bobina de inductie defecta impusca platina?, e singura piesa pe care nu am schimbat-o
![]() ![]() ![]() |
bobina de inductie defecta impusca platina?, e singura piesa pe care nu am schimbat-o
angheloaia |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 2 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1410
2000
- tr 17 evy
|
|||
sebymesteru |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Pai cea mai simpla varianta ar fi sa pui mana pe un multimetru sau pe cineva care are unul si-l stie folosi si sa-ti masori rezistenta bobinei in primar si-n secundar. Nu mai stiu exact cat trebuie sa fie,cauta pe aici ca si eu am crezut ca am probleme la un moment dat cu ea. Alta chestie care ar mai putea fi de vina in caz ca nu e bobina busita,platinele nu calca drept una pe cealalta,calca pe suprafata mica si de-asta se impusca rapid. Mai poate fi si condensatorul de proasta calitate,a mai patit-o cineva cu unul nou pus azi,a doua zi platinele puscate. In rest nu stiu ce sa zic,n-am avut treaba cu platinele de cand am masina,am AT011 fara senzor si daca ai bobina buna ti-o recomand cu caldura,ai sa uiti ca ai platine in delcou.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
s-ar puta sa ai joc in axul de la delcou, si sa nu iti calce platinile drept una pe cealalta fara sa faca contact bine si sa se inpuste
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
Andyno |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
asa pateam si eu pana cand am scos paiul de plastic care actioneaza vacumul...cum l am scos pe ala masina porneste perfect.
acum am o platina din 1971...asa scria pe o eticheta din punga ![]() |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
Minel |
![]()
Post
#5
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Tu ai probleme ceva acolo .... ori capsula vacum prastie , ori carb infundat ...daca mere bine cu ea scoasa , practic , pe acolo trage aer ... si mere bine , amestec bogat ar cam rezulta daca , capsula vacumatica ii ok ..
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
angheloaia |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 2 October 07 ![]() |
Cred ca aveti dreptate in ceea ce priveste axul delcoului sau calcatul platinilor una pe alta. Am observat ca se impusca nu in centru ci undeva intr-o parte jos pe o suprafata destul de mica. Deci probabil ca nu fac atingere bine. Eu nu am acea siguranta care fixeaza platina mobila pe axul ei ca sa stea fixa si am observat uneori ca se ridica mai sus decat am pus-o prima data. Acea siguranta nu se gaseste in comert din cate stiu eu, sa vad ce solutie sa gasesc sa fixez platina.
Totusi nici inainte nu aveam chestia aia, nici la masina socrului nu avem asa ceva si nu am mai avut probl din astea pana acum. Inclin sa cred ca si bobina de inductie ar avea ceva. Voi incerca sa pun si alt delcou pana la urma. Asta daca nu imi vin nervii pe ea, o duc la cimitirul de masini si imi iau alt jaf dar cu computer de bord sa imi arate exact eroarea si defectiunea la care trebuie sa umblu. ![]() ![]() ![]() This post has been edited by angheloaia: 27 Feb 2013, 00:04 |
--------------------
dacia
1410
2000
- tr 17 evy
|
|
Andyno |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
cumpara siguranta + saiba de textolit
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#8
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Platina se poate arde doar din doua motive:
1- platina mobila nu calca bine peste platina fixa.In aceasta situatie tot curentul se va inchide printr-o suprafata mica de contact,zona se incalzeste f.tare lucru ce atrage dupa sine defectarea platinii.Siguranta ce fixeaza platina mobila este f.importanta.Fara ea,platina mobila vibreaza si nu mai calca bine pe cea fixa. 2-bobina de inductie este defecta.Bobina de inductie originala de pe dacie are cca 3 ohm rezistenta infasurarii primare, rezulta un curent de cca 4 A.Daca ai pus alta bobina de pe alta masina poti avea si 0,5 ohm rezistenta deci un curent de 24A.La aceasta valoare platina se distruge foarte repede.Exista posibilitatea ca bobina de pe masina sa fie cea originala dar sa fie in scurt,lucru ce i-ar scadea rezistenta infasurarii si ar trage prin platina un curent mai mare. This post has been edited by Paulorossi: 27 Feb 2013, 12:14 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Hacker |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
De ce va complicati voi aiurea, nu ma intru de ani de zile si deja nu mai stiti ca platina se impusca din cauza condensatorului. Schimba condesatorul. Daca in momentul cand scoti furtunul de vacum motorul balbaie avansul si vacum-ul sunt oky. In sarcina nu mai ai nevoie de vacum, pentru ca intra centrifugele de la delcou si avansul se modifica automat. Schimba condesatorul si pube platina beru cu capac de delcou bosch si o sa fie bine. Daca ai probleme la bobina ar trebuii sa merga intrerupt sau de loc, sa ai bujiile negre, etc.
Succes... |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
angheloaia |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 2 October 07 ![]() |
Hacker, multumesc. Mi-ai raspuns la intrebare. Dupa cum descrii tu situatia nu am probleme cu bobina. Nu merge intrerupt si nu am bujii afumate. Crd ca e de vina condensul. Azi am gasit ceva "muci" in capacul de culbuctori si in t-ul de la carburator. Asta stiu ca e de la ulei si condens. Acelaai condens care afecteaza si platina. Am auzit c pt a elimina umwzeala de la platina e bine sa scot capacelul acela se plastic protectia de se pune odata cu luleaua inainte de a pune capacul delcolului. Multumesc ai colegilor dinainte pt sfaturile utile mai ales cele despre siguranta ce se pune l platina mobila.
This post has been edited by angheloaia: 28 Feb 2013, 22:59 |
--------------------
dacia
1410
2000
- tr 17 evy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:33 |