DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 4 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si man

sorin1983
post 25 Feb 2013, 00:20
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.629
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




QUOTE(kosfunny @ 24 Feb 2013, 22:46)
Cine e corect poate circula usor cu actele in regula cu masina de bulgaria. Cine nu e corect circula si cu cea inmatriculata la noi fara acte valabile !

Aici sunt foarte de acord cu tine... am patit-o eu cu un idiot cu nr de romanica...fara asigurare:)

Oricum retineti nr de inmatriculare in caz de orice... si incercati la FPVS(fondul de protectie al victimelor strazii) pentru ca despagubesc. Se face si la noi treaba dar mai greu si nu asa de mediatizat pe cat ar trebui.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kosfunny
post 25 Feb 2013, 00:23
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 549
Joined: 13 December 08




Colegule iulikk tu crezi ca Dumnezeu se uita in gura la pacatosi ?

25 Feb 2013, 00:26:
QUOTE(sorin1983 @ 25 Feb 2013, 00:20)


Oricum retineti nr de inmatriculare in caz de orice... si incercati la FPVS(fondul de protectie al victimelor strazii) pentru ca despagubesc. Se face si la noi treaba dar mai greu si nu asa de mediatizat pe cat ar trebui.
*



Pai cum sa se mediatizeze ? Ramane Fondul fara bani si nu mai au smecherii parte de salarii de mii de euro din care sa cotizeze la partidele care i-au promovat .


This post has been edited by kosfunny: 25 Feb 2013, 00:26


--------------------
RENAULT SAFRANE 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 25 Feb 2013, 08:22
Post #33


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Ei, aici la urma, bine zisesi!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buzasparta
post 25 Feb 2013, 09:07
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 25 August 07
From: Judetul Romanica




Eu cand am zis acum ceva vreme ca exista un asemenea fond ca a avut un coleg o problema si a rezolvat-o - cu interventii normal ca ei nu recunosc sau nu recunosteau existenta fondului- erau niste colegi deontologi si cunoscatori in toate aci pe forum care ma faceau mincinos.Pana a aparut reportajul la tv .Apoi s-a sucit lumea.Dar asa e lumea: le place sa pozeze.

This post has been edited by buzasparta: 25 Feb 2013, 09:08


--------------------
renault megane sedan 1.6 110cp 2007 expression - GL06cxx
President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Feb 2013, 09:09
Post #35


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Iulikk @ 25 Feb 2013, 00:57)
Io cand luasem masina, mi-a zis ala ca peste un an daca vreau sa fac ITP fara masina ma costa 150 de euro parca, iar cu masina 100 de euro.
*



Da ceva sigur stii? Ca de 'parca' s-a cam saturat lumea.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 25 Feb 2013, 15:32
Post #36


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.862
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Cred ca parca ala se referea la cuantum, nu la procesul in sine.
Referitor la treaba cu BG, am fost si eu sa inmatriculez o masina la Ruse, m-am dus acolo de nevoie si am vazut cum se face treaba. Se fac intr-adevar poze, dar atat, nimic mai mult, singura conditie ca sa dobandesti actele fiind sa ai parbrizul intreg. Am profitat si am stat de vorba cu oamenii de acolo, cam 95% romani, care ziceau ca daca taxa ar fi de 5-600 euro, 1000 maxim, ar prefera sa-si inscrie masinile in .ro.
Acum, la capitolul ITP, si mie mi s-a zis acelasi lucru, ca inca se poate si fara masina, insa nu toata lumea mai poate face asta asa de usor ca pana acum, sunt doar unii smecheri care au relatii suficient de sus-puse la RAR-ul bulgaresc ca sa faca asta. Asta se intampla pe la jumatea lunii noiembrie anul trecut.


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kosfunny
post 25 Feb 2013, 18:21
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 549
Joined: 13 December 08




Acum poti face linistit ITP-ul pe 2 ani la noi. Bine ca le-a venit mintea la cap un pic si au luat o masura buna care sa mai tina niste bani in Romania. Daca i-ar fi dus capul un pic mai mult si ar fi bagat o taxa similara costurilor inmatricularii la bulgari stopau fenomenul si se eliberau si instantele de dosarele de despagubire.
Din pacate alegerile au trecut si cine se astepta la ceva mai bun in urma schimbarii dirijorilor si-a luat iar teapa.


--------------------
RENAULT SAFRANE 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mk2
post 25 Feb 2013, 23:22
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 5 August 06
From: Bucuresti




Personal nu am masina inscrisa in BG. Si nici macar nu cunosc pe cineva cu o astfel de masina.

Cu toate astea, ma cam deranjeaza perpetuarea unor idei fixe cum ca:

1. masinile din BG sunt rable cu motoare mari si poluante

- ce am vazut eu, ar fi masini dupa 95-96 gen Renault Megane, Opel Astra, VW Golf, VW Passat. Audi A4, A6, Renault Clio, Mercedes A klasse, majoritatea cu motoare gen 1,6 benzina sau 1.9 TDI, euro 2 sau euro 3. Masini care sunt mai putin poluante decat rablele de Dacia 1300 pe care sigur le inlocuiesc. Chiar si vestitele "pisicute", am vazut ca majoritatea sunt 316 sau 320. Asa ca treaba cu cazane poluatoare mi se pare un mit.

2. soferii de BG sunt nesimtiti pusi pe accidente.

- din nou, mie mi sau parut oameni normali, care conduc normal. Mai multi berbeci cu nr de RO am vazut decat cu nr. de BG.

Cel putin acestea sunt impresiile mele "personale" culese din traficul bucurestean.



Din punctul meu de vedere, atat timp cat statul roman continua sa ne impuna taxe aberante, mi se pare normal sa incerci sa gasesti o alta solutie. Asa cum eu ca firma trebuie sa concurez cu orice alta firma din UE, ca de-aia e piata comuna, asa si statul roman trebuie sa invete sa concureze cu alte state comunitare, ca altfel va da faliment.

Pana la urma statul roman ar trebui sa fie in slujba cetateanului si nu invers.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006 Laureate - BxxXXX
Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 26 Feb 2013, 11:17
Post #39


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE("BandiT" @ 24 Feb 2013, 09:12)

Durata in care au fost primiti banii de catre cel cu masina de romania a fost de circa 3 luni de zile.
Deci, daca RCA-ul masinii bulgaresti e facut pe bune, si daca actele accidentului sunt intocmite corect (eu am facut amiabila), partea bulgara despagubeste.
*



sa recapitulam. "Daca" absolut toate actele sunt ok, se despagubeste in 3 luni, timp in care daca n-ai casco te uiti la soare/luna.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alt_radu
post 26 Feb 2013, 12:59
Post #40


Băgător de seamă ...


Group: Members
Posts: 261
Joined: 15 May 11
From: Bucuresti




Legal nu au cum sa elimine circularea cu masini inmatriculate in alte state (ar ingradi dreptul la libera circulatie).

De la inceput voi spune un lucru: Nu am nimic cu cei care circula legal cu autovehicule inmatriculate in alte state in conditia in care sunt in legalitate cu toate actele.

Problema majora in acest moment este faptul ca nu se cunoaste cine conduce o masina inmatriculata in alt stat. De asemenea nu se poate verifica valabilitatea actelor.

Din punctul meu de vedere faci aceste actiuni simplu:
- Ceri acces la baza de date a fiecarei tari
- ARR si Politia Rutiera filtre pentru verificarea starii tehnice, se stie ca multe vehicule cu numere de peste dunare nu sunt cele mai intretinute.
- Politia Rutiera verifica actele (la fiecare oprire, si pe bune) ai ITP valabil? OK, ai RCA valabil OK, Vehiculul e declarat furat? NU ... poti pleca ... (asta pe baza a ce scrie pe foaia pe care o prezinta)

Aceste actiuni nu vor stopa inmatricularea in alte state dar macar vor fi actele pe bune.

PS. In cazul in care actele de la vehicul sunt scrise cu caractere chirilice, nu ar trebui o traducere?

PS 2: Posesorii de BG-uri sunt relativ OK, ce te faci in momentul in care da unu de GB peste tine? Sau vre-un posesor de IT cu acte facute pe bordura (ma refer la RCA si ITP)


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5dCi 2005 - B-XXX-JIE
Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 26 Feb 2013, 13:27
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Ce spui tu acolo tine de SF la noi. Politia nu isi bate capul cu asa ceva, este prea complicat , ei prefera ceva mai sigur, sa stea la panda ca sa dea amenzi, ca doar asta este rolul lor, sa aduca bani la buget , restul cu siguranta cetateanului, ...., este doar bla,bla,bla.
Anul trecut am gasit masina lovita in parcare (aripa spate infundata destul de tare). Un vecin a vazut cine mi-a lovit masina si a notat nr. , o masina de Ungaria. Mers la politie iar raspunsul a fost urmatorul : Nu putem decat sa-ti dam o dovada sa-ti repari masina ca nu se complica nimeni pentru o aripa infundata. Costul reparatiei a fost de 300 roni.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 26 Feb 2013, 13:29
Post #42


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Raspuns scris la plangere inregistrata sau pe gura, la o cafea platita tot de tine ?


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 26 Feb 2013, 13:33
Post #43


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.862
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




QUOTE(Ov @ 26 Feb 2013, 11:17)
sa recapitulam. "Daca" absolut toate actele sunt ok, se despagubeste in 3 luni, timp in care daca n-ai casco te uiti la soare/luna.
*



Asta se intampla si cu masini inmatriculate in Romania, asigurate la tarabe gen Carpatica, Euroins sau altele la fel...Pe mine m-a lovit un papucar de Giurgiu, cu RCA la Carpatica, exact pe 14.07.2010 si am fost despagubit la finele lui noiembrie 2010, rastimp in care am mers cu masina lovita...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 26 Feb 2013, 13:46
Post #44


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




Eu as vedea doua solutii de bun simt, in ceea ce priveste acest scandal:

1. Fie bagi taxa de inmatriculare( timbru de mediu) la o cota concurentiala cu Bulgarii. Poate sa fie putin mai mare, cu 10% sa zic asa. Nu o sa se mai inghesuie nimeni sa bage masina acolo.
2. Lasi totul cum e asa si maresti cupoanele de la rabla. Anul trecut a fost 900X3=2700 de euro si masina sa aiba minim 10 ani. Anul asta, daca tot am marit taxele astea, facem taxa 2700 si poti sa duci doar o masina, nemaicontand cati ani are vechime.

Asa putem scapa de toata golfurile 2, 3 care valoreaza undeva pe la 1200-1700 de euro, omului ii convine sa ia pe ea 2700, urmand sa isi ia ceva nou.


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 26 Feb 2013, 17:42
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Si diferenta pana la una noua de unde ? Ala de are golf 2,3 de ar avea mai multi bani ar avea cu siguranta in loc de golf 2,3 un golf 4,5 .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 26 Feb 2013, 17:55
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.629
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




si o sa treaca de la g3 la g4 cel mult, eventual sa ii mai ramana si o diferenta de un cico


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 26 Feb 2013, 18:00
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Masinile vechi ar disparea daca ar da direct bani fara sa fii obligat sa-ti cumperi masina fie ea noua sau nu.
Combaterea inmatricularii in Bulgaria se poate face doar cu o taxa suportabila, ceva gen impozit anual dar asa nu ar mai proteja producatorii si importatorii de masini noi.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 27 Feb 2013, 07:30
Post #48


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 11 February 04




Atunci cand statul roman e tampit si ticalos si cere circa 2000 de euro taxa de inmatriculare (deghizata in zimbru'de'mediu) astia mici vor face si ei ce pot, de exemplu isi vor inmatricula masina pe alte state mai permisive. De ce sa ii dau lui Ponta 3000 de EURO taxa cand pot da 500 cu drum cu tot. Masina e pe numele meu, totul in regula, am RCA, am ITP.
FMMC !


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 27 Feb 2013, 08:11
Post #49


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(CGDBZ @ 26 Feb 2013, 18:42)
Si diferenta pana la una noua de unde ? Ala de are golf 2,3 de ar avea mai multi bani ar avea cu siguranta in loc de golf 2,3 un golf 4,5 .
*



Pai e prima de casare, nu mai ai voie sa vinzi tichetul ci doar sa iti cumperi o masina noua. Sa fim seriosi..sunt o gramada de masini pe la 8000 de euro, cu unele reduceri aplicate de producator. 2700 de euro...e mai mult de 35% din valorea masinii de noua...ce vrei mai mult? Nici gratis nu se poate...
Daca mai ia din banca 4500 de euro aprox...pe 5 ani( perioada la care se schimba o masina) ar urma sa dea cam 600 de ron pe luna.


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 27 Feb 2013, 09:59
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.629
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Tu ai o o masina luata noua? Cat a valorat acum sa zicem 2 ani cand ai cumparat-o si cat mai valoreaza acum? De ce ar da cineva(eu spre exemplu) bani pe o masina care in 2-3 ani valoreaza la jumatate? Nu vad o investitie corecta...


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 27 Feb 2013, 10:22
Post #51


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




Acum fiecare face ce vrea si isi ia ce masina vrea, plateste ce taxe vrea muschiu lui, daca are de unde. Eu vorbeam doar de scopul guvernului: innoirea parcului auti, ca doamna plumb pe asta mizeaza cand a bagat timbrul de mediu: ca vom scapa de rable. Si cum scapi de rable...doar sa stimulezi piata auto de masini noi...altfel cum?

Da, am luat masina noua si as mai lua. Eu zic ca si o una din 2005 care o iei acum cu 4000, peste 2 ani o sa faca tot vreo 2000-2500, asa ca asta cu peste 2 ani isi scade la jumate valorea, nu prea tine. Si nu cred ca daca iei un logan de 8000, il dai dupa 2 ani cu 4000.

This post has been edited by Sudsemnatu: 27 Feb 2013, 10:24


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 27 Feb 2013, 11:02
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.629
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




incurajare din parti...
la noi totul a fost o bisnitareala... nu s-au casat asa multe masini pt altele noi... alergau baietii sa faca bani(cu platforme cautau rable si proprietarii ca sa le cumpere).
si daca nu se schimba sistemul tot bisnitareala o sa ramana si tot putine masini noi o sa se cumpere.

parerea mea: o suma de bani pt o masina casata, doar proprietarului, doar pt achizitionare masina noua(Sa zicem logan la care dacia va face ca exemplu inca un discount de 10 a suta) in termen de x luni.

la valoarea masinii e corect cum zici tu cu aia din 2005 dar incorect al una noua... ca nu e fix jumatate dar tot pierzi.
una veche se devalorizeaza altfel pt tine dar intreaba-l pe ala care a cumparat-o noua.
ca exemplu fabia 2008(facelift) a fost aproape 11.000 noua si acum e aproape 5000 plus minus....si prea putin conteaza cate sunt la vanzare, conteaza cate si cu cat se vand.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 27 Feb 2013, 11:15
Post #53


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(sorin1983 @ 27 Feb 2013, 12:02)
parerea mea: o suma de bani pt o masina casata, doar proprietarului, doar pt achizitionare masina noua(Sa zicem logan la care dacia va face ca exemplu inca un discount de 10 a suta) in termen de x luni.

fabia 2008(facelift) a fost aproape 11.000 noua si acum e aproape 5000 plus minus....si prea putin conteaza cate sunt la vanzare, conteaza cate si cu cat se vand.
*



Corect! Asta ziceam si eu! Sa fie nominal cuponul si sa ia doar ala care a casat ceva, orice masina, indiferent de an. Cu 2700 si un discount de 10% cum zici tu, iesi destul de bine pt o masina noua.

Referitor la fabia...cam la 5500 e pretul ei, intr-adevar e la jumate, dar totusi au trecut 5 ani de atunci, nu? Ajuns in situatia asta, ori o vinzi, completezi si iti iei alta, ori mai astepti 2-3 ani, o dai la casat, iti iei alta. Asa ca 8 ani, dpdv al guvernului e ok. Germania parca are un parc auto cu o varsta medie de 8 ani.


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 27 Feb 2013, 11:20
Post #54


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




QUOTE(sorin1983 @ 27 Feb 2013, 11:02)
incurajare din parti...
la noi totul a fost o bisnitareala... nu s-au casat asa multe masini pt altele noi... alergau baietii sa faca bani(cu platforme cautau rable si proprietarii ca sa le cumpere).
si daca nu se schimba sistemul tot bisnitareala o sa ramana si tot putine masini noi o sa se cumpere.

parerea mea: o suma de bani pt o masina casata, doar proprietarului, doar pt achizitionare masina noua(Sa zicem logan la care dacia va face ca exemplu inca un discount de 10 a suta) in termen de x luni.

*



Nu e chiar asa...foarte multi au casat rablele si au vandut tichetele, pentru ca nu aveau bani de o masina noua. Tichetul ala a ajuns, intr-un final, la cineva care l-a folosit pentru a cumpara o masina. Chestia asta, chiar daca suna a bisnita, a ajutat vanzarea de masini noi.

Daca se va da doar un tichet, care nu poate fi vandut, se va ajunge in situatia in care omul care are o rabla, dar nu are de unde sa mai scoata diferenta pana la un logan chel, sa nu mai caseze masina. Trage de ea pana cade, sau o tine pur si simplu in fata blocului. Pentru multa lume, 3-4000 de euro sunt imposibil de facut rost, mai ales in conditiile in care un credit nu se mai ia atat de usor in ziua de azi.


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 27 Feb 2013, 11:35
Post #55


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




dar a fost o bisnitareala proasta, la care au pierdut multi:

Prima de casare era 2700 ( 900X3), tu neavand cupoanele le luai de te miri cine cu aprox 1500 ron X 3=4500 ron. Din start din cei 2700 de euro, pierdeai 1000 de euro( cupoanele). Ca sa nu mai zic samsarii care lua masinile cu 600 de ron, le casau si vindeau ala cu 1500...asta nu e evaziune fiscala? Despre ce vb aici?

Si oricum care e diferenta ca unu care are un cazan si nu il poate casa, o sa traga de el pana cade? Il poate duce la casat foarte bine si ia banii pe fier, cat face el, in mod normal. Doamna plumb a scazut drastic taxele la non-euro, euro 1,2 pe motiv ca astea nu vor mai merge mult, deci nu vor mai polua mult de acum incolo. Ala cu non-euro si taxa de 100 de euro, poate bine mersi sa vand masina mai departe si altul sa traga de ea...si tot asa.

Aceasta taxa marita, de fapt reactualizata...ar ajuta masinile euro 3 si euro 4, cel mai rau lovite in urma introducerii timbrului de mediu.

Stim foarte bine povestea cu exporturile de logan in Germania, cand nemtii au introdus un timbru de 2500 de euro la casare.

poftim poluare..taxa 100 de euro...cine il impiedica pe asta sa mai tina cazanul 10 ani?

This post has been edited by Sudsemnatu: 27 Feb 2013, 12:00

Attached thumbnail(s)
uploadfromtaptalk1361872107554.jpg ( Size: 60.33k ) Number of downloads: 295


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 27 Feb 2013, 11:51
Post #56


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Eu nu vorbeam de evaziune, ci de vanzarea de masini noi. Evaziunea bisnitarilor de tichete oricum e nimic pe langa evaziunea samsarilor care aduc masini de afara si le vand ca pf...plus ca rezolvarea evaziunii e o cu totul alta problema.

Din ce imi aduc eu aminte, la inceput Rabla functiona pe principiul asta. O rabla, un tichet pe numele celui care a casat masina...programul nu a fost un mare succes. Tine cont ca inca nu lovise asa puternic criza, inca se dadeau credite usor, tva era altul...de-abia in momentul in care s-a permis tranzactionarea tichetelor s-a crescut numarul de masini casate, si evident, numarul de masini cumparate prin rabla...ca nu le-au cumparat cei care au casat masinile, mi se pare lipsit de importanta. Scopul nu e sa aiba toata lumea masini, scopul e sa mai scapam de cazane si sa stimulam cat de cat vanzarea de masini noi, indiferent cine le cumpara, pentru ca asta e fiscalizata si asta aduce incasari mari la bugetul de stat. Pana la urma, chiar daca suna ciudat, statul isi cam recupera din tva, impozite si accizele la benzina si prima de casare, si mare parte din evaziunea bisnitarilor de tichete.

Eu nu as compara in niciun caz Germania cu Romania. Acolo statul iti dadea 2500 de euro...mai ramaneau 7500 pana la un Logan. La un salariu de 1500-2000 de euro, cat o fi media pe la ei, diferenta aia nu inseamna mare lucru. Cu 5-6 salarii si prima de stat iti luai masina, la noi, la salariul mediu de 400 de euro, diferenta pana la masina noua e mult mai greu de acoperit.

Singurii avantajati de un tichet unic de valoare mai mare ar putea fi cei care detin o Solenza, sau Supernova, sau ceva de genul asta, unde timbrul de mediu e mai mare decat valoarea masinii, deci nu au nicio sansa sa o vanda legal. Dar, ramane problema diferentei pana la masina noua, cat timp finantarea prin credite sau leasing ramane greoaie...

This post has been edited by Synyster: 27 Feb 2013, 11:55


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 27 Feb 2013, 12:02
Post #57


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




Nici macar...Supernova parca e Euro 2, ei i-a fost diminuata taxa. I-ar ajuta pe cei mai loviti, cum am zis, euro 3 si euro 4. La urma urmei, in urma introducerii timbrului asta, au fost ajutate clasele noneuro, euro1,2 plus euro 5 si euro 6( nu plateste nimic). Au ramas euro 3 si 4, pe care le-am ajuta cu prima de casare.


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 27 Feb 2013, 12:11
Post #58


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Ma indoiesc ca cineva care are o masina euro4 ar da-o la rabla...mai degraba o vinde si ala care o cumpara o baga la bulgari, ca si asa despre asta e topicul, daca nu o tine si asta e... Trebuie gandita o formula corecta a programului rabla, care sa compenseze cumva aberatia asta de timbru de mediu, si avand in vedere experientele cu guvernantii nostri, si cat de capabili s-au dovedit ei, indiferent de culoarea politica pe care o aveau, e greu de crezut ca vor gasi solutia cea mai buna.

Revenind on-topic la problema cu masinile bulgaresti, discutam zilele trecute cu cineva care zicea ca inca se poate face itp la ei fara sa fie masina prezenta, omul avand masini inmatriculate acolo...deci sa nu ne amagim, multi "bulgari" din Romania au masini care probabil ca nu l-ar trece pe bune. Or fi si exceptii, ca pana la urma tine de siguranta ta sa ai o masina in parametri, macar la capitolul frane/directie, dar sunt mult mai multi aia care au niste junghiuri din calea carora e mai bine sa te feresti...


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 27 Feb 2013, 15:51
Post #59


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




Despre asta vorbim aici:

În timp ce noua taxă penalizează cel mai mult mașinile Euro 3 și 4, paradoxul este că autovehiculele vechi și foarte vechi, de peste 10-15 ani, cu adevărat poluante, au taxe cu până la 90% mai mici decât în varianta din 2012 a taxei de poluare.

http://www.businessmagazin.ro/analize/tran...Businessmagazin

De ce se mai numeste Timbru de mediu daca poluatorul nu plateste?


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 27 Feb 2013, 16:22
Post #60


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Pai legea asta e evident ca a fost facuta gandind dpdv al unui contabil, nu in mod realist. Datele problemei erau simple. Romanii nu mai cumpara masini noi, pe de-o parte pentru ca nu au bani, iar pe de alta parte pentru ca multi din cei care totusi pot sa isi cumpere o masina iubesc sh-urile. Majoritatea masinilor sh aduse de afara (si anul trecut au fost foooooarte multe masini aduse in Romania) sunt euro3 si euro4. Deci, urmand logica pixului pe hartie, hai sa taxam mult masinile care sunt vandute in numarul cel mai mare (euro3 si euro4), ca sa protejam vanzarile de masini noi, si ca sa incasam ce s-o mai putea incasa de la astia care nu vor sa cumpere masina noua.

In afara de asta, noi, statul roman, mai avem o problema. Sunt multi care au cazane inmatriculate la vecinii specialisti in muraturi...hai sa facem cumva sa ii aducem inapoi in Romania pe "bulgari", deci hai sa micsoram taxa pentru cazanele alea de TeXas.

Numai ca gandirea asta e stramba din multe puncte de vedere. Cel care vrea, de exemplu, sa isi schimbe loganul euro3, cumparat cu greu, in rate pe multi ani, cu un logan nou...o sa ramana la ce are deja, pentru ca nu ii convine sa isi vanda masina pe nimic. Cel care are un junghi bulgaresc va continua sa il tina inmatriculat acolo pentru ca ii e simplu sa trimita actele si sa ia ITP pe naspa, sa isi faca o asigurare fantoma, si sa il doara in dos de regulile de circulatie...ca sa nu mai vorbim ca nu prea ar vrea sa plateasca taxa de cateva sute de euro si sa dubleze valoarea masinii. Iar, in final, amatorii de sh cu bugete nu prea mari, cei care umpeau tara de masini echivalente ca pret cu un logan nou, isi vor aduce masini euro2, si de restul se plimba, isi pun termopane, beau o bere etc...

O varianta mult mai corecta era modelul nemtesc, un impozit anual corelat cu emisiile poluante, care sa nu tina cont neaparat de norma euro. E aberant ca un X6 sa plateasca o taxa modica in timp ce un Logan euro3, care polueaza mult mai putin, sa fie taxat ca si cum ar fi sursa tuturor nenorocirilor legate de mediu...dar o astfel de varianta lovea tocmai in patura aia mare de populatie pe care se bazeaza absolut toti politicienii pentru voturi wink.gif


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 4 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 21:26
Forum Renault