita sau levier mai mic, pe fereastra de la "punere la punct" .


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu m
post 17 Feb 2013, 21:33
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.374
Joined: 1 April 10
From: Slatina




am intampinat si eu aceasta problema .Rezolvarea a venit cand am schimbat rurmentul.Acum am 30.000 de cand l-am pus si iar a inceput sa ,,urle". Daca vrei sa il schimbi cauta ceva de calitate, din cate imi aduc aminte eu am pus de alexandria.


--------------------
Dacia 1410 brek 1998 - OT-XX-XXX
MASINA mea are un volan si 4 roti , a ta nu are la fel ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 21 Feb 2013, 12:24
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




Unde gasesc acea fereastra? inca nu ma pot apuca de masina din cauza vremii dar, cu siguranta putin mai cald si ma bag sub ea, in concluzie, ma poate lasa in drum? sad.gif


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
libarca
post 21 Feb 2013, 13:22
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 14 December 09




Ia uite-o pe gaura! Ala e unul din suruburile de prindere de la electromotor, ca sa-ti faci o idee, e luata cam din aproape!

Attached thumbnail(s)
HPIM01.JPG ( Size: 477.92k ) Number of downloads: 310


--------------------
DACIA 1310 1998,berlina - OT 98 MMM
Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 21 Feb 2013, 13:32
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




Ok , cum folosesc aceasta ,,gaura,,? smile.gif) din cate stiu a mea are gauri dalea de senzori din fabrica ( este cutie dp una cu injectie )


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
libarca
post 21 Feb 2013, 13:59
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 14 December 09




Pai nu conteaza ca tot tre sa o ai si p-asta.Rolul ei principal este de a pune motorul cu cilindrul 1 la PMS adica la sfarsitul compresiei , pentru diferite operatuni, adica de a alinia semnul de pe volant cu cel de pe carcasa, cum e in poza.Dar cel putin acum, tu ar trebui dupa cate citii, sa o folosesti drepta ca o gaura de acces prin care cu ajutorul unei surubelnite sau levier mai mic sa misti axial de arbore sa vezi daca se deplaseaza in fata si in spate!
Nu stiu cat sau daca simti mare lucru la mana dar incearca, oamenii astia stiu ei ce spun!


--------------------
DACIA 1310 1998,berlina - OT 98 MMM
Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_aen
post 25 Feb 2013, 14:22
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 February 13




o sa incerc... ms pt ajutor, de miercuri cica nu mai ploua , am o sumedenie de lucruri de schimbat .... smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1999 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2024 - 03:31
Forum Renault