Reglaj frane / cutie viteze
![]() ![]() ![]() |
Reglaj frane / cutie viteze
ddnessi |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 24 February 13 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1305
1991
|
|||
Iuli |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
La frane in primul rand trebuia sa umbli la saboti pe spate sa faci reglaje si aerisit frana ,daca nu aveai frana atunci umblai la pompa centrala
La marsalier ,prima operatiune e de inlocuit bucsile de plastic ca sa ei jocul la maneta si apoi reglajul |
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#3
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
fa aerisirea bine si nu o sa mai ai probleme.
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru frane, sigur nu ai doua lucruri facute: aerisire corecta, si apropierea sabotilor de tambur, ceea ce ar trebui s-o faca reglajul automat. Daca aerisirea ai facut-o prin pedalare rapida si repetata, ai facut numai clabuci in instalatie. Corect aerisita, e sa lasi deschis aerisitorul si sa astepti sa vina lichidul din fata, la aerisitorul din spate. Numai atunci aerul e iesit. La fel si pentru calalta roata de spate, apoi pentru cele din fata. Daca nu ai rabdare, pui pe cineva sa apese pedala si s-o tina apasata, deschizi aerisitorul, iese se iese, inchizi si apoi se elibereaza pedala.Repeti asta pana ajunge lichidul din fata de la pompa, dupa ce a iesit aerul. La cea de-a doua roata de spate, nu mai astepti sa vina din fata, ci doar de la ramificatie. Pentru fata, la fel, pana vine de la pompa. Se mai poate si altfel, mai ales cand nu se amorseaza pompa, sa pui un dop pe gura vasului de la pompa, in care sa ai montata o teava ca o valva de roata, si cu pompa bagi presiune in vas, asteptand sa iasa lichidul si aerul in spate (dar tot doi oameni). Prima e sfanta cand esti singur.
Cealalta cu sabotii, tragi frana de mana si, daca e diferenta intre a frana cu frana trasa si cu frana lasata, inseamna ca la prima peda se apropie sabotii, si abia la adoua ai frana tare (cand e lasata frana de mana). Trebuie reglat manual din clichetul de la frana automata, dinte cu dinte, pana tamburul intra fix pe saboti, ca atunci cand l-oi strange cu piulitele (centrat), sa nu frece, sa fie franat. Atentie la pozitia lui, sa-l pui pe pozitia de a-i monta surubul lui de fixare, chiar dac anu i-l pui. Rugina umflata pe flansa sau tambur, face sa-l descentreze in alta pozitie. La maneta, baga-te sub masina, ca-i destul de inalta, si misca de levier spre pozitia de marsarier, urmarind sa vezi cine are joc sau cine se opune cursei necesare. Se poate sa fie si din colierele de pe timona, care au alunecat, lasand-o sa se torsioneze in sensul in care se iriseste cursa spre marsarier. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
crizarachetelordincuba |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 December 12 ![]() |
salutare tutror ! si eu am o problema cu franele. mai exact am schimbat si repartitorul si conductele si franeaza doar cand vrea ea. adica sunt situatii cand tine la prima pedala foarte bine ,dar si situatii cand trebuie vreo 3-4-5 pedale sa opreasca. am aerisit-o pana iese doar lichid curat fara aer dar degeaba. poate fi de la conductele pe spate (tur-retur)???? mai exact cum trebuie bagate in repartitor? in x sau normal pe fiecare roata????. prostia mea a fost ca nu m-am uitat clar cand le-am taiat pe cele vechi
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310
1999 L "Muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta!"
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Cum sa le pui in X? Le pui normal stanga in stanga si dreapta in dreapta repartitorului. Merg si in X dar te chinui degeaba,rezultatul va fi acelasi. Daca franeaza numai cand vrea ea,eu zic ca ceva e in neregula cu pompa probabil daca ai aerisit corect si nu ai scapari de lichid pe nicaieri. Ma mai gandesc si la limitator corelat cu distanta mare la saboti fata de tambur. Cand faci pedale iti da drumul limitatorul la lichid si in spate si pana iti apropie sabotii faci pedale. Cand da mai putin,franeaza fata mai mult si prinde mai sus... e o presupunere,nu zic ca ar putea fi si corecta...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
crizarachetelordincuba |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 December 12 ![]() |
salutare. am facut din nou aerisiri la frane si in timpul asta am scos sonda de la pompa centrala si se pare ca e mult mai bine. am montat la loc si pedala nu s-a mai dus la fund.am bagat si o placuta la repartitor si am frane pe toate rotile chiar si fara greutate pe spate. multumesc celor ce au raspuns intrebarilor mele in special lui sebymesteru - ai dreptate conductele nu trebuie puse in x . multumesc !
|
--------------------
DACIA
1310
1999 L "Muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta!"
|
|
ghitza |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
treaba cu placuta la limitator ai facut o prostie ,practic l-ai pus pe deschis tot timpu simuland masina incarcata,vezi sa nu derapezi si mai departe doamne fereste
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
crizarachetelordincuba |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 28 December 12 ![]() |
pai daca nu ii bag placuta la repartitor spatele nu franeaza deloc. am reglat si "cantarul" pe spate si daca las greutatea(piulita) jos, franeaza doar spatele, iar daca o ridic doar fata. practic pana acum nu am reusit sa reglez in asa fel incat sa franeze "ca lumea".e adevarat ca la o frana brusca cand e ud carosabilul risc sa-mi "fuga" masina usor intr-o parte,dar franeaza.
![]() |
--------------------
DACIA
1310
1999 L "Muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta!"
|
|
maho |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Trasul repetat al franei de mana poate ajuta doar la usurarea eventual a frecarii dintre cablu si camasa lui, frana aia fiind mecanica, nu hidraulica.
Incearca sa cauti un repartitor mai bun, pe la dezmembrari. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ChrisSs |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Buna seara!
Am si eu o curiozitate... Acuma seara am vrut sa schimb furtunul de vacum de la servo frana ca tot era copt, dupa ce l-am scos am vazut o "țâță„ pe el la vreo 10 cm de servo frana si as vrea sa stiu care e rolul ei si daca o sa pun pe furtunul cel nou sau nu? Nu are capacel nimic, nu e valva unisens sau ceva, intra si iese aerul pe ea dupa bunul plac. This post has been edited by ChrisSs: 12 Apr 2013, 20:05 |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#12
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
vacumul de actionare al capsulelor din bord?
This post has been edited by ct-03-tvy: 12 Apr 2013, 20:38 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Nuu, furtunul e de la galeria de admisie direct la servo frana.
Acesta e furtunul in cauza . Poza e luata de pe net. |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 22:59 |