DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Geometrie\unghiuri, Scartait de cauciucuri in curbe

B01ADY
post 15 Aug 2005, 04:03
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 15 August 05




Problema mea suna cam asa
am schimbat dupa 150.000 km bieletele de directie impreuna cu majoritatea articulatiilor de pe fata
F bine! Dar imi scartaiau rotile pe drum drept, asa ca m-am dus si am facut "geometria" (pe langa Ciurel ca era mai ieftin)
acum trag de volan cu trei maini, imi scartaie cand iau viraj dreapta, iari cand dau cu spatele si virez imi trage volanul din mana spre viraj maxim
am fost inapoi si a mai ridicat-o inca o data pe rampa
a pus omu` din nou toata reteaua aia de sfori pe masina si snzorii electronici si mi-a aratat ca geometria este "os" dar tot asa merge

omul a reglat doar din bieletele de directie. Se mai fac si alte reglaje?

plus ca nu simt masina stabila la viteze de peste 100km/h

This post has been edited by B01ADY: 15 Aug 2005, 04:07


--------------------
Dacia Breack - B 01 ady
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 Aug 2005, 04:14
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




schimba amortizoarele


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raptordivx
post 15 Aug 2005, 12:11
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 335
Joined: 26 November 04
From: Suceava




Da da bine zice colegul de mai sus... si la mine facea la fel pana sa imi schimb amortizoarele. Eu am pus pe spate cu gaz si pa fata din astea normale Bilstein sau ceva de genul asta. La mine inainte daca luam o curba mai in strans la viteza mare aveam senzatia ca ma rasturnam. Acum scartaiala de la curbe poate fi si de la tipul de cauciucuri pe care il ai pe fata, eu am avut din alea plasticate si aveam senzatia ca sunt la curse, acum mi-am pus SAVA si merge stas, nu mai scartaie decat foarte rar.


--------------------
Renault Laguna 1999 / 1.6 16v / concorde - SV-10-SIS
Vreau LAGUNA 2 :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 18 Aug 2005, 14:34
Post #4


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Cat costa o geometrie acolo? (pe Ciurel)


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 1 Sep 2005, 11:44
Post #5


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Cat costa de facut unghiul de fuga ??? un pret aproximativ mersi mult


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolanu
post 6 Sep 2005, 22:09
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 25 August 05




Eu stiu ca trebuie sa schimbi pivoti si toate articulatiile pe fata sau sa le verifici sa fie in stare buna si apoi trebuie sa faci unghiul de fuga. Nu e de la cauciuce.


--------------------
dacia 1410 LI - B-21-SAL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zamolxes
post 6 Sep 2005, 22:34
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




Chestia asta o patesc si eu mai nou dupa ce am schimbat amortizoarele. Scartzaie ca nebuna in curbe. Cred ca o sa ma duc sa verific articulatiile pe fata...


--------------------
Ford Mondeo Ghia 2L 2003 Full Options - B-77-BLD
Si uite asa se duc noptile..albe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
afh
post 7 Sep 2005, 07:47
Post #8


!!!!


Group: Members
Posts: 142
Joined: 11 November 04




QUOTE(sobolanu @ 6 Sep 2005, 22:09)
Eu stiu ca trebuie sa schimbi pivoti si toate articulatiile pe fata sau sa le verifici sa fie in stare buna si apoi trebuie sa faci unghiul de fuga. Nu e de la cauciuce.
*



da, înainte de a face geometria trebuie ca articulația să fie ok. dar scâțâiturile pot apărea și de la cauciucuri. eu așa am pățit după ce mi-am pus montana pe față. când pun frână un pic mai tare le dau ceva emoții celor din fața mea... smile.gif în principiu scârțâielile de la curbe sunt cauzate de geometrie. așa știu eu...


--------------------
toyota corolla sedan 2010
nu face niciodată ceva pentru prima oară!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 Sep 2005, 09:21
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(andu911 @ 15 Aug 2005, 04:14)
schimba amortizoarele
*


Dar de ce sa tinda sa se vireze maxim la mers inapoi din cauza amortizoarelor? La mers inapoi viteza e mica, nu balanseaza masina. Daca i-a umblat numai la capetele de cremaliera posibil ca restul sa mai aiba abateri sau jocuri.
Sau n-au facut paralelismul bine, or fi lasat o roata mai inchisa ca cealalta.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 8 Sep 2005, 14:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Pentru greutatea cu care tragi de volan cind mergi inainte (in special cind vrei sa iei curbe strinse) si tendinta de virare cind mergi inapoi este o singura explicatie: unghiul de fuga este prea mare. Unghiul de fuga, pentru ca multi il confunda cu convergenta, este unghiul facut de axa pivot superior-pivot inferior cu normala la suprafata, in planul usilor, sau al rotilor daca vreti. Efectul unui unghi prea mare de fuga este acela ca la curbe, planul rotilor fata se inclina fata de orizontala, in asa fel incit sa se asigure o priza mai buna pe sosea, sa zicem asa... Ginditi-va la unghiul de stabilitate la BMW -uri la rotile spate (parca stau aplecate nu drepte pe sosea).
Se (de)regleaza din tirantii de fuga care au un capat pe lojelon si unul pe pivotul superior.
Nu te gindi la nici un amortizor, nimic!
Cind ai facut geometria sigur au fost puse niste jante drepte pe fata?
De verificat:
1 tirantii de fuga sa fie strinsi bine si cu bucse bune la capatul dinspre lonjelon
2 convergenta rotilor (cu sfoara). Atentie, parca trebuie la dacie sa fie putin divergente rotile... Nu mai stiu exact. Din capetele de cremaliera se regleaza
3 bratul inferior sa nu se fi deplasat sau sa nu se deplaseze in mers, din cauza bucselor uzate. Eu am patit odata ca imi culisau bucsele ca fusesera probabil facute la norma, cu toate ca nu erau vechi, si nu trancaneau.

Spor la treaba.

This post has been edited by mario1980: 8 Sep 2005, 14:08


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2025 - 10:34
Forum Renault